Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saatte teinin ylös sängystä lomalla?

Vierailija
18.07.2021 |

Meillä 17 vuotias ei pääse "aamuisin" sängystä ylös. Ei sitten millään. Esim. tänään iltapäivällä herättelin poikaa, lähdin käymään anopilla josta soitin ja viestitin pojalle, että pitää nousta. Laitoin viestin myös hänen siskolle, että herättää pojan. Tulin kotiin puoli kuudelta ja jätkät on nukkumassa. Mäkätän sitten huoneen ovella, että en lähde ennen kuin poika on noussut. Hermot menee!!!! Kesäkuussa hoiti mallikkaasti kesätyönsä ja muutenkin on asiallinen tyyppi, mutta nyt on päivärytmi täysin sekaisin. Mulla menee loma pilalle kun menee hermot ton pojan nukkumisen kanssa.

Miten ihmeessä mä saan sen nousemaan ihmisten aikoihin?!?!?!?

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimet ja tietokoneet tekevät teineille tämän aivan överi kääntyneen unirytmin. Jos ollaan älylaitteilla aamuyölle tai aamuun, niin onko ihme, että uni maistuu iltaan asti?

Minäkin olen ollut nuori 40v sitten ja muistan, että illalla oli tosi virkkuna, mutta kyllä sitä kävi nukkumaan viimeistään klo 1 yöllä, kun edes tv:sta ei tullut enää ohjelmia. Heräilin yleensä ennen puolta päivää.

Omat teinit poika 14v nukahtaa yleensä klo 23-24 ja heräilee klo 10-11. Tytär 18v. valvoo ehkä klo 2-3 asti ja heräilee klo 10-12 välillä lukemaan yo-kokeisiin.  Ei ole tarvinnut hirveästi vääntää asiasta, eikä herätellä teinejä. Mutta oikeasti en katselisi iltapäivälle asti nukkumista. Kyllä mun mielestä teinitkin saavat yrittää harjoitella jnkl elämänhallintaa, se voisi alkaa ihan unen ja valveen sopeuttamisesta ympäröivään maailmaan ja elämään.

Vierailija
82/85 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokialaisella nuoriso-ohjaajalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap fiilaan suaù täysillä. Tiedän yhden teinin joka tulee 6 aamulla kotiin ja vanhemmat huolissaan koko yön. Sitten nukkuu koko päivän eikä nouse edes ruoka -aikoihin!! Kiittämätöntä touhua. Puhumattakaan et osallistuis tiskeihin, roskien viemisiin tms. " en mä jaksa" . Miksi aikuisen täytyy jaksaa.!! Sitte herätään illalla, " mul on nälkä" ja vanhemmat ryhtyy erikseen tekee safkaa ku herralle maistuu. Olen puhunut, kiitos

Jopa olet tietämätön lapsen ja nuoren kehityksestä. Tietoa löytyy googlaamalla pilvin pimein.[/quote

Perustelepa väitteesi ole hyvä. Eiköhän tässä se tietämätön istu siellä. Typerää kommenttia

Vierailija
84/85 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajaamalla laitteiden käytön päiväaikaan. Olin kyllä tämän johdosta paska mutsi ja pilasin teinin elämän mutta pian tilanne normalisoitui ja perhe on jälleen yhtä aikaa hereillä.

Vierailija
85/85 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että taas fiksu aloitus. Mene herran tähden ja kippaa se hyvin kasvatettu pentu lattialle. Ei normiperheissä noita ongelmia ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme