Miksi ette siivoa vauhtiraitojanne pöntöstä työpaikalla?
Kesätyö toimistosiivoojana on avannut silmäni tämän asian suhteen, 10/15 paikassa on päivittäin vauhtiraitoja tai pahempaa pöntössä ja esim. kranssilla. Hyi?!
Kommentit (74)
Heh heh, minä en jarrutusjälkiä siivoa töissä, siivoojat on sitä varten.
Kotona voit tulla vaikka juomaan vettä mun arabialaisesta, laiskat siivooja ämmät valittaa kun joutuu tekemään töitä.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 16:42"]Olen kovapalkkainen työntekijä. On tehokkaampaa että halpa siivooja siivoaa paskaraitani pytystä.
Jos ei siivoojalle kelpaa, niin olisiko kannattanut kouluttautua?
[/quote]
Nyt pitää kyllä vähän puuttua tähän kommenttiin. Olen toisen vuoden ope-opiskelija ja kesätöikseni siivoan. Tällä koulutuksella kun ei niitä oman alan kesätöitä löydy. Tietysti istuisin mielummin kaupan kassalla, mutta ne ovat aika haluttuja kesätyöpaikkoja ja opiskelijalla ei o varaa töiden suhteen nirsoilla.
En siis ole tyhmä, kouluttamaton ja alempaa kastia. Olen vain opiskelija, joka haluaa kesälläkin maksaa vuokran ja saada täytettä jääkaappiin.
Hassua että monet suhtautuvat siivoojaan kuin alhaiseen rottaan. He eivät tajua että yksi kaunis päivä se tuttu siivooja saattaakin olla heidän esimiehensä. Niin paljon on siivoojissa opiskelijoita.
Eihän niitä omia vauhtiraitoja siivoojan takia siivota, vaan muita käyttäjiä varten. Jos se siivooja käy siellä kopissa kerran päivässä, niin aika moni ehtii ne sotkut nähdä. Koska menen itse mieluummin raidattomaan vessaan, niin siivoan myös omat jälkeni.
Intian-konttorilla oli muuten toisin. Siellä päivystävä siivooja ryntäsi koppiin jynssäämään jokaisen käyttökerran jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 16:53"]Heh heh, minä en jarrutusjälkiä siivoa töissä, siivoojat on sitä varten.
Kotona voit tulla vaikka juomaan vettä mun arabialaisesta, laiskat siivooja ämmät valittaa kun joutuu tekemään töitä.
[/quote]
Siivoominen on aika uskomattoman rankka ala! Työaika on nipistetty minimiin ja koko ajan on todella kiire. Työ on fyysistä, palkka on pieni ja asikkaat usein kaltaisiasi. En vähättelisi ikinä siivoojan työpanosta. Harva varmaan tajuaakaan minkälaista olisi työpaikalla jos siellä ei siivooja kävisi. Vessa haisisi, olisi kuvottavan näköinen, samoin lavuaarit, peilit täynnä roiskeita, käytävät ja nurkat täynnä pölyä, paperi ym. roskaa joita ei ole jaksettu noukkia, ovien edustat kuraisia, ovien reunat ja valokatkaisijat harmaita tahroja täynnä
Nämä siivoojien halveksijat ovat varmaan niitä jotka eivät ole jaksaneet/päässeet mielestään riittävän korkeisiin virkoihin. Siivooja on heille sopiva vallan ja kyykytyksen kohde :D "Sainpa jätettyä kunnon paskat siivoojan siivottavaksi!" Olen huomannut, että mitä korkeammalle mennään, sitä ystävällisempiä asiakkaat ovat. Heidän ei enää tarvitse todistella mahtiaan siivoojaan nähden. Heillä on jo ihan muut vertailukohteet.
Vaikka talossa onkin siivooja, on mielestäni ihan kohtuullista jynssätä tai ainakin reilusti huuhdella ne omat ripulinsa pöntöstä.
Itse olen myöskin kesätöissä toimistosiivoojana ja KYLLÄ ihan uskomattomaan kuntoon ulkoisesti siistit pukumiehet jättävät vessat. Hyvä ettei seinällä ole joskus ollut riplat (tosin myös naiset osaavat.. Ja onpahan törmätty vetämättömään pönttöön, johon oli ilmeisesti kuukuppi tyhjennetty. Yök, itseäni nolottaisi.)
käyn jokaisen vessan kerran päivässä siivoamassa, eikö olisi kaikille kivempi että pöntön paskonut tekee asioinnin myös seuraavalle miellyttävämmäksi siistimmällä jälkiään?
En ole mikään kakkavahti, samantien oven takana venaamassa millon kukakin käy ulostamassa ja sen sitten pyyhkimässä jäljet.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 16:57"]Eihän niitä omia vauhtiraitoja siivoojan takia siivota, vaan muita käyttäjiä varten. Jos se siivooja käy siellä kopissa kerran päivässä, niin aika moni ehtii ne sotkut nähdä. Koska menen itse mieluummin raidattomaan vessaan, niin siivoan myös omat jälkeni.
Intian-konttorilla oli muuten toisin. Siellä päivystävä siivooja ryntäsi koppiin jynssäämään jokaisen käyttökerran jälkeen.
[/quote]
Nimenomaan! Se siivooja käy yleensä kerran päivässä aamuisin siivoomassa. Jos päivän ensimmäisellä asioidentoimittajalla on maha sekaisin tai muuten vaan sihti hukassa on muiden varsin epämiellyttävää asioida vessassa tän jälkeen. Ei se paljoa lohduta, että siivooja tukee pesemään vessan huomenna
Ps. On myös tullut paha mieli näiden toimistotyöläisten asenteista :( moni isopomo on ystävällinen ja tervehtii, mutta rivijannu tai sihteeri painelee ohi ja välttää katsetta ettei vahingossakaan tarvitse tervehtiä.
En ole mikään typerys tai alhainen olento, opiskelen yliopistossa tuotantotaloutta ja johtamista. Ja vaikka en opiskelisikaan korkeakoulussa, ei se silti oikeuttaisi näiden ihmisten epäystävällistä käytöstä.
Tämä kesätyö on ainakin opettanut arvostamaan siivojienkin työtä. Varmasti tervehdin ja hymyilen heille kun itse olen työelämässä.
30
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 17:07"]Ps. On myös tullut paha mieli näiden toimistotyöläisten asenteista :( moni isopomo on ystävällinen ja tervehtii, mutta rivijannu tai sihteeri painelee ohi ja välttää katsetta ettei vahingossakaan tarvitse tervehtiä.
En ole mikään typerys tai alhainen olento, opiskelen yliopistossa tuotantotaloutta ja johtamista. Ja vaikka en opiskelisikaan korkeakoulussa, ei se silti oikeuttaisi näiden ihmisten epäystävällistä käytöstä.
Tämä kesätyö on ainakin opettanut arvostamaan siivojienkin työtä. Varmasti tervehdin ja hymyilen heille kun itse olen työelämässä.
30
[/quote]
Meillä sama. Oon kerrossiivoojana hotellilla ja henkilökuntana (olemme ihan hotellille töissä, ei siivousfirmalle) meidän tulee tottakai tervehtiä asiakkaita. Lähes koskaan kukaan ei tervehdi takaisin! Vanhukset yleensä varsin iloisesti tervehtivät takaisin, mutta kaikilta muilta saa vaan oahaa silmää
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 17:07"]
Ps. On myös tullut paha mieli näiden toimistotyöläisten asenteista :( moni isopomo on ystävällinen ja tervehtii, mutta rivijannu tai sihteeri painelee ohi ja välttää katsetta ettei vahingossakaan tarvitse tervehtiä.
30
[/quote]
Jep. Oon saman huomannut, eli mitä isommasta pomosta kyse sitä parempaa kohtelu. Toisaalta, voi ajatella että juuri heidän sivistynyt käytöksensä on yksi syy sille että he ovat edenneet. Itsekin opiskelijana siivoan välillä ja jos on oikein huono päivä ja joku tympeä, ajattelen vaan että "Sinähän se tänne jäät, en minä"
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 16:16"]
Kesätyö toimistosiivoojana on avannut silmäni tämän asian suhteen, 10/15 paikassa on päivittäin vauhtiraitoja tai pahempaa pöntössä ja esim. kranssilla. Hyi?!
[/quote]
Siksi että se on sun työ:D D D En lukenut maisteriksi sen takia että saan pestä paskaa pöntöistä.
Tiedoksenne siivoavat opiskelijat, parasta uraa tekevät ovat jo opiskeluaikoinaan olleet oman alan hommissa. Eivät todellakaan siivoamassa.
Maailma ei ole reilu paikka :(
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 17:24"]
Tiedoksenne siivoavat opiskelijat, parasta uraa tekevät ovat jo opiskeluaikoinaan olleet oman alan hommissa. Eivät todellakaan siivoamassa.
[/quote]
xD Kaikilla aloilla tämä ei ole mahdollista. Ehkä sinun nuoruudessasi on ollut.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 17:25"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 17:24"]
[/quote]
xD Kaikilla aloilla tämä ei ole mahdollista. Ehkä sinun nuoruudessasi on ollut.
[/quote]
Minäkin ajattelin lapsena että en varmasti ikänä joudu siivoamaan mutta niimpä vain pesin opiskeluaikana absilla pisuaareja kun piti saada rahaa elämiseen. Häpesin kyllä kun joskus joku kaverini näki minut siivoojaan ryysyissä pesemässä lattioita. Mutta kuitenkin vaikka opiskeluaikanaan joutuisi "nöyrtymään" niin ei se tarkoita että mitkään ovet sulkeutuisivat sinulta.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 17:24"]Tiedoksenne siivoavat opiskelijat, parasta uraa tekevät ovat jo opiskeluaikoinaan olleet oman alan hommissa. Eivät todellakaan siivoamassa.
[/quote]
Entäpä jos ei ole ekan vuoden jälkeen vielä "lupaa" toimia oman alan hommissa.. Mielummin siivooja kuin työtön sossupummi!
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 16:45"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 16:44"][quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 16:42"]
Olen kovapalkkainen työntekijä. On tehokkaampaa että halpa siivooja siivoaa paskaraitani pytystä.
[/quote]
Hyi millanen ihminen olet. Siivooja ei ole mikään palvelijasi. Jokaisella on velvollisuus siivota omat pahimmat jälkensä.
[/quote]
Ei muuten ole. Siivooja on palkattu siivoamaan.
[/quote]
Pitäisköhän sen pyyhkiä sun hanuriskin niin voisit vaikka näpytellä läppäriä samalla kun paskot?
Ollaan sitä muiden siivoojien kanssa joskus ihmetelty, että annatteko ukkojenne kotona kusta pitkin pönttöä ja lattiaakin?
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 16:53"][quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 16:42"]Olen kovapalkkainen työntekijä. On tehokkaampaa että halpa siivooja siivoaa paskaraitani pytystä.
[/quote]
Nyt pitää kyllä vähän puuttua tähän kommenttiin. Olen toisen vuoden ope-opiskelija ja kesätöikseni siivoan. Tällä koulutuksella kun ei niitä oman alan kesätöitä löydy. Tietysti istuisin mielummin kaupan kassalla, mutta ne ovat aika haluttuja kesätyöpaikkoja ja opiskelijalla ei o varaa töiden suhteen nirsoilla.
En siis ole tyhmä, kouluttamaton ja alempaa kastia. Olen vain opiskelija, joka haluaa kesälläkin maksaa vuokran ja saada täytettä jääkaappiin.
[/quote]
Ootpas butthurt
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 16:50"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 16:48"][quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 16:45"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 16:44"][quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 16:42"]
Olen kovapalkkainen työntekijä. On tehokkaampaa että halpa siivooja siivoaa paskaraitani pytystä.
[/quote]
Hyi millanen ihminen olet. Siivooja ei ole mikään palvelijasi. Jokaisella on velvollisuus siivota omat pahimmat jälkensä.
[/quote]
Ei muuten ole. Siivooja on palkattu siivoamaan.
[/quote]
Siivooja ei ole työpaikoilla kenenkään henkilökohtainen palvelija. Siivooja on palkattu siivoamaan sopimuksen määrittelemällä tavalla. Siivoojan tehtävä ei ole lennähdellä kuuraamaan räjähtänyttä pönttöä saman tien kun kaltaisesi kusipää poistuu kopista. Toki siivooja sen pöntön lopulta siivoaa, mutta siinä saattaa kestää ja työkaverisi joutuvat valittelemaan sikamaista työkaveriaan tällaisilla palstoilla.
[/quote]
Mene luuseri opiskelemaan niin ei tarvitse valittaa täällä. Itse olet valinnut köyhän elämän.
[/quote]
Opiskelen koko ajan. En ole koskaan kohdannut siivoojissa yhtä sivistymätöntä kuin sinä moukka olet.