Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ette siivoa vauhtiraitojanne pöntöstä työpaikalla?

Vierailija
24.07.2014 |

Kesätyö toimistosiivoojana on avannut silmäni tämän asian suhteen, 10/15 paikassa on päivittäin vauhtiraitoja tai pahempaa pöntössä ja esim. kranssilla. Hyi?!

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä ei siivooja käy, vaan pestään itse myös wc. Ei olisi muuten ongelma, mutta eräs vanhempi naishenkilö jättää pöntön jäljiltään niin että varpusta on istuinrenkaalla ja jopa kannessa!! Hän ei tosin itse ole siivousvuorossa kovin usein...

Vierailija
62/74 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites nämä muka tärkeät kun siivouspalvelu loppuu kokonaan? Työnantajathan nykyään monessa paikassa kustannutehokkuuden nimissä vähentävät siivouspalveluja. Hyvin tavallista on, että mm. vessojen siivous on kerran viikossa. Siinäpähän olette avuttomat paskaraitoinenne :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 17:07"]

Ps. On myös tullut paha mieli näiden toimistotyöläisten asenteista :( moni isopomo on ystävällinen ja tervehtii, mutta rivijannu tai sihteeri painelee ohi ja välttää katsetta ettei vahingossakaan tarvitse tervehtiä. 

En ole mikään typerys tai alhainen olento, opiskelen yliopistossa tuotantotaloutta ja johtamista. Ja vaikka en opiskelisikaan korkeakoulussa, ei se silti oikeuttaisi näiden ihmisten epäystävällistä käytöstä.

Tämä kesätyö on ainakin opettanut arvostamaan siivojienkin työtä. Varmasti tervehdin ja hymyilen heille kun itse olen työelämässä.

30

[/quote]

Juuri näin, oikea asenne! Itsekin työskentelin siivoajana lukioaikana ja yliopisto-opintojen ensimmäisenä kesänä. Sen verran siivojan työssä opin ko. työtä arvostamaan, että tervehdin iloisesti siivoojia työpaikallani ja vaihdan heidän kanssaan pari sanaa aivan niin kuin kenen tahansa muunkin työkaverin.

t. Nykyinen DI, entinen siivooja

[/quote]

Mulla sama! Tosin työskentelin useamman vuoden ennen kuin hain yliopistoon. Jos joskus herään ja joudun toteamaan, että en enää pidä siivoojaa vertaisenani työkaverina, tunnen kyllä suurta epäonnistumista.

t. Ytm

Vierailija
64/74 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 16:57"]Hassua että monet suhtautuvat siivoojaan kuin alhaiseen rottaan. He eivät tajua että yksi kaunis päivä se tuttu siivooja saattaakin olla heidän esimiehensä. Niin paljon on siivoojissa opiskelijoita.

[/quote]

AIVAN!! Mä siivosin oikiksessa aamuisin ennen luentoja. Jopa silloin jotkut kermaperseet suhtautuivat siihen dissaavasti. Eivät **tun pölvästit tajunneet, että kaikki ei synny siniverisestö siemenestä, vaan se klassresa täytyy oikeasti tehdä ihan itse.

Tuosta on jo vuosia ja olen nyt esimies. Olen pari kertaa joutunut huomauttamaan nuorukaisille heidän asenteestaan virolaissiivoojia kohtaan. Piti oikein rautalangasta vääntää ja naamalle hieroa, että me emme elä enää sääty-yhteiskunnassa ja kyseessä EI OLE piika-maanomistajan poika -suhde.

Vierailija
65/74 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOSKA PASKA HAISEEE JA BALALAIKKA SOI!

Vierailija
66/74 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kamalia kommentteja! Siis onko teidän mielestä oikeesti siivoojat jotenkin huonompia ihmisiä, joita voi haukkua? Siivooja on typerä ja ansaitsee paikkansa kuuraamassa muiden paskoja? Oikeesti nyt aikuiset ihmiset järkeä päähän! Suurin osa siivoojista on loppujen lopuksi kuitenkin opiskelijoita.

Lisäks tää keskustelu on näköjään lähtenyt sivuraiteille. Nyt puhutaan siitä kuka kehtaa jättää paskansa pitkin pönttöä seuraavien kävijöiden iloks, eikä luokkayhteiskunnan rakentamisesta

Vierailija
67/74 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko ihmiset täällä tosissaan vai onko puolien kommenttien tarkoitus vain provota ja haastaa riitaaa? Käsittämätöntä

Minä ainakin vessan huuhtelun jälkeen kurkkaan vielä jäikö jotain ja jos jäi niin hulautan vessaharjalla pöntöstä vettä, pyyhin jälet ja vedän vessan uudestaan, siinä on vielä hyvä pyöräyttää harjaa, niin pysyy sekin puhtaana. Toimitus vie aikaani ehkä puoli minuuttia. Teen näin niin kotona, työpaikalla, yleisissä vessoissa kuin ystävien ja sukulaisten luona. Ei tulisi mieleenkään jättää omia jätöksiä muiden pestäväksi

Vierailija
68/74 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun tietäisitte miten niitä vessoja siivotaan, yhdellä liinalla saatta mennä 5 vessa ja pestään vaan siivouskomerossa jos siihenkään on mahdollisuutta. Hanskoja ei ole eikä edes käsidesiä. Ja jos hanskoja on niin ne huuhtaistaan veden alla ja seuraavaan vessaan. Joo ja vaihdoin alaa.

Vierailija
69/74 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 22:07"]Voi kun tietäisitte miten niitä vessoja siivotaan, yhdellä liinalla saatta mennä 5 vessa ja pestään vaan siivouskomerossa jos siihenkään on mahdollisuutta. Hanskoja ei ole eikä edes käsidesiä. Ja jos hanskoja on niin ne huuhtaistaan veden alla ja seuraavaan vessaan. Joo ja vaihdoin alaa.

[/quote]

Kyllä ainakin meillä yks liina/vessa. Alotetaan ulompaa puhtaammasta ja viimeseks likasimmat. Ja sisältä vessaharjalla. Ja kertakäyttöliinoja vessanpesuun tottakai, muuten pyykkimäärä on valtava! Mutta miten tää liitty ketjuun?

Vierailija
70/74 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se, että toteaa vessojen siivomisen kuuluvan siivoajan työnkuvaan on siivoojien väheksymistä tai riidan haastamista?

Taitaa jeesustelijoilla itsellään kyteä pinnan alla säälinsekainen halveksunta ja inho siivoajien ammattikuntaa kohtaan.

Itselläni on hyvin realistinen näkemys. Siivoaminen ei ole mukavaa tai arvostettua työtä, mutta se ei vaikuta suhtautumiseeni siivoojiin henkilöinä työnkuvan ulkopuolella.

Vierailija
71/74 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu sivistyneisiin tapoihin kurkata jälkeensä vessanpönttöön, ettei sinne jää omaa paskaa kuivumaan. Koska: se paska kuivuu reunoihin kiinni ja vaatii järjettömän määrän liotusta, odottelua, myrkkyjä (jotka saastuttaa vesistöä) ja hankaamista ennen kuin irtoaa. Olette moukkia jotka ette tätä ymmärrä. Kenenkään ei pidä hinkata ja haistella toisen ihmisen paskaa, jokaisen kynnelle kykenevän ihmisen tulee huolehtia omista paskoistaan. Olipa presidentti, miljonääri tai vaikka kiinan keisari.

Ei siivoojilla ole aikaa hangata sitä paskaa, työtahti on kova. Se on sitten jostain muusta pois kun hinkataan joidenkin idioottikakkaajien paskaa puolet työajasta.

Kuinka helppoa olisi jokaisen se oma paska hoidella pois sieltä pöntön reunoilta, ihan vaikka suihkuttamalla vettä käsisuihkulla, ja vetäisemällä uudestaan. Vettä säästyy joka tapauksessa enemmän kuin siivojalla kuivunutta paskaa liotellessa.

Vaikka olisin loppuelämäni työtön, rahaton ja maailman ainoa työ olisi vessanpönttöjen kuuraus, niin en menisi. Ihan vain reunoille paskojien vuoksi.

Vierailija
72/74 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 22:20"]Kuuluu sivistyneisiin tapoihin kurkata jälkeensä vessanpönttöön, ettei sinne jää omaa paskaa kuivumaan. Koska: se paska kuivuu reunoihin kiinni ja vaatii järjettömän määrän liotusta, odottelua, myrkkyjä (jotka saastuttaa vesistöä) ja hankaamista ennen kuin irtoaa. Olette moukkia jotka ette tätä ymmärrä. Kenenkään ei pidä hinkata ja haistella toisen ihmisen paskaa, jokaisen kynnelle kykenevän ihmisen tulee huolehtia omista paskoistaan. Olipa presidentti, miljonääri tai vaikka kiinan keisari

[/quote]

Just, vaan siivojilla on pokkaa vaatia jopa presidenttiä hoitamaan heille kuuluvat työt. Absurdia!

Vierailija
73/74 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 22:23"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 22:20"]Kuuluu sivistyneisiin tapoihin kurkata jälkeensä vessanpönttöön, ettei sinne jää omaa paskaa kuivumaan. Koska: se paska kuivuu reunoihin kiinni ja vaatii järjettömän määrän liotusta, odottelua, myrkkyjä (jotka saastuttaa vesistöä) ja hankaamista ennen kuin irtoaa. Olette moukkia jotka ette tätä ymmärrä. Kenenkään ei pidä hinkata ja haistella toisen ihmisen paskaa, jokaisen kynnelle kykenevän ihmisen tulee huolehtia omista paskoistaan. Olipa presidentti, miljonääri tai vaikka kiinan keisari

[/quote]

Just, vaan siivojilla on pokkaa vaatia jopa presidenttiä hoitamaan heille kuuluvat työt. Absurdia!

[/quote]

Olen varma ettei presidentti pasko niin että pönttö on ruskeana yltä päältä. Ei kukaan sivistynyt tee niin.

Vierailija
74/74 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 22:20"]Miten se, että toteaa vessojen siivomisen kuuluvan siivoajan työnkuvaan on siivoojien väheksymistä tai riidan haastamista?

Taitaa jeesustelijoilla itsellään kyteä pinnan alla säälinsekainen halveksunta ja inho siivoajien ammattikuntaa kohtaan.

Itselläni on hyvin realistinen näkemys. Siivoaminen ei ole mukavaa tai arvostettua työtä, mutta se ei vaikuta suhtautumiseeni siivoojiin henkilöinä työnkuvan ulkopuolella.

[/quote]

Sinun mielestä kommentti luokkaaa "minä en minun tuntipalkallani jälkiäni siivoa. Siivoojat on sitä varten, että he pesevät paskani. Ois kannattanu opiskella jos ei miellytä" on ihan okei?

Ja kyllä se pöntön pesu kuuluu siivoojan työhön, mutta kuuluuko jokaisen huolehtia omista jäljistään normaalien käytöstapojen mukaisesti? Esimerkiksi juuri vauhtiraidan pesu tai vaikkapa ne roskat roskiin? Entä jos kaikki roskat papereista banaanin kuoriin heitettäisiin lattialle, koska "sitähän varten ne siivoojat on"