Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ette siivoa vauhtiraitojanne pöntöstä työpaikalla?

Vierailija
24.07.2014 |

Kesätyö toimistosiivoojana on avannut silmäni tämän asian suhteen, 10/15 paikassa on päivittäin vauhtiraitoja tai pahempaa pöntössä ja esim. kranssilla. Hyi?!

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 17:07"]

En ole mikään typerys tai alhainen olento, opiskelen yliopistossa tuotantotaloutta ja johtamista. ... Tämä kesätyö on ainakin opettanut arvostamaan siivojienkin työtä.

[/quote]

Se on tuo johtaminen. Olisit maininnut kesätyöhakemuksessasi pelkän tutan, niin olisit saanut muuta kuin siivoojan työtä.

Vierailija
42/74 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on mun työtäni eikä nyt kyse ollut siitä, että valittaisin työstäni. Haluatteko te todella paskanne jättää koko kansan nähtäviksi? Joskus jopa koko vessa on vetämättä. Itselleni ainakin on selvää, että vessa puhdistetaan siedettävään kuntoon käytön jälkeen oli sitten työpaikalla, kotona tai julkisessa vessassa. Ehkä minä rupuinen siivooja olen sitten teitä kovapalkkaisia johtotehtävissä työskenteleviä hyväkäytöksisempi. "Meillä käy siivooja, jätän siis paskat pönttöön ja roskat levitän lattialle"- asenne nyt muutenkin kielii jonkinlaisesta jälkeenjäämisestä.

Niin ja olen 19v, ylioppilastodistuksella ei ihan mihin vain päästäkkään ja olen tyytyväinen, että sain edes jonkun kesätyön tässä taloustilanteessa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivousalan yrittäjä tässä moi, kuuraan pyttyjä päivittäin, kakalla ja ilman, maistereiden ja mistereiden.  Pidän työstäni, minulla on laitoshuoltajan sekä siivousteknikon koulutus.

Vuositulot 60-70 tuhatta euroa.

Kysyttävää?

Vierailija
44/74 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa törkeitä kommentteja, ei ihme ettei porukka halua siivoomaan kun vessat paskotaan täyteen eikä kukaan näköjään arvosta, että joku joutuu ne hinkkaamaan. Sairasta sakkia. Eikä se siivooja voi heti juosta sinne vessaan pesemään madamen kakkoja, ja kiva muille työkavereille mennä vessaan kun pönttö on paskassa. 

Vierailija
45/74 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan ihmettelen tämän keskustelen jälkeen että onko suomalaiset ja arvattavasti naiset (85 % varmaan naisia ainakin vastaajista) noin epäsiistejä ja sikamaisia? jos käytte kaverin luona paskalla jätätte paskaraidat pönttöön koska se on kaverin tehtävä siivota oma vessa? miten te kehtaatte? kyllä on jotenkin sivistymätöntä touhua. sitten esitetään töissä tyylikästä ja muodikasta mutta vessa jätetään paskaan kuntoon.

missä on ne ajat kun ajateltiin että naisethan ei käy kakalla eikä piereksi.

Vierailija
46/74 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästikin työnantajien pitäisi palkata näille muutamille kakkakeisareille pyllynpesijä, kun ei osata pyyhkiä.

Vierailija
47/74 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 16:32"]

Onhan se seuraaviakin käyttäjiä varten reilua siivota omat paskarannut.

[/quote]

Ahterini ei niitä näe eikä elimistöni niistä piittaa, joten asialla ei ole minulle minkään valtakunnan merkitystä.

Vierailija
48/74 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä olisi kamalaa, jos kaikki siivoojat menisivät lakkoon. Vaikka vaan yhdeksi päiväksi, se näkyy heti joka paikassa. Ja sillekin alalle pitää kouluttautua, eikä se ole niin yksinkertaista kuin moni luulee. Tosi typerää haukkua siivoojia, täällä on joitakin ihan paskoja kommentteja.

Vierailija
49/74 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni nämä ihmiset, jotka paskaraitojaan eivät siivoa, ovat juuri sellaisia, jotka eivät tee mitään josta ei ole heille itselleen mitään hyötyä. Oman edun tavoittelijoita ja itsekkäitä ihmisiä, jotka eivät myöskään siivoa jälkiään, roskiaan ja jättää aina astiat pöydälle vaikka ne voisi esim. kahvilassa viedä kärryyn. Miksi ihmiset eivät voi olla kohteliaita? Sitten odottavat aina täyttä palvelua muilta!!!!

Vierailija
50/74 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
51/74 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 16:23"]

Koska meillä käy siivooja. Minun palkkani kannattaa käyttää varsinaisen työtehtäväni hoitamiseen, ei siivoomiseen. Noin sanoi pomo edellisessä työpaikassa kun meinasin retuuttaa papereita pihalle arkistojen siivoomisen jälkeen.

[/quote]

Kunnon wt-meininkiä! Paskot pöntön, eikö sinua hävetä. Seuraava joka sinne menee, niin tietää mikä sottapytty olet. Hiukan eri asioita on omien paskojesi siivoaminen ja arkistojen siivoaminen. Eikä se siivooja käy sinunkaan työpaikalla juuri paskomisesi jälkeen. Mahtaa teillä kotona olla vessat kunnossa, yök!

Vierailija
52/74 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 16:28"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 16:19"]Kerrossiivojana kesätöissä ja samaa oon miettiny. Osa pöntöistä on nii käsittämättömästi sotkettu, et en ees tajuu mite ihmiset onnistuu siinä..

Joten haloo! Se vessaharja ei oo koriste vaan sitä saa käyttää! Ja käyttäkää mielellään tuoreeltaan, ni ei tarvi siivoojan seuraavana aamuna jynssätä

[/quote]

Mitenkä niin ei tarvi? Se on kuules työtäsi.

Siivojan työ on tehdä sovitut työt sovitussa aikataulussa. Vessojen siivous mukaan lukien.

[/quote]

Siivoojahan nimenomaan tekee työt aikataulussa, mitä sä hourit? Kun siivouksen jälkeen joku wt menee paskomaan koko pytyn, niin se odottaa siinä seuraavaa pesukertaa, joka on siivoojan aikataulussa. Yleensä seuraavaan päivään.

Vierailija
53/74 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 16:42"]

Olen kovapalkkainen työntekijä. On tehokkaampaa että halpa siivooja siivoaa paskaraitani pytystä.

Jos ei siivoojalle kelpaa, niin olisiko kannattanut kouluttautua?

[/quote]

Olisko sun kannattanut opetella käytöstapoja? Hyi mikä sika.

Vierailija
54/74 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 16:53"]

Heh heh, minä en jarrutusjälkiä siivoa töissä, siivoojat on sitä varten.

Kotona voit tulla vaikka juomaan vettä mun arabialaisesta, laiskat siivooja ämmät valittaa kun joutuu tekemään töitä.

[/quote]

Itsekäs hmmm...paska (kuvannee tätä aihetta) olet. Jokainen työtovereistasi tietää, kuka AINA jättää paskarannut pönttöön. Sulle nauretaan tai vaihtoehtoisesti yökkäillään.

Vierailija
55/74 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää tulee ehkä siivoojille yllärinä, mut muiden ihmisten elämä ei pyöri wc pöntön ympärillä. Ei töissä ihmiset jää tutkimaan mihin kuntoon pönttö jää tai ylipäätänsä ala tutkimaan vessan yleistä siisteystilaa spontaanisti.

Vierailija
56/74 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa siivoojalla nyt kovin vaikeaa kun ihan siivota pitää. Menee sitten opiskelemaan jos aivokapasiteettia riittää muuhunkin kuin työtehtävistä valittamiseen.

Vierailija
57/74 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 20:10"]

Onpa siivoojalla nyt kovin vaikeaa kun ihan siivota pitää. Menee sitten opiskelemaan jos aivokapasiteettia riittää muuhunkin kuin työtehtävistä valittamiseen.

[/quote]

Voi sinua ressua. Syytä työnantajaasi paskaraidoistasi. Siivooja tekee vain sen minkä työnantaja maksaa. Jos työnantaja maksaa sen, että vessat siivotaan kaksi kertaa viikossa, niin silloin ne pestään vain kaksi kertaa viikossa. Jos et tiedä, niin ihan kaikki työt (myös sun paskaraitojesi pesu) tehdään tasan tarkkaan siten kuin sopimuksessa on mainittu. Hävytön ihminen jättää paskansa työkavereidensa iloksi maanantaina iiltapäivällä, kun siivooja tulee perjantaina. 

Vierailija
58/74 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 20:10"]

[/quote]

Sinun aivokapasiteettisi ei näköjään riitä edes käytöstapoihin, ketään ei kiinnosta sinun opiskelusi eikä tittelisi. Työtoverisi selän takanasi tietävät, että siinä se paskaraita menee, näin se vaan menee.

Vierailija
59/74 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 20:00"]

Tää tulee ehkä siivoojille yllärinä, mut muiden ihmisten elämä ei pyöri wc pöntön ympärillä. Ei töissä ihmiset jää tutkimaan mihin kuntoon pönttö jää tai ylipäätänsä ala tutkimaan vessan yleistä siisteystilaa spontaanisti.

[/quote]

Voi kuule, jos minä menen vessaan, jossa on paskaraidat, siirryn välittömästi toiseen. Avokonttorissa kun olemme, niin kyllä sen tietää, kuka ne jäljet teki. 

Vierailija
60/74 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 17:07"]

Ps. On myös tullut paha mieli näiden toimistotyöläisten asenteista :( moni isopomo on ystävällinen ja tervehtii, mutta rivijannu tai sihteeri painelee ohi ja välttää katsetta ettei vahingossakaan tarvitse tervehtiä. 

En ole mikään typerys tai alhainen olento, opiskelen yliopistossa tuotantotaloutta ja johtamista. Ja vaikka en opiskelisikaan korkeakoulussa, ei se silti oikeuttaisi näiden ihmisten epäystävällistä käytöstä.

Tämä kesätyö on ainakin opettanut arvostamaan siivojienkin työtä. Varmasti tervehdin ja hymyilen heille kun itse olen työelämässä.

30

[/quote]

Juuri näin, oikea asenne! Itsekin työskentelin siivoajana lukioaikana ja yliopisto-opintojen ensimmäisenä kesänä. Sen verran siivojan työssä opin ko. työtä arvostamaan, että tervehdin iloisesti siivoojia työpaikallani ja vaihdan heidän kanssaan pari sanaa aivan niin kuin kenen tahansa muunkin työkaverin.

t. Nykyinen DI, entinen siivooja