Miksei raskaustestin mukana tullut sitä putkiloa, johon kusta?
Ostin RFSU:n raskaustestin. Tarkoitus oli tehdä testi aamuvirtsasta, mutta kun avasin paketin niin siellä ei ollutkaan mitään sellaista putkiloa, mihin olisin voinut pissata. Hämmästyin, koska luulin, että testin mukana tulee kaikki tarvittava. Mihin mä nyt sitten kusen? Ajattelin pestä tyhjän Piltti-purkin tai jotain :D Pahvimukeja ei ole eikä hutsisi mennä kaupasta paketillista ostamaan, kun loput jäisivät sitten käyttämättä.
Ja vielä, av:n tuntien: Luultavasti pidätte mua nyt tosi tyhmänä. Mutta tämä oli tosiaan eka ostamani raskaustesti ikinä.
Kommentit (24)
Olen tavannut kusta suoraan tikulle. Mutta voit käyttää myös pilttipurkkia tai ihan vaan tavallista juomalasia...ne kun on tapana tiskata käytön jälkeen.
2: Ohjeessa sanotaan, että virtsa kerätään puhtaaseen ja kuivaan putkiloon, johon testitikku upotetaan viideksi sekunniksi. Toimiskohan ihan vaan toi päälle pissaaminen...?
Kyllä toimii suoraan tikulle, olen elämäni aikana tehnyt varmaan 10 testiä ja oikea tulos tullut joka kerta. Eikä tarvitse tehdä aamuvirtsasta!
Oho. No, kokeillaanpa sitten niin suoraan tikulle. Kiitos vinkistä! -ap
Ap ei niissä ikinä tule mitään putkiloa mukana ;) kertakäyttö muki on esim hyvä!:)
Noissa testeissä on vain pahviläpyskä, ei mitään normaalia tikkua niinkuin muissa. Eli johonki puhtaaseen purkkiin vaan kastaa. Sen jälkeen kunnon pesu purkille. Simple as that.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 15:43"]
Tule kertomaan tulos sitten tänne :))
[/quote]
Miksi? :D Voin toki tulla, mutta ei kai ketään kiinnosta. - ap
Mitä ihmettä :D Onko se virtsa oikeasti niin pelottavaa, ettei voi käyttää esimerkiksi juomalasia ja pestä sen jälkeen hyvin? Vai jääkö siitä kusesta muka jotain jäämiä astiaan? Itse olen käyttänyt lasista murokulhoa, eikä tulisi mieleenkään, että pesun jälkeen siihen olisi jäänyt mitään.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 16:10"]Mitä ihmettä :D Onko se virtsa oikeasti niin pelottavaa, ettei voi käyttää esimerkiksi juomalasia ja pestä sen jälkeen hyvin? Vai jääkö siitä kusesta muka jotain jäämiä astiaan? Itse olen käyttänyt lasista murokulhoa, eikä tulisi mieleenkään, että pesun jälkeen siihen olisi jäänyt mitään.
[/quote]
No mi ainakin mietin toisinpäin: että noissa juomalaseissa (puhtaissakin) saattaa olla jotain pesuaineen ja muita jämiä, jotka sitten liukenevat virtsaan ja vaikuttavat labratuloksiin. Raskaustestien kanssa tuo nyt ei siis varmaan mitenkään iso huoli ole, mutta muiden näytteiden.
Mitähän sanoo tähän kusipaskaverikammoinen raivopää-tarjoilija joka jonkun aikaa sitten mesoi täällä vaipasta lautasella? Ja ne fanaatikot jotka eiväy ymmärrä että kuukautiskupinkin vi desinfioida ihan samassa astiassa missä laitta ruokaa?
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 16:30"]Mitähän sanoo tähän kusipaskaverikammoinen raivopää-tarjoilija joka jonkun aikaa sitten mesoi täällä vaipasta lautasella? Ja ne fanaatikot jotka eiväy ymmärrä että kuukautiskupinkin vi desinfioida ihan samassa astiassa missä laitta ruokaa?
[/quote]
Ei tulisi kyllä mieleenkään keitellä kuukuppia ruuanlaittokattilassa. Ei siis sen vuoksi että kuukuppi olisi jotenkin likainen vaan siksi että kattiloissa on todellakin kaikenlaisia pesuaineiden ja ruokien jämiä, enkä tosiaan halua tunkea sellaista pilluuni.
Argh... Taisin KUSTA koko homman :D Pissin Piltti-purkkiin ja dippasin tikun sinne, se oli ehkä kauemmin kuin sen viisi sekuntia ja lisäksi upotin sen vahingossa liian syvälle... Otin toisen tikun ja sen kanssa sujui kai ihan oikeaoppisesti. MUTTA. Kummassakin tikussa näkyi heti kontrolliviivan lisäksi semmoinen haamuviiva tuossa "rajakohdalla" (tikku on tavallaan kolmiosainen, niin se viiva tuli siihen, mihin eka osa päättyy, oisko se "vesiraja", tai tässä tapauksessa kusiraja), mutta ohjeiden mukaan sen toisen viivan kuuluisi tulla paljon lähemmäs sitä ekaa... Saako tästä kukaan mitään selvää? :D Olen vähän paniikissa. Pitäisköhän mun mennä tk:seen kun ei tästä tunnu tulevan yhtään mitään.
Anteeksi sekava viesti! - ap
Mä en sen takia kuse suoraan tikkuun koska yleensä menee liian ylös siihen myös ja sitten se ei toimi kuten pitää..
Sori viestistä 17! Kun kävin tsekkamassa tikut sen kirjoittamisen jälkeen, kaikki haamuviivat olivat tikkujen kuivuttua hävinneet ja tulos oli selvä: en ole raskaana! Voi mikä suunnaton helpotus! Kiitos kaikille vastaajille ja anteeksi tää sähläys, en ollut ikinä aiemmin tehnyt testiä :D -ap
Eiks suoraan sen testin päälle voi pissata?