Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskentaongelma:

Vierailija
16.07.2014 |

Suorakulmainen kolmio, toinen sivu on 2485 pitkä, ja toinen sivu 50 pitkä. Minkä kokoinen se terävin kulma on?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies siis venaa vastausta tossa vieressä. Onko joku jo ehtinyt hakea Maolin?

-ap-

Vierailija
2/41 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pythagoran lause, kosinilause, sinilause. Kahta kolmesta yleensä tarvitsee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta wolfram alpha. Se ratkoo kaikki tuollaiset, kunhan osaa kysyä englanniksi.

Vierailija
4/41 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, vastaus on tan alfa = 0,02. Miten mä saan ton alffan? En saa tän windowsin laskimesta mitään järkevää irti, enkä enää muista miten niitä naputeltiin...

-ap-

Vierailija
5/41 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 21:52"]

Joo, vastaus on tan alfa = 0,02. Miten mä saan ton alffan? En saa tän windowsin laskimesta mitään järkevää irti, enkä enää muista miten niitä naputeltiin...

-ap-

[/quote]

Tuossa on laskettu vain 50/ 2485. Se on tangentti: vastaisen kateetin pituus/ viereisen kateetin pituus. Kulman suuruuden asteina saa laskimesta tan-1(50/2485). Jos oikeasti haluat oppia asian, niin googleta. On vielä yksinkertaisinta matikkaa, mutta noita tarvitsee vähän siellä sun täällä.

Vierailija
6/41 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/41 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 22:00"]

-ap-

[/quote]

Tuossa on laskettu vain 50/ 2485. Se on tangentti: vastaisen kateetin pituus/ viereisen kateetin pituus. Kulman suuruuden asteina saa laskimesta tan-1(50/2485). Jos oikeasti haluat oppia asian, niin googleta. On vielä yksinkertaisinta matikkaa, mutta noita tarvitsee vähän siellä sun täällä.

[/quote]

No tässä nyt suurin ongelma on saada laskimesta ulos toi. Ei ole laskinta, missä on tan-1. Tässä windowsin laskimessa on joku tanh ja tand, enkä saa naputettua sitä mitenkään oikeassa järjestyksessä jotta saisin mitään järkevää.

JOS SULLA ON SELLAINEN LASKIN, NIIN VOISITKO NYT VITTU KERTOA, EN TARTTE MITÄÄN OPETUSTUOKIOO!!

Ystävällisin terveisin -ap-

Vierailija
8/41 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei nyt jaksanut venata, joten haistakaa kaikki av:n ämmät paska, teidän takia meillä meni varmaan jotain vituiks terassipölleissä, kun se meni ihan arvalla sahaamaan.

Mä olen kymmeniä kertoja laskenut täällä lukiolaisten kotitehtäviä ja auttanut ilman vittuilua yksinkertaisesta matematiikasta, ja tän kerran kun mä kysyn apua, niin joku "ope" siinä sitten haluaa kertoa kaiken minkä osaa, mutta ei saa sitä vastausta yskittyä.

-ap-

Vierailija
9/41 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 22:17"]

Mies ei nyt jaksanut venata, joten haistakaa kaikki av:n ämmät paska, teidän takia meillä meni varmaan jotain vituiks terassipölleissä, kun se meni ihan arvalla sahaamaan.

Mä olen kymmeniä kertoja laskenut täällä lukiolaisten kotitehtäviä ja auttanut ilman vittuilua yksinkertaisesta matematiikasta, ja tän kerran kun mä kysyn apua, niin joku "ope" siinä sitten haluaa kertoa kaiken minkä osaa, mutta ei saa sitä vastausta yskittyä.

-ap-

[/quote]

Sahaustarkkuuden rajoissa kulma on nolla. Vai millä meinasit, että se mittaa 1,15 asteen kulman?

Vierailija
10/41 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumalauta rakentamisessako tota tarvit? Ette vissiin mitään kirvesmiehiä ole joo :) t. Rakennusmestari

Vierailija
11/41 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tangentin tulokset löytyy ihan googlaamalla taulukot tai käänteistoiminto arctan: http://www.rapidtables.com/calc/math/Arctan_Calculator.htm

Vierailija
12/41 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 22:21"]

-ap-

[/quote]

Sahaustarkkuuden rajoissa kulma on nolla. Vai millä meinasit, että se mittaa 1,15 asteen kulman?

[/quote]

Sen vekottimesta saa kulmat. Ja joo, onhan toi aika vähän, mutta kun mä en tiennyt että se on ton verran, kuin vasta nyt, jos toi tosiaan on oikea vastaus? Paitsi että se sahas sen jo, ja nyt se nuijii jotain, ei varmaan tullut sopivaa...

Vierailija
13/41 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap-

[/quote]

Jos oikeasti kävi noin niin ei se 1,15 asteen laskeminen sun miehen rakennustaitoja pelasta... :D

Vierailija
14/41 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 22:22"]

Ei jumalauta rakentamisessako tota tarvit? Ette vissiin mitään kirvesmiehiä ole joo :) t. Rakennusmestari

[/quote]

Kyllä! Terveisin sun esimiehes.

-ap-

Vierailija
15/41 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1, 280°  (jos molemmat sivut kateetteja).

Vierailija
16/41 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Online Scientific cakcukator, siitä saa trig funktioiden käänteisfynkriot

Vierailija
17/41 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,146 astetta on vastaus. Mahtaa teillä olla mikroskooppinen parveke, kun yhden asteen kulmatkin pitää ottaa huomioon. :D

Vierailija
18/41 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta wolfram alpha. Se ratkoo kaikki tuollaiset, kunhan osaa kysyä englanniksi.

[/quote]

Tää on oikeasti hyvä. Olisi toiminut selaimessa ja kertonut vastauksen.

TJEU: https://www.wolframalpha.com/input/?i=right+triangle+a%3D50+b%3D2485

Sen verran se toki vittuilee maallikoille, että kulmien likiarvot tulee radiaaneina, mutta klikkaamlla ne muuttuu kyllä asteiksikin. Antaa jopa tarkan arvon tolle kulmalle, mikä ei edes ole rationaaliluku.

Vierailija
19/41 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 22:24"]

-ap-

[/quote]

Jos oikeasti kävi noin niin ei se 1,15 asteen laskeminen sun miehen rakennustaitoja pelasta... :D

[/quote]

Se arvas varmaan vähän liikaa kulmaa, meillä kun pyritään tekemään vimpan päälle tosin tällä kertaa onnistumatta. Että olis tää ykkösen vastaus alkuunsa auttanut, niin olisin sanonut sille ettei sitä tarvitse huomioida.

Vierailija
20/41 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 22:26"]

Online Scientific cakcukator, siitä saa trig funktioiden käänteisfynkriot

[/quote]

Sitä ollaan jo ihan hyvissä näin keskiviikkoiltana.