Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kihlaus ilman aietta mennä naimisiin

18.07.2021 |

Kuinka moni teistä tuntee sellaisia pariskuntia, jotka ovat menneet kihloihin lyhyen tuntemisen, kuten kuukauden tuntemisen jälkeen? Entä kuinka moni teistä tuntee sellaisia pariskuntia, jotka ovat olleet kihloissa useita vuosia, tyyliin 5-10 vuotta ilman että he ovat sopineet vihkimispäivää?

En ole mielestäni vanhanaikainen tai konservatiivinen henkilö, mutta olen vain ymmärtänyt asian niin, että kihlautuminen tarkoittaa sitä, että silloin luvataan/päätetään mennä naimisiin. Ja minun mielestäni lyhyen tuttavuuden jälkeen ei ole järkevää luvata sellaista. Tai mikäs kihlautuminen se on, että mennään kihloihin, mutta ei edes oteta puheeksi vihkimisajankohtaa? Luulisi, että parin - kolmen vuoden sisällä tulisi sellainen hetki, että ehtisi mennä naimisiin, vaikka haluaisikin suunnitella megahäät oikein viimeisen päälle.

Olen kuullut, että joillain on sellainen tapa, että he kihlautuvat heti seurustelun alkaessa. Mä luulen, että tällaisilla henkilöillä on sellainen luonne, että he haluavat kontrolloida kumppaniaan ja ovat luonteeltaan tosi impulsiivisia ja mustasukkaisia.

Olen myös huomannut, että jotkut naiset ajattelevat, että parisuhteen pitäisi aina jotenkin syventyä ja mennä tietyn kaavan mukaan, että ensin seurustellaan, sitten muutetaan avoliittoon ja sitten mennään kihloihin jne. Kun taasen miehet ehkä useammin haluaisivat seurustella ihan vaan rennosti ilman paineita., että suhteen pitäisi jotenkin ”edetä”.

Ja osa naisista on sellaisia, että he ovat luonteeltaan niin epävarmoja ja heillä on niin huono itsetunto, että he kaipaavat miesystävältä varmistusta siitä, että mies on tosissaan parisuhteessa, siksi he haluavat kihlautua , kun heidän mielestään muuten he eivät voi luottaa mieheen.

Kommentit (3836)

Vierailija
1761/3836 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin keksitte uuden sanan feikkikihloillenne, niin teidän ei tarvitse yrittää yhteiskäyttää termiä kihlat? Vai eikö kelpaa, kun sillä uudella sanalla ei saisi samaa statusta kuin teeskentelemällä kihlaparia?

Vierailija
1762/3836 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halutaan olla kihloissa mutta ei kuitenkaan haluta olla mitä kihlaus edustaa, eli että pariskunta on sopinut virallistavan suhteensa menemällä naimisiin. Niin paradoksaalista. Näköjään sormuksen saanti statuksen nostamiseksi vilpillisesti ja itsetunnon pönkittämiseksi tärkeintä heille.

Jospa tulisit takaisin sitten kun sulla on jotain uutta annettavaa tähän keskusteluun.

Mitäs uutta sinulla on annettavaa?

Omaperäistå.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1763/3836 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin keksitte uuden sanan feikkikihloillenne, niin teidän ei tarvitse yrittää yhteiskäyttää termiä kihlat? Vai eikö kelpaa, kun sillä uudella sanalla ei saisi samaa statusta kuin teeskentelemällä kihlaparia?

Omaperäistå. Ihanko itse keksit?

Vierailija
1764/3836 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut neljä kertaa kihloissa. Kerran olin kahden kanssa samaan aikaan. Miten nyt suu pannaan?

Meinasitko ihan syyllistyä kaksinnaimiseen vai oliko kyseessä teinikihlat? 🤭

Vierailija
1765/3836 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut neljä kertaa kihloissa. Kerran olin kahden kanssa samaan aikaan. Miten nyt suu pannaan?

Omaperäistä. Ihanko itse keksit?

Vierailija
1766/3836 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä muuten ketkä kannattavat perinteistä kihlausta, eli juuri sitä avioaie pakotusta, kutsutaan nykyään vanhanaikaisiksi.

Vierailija
1767/3836 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinasitko montakin kertaa laittaa saman kommentin? 🤭

Vierailija
1768/3836 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sinäkin

Vierailija
1769/3836 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä muuten ketkä kannattavat perinteistä kihlausta, eli juuri sitä avioaie pakotusta, kutsutaan nykyään vanhanaikaisiksi.

Niin kun avioliitto on niin vanhentunut instituutio, mutta silti siitä niin halveksitusta avioliitosta halutaan poimia siihen olennaisesti liittyviä asioita kuten kihlaus. Logiikka?

Vierailija
1770/3836 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella on oikeus olla vanhanaikainen, toisella nykyaikainen. En näe mitään ongelmaa tässä. Kinaamista siitä en ymmärrä.

Vierailija
1771/3836 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sinäkin

En minä eikä kukaan muukaan ollut laittanut tuollaista kommenttia ennen minua. Oletko jotenkin sekaisin?

Vierailija
1772/3836 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kun avioliitto on niin vanhentunut instituutio, mutta silti siitä niin halveksitusta avioliitosta halutaan poimia siihen olennaisesti liittyviä asioita kuten kihlaus. Logiikka?

En sanonut sen olevan mitenkään vanhanaikainen tai halveksittukaan. Mielipiteitä toki on tästäkin suuntaan ja toiseen.

Vierailija
1773/3836 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisella on oikeus olla vanhanaikainen, toisella nykyaikainen. En näe mitään ongelmaa tässä. Kinaamista siitä en ymmärrä.

Mäkin olen niin hirveän nykyaikainen ja moderni, kun käytän sanoja aina välillä päin honkia. :)

Vierailija
1774/3836 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ah, niin uusi näkökulma asiaan tämäkin.

Vierailija
1775/3836 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin olen niin hirveän nykyaikainen ja moderni, kun käytän sanoja aina välillä päin honkia. :)

Älä käytä!

Vierailija
1776/3836 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kihlautuminen, eli avioliittoon lupautuminen, voi kyllä olla vanhanaikaista. Niin on moni muu asiakin, kuten se että aurinko paistaa päivisin taivaalla. "Vanhanaikaisen kihlautumisen kannattaminen" on vähän hassu ilmaus – mitä oikein tarkoitat sillä? Että haluaako naimisiin vai ei? Jos et kannata kihlautumista, ei sinun ole pakko sopia avioliitosta. Voit keksiä ihan omat uudet suhdekuviosi, vaikka perustaa polyamorisen haaremin ja viettää "rakkauden juhlaa" tai mitä haluatkaan. Ei ole pakko olla vanhanaikainen ja kihlautua.

Vierailija
1777/3836 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä käytä!

"Minulla on oikeus." "Minä päätän itse mitä sanoja mistäkin asiasta käytän." 😂

Vierailija
1778/3836 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tästä syystä eivät halua. Eivätkä halua käyttää valmiina olemassaolevia sanoja "seurustelu" ja "parisuhde". 

Vierailija
1779/3836 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kellään on noinkin mustavalkoinen ajatusmaailma.

Vierailija
1780/3836 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tästä syystä eivät halua. Eivätkä halua käyttää valmiina olemassaolevia sanoja "seurustelu" ja "parisuhde". 

Kyllä mä käytän myös seurustelua ja parisuhdetta, riippuu asiayhteydestä.