Kihlaus ilman aietta mennä naimisiin
Kuinka moni teistä tuntee sellaisia pariskuntia, jotka ovat menneet kihloihin lyhyen tuntemisen, kuten kuukauden tuntemisen jälkeen? Entä kuinka moni teistä tuntee sellaisia pariskuntia, jotka ovat olleet kihloissa useita vuosia, tyyliin 5-10 vuotta ilman että he ovat sopineet vihkimispäivää?
En ole mielestäni vanhanaikainen tai konservatiivinen henkilö, mutta olen vain ymmärtänyt asian niin, että kihlautuminen tarkoittaa sitä, että silloin luvataan/päätetään mennä naimisiin. Ja minun mielestäni lyhyen tuttavuuden jälkeen ei ole järkevää luvata sellaista. Tai mikäs kihlautuminen se on, että mennään kihloihin, mutta ei edes oteta puheeksi vihkimisajankohtaa? Luulisi, että parin - kolmen vuoden sisällä tulisi sellainen hetki, että ehtisi mennä naimisiin, vaikka haluaisikin suunnitella megahäät oikein viimeisen päälle.
Olen kuullut, että joillain on sellainen tapa, että he kihlautuvat heti seurustelun alkaessa. Mä luulen, että tällaisilla henkilöillä on sellainen luonne, että he haluavat kontrolloida kumppaniaan ja ovat luonteeltaan tosi impulsiivisia ja mustasukkaisia.
Olen myös huomannut, että jotkut naiset ajattelevat, että parisuhteen pitäisi aina jotenkin syventyä ja mennä tietyn kaavan mukaan, että ensin seurustellaan, sitten muutetaan avoliittoon ja sitten mennään kihloihin jne. Kun taasen miehet ehkä useammin haluaisivat seurustella ihan vaan rennosti ilman paineita., että suhteen pitäisi jotenkin ”edetä”.
Ja osa naisista on sellaisia, että he ovat luonteeltaan niin epävarmoja ja heillä on niin huono itsetunto, että he kaipaavat miesystävältä varmistusta siitä, että mies on tosissaan parisuhteessa, siksi he haluavat kihlautua , kun heidän mielestään muuten he eivät voi luottaa mieheen.
Kommentit (3836)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa että nämä "kihlaparit" eivät pidä avioliittoa minään, mutta kuitenkin haluavat avioliittoon lupautuneen statuksen. Muuten olisivat keksineet oman sanansa.
Tämähän se on se syy. Status vaan katoaa heti, kun myöntää ettei ole oikeasti kihloissa. Lähinnä tälläinen leikkikihlaus tuo mieleen teinit, toimii statusta alentavasti.
Jos haluaa esittää kihlaparia, ei tietenkään pidä myöntää ettei oikeasti ole kihloissa. Amatöörit. :)
Mitenkähän mun status sitten kun olen mennyt naimisiin olemalla väärällä tavalla kihloissa? Valeliitto.
kihloissa ollaan se aika naimisiinmenosta sopimisen ja naimisiinmenon välillä, joten olette olleet kyllä kihloissa, jos olette naimisissakin.
Mut pointti onkin se että oltiin ihan väärin nyt kihloissa. Pitää varmaan erota ja yrittää uudelleen.
Maailman pienin viulu soi.
No niinhän se soi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Nyt olisi talosopimuksen teko sovittu."
"Vau onneksi olkoon! Milloin allekirjoitat sopimuksen?"
"En tiedä vielä allekirjoitanko.. jätetään muhimaan. Tää on sellainen kuvaannollinen juttu."
"????????"
Mutta jos kumminkin vaan vuokrataan se?
Voit toki vuokrata ja sitten kutsua sitä kuvaannollisesti "omistusasunnoksi", mutta totta se ei olisi. Kaverit ymmärtävät että tarkoitat vain asuvasi talossa ja ilmaiset sen kummallisesti, muut pitäisivät sinua valehtelijana.
Eli jos kerron asuvani okt:ssa niin kuvittelet oitis että omistan sen. Mieleesi ei käy että sen voi myös vuokrata.
? Ei vaan jos kutsut taloasi "omistusasunnoksi", mutta se on vuokra-asunto, olet valehdellut minulle.
Onhan se varmasti jonkun omistusasunto. Taisit vain vetää heti omat johtopäätöksesi.
Jos joku henkilö kertoisi minulle olevansa kihloissa, mutta samaan hengenvetoon toteaisi, ettei kuitenkaan aio mennä naimisiin, minulle se tarkoittaa, tämä hän ei ole kihloissa.
Noloa jankata samaa asiaa: ette ole kihloissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En tiedä vielä allekirjoitanko.. jätetään muhimaan. Tää on sellainen kuvaannollinen juttu."
"????????"
Voit toki vuokrata ja sitten kutsua sitä kuvaannollisesti "omistusasunnoksi", mutta totta se ei olisi. Kaverit ymmärtävät että tarkoitat vain asuvasi talossa ja ilmaiset sen kummallisesti, muut pitäisivät sinua valehtelijana.
Eli jos kerron asuvani okt:ssa niin kuvittelet oitis että omistan sen. Mieleesi ei käy että sen voi myös vuokrata.
? Ei vaan jos kutsut taloasi "omistusasunnoksi", mutta se on vuokra-asunto, olet valehdellut minulle.
Onhan se varmasti jonkun omistusasunto. Taisit vain vetää heti omat johtopäätöksesi.
Okei, vaihdetaan "omistusasunnokseNSA", jos haluat saivarrella. Ymmärsit varmasti idean ihan hyvin.
:DDDD Jos minulla olisi kaveri, joka kertoisi olevansa kihloissa aikomatta naimisiin, kokisin kyllä velvollisuudekseni ystävällisesti hieman valaista häntä, ettei nolaa itseään. Kamalia nämä kohteliaat nyökkäilijät.
Vierailija kirjoitti:
Noloa feikata olevansa kihloissa🤦
Varmasti noinkin on tapahtunut. Ja olisihan se noloa.
Vierailija kirjoitti:
:DDDD Jos minulla olisi kaveri, joka kertoisi olevansa kihloissa aikomatta naimisiin, kokisin kyllä velvollisuudekseni ystävällisesti hieman valaista häntä, ettei nolaa itseään. Kamalia nämä kohteliaat nyökkäilijät.
Aika pienet piirit sulla sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään yllättävän paljonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"????????"
Okei, vaihdetaan "omistusasunnokseNSA", jos haluat saivarrella. Ymmärsit varmasti idean ihan hyvin.
Kuin myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään yllättävän paljonkin.
Oudot piirit sulla. Ilmankos tätä jankkausta kestää. Itse en tunne yhtäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missähän piireissä on tapana keksiä omia merkityksiä kihlaukselle ja kuvitella että niitä voi missä tahansa käyttää ja tulla ymmärretyksi? Voisin ihan uteliaisuudesta työntää nokkani, varmaan on muutenkin viihdettä tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sinulla ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama kuin antaa kulkea vessapaperi tarttuneena kengän pohjaan, koska ei kehtaa nolata toista huomauttamalla asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missähän piireissä on tapana keksiä omia merkityksiä kihlaukselle ja kuvitella että niitä voi missä tahansa käyttää ja tulla ymmärretyksi? Voisin ihan uteliaisuudesta työntää nokkani, varmaan on muutenkin viihdettä tarjolla.
En tiedä. Missä? Omissa piireissäni vaan tiedetään että kihlauksenkin merkitys on muuttunut ja laajentunut niinkuin tässä maailmassa on monella asialla tapana. Toiset kasvaa säkissä ja toiset sen ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sinulla ei ole.
Aika yksinäinen tapaus. Ilmankos pitää hakea täältä siihen tukea. Surullista!
Vierailija kirjoitti:
Noloa jankata samaa asiaa: ette ole kihloissa
Tää onkin tosi noloa jankkausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sinulla ei ole.
Samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sinulla ei ole.
Aika yksinäinen tapaus. Ilmankos pitää hakea täältä siihen tukea. Surullista!
Taas huomaa, että tiedät olevasi väärässä. Tiedätkö mistä?