Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kihlaus ilman aietta mennä naimisiin

18.07.2021 |

Kuinka moni teistä tuntee sellaisia pariskuntia, jotka ovat menneet kihloihin lyhyen tuntemisen, kuten kuukauden tuntemisen jälkeen? Entä kuinka moni teistä tuntee sellaisia pariskuntia, jotka ovat olleet kihloissa useita vuosia, tyyliin 5-10 vuotta ilman että he ovat sopineet vihkimispäivää?

En ole mielestäni vanhanaikainen tai konservatiivinen henkilö, mutta olen vain ymmärtänyt asian niin, että kihlautuminen tarkoittaa sitä, että silloin luvataan/päätetään mennä naimisiin. Ja minun mielestäni lyhyen tuttavuuden jälkeen ei ole järkevää luvata sellaista. Tai mikäs kihlautuminen se on, että mennään kihloihin, mutta ei edes oteta puheeksi vihkimisajankohtaa? Luulisi, että parin - kolmen vuoden sisällä tulisi sellainen hetki, että ehtisi mennä naimisiin, vaikka haluaisikin suunnitella megahäät oikein viimeisen päälle.

Olen kuullut, että joillain on sellainen tapa, että he kihlautuvat heti seurustelun alkaessa. Mä luulen, että tällaisilla henkilöillä on sellainen luonne, että he haluavat kontrolloida kumppaniaan ja ovat luonteeltaan tosi impulsiivisia ja mustasukkaisia.

Olen myös huomannut, että jotkut naiset ajattelevat, että parisuhteen pitäisi aina jotenkin syventyä ja mennä tietyn kaavan mukaan, että ensin seurustellaan, sitten muutetaan avoliittoon ja sitten mennään kihloihin jne. Kun taasen miehet ehkä useammin haluaisivat seurustella ihan vaan rennosti ilman paineita., että suhteen pitäisi jotenkin ”edetä”.

Ja osa naisista on sellaisia, että he ovat luonteeltaan niin epävarmoja ja heillä on niin huono itsetunto, että he kaipaavat miesystävältä varmistusta siitä, että mies on tosissaan parisuhteessa, siksi he haluavat kihlautua , kun heidän mielestään muuten he eivät voi luottaa mieheen.

Kommentit (3836)

Vierailija
3761/3836 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mentiin kihloihin, koska ei haluttu vain seukata, kun meidän suhde oli syvempi kuin pelkkä seukkaaminen. Erottiin, ja nyt oon kihloissa taas, koska myös tää on vakava suhde ja ollaan tosissaan yhdessä, mutta naimisiin ei haluta koskaan. Eikä muutenkaan haluta miettiä tulevaisuutta tai mitään semmosta. Miks joku haluaa edes kihloista naimisiin, kun kihlaus on melkein ihan yhtä vakava juttu. Seukkaaminen on lapsellista ja siitä on niin helppo erota, mutta kihloissa olo on ihan eri. Ja kiva kun on sormukset, että muut näkee kuinka vakavissaan ollaan.

Sinä et ole kihloissa, koska sanot, ettet ole menossa naimisiin. Se, että teillä on sormukset, ei tee teidän seurustelusta yhtään sen vakavampaa, kuin ilman niitä.

Sitä paitsi, jos sinä seurustelet vakavasti, niin mikset menisi naimisiin?

Trolli puhuu trollille. Heh

Oon kyllä ihan vakavissaan. Mikä sinä olet arvostelemaan minun parisuhdetta, trolli?

Vierailija
3762/3836 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mentiin kihloihin, koska ei haluttu vain seukata, kun meidän suhde oli syvempi kuin pelkkä seukkaaminen. Erottiin, ja nyt oon kihloissa taas, koska myös tää on vakava suhde ja ollaan tosissaan yhdessä, mutta naimisiin ei haluta koskaan. Eikä muutenkaan haluta miettiä tulevaisuutta tai mitään semmosta. Miks joku haluaa edes kihloista naimisiin, kun kihlaus on melkein ihan yhtä vakava juttu. Seukkaaminen on lapsellista ja siitä on niin helppo erota, mutta kihloissa olo on ihan eri. Ja kiva kun on sormukset, että muut näkee kuinka vakavissaan ollaan.

Sinä et ole kihloissa, koska sanot, ettet ole menossa naimisiin. Se, että teillä on sormukset, ei tee teidän seurustelusta yhtään sen vakavampaa, kuin ilman niitä.

Tämä on hyvin silmin pistävää kun "joku" nostaa pitkän tauon jälkeen tätä ketjua niin tulee Christiiina heti kommentoimaan. Onko joku nähnyt tota nimimerkkiä missään muualla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3763/3836 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvin silmin pistävää kun "joku" nostaa pitkän tauon jälkeen tätä ketjua niin tulee Christiiina heti kommentoimaan. Onko joku nähnyt tota nimimerkkiä missään muualla?

Cristiina on rekisteröitynyt käyttäjä ja ketjun ap. Luultavasti hän saa tiedon siitä, kun joku kommentoi ketjuun. Näin ainakin arvelen, kun en itse ole koskaan jaksanut rekisteröityä tälle trollipalstalle.

Vierailija
3764/3836 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cristiina on rekisteröitynyt käyttäjä ja ketjun ap. Luultavasti hän saa tiedon siitä, kun joku kommentoi ketjuun. Näin ainakin arvelen, kun en itse ole koskaan jaksanut rekisteröityä tälle trollipalstalle.

Ja samalla tyylillä kommentoi merkillä ja ilman.

Vierailija
3765/3836 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kihloissa mutta en aio mennä naimisiin. Tai siis kannamme molemmat sormuksia vasemmissa nimettömissä.

Seurusteltiin ensin 5 v, sitten muutettiin yhteen, parin kuukauden päästä olikin sopivasti karkauspäivä joten ostin miehelle sormuksen.

Naimisiinmenolle emme näe tarvetta.

Ette te ole kihloissa, jos teillä ei ole aiettakaan mennä naimisiin. Teillä on vain sormukset nimettömissä.

Kihlaus on lupaus avioliitosta. Teillä ei tätä lupausta ole, joten ette ole kihloissa.

Yksittäisen av-mamman mielipiteellä ei ole merkitystä. Mahtaa harmittaa?

Henkilöön käyvä solvaaminen, nimittely ja vähättely alkaa siinä vaiheessa, kun itseltä loppuu paukut ja perustelut. Se on lapsellista ja surullista.

Vierailija
3766/3836 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kihloissa mutta en aio mennä naimisiin. Tai siis kannamme molemmat sormuksia vasemmissa nimettömissä.

Seurusteltiin ensin 5 v, sitten muutettiin yhteen, parin kuukauden päästä olikin sopivasti karkauspäivä joten ostin miehelle sormuksen.

Naimisiinmenolle emme näe tarvetta.

Ette te ole kihloissa, jos teillä ei ole aiettakaan mennä naimisiin. Teillä on vain sormukset nimettömissä.

Kihlaus on lupaus avioliitosta. Teillä ei tätä lupausta ole, joten ette ole kihloissa.

Yksittäisen av-mamman mielipiteellä ei ole merkitystä. Mahtaa harmittaa?

Henkilöön käyvä solvaaminen, nimittely ja vähättely alkaa siinä vaiheessa, kun itseltä loppuu paukut ja perustelut. Se on lapsellista ja surullista.

Ja montako kohtaa löysit tosta listastasi? Niinpä.

3767/3836 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan oikeassa. Nopea kihlautuminen tarkoittaa sitä että toinen osapuoli haluaa varmistaa " tämä on minun". Ei luota kumppaniinsa, on mustasukkainen ja väittää että näin ei hänen tarvitsisi olla huolissaan. Kuitenkin kihlattunakin on mustasukkainen ja vahtii toisen menemisiä. 

Vierailija
3768/3836 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en enää menisi kihloihin, muutoin kuin varman avioliiton solmimisen takia. Nuorena olin kihloissa ja se päättyi eroon. En menisi enää yhteen asumaan avoliittoon, ilman häitä. Tämä koskee siis minua.

Pitkä kihlausaika noin yleensä on nykyisin ihan ok, kun avioeroja on niin paljon. Ehtii kunnolla tutustua toiseen. Sormus viestittää muille, että on varattu.

Jos on yhteisiä lapsia, on parempi olla avioliitossa kuin avoliitossa.

Jokainen sen kuitenkin itse päättää.

Vierailija
3769/3836 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noloa kun aikuiset harrastaa näitä teinikihloja eli kysytään, että: "mennääx kihloihin? "

Monella kihloissa olevalla pariskunnalla ei ole tarkoitusta mennä naimisiin. Useammalta pariskunnalta olen saanut vastauksen: "ei me haluta mennä naimisiin kun se on niin vakava sitoumus mut kyl me ollaan vakavissaan nii siksi ollaan kihloissa".

Kihloissa (ilman naimisiinmenoa) olijat kuvittelevat olevansa jotenkin parempia kuin muut pariskunnat.

Kihlat ovat kosinnan ja häiden välinen harkinta-aika.

Kannattaa puhua mielummin modernikihlautujasta jatkossa.

Mukakihlaus on kuvaavampi termi.

Vierailija
3770/3836 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos täällä paljon sellasia jotka on vihitty avioon mutta ovat kuitenkin pysyneet vain kihloissa?

Vierailija
3771/3836 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ollut kihloissa ja ei sovittu mitään ja hyvä niin koska ero tuli muutaman vuoden päästä.

Vierailija
3772/3836 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noloa kun aikuiset harrastaa näitä teinikihloja eli kysytään, että: "mennääx kihloihin? "

Monella kihloissa olevalla pariskunnalla ei ole tarkoitusta mennä naimisiin. Useammalta pariskunnalta olen saanut vastauksen: "ei me haluta mennä naimisiin kun se on niin vakava sitoumus mut kyl me ollaan vakavissaan nii siksi ollaan kihloissa".

Kihloissa (ilman naimisiinmenoa) olijat kuvittelevat olevansa jotenkin parempia kuin muut pariskunnat.

Kateus on kavalaa.

Vierailija
3773/3836 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateus on kavalaa.

Kateus mistä? Mitä tarkoitat?

3774/3836 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran ollut kihloissa ja ei sovittu mitään ja hyvä niin koska ero tuli muutaman vuoden päästä.

kyllä te varmaan sovitte, että menette naimisiin joku päivä, mutta ajankohta jäi avoimeksi. Et sinä muuten olisi ollut kihloissa.

Vierailija
3775/3836 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyllä te varmaan sovitte, että menette naimisiin joku päivä, mutta ajankohta jäi avoimeksi. Et sinä muuten olisi ollut kihloissa.

Kuule C, kihloihin voi mennä muutenkin.

Vierailija
3776/3836 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi.

Vierailija
3777/3836 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi.

Ymmärrän, että harmittaa. Näppien nuoleminen ei tunnu kivalta, eihän?

Vierailija
3778/3836 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se hyvä jotenkin edes näyttää ketkä kuuluvat yhteen.

Voi kai sen näyttää muutenkin kuin valehtelemalla kihlauksesta?

Se valehtelu tapahtuu vain sinun päässäsi. Onko sillä sulle jotain merkitystä meneekö.pariskunta loppujen lopuksi naimisiin vai ei?

Ei mua kiinnosta meneekö joku pariskunta naimisiin vai ei. En vain ymmärrä, miksi pitää valehdella, että on sovittu, että mennään naimisiin (eli menty kihloihin), jos näin ei ole oikeasti tehty. Ei kukaan vaadi heitä menemään kihloihin ja naimisiin enää nykyaikana, joten sen esittäminen on ihan turhaa.

Tuntuu kovasti kiinnostavan. Jos pariskunta on rehellinen toisilleen niin se on pääasia. Jäivät sitten mille tasolle tahansa suhteensa kanssa. Ja jos haluavat suhteestaan asteen vakavamman niin kyse ei ole esittämisestä.

Miksi se suhde ei voi muuttua asteen vakavammaksi muutoin kuin leikkikihloilla?

Koska ne eivät ole leikkikihlat muuten kuin toisten suhdetta vähätteleville. Mikä ajaa siihen?

Suhteen vähättelystä ei ole kyse, vaan kihlauksen määritelmän väärinkäytöstä. Jos ei ole aietta mennä naimisiin, niin on mukakihloissa. Noloa on se.

Vierailija
3779/3836 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se hyvä jotenkin edes näyttää ketkä kuuluvat yhteen.

Voi kai sen näyttää muutenkin kuin valehtelemalla kihlauksesta?

Se valehtelu tapahtuu vain sinun päässäsi. Onko sillä sulle jotain merkitystä meneekö.pariskunta loppujen lopuksi naimisiin vai ei?

Ei mua kiinnosta meneekö joku pariskunta naimisiin vai ei. En vain ymmärrä, miksi pitää valehdella, että on sovittu, että mennään naimisiin (eli menty kihloihin), jos näin ei ole oikeasti tehty. Ei kukaan vaadi heitä menemään kihloihin ja naimisiin enää nykyaikana, joten sen esittäminen on ihan turhaa.

Tuntuu kovasti kiinnostavan. Jos pariskunta on rehellinen toisilleen niin se on pääasia. Jäivät sitten mille tasolle tahansa suhteensa kanssa. Ja jos haluavat suhteestaan asteen vakavamman niin kyse ei ole esittämisestä.

Miksi se suhde ei voi muuttua asteen vakavammaksi muutoin kuin leikkikihloilla?

Koska ne eivät ole leikkikihlat muuten kuin toisten suhdetta vähätteleville. Mikä ajaa siihen?

Suhteen vähättelystä ei ole kyse, vaan kihlauksen määritelmän väärinkäytöstä. Jos ei ole aietta mennä naimisiin, niin on mukakihloissa. Noloa on se.

Nolompaa on se, että jämähtää omiin harhaluuloihinsa. Ei se mitään, nouse suosta ja jatka matkaasi.

3780/3836 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[Nolompaa on se, että jämähtää omiin harhaluuloihinsa. Ei se mitään, nouse suosta ja jatka matkaasi.

Onko sinun mielestäsi harhaluulo, että sanalla "kihlaus" tarkoitetaan sopimusta naimisiin menosta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi