Kihlaus ilman aietta mennä naimisiin
Kuinka moni teistä tuntee sellaisia pariskuntia, jotka ovat menneet kihloihin lyhyen tuntemisen, kuten kuukauden tuntemisen jälkeen? Entä kuinka moni teistä tuntee sellaisia pariskuntia, jotka ovat olleet kihloissa useita vuosia, tyyliin 5-10 vuotta ilman että he ovat sopineet vihkimispäivää?
En ole mielestäni vanhanaikainen tai konservatiivinen henkilö, mutta olen vain ymmärtänyt asian niin, että kihlautuminen tarkoittaa sitä, että silloin luvataan/päätetään mennä naimisiin. Ja minun mielestäni lyhyen tuttavuuden jälkeen ei ole järkevää luvata sellaista. Tai mikäs kihlautuminen se on, että mennään kihloihin, mutta ei edes oteta puheeksi vihkimisajankohtaa? Luulisi, että parin - kolmen vuoden sisällä tulisi sellainen hetki, että ehtisi mennä naimisiin, vaikka haluaisikin suunnitella megahäät oikein viimeisen päälle.
Olen kuullut, että joillain on sellainen tapa, että he kihlautuvat heti seurustelun alkaessa. Mä luulen, että tällaisilla henkilöillä on sellainen luonne, että he haluavat kontrolloida kumppaniaan ja ovat luonteeltaan tosi impulsiivisia ja mustasukkaisia.
Olen myös huomannut, että jotkut naiset ajattelevat, että parisuhteen pitäisi aina jotenkin syventyä ja mennä tietyn kaavan mukaan, että ensin seurustellaan, sitten muutetaan avoliittoon ja sitten mennään kihloihin jne. Kun taasen miehet ehkä useammin haluaisivat seurustella ihan vaan rennosti ilman paineita., että suhteen pitäisi jotenkin ”edetä”.
Ja osa naisista on sellaisia, että he ovat luonteeltaan niin epävarmoja ja heillä on niin huono itsetunto, että he kaipaavat miesystävältä varmistusta siitä, että mies on tosissaan parisuhteessa, siksi he haluavat kihlautua , kun heidän mielestään muuten he eivät voi luottaa mieheen.
Kommentit (3836)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se hyvä jotenkin edes näyttää ketkä kuuluvat yhteen.
Voi kai sen näyttää muutenkin kuin valehtelemalla kihlauksesta?
Se valehtelu tapahtuu vain sinun päässäsi. Onko sillä sulle jotain merkitystä meneekö.pariskunta loppujen lopuksi naimisiin vai ei?
Ei mua kiinnosta meneekö joku pariskunta naimisiin vai ei. En vain ymmärrä, miksi pitää valehdella, että on sovittu, että mennään naimisiin (eli menty kihloihin), jos näin ei ole oikeasti tehty. Ei kukaan vaadi heitä menemään kihloihin ja naimisiin enää nykyaikana, joten sen esittäminen on ihan turhaa.
Tuntuu kovasti kiinnostavan. Jos pariskunta on rehellinen toisilleen niin se on pääasia. Jäivät sitten mille tasolle tahansa suhteensa kanssa. Ja jos haluavat suhteestaan asteen vakavamman niin kyse ei ole esittämisestä.
Miksi se suhde ei voi muuttua asteen vakavammaksi muutoin kuin leikkikihloilla?
Voihan se. Kihloilla. Mikä ongelma sinulla taas on?
Tai no taidan tietää, se sama kihlausongelma.
On se sulta pois kun joku menee kihloihin eikä avioon. Voi voi sua pientä kun nyt elämä potkii pahastiVoi kun sellaista ei olekaan, että mennään kihloihin eikä avioon. Miten onkin niin vaikea tajuta yksinkertaista termiä sulla ressukalla.
Outoa mut mä oon tehnyt just näin. En ole aviossa, kihloissa kyllä.
Väität määritteleväsi minun elämän. Mulle se termi on se ja sama, en ole termin takia kihloissa vaan sitoutumisen. Voi pilkunviilaajan elämää, se ei varmasti ole helppoa. Myötätuntoa sinulle.
Teinikihlat on ihqut ja coolit. Aikuiset menee sitten oikeasti kihloihin, kun sopivat menevänsä keskenään naimisiin.
Voisko jankkaaja keksiä edes uusia perusteita jankutukselleen kun samaa jauhaa papukaijana edelleen täälä?
Sopia voi aina, sen vaan ei ole pakko toteutua. Sopimusta se ei silti muuta miksikään.
Vierailija kirjoitti:
Sopia voi aina, sen vaan ei ole pakko toteutua. Sopimusta se ei silti muuta miksikään.
Jep ja on pariskunnan välinen.
Vierailija kirjoitti:
Voisko jankkaaja keksiä edes uusia perusteita jankutukselleen kun samaa jauhaa papukaijana edelleen täälä?
Tämä x 1000. Tämäkään ketju kuten monet tätä ennen ei edes tuo mitään uutta. Muutos on jo tapahtunut.
Ole se muutos jonka haluat nähdä. Ja minähän olen. Aamen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, pariskunta keskenään sopii menevänsä naimisiin, ja ovat silloin kihloissa kunnes solmivat avioliiton tai purkavat kihlauksensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, pariskunta keskenään sopii menevänsä naimisiin, ja ovat silloin kihloissa kunnes solmivat avioliiton tai purkavat kihlauksensa.
Juu kukaan ei ole muuta väittänytkään.
Kunnes solmivat jos ehtivät elämältänsä sitä tehdä, tai kunnes purkavat. Samaa mieltä.
Vihdoin kaikki ollaan samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnes solmivat jos ehtivät elämältänsä sitä tehdä, tai kunnes purkavat. Samaa mieltä.
Vihdoin kaikki ollaan samaa mieltä.
Miksi sitten jankkaat jatkuvasti vastaan, jos asia on sinulle selvä? Järjen köyhyyttä.
Mentiin kihloihin 4kk seurustelun jälkeen, naimisiin 3kk siitä. Nyt jo 12 vuotta naimisissa, suhde on toiminut todella hyvin ja ollaan vieläkin umpirakastuneita. Kaikki parit on erilaisia, jokainen tehköön niin kuin uskoo itselleen sopivan. Keittiöpsykologin leikkiminen mammapalstalla on kai joillekin viihdyttävää, mutta älkää luulko ymmärtävänne ihmisiä yhtään sen paremmin kuin kukaan muukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihdoin kaikki ollaan samaa mieltä.Miksi sitten jankkaat jatkuvasti vastaan, jos asia on sinulle selvä? Järjen köyhyyttä.
Ja sä teet mitä?
Mentiin kihloihin tasan 25 v sitten. Vielä 25 v sovittuun hääpäivään matkaa.
Odottelen innolla, on aikaa suunnitella huolella. Ihanaa aikaa tämä kihlausaika, ihan kun jatkuvaa hanimuunia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, myös siten.
mikä ihmeen takaperoinen juttu tää on. on kaikenmaailman suhteita ja ihan kun joku kihlaus määrittäisi jotakin nykypäivänä.pah.
Mentiin kihloihin, koska ei haluttu vain seukata, kun meidän suhde oli syvempi kuin pelkkä seukkaaminen. Erottiin, ja nyt oon kihloissa taas, koska myös tää on vakava suhde ja ollaan tosissaan yhdessä, mutta naimisiin ei haluta koskaan. Eikä muutenkaan haluta miettiä tulevaisuutta tai mitään semmosta. Miks joku haluaa edes kihloista naimisiin, kun kihlaus on melkein ihan yhtä vakava juttu. Seukkaaminen on lapsellista ja siitä on niin helppo erota, mutta kihloissa olo on ihan eri. Ja kiva kun on sormukset, että muut näkee kuinka vakavissaan ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Mentiin kihloihin, koska ei haluttu vain seukata, kun meidän suhde oli syvempi kuin pelkkä seukkaaminen. Erottiin, ja nyt oon kihloissa taas, koska myös tää on vakava suhde ja ollaan tosissaan yhdessä, mutta naimisiin ei haluta koskaan. Eikä muutenkaan haluta miettiä tulevaisuutta tai mitään semmosta. Miks joku haluaa edes kihloista naimisiin, kun kihlaus on melkein ihan yhtä vakava juttu. Seukkaaminen on lapsellista ja siitä on niin helppo erota, mutta kihloissa olo on ihan eri. Ja kiva kun on sormukset, että muut näkee kuinka vakavissaan ollaan.
Nice try.
Vierailija kirjoitti:
Sinä et ole kihloissa, koska sanot, ettet ole menossa naimisiin. Se, että teillä on sormukset, ei tee teidän seurustelusta yhtään sen vakavampaa, kuin ilman niitä.
Sitä paitsi, jos sinä seurustelet vakavasti, niin mikset menisi naimisiin?
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et ole kihloissa, koska sanot, ettet ole menossa naimisiin. Se, että teillä on sormukset, ei tee teidän seurustelusta yhtään sen vakavampaa, kuin ilman niitä.
Sitä paitsi, jos sinä seurustelet vakavasti, niin mikset menisi naimisiin?
Trolli puhuu trollille. Heh
No kun on. Tunnen monia tapauksia. Miten se onkin niin yksinkertaista tajuta? Tätä on tapahtunut jo vuosikymmeniä.