Kihlaus ilman aietta mennä naimisiin
Kuinka moni teistä tuntee sellaisia pariskuntia, jotka ovat menneet kihloihin lyhyen tuntemisen, kuten kuukauden tuntemisen jälkeen? Entä kuinka moni teistä tuntee sellaisia pariskuntia, jotka ovat olleet kihloissa useita vuosia, tyyliin 5-10 vuotta ilman että he ovat sopineet vihkimispäivää?
En ole mielestäni vanhanaikainen tai konservatiivinen henkilö, mutta olen vain ymmärtänyt asian niin, että kihlautuminen tarkoittaa sitä, että silloin luvataan/päätetään mennä naimisiin. Ja minun mielestäni lyhyen tuttavuuden jälkeen ei ole järkevää luvata sellaista. Tai mikäs kihlautuminen se on, että mennään kihloihin, mutta ei edes oteta puheeksi vihkimisajankohtaa? Luulisi, että parin - kolmen vuoden sisällä tulisi sellainen hetki, että ehtisi mennä naimisiin, vaikka haluaisikin suunnitella megahäät oikein viimeisen päälle.
Olen kuullut, että joillain on sellainen tapa, että he kihlautuvat heti seurustelun alkaessa. Mä luulen, että tällaisilla henkilöillä on sellainen luonne, että he haluavat kontrolloida kumppaniaan ja ovat luonteeltaan tosi impulsiivisia ja mustasukkaisia.
Olen myös huomannut, että jotkut naiset ajattelevat, että parisuhteen pitäisi aina jotenkin syventyä ja mennä tietyn kaavan mukaan, että ensin seurustellaan, sitten muutetaan avoliittoon ja sitten mennään kihloihin jne. Kun taasen miehet ehkä useammin haluaisivat seurustella ihan vaan rennosti ilman paineita., että suhteen pitäisi jotenkin ”edetä”.
Ja osa naisista on sellaisia, että he ovat luonteeltaan niin epävarmoja ja heillä on niin huono itsetunto, että he kaipaavat miesystävältä varmistusta siitä, että mies on tosissaan parisuhteessa, siksi he haluavat kihlautua , kun heidän mielestään muuten he eivät voi luottaa mieheen.
Kommentit (3836)
Vierailija kirjoitti:
Voi tulla aika suosittu päivä tuosta 😁
No kattellaan. Ei se oo niin just.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tossa ehtii suunnitella (ja muuttaa mielensäkin jo monta kertaa)
Toiset elää, toisilla on kiire elää..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tossa ehtii suunnitella (ja muuttaa mielensäkin jo monta kertaa)
Toiset elää, toisilla on kiire elää..
Todellakin, toiset elää ja toiset harkitsee joka asiaa ikuisuuden. Siinä se elämä sitten ehtiikin jo mennä.
Vierailija kirjoitti:
Että tää yks jaksaa näköjään kinata ittensä kanssa täällä.
Jakomielitauti varmaan. Ja kaksi kännyä, joilla peukutella itseään.
Kihloissa ittensä kanssa, kätsyy. Vaan tuleeko häitä, jos osapuolia on muiden silmissä vaan yksi.
Niin sulla on? Taas sä.. omg... 🤣
Kuten jo aikaisemmin totesin mutta kerrattakoon vielä, miehet käyttävät kihlausta häikäilemättömästi hyväkseen, sillä he sitovat naisen ja uskottelevat tarvittaessa vuosikausia että kyllä jonain päivänä mennään naimisiin... Kihlaus on häikäilemätön väline sitoa nainen vuosiksi ilman mitään naimisiin menoa... Sitten aikanaan voikin taas vaihtaa nuorempaan... näin se "peli" toimii...
Viva la revolution kirjoitti:
Kuten jo aikaisemmin totesin mutta kerrattakoon vielä, miehet käyttävät kihlausta häikäilemättömästi hyväkseen, sillä he sitovat naisen ja uskottelevat tarvittaessa vuosikausia että kyllä jonain päivänä mennään naimisiin... Kihlaus on häikäilemätön väline sitoa nainen vuosiksi ilman mitään naimisiin menoa... Sitten aikanaan voikin taas vaihtaa nuorempaan... näin se "peli" toimii...
Ja olen siis miespuolinen itsekin ja olen nähnyt näitä tapauksia riittävästi...
Ja olen siis miespuolinen itsekin ja olen nähnyt näitä tapauksia riittävästi...
Näinhän se on että yleistys on paras puolustus.
Vierailija kirjoitti:
Että tää yks jaksaa näköjään kinata ittensä kanssa täällä.
Jakomielitauti varmaan. Ja kaksi kännyä, joilla peukutella itseään.
Kihloissa ittensä kanssa, kätsyy. Vaan tuleeko häitä, jos osapuolia on muiden silmissä vaan yksi.
Kikkeli kulkusiaan soimaa.
Uskon kyllä tämänkin, en siis epäile, mutta toki kaikki eivät ole liikkeellä samoin tarkoituksin.
Moni nainenkaan ei halua muuta kuin kihloihin jos siis edes sitäkään.
Ei se mikään miesten oma tahtotila ole.
Vierailija kirjoitti:
Uskon kyllä tämänkin, en siis epäile, mutta toki kaikki eivät ole liikkeellä samoin tarkoituksin.
Moni nainenkaan ei halua muuta kuin kihloihin jos siis edes sitäkään.
Ei se mikään miesten oma tahtotila ole.
Joten älkää omiko tuota
Voi se nainenkin vaihtaa 😁
Taas on käyty peukuttelemassa muutamaan kertaan omat kommentit. Hyvää työtä 👍🏼👍🏼
Vierailija kirjoitti:
Taas on käyty peukuttelemassa muutamaan kertaan omat kommentit. Hyvää työtä 👍🏼👍🏼
Älä nyt kateutees tukehdu vaikka meitä muutama onkin sun jäätyä yksin puolustamaan linnakettas.
Kuinka paljon vielä mahtaa olla ihmisiä, jotka kuvittelevat että jokaisen naisen korkein päämäärä on ”päästä” naimisiin? Näinä aikoina, jolloin naiset hankkivat oman elentonsa ja avioero on vain yksipuolinen ilmoitusasia? Missä todellisuudessa te oikein elätte?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon vielä mahtaa olla ihmisiä, jotka kuvittelevat että jokaisen naisen korkein päämäärä on ”päästä” naimisiin? Näinä aikoina, jolloin naiset hankkivat oman elentonsa ja avioero on vain yksipuolinen ilmoitusasia? Missä todellisuudessa te oikein elätte?
Toi on jännä.
Ainakaan itseä ei ole kasvatettu pikkutytöstä asti olemaan hyvä vaimo jollekin kuten ehkä muinoin jopa tehtiin.
Ihan olen itsenäinen nainen, luomassa omaa uraa ja tienaamassa omat rahat.
Ehkä se onkin se mikä jurppii. Itsenäiset naiset.
Minusta on ihanaa olla naimisissa🥰
Jollei tiedä myöskään ihmisen taustaa, ei tiedä mitkä asiat sielä saattaa toimia vaikuttimina.
Monilla tuntemillani on pohjalla hajonneet perheet ajalta kun olivat itse vielä lapsia.
Mun teini iässä harvassa oli ne keiden omat vanhemmat olisivat olleet edelleen yhdessä.
Erot harvemmin on kovin siistejä ja sopuisia jos/kun lapsista tapellaan.
Jos olet ollut ero lapsi niin kyl siinä asiaa ajattelee vähän erilailla sitten omalla kohdallaan.
Ollutta ja mennyttä mutta kaikki ollut yleensä ihmisen tuleviin valintoihin vaikuttaa ainakin jossain määrin.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihanaa olla naimisissa🥰
Minustakin, mutta mitä se tähän liittyy?
Vierailija kirjoitti:
Jollei tiedä myöskään ihmisen taustaa, ei tiedä mitkä asiat sielä saattaa toimia vaikuttimina.
Monilla tuntemillani on pohjalla hajonneet perheet ajalta kun olivat itse vielä lapsia.
Mun teini iässä harvassa oli ne keiden omat vanhemmat olisivat olleet edelleen yhdessä.
Jos olet ollut ero lapsi niin kyl siinä asiaa ajattelee vähän erilailla sitten omalla kohdallaan.
Ollutta ja mennyttä mutta kaikki ollut yleensä ihmisen tuleviin valintoihin vaikuttaa ainakin jossain määrin.
Mahdollista mutta ei yleistettävissä. Itse kuulun sukupolveen, jonka vanhemmat elivät pääsääntöisesti pitkässä, monesti valitettavan huonossa avioliitossa, joista ei erottu, koska moraali ja perinteet. Me jälkikasvu sitten elelimme pitkissä parisuhteissa ilman vihkimistä, usein kuitenkin kihloissa. Naimisiin menimme vasta, kun lapsia oli tulossa, puhtaasti juridisista syistä.
Omat lapset elävät avoliitossa ilman kihloja. Meissä välivaiheen porukassa ilmeisesti näkyy vielä rahtunen vanhoista traditioista, joista nykynuoriso ei taida enää välittää pskaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollutta ja mennyttä mutta kaikki ollut yleensä ihmisen tuleviin valintoihin vaikuttaa ainakin jossain määrin.Mahdollista mutta ei yleistettävissä. Itse kuulun sukupolveen, jonka vanhemmat elivät pääsääntöisesti pitkässä, monesti valitettavan huonossa avioliitossa, joista ei erottu, koska moraali ja perinteet. Me jälkikasvu sitten elelimme pitkissä parisuhteissa ilman vihkimistä, usein kuitenkin kihloissa. Naimisiin menimme vasta, kun lapsia oli tulossa, puhtaasti juridisista syistä.
Omat lapset elävät avoliitossa ilman kihloja. Meissä välivaiheen porukassa ilmeisesti näkyy vielä rahtunen vanhoista traditioista, joista nykynuoriso ei taida enää välittää pskaakaan.
Juu ei tietenkään yleistettävissä. En tarkoittanut sitä niin. Mutta yksin syy ainakin voi olla tuossa.
Hyvin taisit osua asian ytimeen tuolla sukupolvien välisellä muutoksella koska se on minusta aika ilmeinen.
Ja uskon myös että nykynuoriso tuskin viis veisaa vähääkään edes siitä mitä me (tai omani nyt ainakaan).
He rakentavat oman tulevaisuutensa.
Mutta näinhän vähän jokainen asia muuttuu sukupolvelta toiselle ja riippuu millaiseen maailmaan olet kasvanut, millainen omasta ajatusmaailmastasi muodostuu.
Musta se on hienoa et asia meneekin niin.
Ei kaikkien kuulu elää samalla tavalla hamaan tappiin asti.