Kihlaus ilman aietta mennä naimisiin
Kuinka moni teistä tuntee sellaisia pariskuntia, jotka ovat menneet kihloihin lyhyen tuntemisen, kuten kuukauden tuntemisen jälkeen? Entä kuinka moni teistä tuntee sellaisia pariskuntia, jotka ovat olleet kihloissa useita vuosia, tyyliin 5-10 vuotta ilman että he ovat sopineet vihkimispäivää?
En ole mielestäni vanhanaikainen tai konservatiivinen henkilö, mutta olen vain ymmärtänyt asian niin, että kihlautuminen tarkoittaa sitä, että silloin luvataan/päätetään mennä naimisiin. Ja minun mielestäni lyhyen tuttavuuden jälkeen ei ole järkevää luvata sellaista. Tai mikäs kihlautuminen se on, että mennään kihloihin, mutta ei edes oteta puheeksi vihkimisajankohtaa? Luulisi, että parin - kolmen vuoden sisällä tulisi sellainen hetki, että ehtisi mennä naimisiin, vaikka haluaisikin suunnitella megahäät oikein viimeisen päälle.
Olen kuullut, että joillain on sellainen tapa, että he kihlautuvat heti seurustelun alkaessa. Mä luulen, että tällaisilla henkilöillä on sellainen luonne, että he haluavat kontrolloida kumppaniaan ja ovat luonteeltaan tosi impulsiivisia ja mustasukkaisia.
Olen myös huomannut, että jotkut naiset ajattelevat, että parisuhteen pitäisi aina jotenkin syventyä ja mennä tietyn kaavan mukaan, että ensin seurustellaan, sitten muutetaan avoliittoon ja sitten mennään kihloihin jne. Kun taasen miehet ehkä useammin haluaisivat seurustella ihan vaan rennosti ilman paineita., että suhteen pitäisi jotenkin ”edetä”.
Ja osa naisista on sellaisia, että he ovat luonteeltaan niin epävarmoja ja heillä on niin huono itsetunto, että he kaipaavat miesystävältä varmistusta siitä, että mies on tosissaan parisuhteessa, siksi he haluavat kihlautua , kun heidän mielestään muuten he eivät voi luottaa mieheen.
Kommentit (3836)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ikikihloissa ja sen kehtaan myöntää.
Minulta ei ole kukaan 20v aikana kysynyt että koska ne häät on, ei edes alussa.
Eikå ollut mitään kihlajaisia.Sormusta en enää pidä mutta suhteemme on ihan sama, toinen meistä pitää edelleen sormusta.
Ei se mielestäni muuta sitä asiaa että kun kerran kihloihin mentiin, niin edelleen ollaan.Teinikihlat on yleisempi termi
Kato TKH tuli takas 🤣
Jotenki TKH:n pitäis päästä pois siitä harmistuksesta joka liittyy siihen, ettei hän ole oikeissa kihloissa vaan teinikihloissa. Jos vaikka pyytäisi miestään kosimaan oikeasti. Jos on rahasta kiinni niin kai vanhemmat sen verran lainaa, että saa sitten pienet häätkin pidettyä.
No kysyppä heiltä. Voihan ne lainata.
TKH, sun pitää itse kysyä omilta vanhemmiltas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikå ollut mitään kihlajaisia.Sormusta en enää pidä mutta suhteemme on ihan sama, toinen meistä pitää edelleen sormusta.
Ei se mielestäni muuta sitä asiaa että kun kerran kihloihin mentiin, niin edelleen ollaan.Teinikihlat on yleisempi termi
Kato TKH tuli takas 🤣
Jotenki TKH:n pitäis päästä pois siitä harmistuksesta joka liittyy siihen, ettei hän ole oikeissa kihloissa vaan teinikihloissa. Jos vaikka pyytäisi miestään kosimaan oikeasti. Jos on rahasta kiinni niin kai vanhemmat sen verran lainaa, että saa sitten pienet häätkin pidettyä.
Niinhän sun pitää
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tuntuu olevan ainoa, joka tekee omia johtopäätöksiä. Nuo kyselyt kihlapareilta (”Milloin hääpäivä? Eikö teillä ole rahaa? Oletteko teinejä kun ette tiedä mitä kihlaus tarkoittaa?”) ovat minusta hyvin asiattomia ja mauttomia. Päälle se hillitön silmien pyörittely. Ihmettelen, millaisessa lähipiirissä moista pidetään hyvänä käytöksenä.
.Jos minä ilmoittaisin esim. Sukulaisille menneen kihloihin, en minä pahastuisi uteluista, että milloin on häät. Ja jos se häiden ajankohta olisi niin mielettömän suuri salaisuus, niin en silloin edes kertoisi kellekään kihlautuneeni, vaan kertoisin vihkimisen jälkeen, että olen mennyt naimisiin. Monethan tekevät niin, koska eivät halua, että vanhemmat alkavat hössöttää.
Minun mielestäni ei ole sekään epäkohteliasta kysyä pariskunnalta, että "oletteko ajatelleet hankkia lapsia? ". Sitten jos alkaa tivata "miksi et halua lapsia/miksi teillä ei ole lapsia", se on jo outoa.
Ei kaikki tietenkään pahastukaan hääuteluista, mutta jos ilmoittaa, että ei aio mennä kenties koskaan ja saa vastaukseksi silmien pyörittelyä niin se on aika paheksuttavaa.
Vanhempien velvollisuus sanoa tollasissa tilanteissa, että mitä paskaa te oikeen höpötätte. Menkää naimisiin tai elkää menkö naimisiin, mutta ei nyt mitään wt-teinikihloja kannata alkaa säätämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kato TKH tuli takas 🤣
Niinhän sun pitää
Vihdoin loistava idea, itse keksit miten ratkaiset ongelmasi.
TKH taas vauhdissa :D ois kyllä mielenkiintoista nähdä tyyppi, jolla on aikaa kirjottaa 172 sivua siitä, että teinikihlat on paremmat kuin oikeat.
Vierailija kirjoitti:
TKH taas vauhdissa :D ois kyllä mielenkiintoista nähdä tyyppi, jolla on aikaa kirjottaa 172 sivua siitä, että teinikihlat on paremmat kuin oikeat.
Mä haluisin nähdä tyypin joka jankkaa 172 sivua kihlauksen määritelmästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai en kyl haluis 🤣 teiniaivohäiriö tapahtui...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Go TKH go! Oot kyllä true survivor, kun oot ainoana jaksanu roikkua 172 sivua.
Vierailija kirjoitti:
Sovitaanko, että jos TKH pääsee 500. sivulle niin sitten hankitaan hänelle uusi teinikihlasormus TKH-kaiverruksella?
Mukana ollaan :D:D Semmonen pronssine joka rupsahtaa yhtä nopeasti kuin teinikihlat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sovitaanko, että jos TKH pääsee 500. sivulle niin sitten hankitaan hänelle uusi teinikihlasormus TKH-kaiverruksella?
Mukana ollaan :D:D Semmonen pronssine joka rupsahtaa yhtä nopeasti kuin teinikihlat?
Kiinni veti. Meillä oli ala-asteella sellanen luokkasormuksena. Taattua teinityyliä.
Todellako sun viimeinen keino saada se sormus, täältä? THK vastaa itselleen kuten ennenkin.... levy alkoi alusta. Soikoon 🤭
En usko että kukaan enää kuuntelee
Vierailija kirjoitti:
Todellako sun viimeinen keino saada se sormus, täältä? THK vastaa itselleen kuten ennenkin.... levy alkoi alusta. Soikoon 🤭
En usko että kukaan enää kuuntelee
Eikö sormus motivoi TKH:ta? Eikö teinikihloihin mennä just sen sormuksen takia?
Olkoot mikä vaan teinikihlahullu tämä TKH, mutta on kyllä melko ihme leidi, kun päivystää täällä ketjusta päätellen päivän ympäri etenkin kun on varmaan eka sivulla jo käynyt ilmi, mitä kihlajaiset tarkoittavat ja että teinikihlat ei ole mitään oikeita kihloja. Joillekin nämä elämän pienet asiatkin on näemmä vaikeita. Ei kyllä kannata tuhlata rahojaan edes tuohon ehdotettuun pronssiseen sormukseen. Ei tommosella vänkääjällä tarttis olla mitään sormusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kato TKH tuli takas 🤣
Kyllä toi nimitys ”teinikihlahullu” sopii paremmin sulle kuin tuolle laajempaa merkitysalaa kannattavalle kirjoittajalle. Onhan kaikki muutkin kaltaisesi jankkaajat nimetty jankkausaiheensa mukaan.
Eli sun siis pitäis jotenkin päästä pois tuosta harmistuksesta joka liittyy siihen, että ihmiset ovat kihloissa ilman mitään aikomusta mennä naimisiin. Jos vaikka pyytäisit sitä miestäs lopultakin kosimaan sua oikeasti. Jos on rahasta kiinni niin kai teidän vanhemmat sen verran lainaa, että saatte ne isot prinsessahäät sulle pidettyä ja oot sitten ihan aikuisten oikeesti naimisissa etkä vain unelmissas - ja pääset suunnittelemaan eroa, kun ei se avioliitto mikään autuaaksi tekevä onnela ollutkaan…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kato TKH tuli takas 🤣
Niinhän sun pitää
Vihdoin loistava idea, itse keksit miten ratkaiset ongelmasi.
En tiedä mutta sun ongelmasta alan olla todella huolissani. Eikö sulla oikeasti ole ketään kenelle jutella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kato TKH tuli takas 🤣
Kyllä toi nimitys ”teinikihlahullu” sopii paremmin sulle kuin tuolle laajempaa merkitysalaa kannattavalle kirjoittajalle. Onhan kaikki muutkin kaltaisesi jankkaajat nimetty jankkausaiheensa mukaan.
Eli sun siis pitäis jotenkin päästä pois tuosta harmistuksesta joka liittyy siihen, että ihmiset ovat kihloissa ilman mitään aikomusta mennä naimisiin. Jos vaikka pyytäisit sitä miestäs lopultakin kosimaan sua oikeasti. Jos on rahasta kiinni niin kai teidän vanhemmat sen verran lainaa, että saatte ne isot prinsessahäät sulle pidettyä ja oot sitten ihan aikuisten oikeesti naimisissa etkä vain unelmissas - ja pääset suunnittelemaan eroa, kun ei se avioliitto mikään autuaaksi tekevä onnela ollutkaan…
Nyt TKH vastailee jo itselleen, kun ei muita kiinnosta :D
Selkeä narsistihan tuossa on.
Jos joku on edes piirun verran erimieltä niin se haukutaan pystyyn tai poljetaan maahan. Suosittelen hetken syvällistä itsereflektiota.
Jatka toki ihmeessä valitsemallasi linjalla. Vaikka se tuskin johtaa mihinkään tavoittelemisen arvoiseen omassa elämässäsi.
Kyllä se vaan harmittaa kun maailma muuttuu eikä itse pysy perässä. Narsistille on kova pala olla alakynnessä.
Surullisinta on että pohjimmiltaan tämä rooli on suojakuori omalle häpeälle ja riittämättömyydelle.
Kristiina xx kirjoitti:
Kihlapari on pariskunta, joka on päättänyt mennä naimisiin.
Kihlausta ilman aietta mennä naimisiin ei ole olemassakaan.
Vaihteeksi nikin kanssa