Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kihlaus ilman aietta mennä naimisiin

18.07.2021 |

Kuinka moni teistä tuntee sellaisia pariskuntia, jotka ovat menneet kihloihin lyhyen tuntemisen, kuten kuukauden tuntemisen jälkeen? Entä kuinka moni teistä tuntee sellaisia pariskuntia, jotka ovat olleet kihloissa useita vuosia, tyyliin 5-10 vuotta ilman että he ovat sopineet vihkimispäivää?

En ole mielestäni vanhanaikainen tai konservatiivinen henkilö, mutta olen vain ymmärtänyt asian niin, että kihlautuminen tarkoittaa sitä, että silloin luvataan/päätetään mennä naimisiin. Ja minun mielestäni lyhyen tuttavuuden jälkeen ei ole järkevää luvata sellaista. Tai mikäs kihlautuminen se on, että mennään kihloihin, mutta ei edes oteta puheeksi vihkimisajankohtaa? Luulisi, että parin - kolmen vuoden sisällä tulisi sellainen hetki, että ehtisi mennä naimisiin, vaikka haluaisikin suunnitella megahäät oikein viimeisen päälle.

Olen kuullut, että joillain on sellainen tapa, että he kihlautuvat heti seurustelun alkaessa. Mä luulen, että tällaisilla henkilöillä on sellainen luonne, että he haluavat kontrolloida kumppaniaan ja ovat luonteeltaan tosi impulsiivisia ja mustasukkaisia.

Olen myös huomannut, että jotkut naiset ajattelevat, että parisuhteen pitäisi aina jotenkin syventyä ja mennä tietyn kaavan mukaan, että ensin seurustellaan, sitten muutetaan avoliittoon ja sitten mennään kihloihin jne. Kun taasen miehet ehkä useammin haluaisivat seurustella ihan vaan rennosti ilman paineita., että suhteen pitäisi jotenkin ”edetä”.

Ja osa naisista on sellaisia, että he ovat luonteeltaan niin epävarmoja ja heillä on niin huono itsetunto, että he kaipaavat miesystävältä varmistusta siitä, että mies on tosissaan parisuhteessa, siksi he haluavat kihlautua , kun heidän mielestään muuten he eivät voi luottaa mieheen.

Kommentit (3836)

Vierailija
3201/3836 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauko on nyt kun jankkaaja kirjottaa omia tarinoita valmiiksi.

Kahvitauko siis! Palaa hetken päästä!

Vierailija
3202/3836 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi joillain on niin kova tarve halventaa avioliittoinstituutiota vääristelemällä kihlauksen merkitystä. Mua saa rauhassa haukkua vanhanaikaiseksi, kun uskon avioliittoon ja olen äärettömän kiitollinen siitä, että saan olla naimisissa maailman ihanimman miehen kanssa❤️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3203/3836 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ei ole kihlaus. 

(Vastaus otsikkoon).

Vierailija
3204/3836 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi joillain on niin kova tarve halventaa avioliittoinstituutiota vääristelemällä kihlauksen merkitystä. Mua saa rauhassa haukkua vanhanaikaiseksi, kun uskon avioliittoon ja olen äärettömän kiitollinen siitä, että saan olla naimisissa maailman ihanimman miehen kanssa❤️

Onnea teille! ❤️ Löytäisinpä itsekin tuollaisen onnen 🥲

Vierailija
3205/3836 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen onnellinen puolestasi, mutta saanko kysyä miten se mahdollinen muiden tekemä "vääristely" halventaa sinun liittoasi?

Sehän on vain niiden muiden oma asia mitä tekevät ja miten.

Älä ota sitä ihmeessä itseesi 😔

Vierailija
3206/3836 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon avioliittoon. Uskon myös kihlaukseen.

Mutta en tuomitse myöskään pitkän kihlan valitsijoita.

Kukaan ei voi olla väärin omassa suhteessaan, on se sitten mikä vaan.

Vierailija
3207/3836 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon avioliittoon. Uskon myös kihlaukseen.

Mutta en tuomitse myöskään pitkän kihlan valitsijoita.

Kukaan ei voi olla väärin omassa suhteessaan, on se sitten mikä vaan.

Oi että ♥️

Kuka tahansa oletkin, kihloissa, naimisissa, jotain siltä väliltä, suhteesi on omasi, eikä kukaan ulkopuolinen voi sanoa mitä se on tai ei ole.

Voimia kaikkiin erivärisiin suhteisiin ja öitä!

Vierailija
3208/3836 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus ei ole tunne vaan valinta ♥️

Vierailija
3209/3836 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuin demareitten lupaus joka ei pidä suomalaisille luvattuja helpotuksia.

Vierailija
3210/3836 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö

Vierailija
3211/3836 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoitiin nimettömiin varpaisiin sormukset, se pikkusen vieressä, onko sen nimi edes nimetön.. no sama se.

Ei haluttu sormuksia. Ja en kyllä osaa sanoa koska ollaan menossa avioon, ei olla mietitty sitä vielä.

Vierailija
3212/3836 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se kenellekään toiselle kuuluu kuinka pitkään ollaan kihloissa. Jotkut menevät naimisiin jo kuukausien päästä kihlauksesta ja toiset voivat olla vuosikymmeniä kihloissa. Jotkut vaan harkitsevat tarkkaan eivätkä pidä kiirettä.

Vierailija
3213/3836 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Old school menoa jumittua vanhoihin malleihin

Jep, niinku teinikihlauksiin aikuisena.

Ouch :D ihan pikkusen saattais siinä vaiheessa nolottaa, kun hokasis, että ei saamari, tässäkö oli idea naimisiinkin mennä. Ohan ne teinikihlat ja fritsut kivoja alaikäisenä toki.

Vierailija
3214/3836 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän tää sulkee mitään pois?

Vierailija
3215/3836 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se kenellekään toiselle kuuluu kuinka pitkään ollaan kihloissa. Jotkut menevät naimisiin jo kuukausien päästä kihlauksesta ja toiset voivat olla vuosikymmeniä kihloissa. Jotkut vaan harkitsevat tarkkaan eivätkä pidä kiirettä.

Kihloissahan on jo sovittu naimisiin menemisestä. Ei kai siinä mitään lisävatulointeja tartte. Toki jos on rahat tiukassa, mut sitten ei kantsis kosiakkaan. Persaukisilla ukoilla mitään tee.

Vierailija
3216/3836 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen onnellinen puolestasi, mutta saanko kysyä miten se mahdollinen muiden tekemä "vääristely" halventaa sinun liittoasi?

Niin no, normaaleiden ihmisten mielestä valehtelu on hanurista noin ihan yleisesti ottaen. Ei kukaan halua maailmaa, missä voi kusettaa miten päin haluaa.

Vierailija
3217/3836 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
3218/3836 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no, normaaleiden ihmisten mielestä valehtelu on hanurista noin ihan yleisesti ottaen. Ei kukaan halua maailmaa, missä voi kusettaa miten päin haluaa.

Kuka kusettaa ja miten?

Vierailija
3219/3836 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no, normaalit ihmiset sopivat kihloistaan, ei siinä tarvitse valehdella kenellekään.

Vierailija
3220/3836 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää maailmahan on sentään paljon sallivampi nykyään.

Enää (suurelta osin siis) ei katsota kieroon vaikka joku tekee vähän erilailla, tai vastavirtaan. Saa olla myös erilainen.

Ja se jos mikä tuo väriä elämään!

Miksi mun pitäisi käyttää housuja, vaikka olen mies?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi