Kihlaus ilman aietta mennä naimisiin
Kuinka moni teistä tuntee sellaisia pariskuntia, jotka ovat menneet kihloihin lyhyen tuntemisen, kuten kuukauden tuntemisen jälkeen? Entä kuinka moni teistä tuntee sellaisia pariskuntia, jotka ovat olleet kihloissa useita vuosia, tyyliin 5-10 vuotta ilman että he ovat sopineet vihkimispäivää?
En ole mielestäni vanhanaikainen tai konservatiivinen henkilö, mutta olen vain ymmärtänyt asian niin, että kihlautuminen tarkoittaa sitä, että silloin luvataan/päätetään mennä naimisiin. Ja minun mielestäni lyhyen tuttavuuden jälkeen ei ole järkevää luvata sellaista. Tai mikäs kihlautuminen se on, että mennään kihloihin, mutta ei edes oteta puheeksi vihkimisajankohtaa? Luulisi, että parin - kolmen vuoden sisällä tulisi sellainen hetki, että ehtisi mennä naimisiin, vaikka haluaisikin suunnitella megahäät oikein viimeisen päälle.
Olen kuullut, että joillain on sellainen tapa, että he kihlautuvat heti seurustelun alkaessa. Mä luulen, että tällaisilla henkilöillä on sellainen luonne, että he haluavat kontrolloida kumppaniaan ja ovat luonteeltaan tosi impulsiivisia ja mustasukkaisia.
Olen myös huomannut, että jotkut naiset ajattelevat, että parisuhteen pitäisi aina jotenkin syventyä ja mennä tietyn kaavan mukaan, että ensin seurustellaan, sitten muutetaan avoliittoon ja sitten mennään kihloihin jne. Kun taasen miehet ehkä useammin haluaisivat seurustella ihan vaan rennosti ilman paineita., että suhteen pitäisi jotenkin ”edetä”.
Ja osa naisista on sellaisia, että he ovat luonteeltaan niin epävarmoja ja heillä on niin huono itsetunto, että he kaipaavat miesystävältä varmistusta siitä, että mies on tosissaan parisuhteessa, siksi he haluavat kihlautua , kun heidän mielestään muuten he eivät voi luottaa mieheen.
Kommentit (3836)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän kihlaus tarina meni näin:
Oltiin reissussa, ja sitten rannalla mies käsillään kosaisi.
No "kyllä" tuli mun suusta ja sii oltiin 🥰En kyl vieläkään ole päättänyt mennäänkö, koska ja mihin mut se ei liity tuohon.
Miten kositaan käsillä?
Silleen miten polvillakin. Sitä täälä on näkynyt paljon. Olen erilainen, kuten kaikki 😁
Miksei voi mennä oikeasti kihloihin ja naimisiin, jos kerran ollaan vakavissaan? Miksi pitää leikkiä ja halventaa omaa parisuhdetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No "kyllä" tuli mun suusta ja sii oltiin 🥰En kyl vieläkään ole päättänyt mennäänkö, koska ja mihin mut se ei liity tuohon.
Miten kositaan käsillä?
Silleen miten polvillakin. Sitä täälä on näkynyt paljon. Olen erilainen, kuten kaikki 😁
Tosiaan, tyyli vapaa
Vierailija kirjoitti:
Meidän nuoruudessa oltiin kihloissa ihan vaan uhmataksemme vanhempia.
Ei siitä mitään haloota silloinkaan tullut, eikä kukaan teinikihlaksi haukkunut.
-51
Eihän se mitään haukkumista ole, teinikihlathan tarkottaa siis kihloja ilman aietta mennä naimisiin, kun taas kihloilla tarkoitetaan, että on menossa naimisiin. Teinikihlojen idea on vaikuttaa jotenki vakavammalta kun on se sana kihlat ku porukka luulee et kihlat on joku parempi parisuhde vähän ku avioliitto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole oikeaa tai väärää kihlausta. On vaan kihlaus.
Jep samaa mieltä, avioon menemistähän se tarkoittaa. Oikeastaan on vähän pöljää sanoa noita teinikihlauksia kihlaukseksi, koska niillä ei ole mitään tekemistä kihlauksen kanssa kun ei naimisiinkaan olla menossa.
Samaa mieltä. Jos aikoo mennä avioon niin kihlathan ne on. Se meno vaan voi ottaa aikaa.
no joo mut ei mitään pelleilyjä tyyliin yli 5 v kihloissa, ei sellaisilla ole virkaa. miks tehdä parisuhteestaan vitsi
Se ei oo vitsi, kun mennään naimisiin että saatais ”oikeet kihlat” ja sitten vuoden päästä erotaan…
no joo mut siinä on sentään ees aikomus ollu mennä naimisiin. Noi teinikihlat on pelkkää showta
Ne pika-avioliitot ihan vain siksi että oltaisiin naimisissa, ne ei oo showta. Ja he, onnolti OIKEISSA KIHLOISSA”!!!!
Eiks kannata sitten ottaa mieluummi pika-avioliitto ku teinikihlat? Pika-avioliiton saattaa sentään joku ottaa tosissaan.
Joo kuule hei, mä en kanskaan ymmärrä mitään tollasia teinikihloja! En varsinkaa mitään sellasta että ollaan jossain feikkikiloissa ihan vuosia! Mä oon aina ollu vain oikeissa vakavissa kihloissa kaikkein mun poikkisten kans! Sit on äkkiä menty naimisiin! Nytkin oon kohta taas kihloissa tään nykysen kans kun lyödään lukkoon hääpäivä ens kesälle ja kirkko saatu varattuu! Viides kerta toden sanoo! Kaikki ottaa tosissaan, koska tää on vakavaa, mehän mennään NAIMISIIN!!!! Ihan ihmeellistä huomionhakuu tollaset että ollaan kihloissa vuosikymmenet kun ei uskalleta SITOUTUA!
Ohan toi kummaa hommaa, ikään kuin kihlat olis joku parisuhdestatus tms, ihme sekoilua
Tosiaan kateellisten hommaa olla kiinnostunut muiden suhteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siitä mitään haloota silloinkaan tullut, eikä kukaan teinikihlaksi haukkunut.
-51Eihän se mitään haukkumista ole, teinikihlathan tarkottaa siis kihloja ilman aietta mennä naimisiin, kun taas kihloilla tarkoitetaan, että on menossa naimisiin. Teinikihlojen idea on vaikuttaa jotenki vakavammalta kun on se sana kihlat ku porukka luulee et kihlat on joku parempi parisuhde vähän ku avioliitto
Ja sä oot tosiaan kysyny kaikilta niiltä teineiltä että ne ei ole siis menossa naimisiin?
Miten muuten voit sitä edes tietää?
Tää teinikihlat-sana on ihan paras. Muistan ku sisko yläasteella oli viikon kihloissa, kunnes iskä sanoi, että lopettakaaha tuo pelleily
Vierailija kirjoitti:
Tää teinikihlat-sana on ihan paras. Muistan ku sisko yläasteella oli viikon kihloissa, kunnes iskä sanoi, että lopettakaaha tuo pelleily
😆
Vierailija kirjoitti:
Millainen on käsillä kosinta?
Tarkoitatko viittomakieltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen on käsillä kosinta?
Tarkoitatko viittomakieltä?
Hyvä pointti, mutta ei viittomaa, vaan ihan käsillään seisoi. Kun siis se polvillaan kosiminen on vähän kulunut.
Oliko tämäkin laiton nyt sit??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-51Eihän se mitään haukkumista ole, teinikihlathan tarkottaa siis kihloja ilman aietta mennä naimisiin, kun taas kihloilla tarkoitetaan, että on menossa naimisiin. Teinikihlojen idea on vaikuttaa jotenki vakavammalta kun on se sana kihlat ku porukka luulee et kihlat on joku parempi parisuhde vähän ku avioliitto
Mikä avioliitosta tekee paremman suhteen? Olen kuullut paljon päinvastaista. Meilläkin mies lopetti mm. jalkahieronnat hääpäivän aattoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep samaa mieltä, avioon menemistähän se tarkoittaa. Oikeastaan on vähän pöljää sanoa noita teinikihlauksia kihlaukseksi, koska niillä ei ole mitään tekemistä kihlauksen kanssa kun ei naimisiinkaan olla menossa.
Samaa mieltä. Jos aikoo mennä avioon niin kihlathan ne on. Se meno vaan voi ottaa aikaa.
no joo mut ei mitään pelleilyjä tyyliin yli 5 v kihloissa, ei sellaisilla ole virkaa. miks tehdä parisuhteestaan vitsi
Se ei oo vitsi, kun mennään naimisiin että saatais ”oikeet kihlat” ja sitten vuoden päästä erotaan…
no joo mut siinä on sentään ees aikomus ollu mennä naimisiin. Noi teinikihlat on pelkkää showta
Ne pika-avioliitot ihan vain siksi että oltaisiin naimisissa, ne ei oo showta. Ja he, onnolti OIKEISSA KIHLOISSA”!!!!
Eiks kannata sitten ottaa mieluummi pika-avioliitto ku teinikihlat? Pika-avioliiton saattaa sentään joku ottaa tosissaan.
Joo kuule hei, mä en kanskaan ymmärrä mitään tollasia teinikihloja! En varsinkaa mitään sellasta että ollaan jossain feikkikiloissa ihan vuosia! Mä oon aina ollu vain oikeissa vakavissa kihloissa kaikkein mun poikkisten kans! Sit on äkkiä menty naimisiin! Nytkin oon kohta taas kihloissa tään nykysen kans kun lyödään lukkoon hääpäivä ens kesälle ja kirkko saatu varattuu! Viides kerta toden sanoo! Kaikki ottaa tosissaan, koska tää on vakavaa, mehän mennään NAIMISIIN!!!! Ihan ihmeellistä huomionhakuu tollaset että ollaan kihloissa vuosikymmenet kun ei uskalleta SITOUTUA!
Ohan toi kummaa hommaa, ikään kuin kihlat olis joku parisuhdestatus tms, ihme sekoilua
Nii! Kyllä mekin mun kamujen kans aina pyöritellään silmiä noille feikkikihloille, vuosikausia ollaan muka kihloissa vaikkei oikeesti ees olla! Piti ihan ostaa silmätippoja kun alkoi tää pyörittely aiheuttaa niin paljo viimaa että silmät kuivu! Kaikenlaisii huomih*orii, eivät uskalla sitoutuu ja mennä NAIMISIIN! ❤️ Me ollaan mun kaikkien exien kans aina uskallettu sitoutuu! Siitä hei näkee kuka on oikeissa kihloissa ja tosissaan suhteessa, kun astelee kirkon käytävää valkeessa prinsessamekossa, ai että! ❤️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nii! Kyllä mekin mun kamujen kans aina pyöritellään silmiä noille feikkikihloille, vuosikausia ollaan muka kihloissa vaikkei oikeesti ees olla! Piti ihan ostaa silmätippoja kun alkoi tää pyörittely aiheuttaa niin paljo viimaa että silmät kuivu! Kaikenlaisii huomih*orii, eivät uskalla sitoutuu ja mennä NAIMISIIN! ❤️ Me ollaan mun kaikkien exien kans aina uskallettu sitoutuu! Siitä hei näkee kuka on oikeissa kihloissa ja tosissaan suhteessa, kun astelee kirkon käytävää valkeessa prinsessamekossa, ai että! ❤️
On hyvä olla multitalentti. Pyöritellä sekä silmiä että miehiä.
Mekin nuorina limudiskossa tosiaan mentiin kihloihin aina sen kaa kenen kaa sai vikan hitaan ♥️
Se oli teinikihla seuraavaan diskoon asti.
anna kuule ihmisten elää miten ite haluavat, ei kuulu sulle semmosia päivitellä
Old school menoa jumittua vanhoihin malleihin
Vierailija kirjoitti:
Ne ei oo enää hot
Kyl mie niin mieleni pahoitin kun naapuri likka se otti ja tempas kihlat ja mie kyselemään koska tanssitaan. Likka vastas että baarissa viikonloppuna.
Mie olin sielä baarissa sitten viikonloppuna ja kyl siel kuulkaas oli nuorempaa sakkii etten sekkaan meinannee mahtua.
Muttei sitä plikkaa missää näkyny.
Taksihan siin sitte piti ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Jep, niinku teinikihlauksiin aikuisena.