Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kihlaus ilman aietta mennä naimisiin

18.07.2021 |

Kuinka moni teistä tuntee sellaisia pariskuntia, jotka ovat menneet kihloihin lyhyen tuntemisen, kuten kuukauden tuntemisen jälkeen? Entä kuinka moni teistä tuntee sellaisia pariskuntia, jotka ovat olleet kihloissa useita vuosia, tyyliin 5-10 vuotta ilman että he ovat sopineet vihkimispäivää?

En ole mielestäni vanhanaikainen tai konservatiivinen henkilö, mutta olen vain ymmärtänyt asian niin, että kihlautuminen tarkoittaa sitä, että silloin luvataan/päätetään mennä naimisiin. Ja minun mielestäni lyhyen tuttavuuden jälkeen ei ole järkevää luvata sellaista. Tai mikäs kihlautuminen se on, että mennään kihloihin, mutta ei edes oteta puheeksi vihkimisajankohtaa? Luulisi, että parin - kolmen vuoden sisällä tulisi sellainen hetki, että ehtisi mennä naimisiin, vaikka haluaisikin suunnitella megahäät oikein viimeisen päälle.

Olen kuullut, että joillain on sellainen tapa, että he kihlautuvat heti seurustelun alkaessa. Mä luulen, että tällaisilla henkilöillä on sellainen luonne, että he haluavat kontrolloida kumppaniaan ja ovat luonteeltaan tosi impulsiivisia ja mustasukkaisia.

Olen myös huomannut, että jotkut naiset ajattelevat, että parisuhteen pitäisi aina jotenkin syventyä ja mennä tietyn kaavan mukaan, että ensin seurustellaan, sitten muutetaan avoliittoon ja sitten mennään kihloihin jne. Kun taasen miehet ehkä useammin haluaisivat seurustella ihan vaan rennosti ilman paineita., että suhteen pitäisi jotenkin ”edetä”.

Ja osa naisista on sellaisia, että he ovat luonteeltaan niin epävarmoja ja heillä on niin huono itsetunto, että he kaipaavat miesystävältä varmistusta siitä, että mies on tosissaan parisuhteessa, siksi he haluavat kihlautua , kun heidän mielestään muuten he eivät voi luottaa mieheen.

Kommentit (3836)

Vierailija
3161/3836 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole oikeaa tai väärää kihlausta. On vaan kihlaus.

Jep samaa mieltä, avioon menemistähän se tarkoittaa. Oikeastaan on vähän pöljää sanoa noita teinikihlauksia kihlaukseksi, koska niillä ei ole mitään tekemistä kihlauksen kanssa kun ei naimisiinkaan olla  menossa.

Samaa mieltä. Jos aikoo mennä avioon niin kihlathan ne on. Se meno vaan voi ottaa aikaa.

no joo mut ei mitään pelleilyjä tyyliin yli 5 v kihloissa, ei sellaisilla ole virkaa. miks tehdä parisuhteestaan vitsi

Se ei oo vitsi, kun mennään naimisiin että saatais ”oikeet kihlat” ja sitten vuoden päästä erotaan…

No ei, ymmärsin väärin. Anteeksi.

Vierailija
3162/3836 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep samaa mieltä, avioon menemistähän se tarkoittaa. Oikeastaan on vähän pöljää sanoa noita teinikihlauksia kihlaukseksi, koska niillä ei ole mitään tekemistä kihlauksen kanssa kun ei naimisiinkaan olla  menossa.

Samaa mieltä. Jos aikoo mennä avioon niin kihlathan ne on. Se meno vaan voi ottaa aikaa.

no joo mut ei mitään pelleilyjä tyyliin yli 5 v kihloissa, ei sellaisilla ole virkaa. miks tehdä parisuhteestaan vitsi

Se ei oo vitsi, kun mennään naimisiin että saatais ”oikeet kihlat” ja sitten vuoden päästä erotaan…

no joo mut siinä on sentään ees aikomus ollu mennä naimisiin. Noi teinikihlat on pelkkää showta

Ne pika-avioliitot ihan vain siksi että oltaisiin naimisissa, ne ei oo showta. Ja he, onnolti OIKEISSA KIHLOISSA”!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3163/3836 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki naiset ei vaan kelpaa vaimoksi ja näiden pitää tyytyä teinikihloihin, vaikka kuinka korpeis. Kun mies sitten kohtaa selaisen naisen, joka on vaimomatskua, niin äkkiä se avioliittokammo unohtuu😄

Oletko tässä tuo mies vai nainen?

Oon mies. Vuosia exän kanssa teinikihloissa ja muija marmatti naimisiin. En mää mihinkään avioliittoihin sillon uskonu. Sit tapasin täydellisen emännän ja onneks suostu mulle vaimoksi😁

Kukaan ei kyllä kutsu itse omaa kihlaansa teinikihlaksi. 🤔

Vierailija
3164/3836 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks kihlojen idea oo mennä naimisiin. Ei kai noissa teinikihloissa mitään ideaa ole, turhanpäiväistä huomiohakuisuutta. Yritetään paikata huonoa parisuhdetta?

Vierailija
3165/3836 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no joo mut siinä on sentään ees aikomus ollu mennä naimisiin. Noi teinikihlat on pelkkää showta

Ne pika-avioliitot ihan vain siksi että oltaisiin naimisissa, ne ei oo showta. Ja he, onnolti OIKEISSA KIHLOISSA”!!!!

Eiks kannata sitten ottaa mieluummi pika-avioliitto ku teinikihlat? Pika-avioliiton saattaa sentään joku ottaa tosissaan.

Vierailija
3166/3836 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan parasta ku pari teiniä jankkaa 150 sivua, että kyllä he on ihan oikeesti kihloissa vaikkei naimisiin ookkaa menos xD huomaa, et ku demi lopetettii nii siirtyivät tänne

Vierailija
3167/3836 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä jaksaa pari kalkkista jauhaa menneestä ajasta. Vanhaa aikaa.

Nykymaailma on jo erilainen.

Vierailija
3168/3836 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen yhden tällaisen pariskunnan. En pidä asiaa kihlauksena, heillä on vain sormukset sormessa osoittamassa että ovat varattuja.

Sinänsä asia ei kiinnosta minua kovin paljoa, mutta itsekseni pyörittelen silmiäni kun puhuvat kihlauksestaan ja järjestävät isoja kihlajaisia. Tämä ”kihlautunut” pariskunta selittää kaikille miten avioliitto pilaa kaikki parisuhteet, ja siksi eivät aio mennä naimisiin. Elämähän tosiaan muuttuu radikaalisti, varsinkin kun on vuosia jo asuttu yhdessä 🙄

Sun silmät voi olla aika oudon näköiset, kun ne pyörii jatkivasti kuin bingispallot.

Oikein Bingispallot! Teinikihloissa kaikki on aina vähän erikoisempaa, pingispallotkin.

Vierailija
3169/3836 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki naiset ei vaan kelpaa vaimoksi ja näiden pitää tyytyä teinikihloihin, vaikka kuinka korpeis. Kun mies sitten kohtaa selaisen naisen, joka on vaimomatskua, niin äkkiä se avioliittokammo unohtuu😄

Oon mies. Vuosia exän kanssa teinikihloissa ja muija marmatti naimisiin. En mää mihinkään avioliittoihin sillon uskonu. Sit tapasin täydellisen emännän ja onneks suostu mulle vaimoksi😁

En ennen sanonukkaan, ennen kun luin sen täältä, et teinikihlathan ne oli😄

Vierailija
3170/3836 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kihlaus tarina meni näin:

Oltiin reissussa, ja sitten rannalla mies käsillään kosaisi.

No "kyllä" tuli mun suusta ja sii oltiin 🥰

En kyl vieläkään ole päättänyt mennäänkö, koska ja mihin mut se ei liity tuohon.

Vierailija
3171/3836 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut toi on ihan normi et teininä ollaan vähän noloi. Mut hyvä ku täällä joku 50 v tädit meinaa et this time its different xD

Vierailija
3172/3836 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyl vieläkään ole päättänyt mennäänkö, koska ja mihin mut se ei liity tuohon.

Mitä vastasit miehelle? Et emmää naimisiin mut kihlat käy xD ei tsiisus

Vierailija
3173/3836 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut toi on ihan normi et teininä ollaan vähän noloi. Mut hyvä ku täällä joku 50 v tädit meinaa et this time its different xD

Nyt ymmärsit sitten jotain ihan väärin.

Sä olit ihan oikeissa kihloissa kyllä.

Ei ole muita

Vierailija
3174/3836 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vastasit miehelle? Et emmää naimisiin mut kihlat käy xD ei tsiisus

Osaatko lukea? Vastasin KYLLÄ

Vierailija
3175/3836 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiks kannata sitten ottaa mieluummi pika-avioliitto ku teinikihlat? Pika-avioliiton saattaa sentään joku ottaa tosissaan.

Joo kuule hei, mä en kanskaan ymmärrä mitään tollasia teinikihloja! En varsinkaa mitään sellasta että ollaan jossain feikkikiloissa ihan vuosia! Mä oon aina ollu vain oikeissa vakavissa kihloissa kaikkein mun poikkisten kans! Sit on äkkiä menty naimisiin! Nytkin oon kohta taas kihloissa tään nykysen kans kun lyödään lukkoon hääpäivä ens kesälle ja kirkko saatu varattuu! Viides kerta toden sanoo! Kaikki ottaa tosissaan, koska tää on vakavaa, mehän mennään NAIMISIIN!!!! Ihan ihmeellistä huomionhakuu tollaset että ollaan kihloissa vuosikymmenet kun ei uskalleta SITOUTUA!

Vierailija
3176/3836 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tosta mieleen.

Mä löysin kerran sellaisen pullon vedestä jossa oli lappu ja siin luki: "menetkö kanssani naimisiin?:

Sanoin "kyllä" ja nyt en tiedä kenen kanssa olen kihlossa 🤔

Vierailija
3177/3836 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain jankkaajalla pitää nyt todella kiirettä. No hupinsa kullakin =D

Vierailija
3178/3836 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme hommaa nää teinikihlat, luulin et oli joku yläasteiän juttu, mut vissiin jotku aikuisenaki harrastaa samaa. Ihme mikki hiiri parisuhdepelleilyä

Vierailija
3179/3836 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kositaan käsillä?

Vierailija
3180/3836 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multipersoona 😆

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi