Kihlaus ilman aietta mennä naimisiin
Kuinka moni teistä tuntee sellaisia pariskuntia, jotka ovat menneet kihloihin lyhyen tuntemisen, kuten kuukauden tuntemisen jälkeen? Entä kuinka moni teistä tuntee sellaisia pariskuntia, jotka ovat olleet kihloissa useita vuosia, tyyliin 5-10 vuotta ilman että he ovat sopineet vihkimispäivää?
En ole mielestäni vanhanaikainen tai konservatiivinen henkilö, mutta olen vain ymmärtänyt asian niin, että kihlautuminen tarkoittaa sitä, että silloin luvataan/päätetään mennä naimisiin. Ja minun mielestäni lyhyen tuttavuuden jälkeen ei ole järkevää luvata sellaista. Tai mikäs kihlautuminen se on, että mennään kihloihin, mutta ei edes oteta puheeksi vihkimisajankohtaa? Luulisi, että parin - kolmen vuoden sisällä tulisi sellainen hetki, että ehtisi mennä naimisiin, vaikka haluaisikin suunnitella megahäät oikein viimeisen päälle.
Olen kuullut, että joillain on sellainen tapa, että he kihlautuvat heti seurustelun alkaessa. Mä luulen, että tällaisilla henkilöillä on sellainen luonne, että he haluavat kontrolloida kumppaniaan ja ovat luonteeltaan tosi impulsiivisia ja mustasukkaisia.
Olen myös huomannut, että jotkut naiset ajattelevat, että parisuhteen pitäisi aina jotenkin syventyä ja mennä tietyn kaavan mukaan, että ensin seurustellaan, sitten muutetaan avoliittoon ja sitten mennään kihloihin jne. Kun taasen miehet ehkä useammin haluaisivat seurustella ihan vaan rennosti ilman paineita., että suhteen pitäisi jotenkin ”edetä”.
Ja osa naisista on sellaisia, että he ovat luonteeltaan niin epävarmoja ja heillä on niin huono itsetunto, että he kaipaavat miesystävältä varmistusta siitä, että mies on tosissaan parisuhteessa, siksi he haluavat kihlautua , kun heidän mielestään muuten he eivät voi luottaa mieheen.
Kommentit (3836)
"kihlautuvat" teinit on naurettavinta ikinä. Ylipäätään teinien "seurustelu" on naurettavaa ja sääliks käy, kun ne luulee olevansa oikeessa suhteessa, muttei ole. Jotkut 14-16-v on ihan kakaroita vielä ja olis yhtä ällöö nähdä joku 7-v "seurustelemassa" jonku kans.
Mulla on pari ystävää, jotka ovat olleet kihloissa tyyliin 10 vuotta, on yhteiset lapset ja asunnot. Epäilen, että eivät kuitenkaan koskaan mene naimisiin, ainakaan rakkaudesta. Ikävä kyllä ovat väärien kumppanien kanssa ja se kyllä sieltä rivien välistä paistaa, pienenä ja isompankin tyytymättömyytenä. Epäilen, että miehensä samaa mieltä. Eli jos on varma, niin sitten vaan on varma ja ottaa sen ratkaisevan askeleen turhia viivyttelemättä. Pitkä/ikuinen kihlaus=en oikeasti sitten halunnutkaan sitoutua naimisiin menemällä, mutta tämä riittää tai ei uskalla lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pari ystävää, jotka ovat olleet kihloissa tyyliin 10 vuotta, on yhteiset lapset ja asunnot. Epäilen, että eivät kuitenkaan koskaan mene naimisiin, ainakaan rakkaudesta. Ikävä kyllä ovat väärien kumppanien kanssa ja se kyllä sieltä rivien välistä paistaa, pienenä ja isompankin tyytymättömyytenä. Epäilen, että miehensä samaa mieltä. Eli jos on varma, niin sitten vaan on varma ja ottaa sen ratkaisevan askeleen turhia viivyttelemättä. Pitkä/ikuinen kihlaus=en oikeasti sitten halunnutkaan sitoutua naimisiin menemällä, mutta tämä riittää tai ei uskalla lähteä.
Se on hänen elämänsä. Hänen valinta.
Tää kysymys on sama kun skenaario tässä:
Toiset tykkää bensan hajusta, toiset ei
Voisi kuvitella että kukaan ei tykkää kanankakan hajusta, mutta en todellakaan voi sitä tietää.
Kihloihin saa mennä miten tykkää. Vaikka sitten leikisti, ei sekään ole keneltäkään pois.
Se että joku täälä mollaa toisten elämää, ei heidän elämää elämää (tämä ei ole typo) muuta. Joten turhaa huutelua moinen.
Vierailija kirjoitti:
Voisi kuvitella että kukaan ei tykkää kanankakan hajusta, mutta en todellakaan voi sitä tietää.Kihloihin saa mennä miten tykkää. Vaikka sitten leikisti, ei sekään ole keneltäkään pois.
Se että joku täälä mollaa toisten elämää, ei heidän elämää elämää (tämä ei ole typo) muuta. Joten turhaa huutelua moinen.
Ei täällä ole kuin yksi persoonallisuushäiriöinen autisti, joka esittää koko kansan mielipidettä. Yrittää vielä lanseerata jotain typerää nimitystään aikuisten väliselle rakkaudelle. Riehukoon.
Vierailija kirjoitti:
"kihlautuvat" teinit on naurettavinta ikinä. Ylipäätään teinien "seurustelu" on naurettavaa ja sääliks käy, kun ne luulee olevansa oikeessa suhteessa, muttei ole. Jotkut 14-16-v on ihan kakaroita vielä ja olis yhtä ällöö nähdä joku 7-v "seurustelemassa" jonku kans.
Teinit on teinejä, enemmän itse ihmettelen aikuisia ihmisiä, jotka menevät kihloihin ja kuitenkin toteavat, ettei ole aikomustakaan mennä naimisiin. Eikä kihlautuminen siis sisällä edes kosintaa vaan sovitaan vain ja ainoastaan "kihlautumisesta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teinit on teinejä, enemmän itse ihmettelen aikuisia ihmisiä, jotka menevät kihloihin ja kuitenkin toteavat, ettei ole aikomustakaan mennä naimisiin. Eikä kihlautuminen siis sisällä edes kosintaa vaan sovitaan vain ja ainoastaan "kihlautumisesta".
Nekin varmaan ihmettelee monia sun tapojas. Ihmetellään kaikkea nyt ihan yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi kuvitella että kukaan ei tykkää kanankakan hajusta, mutta en todellakaan voi sitä tietää.Kihloihin saa mennä miten tykkää. Vaikka sitten leikisti, ei sekään ole keneltäkään pois.
Se että joku täälä mollaa toisten elämää, ei heidän elämää elämää (tämä ei ole typo) muuta. Joten turhaa huutelua moinen.Ei täällä ole kuin yksi persoonallisuushäiriöinen autisti, joka esittää koko kansan mielipidettä. Yrittää vielä lanseerata jotain typerää nimitystään aikuisten väliselle rakkaudelle. Riehukoon.
Luuleeko lanseeraavansa jonkun ihan uuden termin täälä?
Mä ymmärsin lanseerauksen vähän erilailla.
Kun kerroin ihmisille minun ja kumppanini menneen kihloihin, niin kyllä melkein jokainen kysyi sen jälkeen häiden ajankohdasta. Eli kyllä suurimmalle osalle on edelleen oletuksena, että kihloja seuraa naimisiinmeno jollakin aikataululla. Olisipa tämä keskustelu ollut jo silloin olemassa, niin olisi trollausmielessä voinut todeta "ei me mitään naimisiin olla menossa, haluttiin vaan syventää meidän suhdetta" ja seurata ihmisten reaktioita.
Vierailija kirjoitti:
Kun kerroin ihmisille minun ja kumppanini menneen kihloihin, niin kyllä melkein jokainen kysyi sen jälkeen häiden ajankohdasta. Eli kyllä suurimmalle osalle on edelleen oletuksena, että kihloja seuraa naimisiinmeno jollakin aikataululla. Olisipa tämä keskustelu ollut jo silloin olemassa, niin olisi trollausmielessä voinut todeta "ei me mitään naimisiin olla menossa, haluttiin vaan syventää meidän suhdetta" ja seurata ihmisten reaktioita.
Kyselivätkö myös perheenlisäyksestä? Tahditonta porukkaa sun lähipiirissäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että joku täälä mollaa toisten elämää, ei heidän elämää elämää (tämä ei ole typo) muuta. Joten turhaa huutelua moinen.Ei täällä ole kuin yksi persoonallisuushäiriöinen autisti, joka esittää koko kansan mielipidettä. Yrittää vielä lanseerata jotain typerää nimitystään aikuisten väliselle rakkaudelle. Riehukoon.
Mä ymmärsin lanseerauksen vähän erilailla.
Kaikki tietää, mitä kihlat tarkoittavat ja kaikki tietävät mitä teinikihlat tarkoittavat. TKH yrittää vääntää olevansa kihloissa, vaikka on oikeasti teinikihloissa.
Vierailija kirjoitti:
Tossa tilanteessa on tosiaan hyvä alkaa sönköttää jostain "vakavasta suhteesta" :D puuttuu vaan se kahvimainoksen nainen, joka sanoisi, että älä puhu paskaa, teinikihloissa te ootte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärsin lanseerauksen vähän erilailla.Kaikki tietää, mitä kihlat tarkoittavat ja kaikki tietävät mitä teinikihlat tarkoittavat. TKH yrittää vääntää olevansa kihloissa, vaikka on oikeasti teinikihloissa.
Ja kaikki myös tietävät, että sulla on mielenterveysongelmia, MTO.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on TKH? :D
TKH = teinikihlahullu, tää yks joka on jankannu jotain 160 sivua siitä, että sen teinikihloja pitäis sanoa kihloiksi. Kun on kato sormukset, "vakava suhde" ja kaikkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on TKH? :D
TKH = teinikihlahullu, tää yks joka on jankannu jotain 160 sivua siitä, että sen teinikihloja pitäis sanoa kihloiksi. Kun on kato sormukset, "vakava suhde" ja kaikkee.
Kuka jankkaa mitäkin? Olet tainnut siellä kehitysvammalaitoksessa tulla hoidettavies kaltaiseksi.
No voisin veikata, että TKH on myös ystävilleen kertonut ettei aio naimisiin, jos mun kaveri kertois näin ja sitten järjestettäis isot kihlajaiset ni en kyllä varmaan menis. Miksei voi järjestää jotain muita juhlia, parisuhdekekkereitä? Miks niitten pitää olla kihlajaiset kun oikeesti ei edes olla menossa naimisiin?
TKH, ymmärrä jo, että kihlat on kihlat ja teinikihlat on teinikihlat.