Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kihlaus ilman aietta mennä naimisiin

18.07.2021 |

Kuinka moni teistä tuntee sellaisia pariskuntia, jotka ovat menneet kihloihin lyhyen tuntemisen, kuten kuukauden tuntemisen jälkeen? Entä kuinka moni teistä tuntee sellaisia pariskuntia, jotka ovat olleet kihloissa useita vuosia, tyyliin 5-10 vuotta ilman että he ovat sopineet vihkimispäivää?

En ole mielestäni vanhanaikainen tai konservatiivinen henkilö, mutta olen vain ymmärtänyt asian niin, että kihlautuminen tarkoittaa sitä, että silloin luvataan/päätetään mennä naimisiin. Ja minun mielestäni lyhyen tuttavuuden jälkeen ei ole järkevää luvata sellaista. Tai mikäs kihlautuminen se on, että mennään kihloihin, mutta ei edes oteta puheeksi vihkimisajankohtaa? Luulisi, että parin - kolmen vuoden sisällä tulisi sellainen hetki, että ehtisi mennä naimisiin, vaikka haluaisikin suunnitella megahäät oikein viimeisen päälle.

Olen kuullut, että joillain on sellainen tapa, että he kihlautuvat heti seurustelun alkaessa. Mä luulen, että tällaisilla henkilöillä on sellainen luonne, että he haluavat kontrolloida kumppaniaan ja ovat luonteeltaan tosi impulsiivisia ja mustasukkaisia.

Olen myös huomannut, että jotkut naiset ajattelevat, että parisuhteen pitäisi aina jotenkin syventyä ja mennä tietyn kaavan mukaan, että ensin seurustellaan, sitten muutetaan avoliittoon ja sitten mennään kihloihin jne. Kun taasen miehet ehkä useammin haluaisivat seurustella ihan vaan rennosti ilman paineita., että suhteen pitäisi jotenkin ”edetä”.

Ja osa naisista on sellaisia, että he ovat luonteeltaan niin epävarmoja ja heillä on niin huono itsetunto, että he kaipaavat miesystävältä varmistusta siitä, että mies on tosissaan parisuhteessa, siksi he haluavat kihlautua , kun heidän mielestään muuten he eivät voi luottaa mieheen.

Kommentit (3836)

Vierailija
3221/3836 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on varsin ymmärrettävää, että nuorilla ei ole uskallusta sitoutua, joten tästä nämä ns. teinikihlaukset varmaankin johtuvat. Halutaan joku merkki, että ollaan sitoutuneempia kuin toiset. Tuossa iässähän parisuhteet kestävät päivistä kuukauteen niin näillä "kihlauksilla" viitataan sitten johonkin muutaman kuukauden tai jopa puolen vuoden aikajänteeseen. Ehkä joku "nuorisosuhde" voisi olla neutraalimpi kuin yleisesti käytetty "teinikihlat", koska varsinaisten kihlojen kanssahan näillä ei ole mitään tekemistä.

Vierailija
3222/3836 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi joillain on niin kova tarve halventaa avioliittoinstituutiota vääristelemällä kihlauksen merkitystä. Mua saa rauhassa haukkua vanhanaikaiseksi, kun uskon avioliittoon ja olen äärettömän kiitollinen siitä, että saan olla naimisissa maailman ihanimman miehen kanssa❤️

Olen onnellinen puolestasi, mutta saanko kysyä miten se mahdollinen muiden tekemä "vääristely" halventaa sinun liittoasi?

Sehän on vain niiden muiden oma asia mitä tekevät ja miten.

Älä ota sitä ihmeessä itseesi 😔

Niin no, normaaleiden ihmisten mielestä valehtelu on hanurista noin ihan yleisesti ottaen. Ei kukaan halua maailmaa, missä voi kusettaa miten päin haluaa.

Niin no, normaalit ihmiset sopivat kihloistaan, ei siinä tarvitse valehdella kenellekään.

Noinhan se normaalisti onkin, että sovitaan naimisiin menosta ja järkätään häät mahd. pian, esimerkiksi seuraavana kesänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3223/3836 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi joillain on niin kova tarve halventaa avioliittoinstituutiota vääristelemällä kihlauksen merkitystä. Mua saa rauhassa haukkua vanhanaikaiseksi, kun uskon avioliittoon ja olen äärettömän kiitollinen siitä, että saan olla naimisissa maailman ihanimman miehen kanssa❤️

Olen onnellinen puolestasi, mutta saanko kysyä miten se mahdollinen muiden tekemä "vääristely" halventaa sinun liittoasi?

Niin no, normaaleiden ihmisten mielestä valehtelu on hanurista noin ihan yleisesti ottaen. Ei kukaan halua maailmaa, missä voi kusettaa miten päin haluaa.

Niin no, normaalit ihmiset sopivat kihloistaan, ei siinä tarvitse valehdella kenellekään.

Noinhan se normaalisti onkin, että sovitaan naimisiin menosta ja järkätään häät mahd. pian, esimerkiksi seuraavana kesänä.

Normaalisti 1800-luvulla.

Vierailija
3224/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä ketju, joten lyhyt vastaus ap:lle: kihlauksella tarkoitetaan, että on aikeissa naimisiin eli se on lyhyt välitila kosimisen ja häiden välillä. Mikään oma parisuhdemuotonsa se siis ei ole. Kysymys "tuletko kihloihim kanssani" on absurdi.

Vierailija
3225/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se kenellekään toiselle kuuluu kuinka pitkään ollaan kihloissa. Jotkut menevät naimisiin jo kuukausien päästä kihlauksesta ja toiset voivat olla vuosikymmeniä kihloissa. Jotkut vaan harkitsevat tarkkaan eivätkä pidä kiirettä.

Kihloissahan on jo sovittu naimisiin menemisestä. Ei kai siinä mitään lisävatulointeja tartte. Toki jos on rahat tiukassa, mut sitten ei kantsis kosiakkaan. Persaukisilla ukoilla mitään tee.

Miksi jankkaat rahasta? Siinteleekö silmissäsi isot ökyhäät, jotka jäivät vain haaveeksi? Kai silti tiedät, että ei naimisiin meno maksa juuri mitään, ei ole rahasta kiinni köyhimmälläkään.

Vierailija
3226/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on varsin ymmärrettävää, että nuorilla ei ole uskallusta sitoutua, joten tästä nämä ns. teinikihlaukset varmaankin johtuvat. Halutaan joku merkki, että ollaan sitoutuneempia kuin toiset. Tuossa iässähän parisuhteet kestävät päivistä kuukauteen niin näillä "kihlauksilla" viitataan sitten johonkin muutaman kuukauden tai jopa puolen vuoden aikajänteeseen. Ehkä joku "nuorisosuhde" voisi olla neutraalimpi kuin yleisesti käytetty "teinikihlat", koska varsinaisten kihlojen kanssahan näillä ei ole mitään tekemistä.

Ja silti täällä ap jostain syystä pyörittelee silmiään erityisen paljon niille vuosien tai jopa kymmenien vuosien kihlauksille. Miksi?

Vierailija
3227/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlat ilman naimisiinmenoa ovat tosiaan ns. teinikihlaus, jolla irvaillaan sille, ettei kyseessä ole oikea kihlaus. Liittyy monesti nuorten impulsiivisuuteen.

Vierailija
3228/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noinhan se normaalisti onkin, että sovitaan naimisiin menosta miten itselle käy tai halutaan.

Aika hankala mun on naapurin parin kihloja, saati häitä määrätä.

Joilla ihmisillä on muitakin prioriteetteja elämässä kun ne häät.

Ihan vaikka vaan sitoutuminen ilman avioa.

Vierailija
3229/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja silti täällä ap jostain syystä pyörittelee silmiään erityisen paljon niille vuosien tai jopa kymmenien vuosien kihlauksille. Miksi?

Eri, mutta nuohan ovat nuorten juttu. Aikuisilla usein syynä se, ettei ole varaa järjestää häitä. Sitten pitäisi älytä olla kosimatta.

Vierailija
3230/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksena ap:lle että syitä on niin monia kun on parejakin.

Myös mennä kihloihin ilman naimisinmenon toteutumista tai edes aietta kun onhan tuo ihan absurdia olettaa yhtään mitään tulevasta.

Se on tosiaan vaan aie, ei sen kummempaan.

Miksi se on niin tärkeä yksityiskohta yhtään kelleen?

Vierailija
3231/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin näkyy tästä ketjusta, että ap on saanut miljoona vastausta ja sitten on yksi teinikihlaajahullu, joka haluaa, että normi kihlaus (joka tarkoittaa avioliittoon menoa) kiellettäisi ja kihloista tulisi joku B-luokan parisuhdemuoto joka oikeuttaisi kaikkeen samaan kuin avioliitto :D pyydä sitä miestäs kosimaan oikeasti nii ei tartte roikkua täällä

Vierailija
3232/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin näkyy tästä ketjusta, että ap on saanut miljoona vastausta ja sitten on yksi teinikihlaajahullu, joka haluaa, että normi kihlaus (joka tarkoittaa avioliittoon menoa) kiellettäisi ja kihloista tulisi joku B-luokan parisuhdemuoto joka oikeuttaisi kaikkeen samaan kuin avioliitto :D pyydä sitä miestäs kosimaan oikeasti nii ei tartte roikkua täällä

Samaa olen katsonut itsekin. Hänestä on hyvää vauhtia tulossa samanlainen kuin KH:sta.

Vierailija
3233/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tainut nähdä tätä toivetta aiemmin.

Kihlat on kihlat. Ei ole oikeaa tai väärää.

Sulla tietty voi ollakin. Saat toivoa mitä tykkäät.

Vierailija
3234/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yks fanaatikko aina mukaan mahtuu..

Vierailija
3235/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen katsonut itsekin. Hänestä on hyvää vauhtia tulossa samanlainen kuin KH:sta.

TKH - teinikihlaushullu xD puutteessa elävä akka, joka toivoo mieheltään oikeaa kihlausta, muttei saa

Vierailija
3236/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TKH - teinikihlaushullu xD puutteessa elävä akka, joka toivoo mieheltään oikeaa kihlausta, muttei saa

Mua ei ainakaan kiinnosta sun teoriat.

Harmi vaan kun olen mies enkä laisinkaan puutteessa. Sinä olet?

Vierailija
3237/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TKH, teinikihlat eivät ole kihlat

Vierailija
3238/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seli seli. Ihan kuin miehet roikkuisi satojen viestien ajan jankkaamassa jostain kihlasuhteesta. Vastaustahan tuli jo eka sivulla: kihlat tarkoittaa naimisiin menemistä.

Vierailija
3239/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seli seli. Ihan kuin miehet roikkuisi satojen viestien ajan jankkaamassa jostain kihlasuhteesta. Vastaustahan tuli jo eka sivulla: kihlat tarkoittaa naimisiin menemistä.

Yksi alakoululainen kuitenkin jaksaa roikkua? Eikö koulua tänäänkään?

Vierailija
3240/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kihlat ilman naimisiinmenoa ovat tosiaan ns. teinikihlaus, jolla irvaillaan sille, ettei kyseessä ole oikea kihlaus. Liittyy monesti nuorten impulsiivisuuteen.

Irvailetko aikuisillekin? Eiköhän se kerro enemmän siitä irvailijasta. Kateus kun ei kukaan huolinutkaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi