Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kihlaus ilman aietta mennä naimisiin

18.07.2021 |

Kuinka moni teistä tuntee sellaisia pariskuntia, jotka ovat menneet kihloihin lyhyen tuntemisen, kuten kuukauden tuntemisen jälkeen? Entä kuinka moni teistä tuntee sellaisia pariskuntia, jotka ovat olleet kihloissa useita vuosia, tyyliin 5-10 vuotta ilman että he ovat sopineet vihkimispäivää?

En ole mielestäni vanhanaikainen tai konservatiivinen henkilö, mutta olen vain ymmärtänyt asian niin, että kihlautuminen tarkoittaa sitä, että silloin luvataan/päätetään mennä naimisiin. Ja minun mielestäni lyhyen tuttavuuden jälkeen ei ole järkevää luvata sellaista. Tai mikäs kihlautuminen se on, että mennään kihloihin, mutta ei edes oteta puheeksi vihkimisajankohtaa? Luulisi, että parin - kolmen vuoden sisällä tulisi sellainen hetki, että ehtisi mennä naimisiin, vaikka haluaisikin suunnitella megahäät oikein viimeisen päälle.

Olen kuullut, että joillain on sellainen tapa, että he kihlautuvat heti seurustelun alkaessa. Mä luulen, että tällaisilla henkilöillä on sellainen luonne, että he haluavat kontrolloida kumppaniaan ja ovat luonteeltaan tosi impulsiivisia ja mustasukkaisia.

Olen myös huomannut, että jotkut naiset ajattelevat, että parisuhteen pitäisi aina jotenkin syventyä ja mennä tietyn kaavan mukaan, että ensin seurustellaan, sitten muutetaan avoliittoon ja sitten mennään kihloihin jne. Kun taasen miehet ehkä useammin haluaisivat seurustella ihan vaan rennosti ilman paineita., että suhteen pitäisi jotenkin ”edetä”.

Ja osa naisista on sellaisia, että he ovat luonteeltaan niin epävarmoja ja heillä on niin huono itsetunto, että he kaipaavat miesystävältä varmistusta siitä, että mies on tosissaan parisuhteessa, siksi he haluavat kihlautua , kun heidän mielestään muuten he eivät voi luottaa mieheen.

Kommentit (3836)

Vierailija
2001/3836 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun vanhemmat on olleet 4v kihloissa, eivätkä kyllä aio avioon koska molemmilla takana aiemmat aviot. Kihlat on heidän sitoutuminen avion sijasta, ja se on silti enemmän kun olla vaan avoparina tai seurustella.

Uusperheessä tilanne voi olla erilainen. Ymmärrän tuon. Onnea heille 😊

Vierailija
2002/3836 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille tyypeille ottaa kovasti identiteetin päälle. Halusivat sormuksen, jotta heidän parisuhteensa olisi spesiaalimpi ja kutsuvat sitä kihlautumiseksi, vaikkei heillä olisi aikomustakaan mennä naimisiin. On vaan niin paljon kivempaa esiintyä kanssaihmisten edessä sormus sormessa ”kihlautuneena,” se antaa omalle statukselle nostetta. Siksi heille on liian kova paikka myöntää, että kyseessä on feikkikihlat / aikuisten teinikihlat. Oma parisuhde tuntuukin huonommalle, jos ei voi käyttää sormusta ”todistamaan,” että se on erityinen ja tulee kestämään pitkää ja jos suhdetta ja omaa itsetuntoa ei voi pönkittää kutsumalla tilannetta kihloissa olemiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2003/3836 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormuksen saaminen vasemman käden nimettömään on heille kaikki kaikessa. Muuten eivät kestäisi ”välitilaansa.”

Uskon myös, että erityisesti joitakin naisia on huijattu. Miehen on helpompi pitää kontrolli suhteesta tekaistulla ”kihlautumisella,” vaikka ei ole edes kosinut! Saidan sileä kultasormus maksaa silloin itse itsensä takaisin silmänräpäyksessä.

Vierailija
2004/3836 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun vanhemmat on olleet 4v kihloissa, eivätkä kyllä aio avioon koska molemmilla takana aiemmat aviot. Kihlat on heidän sitoutuminen avion sijasta, ja se on silti enemmän kun olla vaan avoparina tai seurustella.

Uusperheessä tilanne voi olla erilainen. Ymmärrän tuon. Onnea heille 😊

Kiitos, en ymmärrä miksi jotkut yrittävät täälä loukata toisia vähättelemällä toisten suhteita. Olen vasta nuori itse eli en lähellä kihloja mutta ihmettelen tätä negatiivisuutta. Tulee kurja tunne.

Vierailija
2005/3836 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu meni kamalaksi mutta on ihmisiä jotka eivät ajattele siitä niin jyrkästi.

Maailmassa on vielä paljon positiivista ja joukkoon mahtuu myös toisinajattelijat.

Vierailija
2006/3836 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne tätä sivustoa niin kovin hyvin mutta eikö täälä ole jotain moderaattoria joka voisi estää tuollaiset, vai onko tämä aina tälläinen tämä palsta? Eikö täälä saa asiallisia vastauksia?

Vierailija
2007/3836 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näille tyypeille ottaa kovasti identiteetin päälle. Halusivat sormuksen, jotta heidän parisuhteensa olisi spesiaalimpi ja kutsuvat sitä kihlautumiseksi, vaikkei heillä olisi aikomustakaan mennä naimisiin. On vaan niin paljon kivempaa esiintyä kanssaihmisten edessä sormus sormessa ”kihlautuneena,” se antaa omalle statukselle nostetta. Siksi heille on liian kova paikka myöntää, että kyseessä on feikkikihlat / aikuisten teinikihlat. Oma parisuhde tuntuukin huonommalle, jos ei voi käyttää sormusta ”todistamaan,” että se on erityinen ja tulee kestämään pitkää ja jos suhdetta ja omaa itsetuntoa ei voi pönkittää kutsumalla tilannetta kihloissa olemiseksi.

Miksi pitäisi myöntää mitään feikkikihloja kun ne on ihan oikeat kihlat? Se että ne ei oo sitä sun mielestä, ei tee niistä feikkejä.

Vierailija
2008/3836 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeys on toisille tapa purkaa omaa pahaa oloa, valitettavasti. 

Mitä kihlaukseen tulee niin sen alkuperäinen idea kai on, että siinä luvataan se suurempi sitoumus eli avioliitto, mutta joku saattaa ajatella sen eri lailla ja toimia omien ajatustensa perusteella. Miten pitkään sitten voi olla kihloissa eli pidättää lupauksen täyttämistä? Kukapa sen osaisi sanoa? Ei tietääkseni ole tuohon mitään sääntöä ikinä ollut. Miksi siis huudella, että itse tietää kaiken parhaiten?

Vierailija
2009/3836 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne tätä sivustoa niin kovin hyvin mutta eikö täälä ole jotain moderaattoria joka voisi estää tuollaiset, vai onko tämä aina tälläinen tämä palsta? Eikö täälä saa asiallisia vastauksia?

Joskus jopa saa, usein ei saa 😄

Vierailija
2010/3836 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilkeys on toisille tapa purkaa omaa pahaa oloa, valitettavasti. 

Mitä kihlaukseen tulee niin sen alkuperäinen idea kai on, että siinä luvataan se suurempi sitoumus eli avioliitto, mutta joku saattaa ajatella sen eri lailla ja toimia omien ajatustensa perusteella. Miten pitkään sitten voi olla kihloissa eli pidättää lupauksen täyttämistä? Kukapa sen osaisi sanoa? Ei tietääkseni ole tuohon mitään sääntöä ikinä ollut. Miksi siis huudella, että itse tietää kaiken parhaiten?

Alkuperäinen idea tosiaan mutta kun maailma muuttuu.

Vierailija
2011/3836 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi myöntää mitään feikkikihloja kun ne on ihan oikeat kihlat? Se että ne ei oo sitä sun mielestä, ei tee niistä feikkejä.

Ne eivät ole oikeat kihlat jos ei ole aitoa aikomusta mennä naimisiin. Vai väitättekö myös menneenne naimisiin, vaikka ette ole virallistaneet suhdetta?

Vierailija
2012/3836 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka haluatte olla ” kihloissa”, mutta ette halua sopia hääpäivää… keksikää itsellenne uusi parisuhdestatus. Kihlapari on menossa naimisiin.

Kävisikö vakiintunut avopari? Perinteisesti avopari tai susipari? Jälkimmäinen ehkä on vähän negatiivinen.

Vierailija
2013/3836 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne eivät ole oikeat kihlat jos ei ole aitoa aikomusta mennä naimisiin. Vai väitättekö myös menneenne naimisiin, vaikka ette ole virallistaneet suhdetta?

Kuinkahan monta kertaa samat asiat joutuu selittämään? Avioliitto on juridinen toimi.

Vierailija
2014/3836 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka haluatte olla ” kihloissa”, mutta ette halua sopia hääpäivää… keksikää itsellenne uusi parisuhdestatus. Kihlapari on menossa naimisiin.

Kävisikö vakiintunut avopari? Perinteisesti avopari tai susipari? Jälkimmäinen ehkä on vähän negatiivinen.

Avopari asuu yhdessä. Kihlaparin ei tarvi. Ja kenenkään naima-aikeista ei voi tietää. Ei edes välttämättä kihlapari itse.

Vierailija
2015/3836 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen, palaa sitten kun sulla on antaa se virallinen termi sen tilalle, äläkä täälä meiltä sitä kysele. Emme voi sellaista noin vaan keksiä. Siihen asti menen tolla kihlauksella koska se on lähinnä tarkoitusta.

Helpompaa on keksiä olemassa olevalle termille vaihtoehtoinen tarkoitus, kun uusi termi yleiseen käyttöön. Kyse ei mitenkään ole kihla statuksesta. Musta siinä ei ole mitään statusta mitä tavoitella, muuta kun juuri se sitoutuminen (ei se avio). Joten syytät vähän turhaan tässä ainakin itseäni statuksen hakemisesta.

Vierailija
2016/3836 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlaparien pitäisi olla otettuja siitä että joku haluaa lainata heidän termiään.

Kuluuko se termi jotenkin käytöstä?

Ehkäpä se termi voikin siitä rikastua. Se on vaan sana. Miksi ottaa niin vakavasti se?

Vierailija
2017/3836 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin kihloissa 9 vuotta. Sovimme, että se on romanttinen ele, ei lupaus mistään.

Vierailija
2018/3836 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kihlaparien pitäisi olla otettuja siitä että joku haluaa lainata heidän termiään.

Ehkäpä se termi voikin siitä rikastua. Se on vaan sana. Miksi ottaa niin vakavasti se?

Tässä tapauksessa ei rikastu vaan menettää merkityksensä.

Vierailija
2019/3836 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedä sitten mutta minulla ei ole edes sitä sormusta vaikka olen kihloissa

Vierailija
2020/3836 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä tapauksessa ei rikastu vaan menettää merkityksensä.

Palaa termin kanssa... edelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi