Hei te, joilla on ripsipidennykset
Tuon "miten meikkaat kesällä"-ketjun perusteella täällä on useampi, joilla on ripsissä pidennykset, joten pakko kysyä teiltä seuraavia. Kauanko olet käyttänyt pidennyksiä? Onko se vain urbaani legenda, että ripsipidennykset aikaa myöten haurastuttavat omia ripsia? Jääkö pidennyksiin koukkuun, ja kasvaako nälkä syödessä, siten että seuraavalla kerralla haluaakin enemmän ja enemmän ripsiä? Entä paljonko ripsien huolto maksaa kuussa?
Kommentit (6)
Kavereilta en ole mitään huonontumista kuullit, mutta tuskim vuosien käyttö mikään hyvä juttu on. Mulla oli kerran, mutten tykännyt. Ripsistä kyllä, mutten siitä että pitää varoa mahallaan nukkumista ja suihkussa ei halunnut pistää koko naamaa veden alle koska ripset täyttyy vedestä ja ne pitää sormin vetää pois, tuntuu usein siltä kun silmät auki menis veden alle.
Tajusin tykkääväni omista enemmän.
Tuo haurastuminen on varmaan yksilökohtaista ja riippuu siitä, kuinka vahvat ja terveet omat ripset alussa ovat. (Toisaalta, jos omat ripset ovat hyvät, miksi laittaa niihin jotain irtohärpäkkeitä?). Mutta siis itselläni noin kahdeksan kuukauden käytön jälkeen oli tilanne se, että omat ripset olivat harvat, säälittävät nysät. Kesti todella kauan, että kasvoivat normaalimittaansa. Nykyisin käytän vaan ripsaria ja jos haluan lisää volyymia, niin sitten liimailen muutaman irtiripsitupsun. Luonnollisemman lopputuloksen tuolla ainakin saa. Nyt kun asiaa mietin, en edes ymmärrä miksi alunperin lähdin tuohon ripsipidennystouhuun mukaan. Omani olivat ainoastaan hennot ja vaaleat, pituutta niissä oli ihan kohtuullisesti, joten ripsari olisi ollut järkevä vaihtoehto. Lisäksi ripsien huollattaminen on melkoisen kallista lystiä, noin 60 euroa suurinpiirtein kolmen viikon välein. Omalta osaltani kokeilu päättyi siihen.
4 jatkaa vielä. En tiedä onko erimerkeillä käytössään joku tietty ripsiliima vai jokaisella merkillä omansa. Itselläni oli Xtreme Lashes pidennykset. Käsitykseni mukaan juuri liiman ainesosat aiheuttavar ripsien haurastumisen ja katkeilun.
Itsellä ekaa kertaa, enkä toista kertaa ota. Omat ripset pitkät ja tuuheat, vain vaaleat, joten siksi käytän aina ripsiväriä. Nyt harmittaa, kun omat katkeilleet vaikka ohjeiden mukaan oon hoitanut. Enkä rypsiöljyllä ym. poppakonsteilla saa näitä viimeisiä irti :D Ja olen köyhä opiskelija, eikä huvita muutaman ripset irrottamisesta sitä paria kymppiä maksaa. En myöskään tykkää pestä kasvoja, kun ripset on jotenkin "edessä".
Eli jos on ripsiä omasta takaa, en suosittele. Varsinkaa perseaukisille.
Mulla oli ensimmäisellä kerralla 2,5 vuotta pidennykset ja poistamisen jälkeen omat ripset olivat normaalia lyhyemmät, mutta palautuivat aika nopeasti ennalleen. Nyt otin volyymipidennykset ja huoltoväli kasvoi kolmesta viikosta neljään viikkoon. Huolto maksaa 60€ ja klassisten 50€. Helpottavat kyllä arkea ja kyllähän ne on koukuttavat, ainakin itselleni :)
Ripsiä ei voi saada enemmän ja enemmän, sillä yksi kuitu liitetään aina yhteen omaan ripseen.
Ammattitaidolla tehdyt eivät turmele omia ripsiä. Toki ne aina vaikuttaa, poiston jälkeen omat näyttää lyhyiltä mutta palaavat entiseen malliin nopeasti.