Normaalipainoisen laihdutus
Paskamyrskyä odotellessa...
No niin, siis olen 159/49 nuori nainen. Aivan tammikuun ensimmäisinä päivinä painoin vielä 41 kiloa, joten massaa on tullut lisää -ja se näkyy! Tuntuu melkein etten enää "osaa" laihduttaa. Kuulostaa hölmöltä, mutta ikäänkuin en enään jaksaisi.
Vinkkejä otetaan vastaan! Löytyisikö täältä ketään mukavaa, hoikkaa laihdutuseksperttiä?
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:25"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:14"]Suosittelen menemään uusiks sinne peilin eteen. Sulla ei ole tarvetta laihduttaa vaan pikemminkin saada massaa lisää. Et ehkä itse näe mutta tuo on jo alipainoa.
[/quote]
Painoindeksini on päälle 19 -miten se on sinusta alipainoa? Ja miksi ihmeessä minun pitäisi saada lisää massaa? Sirot luut...
Musta tuntui, että suurin osa palstalaisista on AINAKIN lievästi ylipainoisia, joiden käsitystä hoikka-anorektikko -akselilla on vääristynyt. Pitäisikö minun painaa 56 kiloa, vain jotta lihaville tulisi hyvä mieli?
Ap
[/quote]
Joo et ehkä tällä hetkellä ole mutta olisit jos laihduttaisit 41 kiloon. Miksi pitää vetää tuo lihavuus kortti. Ihan normaali painossa itse olen mutta en ymmärrä miksi joku tavoittelee alipainoa. En ole sanonut anorektikoksi mutta sellaiselta näyttäisi alipainoisena. Harmi että ei ole itsetunto kohdillaan ja näkee itsellään ylimääräistä vaikka sellaista ei selvästi ole.
[/quote]
Mulla on huono itsetunto, se on ihan totta. En väitä kaikkien olevan lihavia, mutta kadulla kävellessäkin se muiden pyöreys pistää silmään. Ja ei, EN ole mikään stalkkeri, mutta aika laput silmillä pitäisi kulkea, jos ei pitäisi kiinnittää muihin huomiota.
Yleisestikin noin painoindeksiä 18-20 tunnutaan pitävän alhaisena. MIKSI?
Ap
[/quote]
Mulla ei ainakaan pistä muitten ihmisten pyöreys silmään sillä kiinnitän huomioni vain siihen etten itse ole. On aika jännä jos se sulla oikeen pistää silmään.
Sitä pidetään siksi koska se on ALIPAINOA jo. Ei ole tervettä että luut paistaa läpi. Tiedän yhden joka sairasti anoreksiaa ja hiukset rupes putoileen päästä ja iho oli huonossa kunnossa ja siihen muodostui semmoista vauva karvaa. Oli just sairaalloisen laiha. Ja on nyt normaalipainossa ja terveen näköinen ja oloinen. Miksi haluat painaa noin vähän ?
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:37"]Ei se laihdutus siihen roikkuvaan perseeseen auta vaan punttisali
[/quote]
Perseeni ei roiku. Mielestäni sitä vain on liikaa. Maha on tosin takalistoa pahempi
Ap
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:38"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:25"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:14"]Suosittelen menemään uusiks sinne peilin eteen. Sulla ei ole tarvetta laihduttaa vaan pikemminkin saada massaa lisää. Et ehkä itse näe mutta tuo on jo alipainoa.
[/quote]
Painoindeksini on päälle 19 -miten se on sinusta alipainoa? Ja miksi ihmeessä minun pitäisi saada lisää massaa? Sirot luut...
Musta tuntui, että suurin osa palstalaisista on AINAKIN lievästi ylipainoisia, joiden käsitystä hoikka-anorektikko -akselilla on vääristynyt. Pitäisikö minun painaa 56 kiloa, vain jotta lihaville tulisi hyvä mieli?
Ap
[/quote]
Joo et ehkä tällä hetkellä ole mutta olisit jos laihduttaisit 41 kiloon. Miksi pitää vetää tuo lihavuus kortti. Ihan normaali painossa itse olen mutta en ymmärrä miksi joku tavoittelee alipainoa. En ole sanonut anorektikoksi mutta sellaiselta näyttäisi alipainoisena. Harmi että ei ole itsetunto kohdillaan ja näkee itsellään ylimääräistä vaikka sellaista ei selvästi ole.
[/quote]
Mulla on huono itsetunto, se on ihan totta. En väitä kaikkien olevan lihavia, mutta kadulla kävellessäkin se muiden pyöreys pistää silmään. Ja ei, EN ole mikään stalkkeri, mutta aika laput silmillä pitäisi kulkea, jos ei pitäisi kiinnittää muihin huomiota.
Ap
[/quote]
Mulla ei ainakaan pistä muitten ihmisten pyöreys silmään sillä kiinnitän huomioni vain siihen etten itse ole. On aika jännä jos se sulla oikeen pistää silmään.
Sitä pidetään siksi koska se on ALIPAINOA jo. Ei ole tervettä että luut paistaa läpi. Tiedän yhden joka sairasti anoreksiaa ja hiukset rupes putoileen päästä ja iho oli huonossa kunnossa ja siihen muodostui semmoista vauva karvaa. Oli just sairaalloisen laiha. Ja on nyt normaalipainossa ja terveen näköinen ja oloinen. Miksi haluat painaa noin vähän ?
[/quote]
Ei bmi 18,5-20 ole alipainoa :D Tasan kahdeksantoistakin on vasta hyvinhyvin lievää.
"Niin vähän"... Tässä vaiheessa olisin tyytyväinen jo neljäänviiteen.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:40"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:38"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:25"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:14"]Suosittelen menemään uusiks sinne peilin eteen. Sulla ei ole tarvetta laihduttaa vaan pikemminkin saada massaa lisää. Et ehkä itse näe mutta tuo on jo alipainoa.
[/quote]
Ap
[/quote]
[/quote]
Ap
[/quote]
[/quote]
Ei bmi 18,5-20 ole alipainoa :D Tasan kahdeksantoistakin on vasta hyvinhyvin lievää.
"Niin vähän"... Tässä vaiheessa olisin tyytyväinen jo neljäänviiteen.
[/quote]
Pistää silmään- siis eihän sitä voi olla huomaamatta.
Tämä ja edellinen by Ap
Ranteen ympärystä voi käyttää vihjeenä siihen onko oikeasti sirorakenteinen vai onko kyse jostain muusta kuten anoreksiasta.
Niin ap sanoi olevansa sirorakenteinen, muttei uskaltanut kertoa mikä ranteen ympärys on, hmmm...
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:25"]Ap mikä on ranteesi ympärys?
[/quote]
Hyppäsin näköjään ohi... Näköjään 14cm, tosin nythän siinä on varmaan vähän ylimääräistä "päällä". Kuulostan vainoharhaiselta...
Ap
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:46"]Ranteen ympärystä voi käyttää vihjeenä siihen onko oikeasti sirorakenteinen vai onko kyse jostain muusta kuten anoreksiasta.
Niin ap sanoi olevansa sirorakenteinen, muttei uskaltanut kertoa mikä ranteen ympärys on, hmmm...
[/quote]
En huomannut. Mutta siis 13,8-14 :)
Ap
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:20"]
Ap
[/quote]
Nope! :-) BMI 20, rasvaprosentti 20. Silti pidän tavoitettasi anorektisena - tai provona. T: 2
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:50"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:46"]Ranteen ympärystä voi käyttää vihjeenä siihen onko oikeasti sirorakenteinen vai onko kyse jostain muusta kuten anoreksiasta.
[/quote]
En huomannut. Mutta siis 13,8-14 :)
Ap
[/quote]
Ranteessa on harvoin tuon painoisena ylimääräistä, siksi sitä käytetään mittarina raamista...
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:50"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:20"]
Ap
[/quote]
Nope! :-) BMI 20, rasvaprosentti 20. Silti pidän tavoitettasi anorektisena - tai provona. T: 2
[/quote]
No hyvä että joku on saanut pidettyä itsensä normaalina :) Ja viesti nyt voi kuulostas kummalta, mutta trolli/provo/muu vastaava en ole.
Ap
Olet selvästikkin provon lisäksi vähä älyinen kun et ymmärrä että olisit alipainossa 41 Kiloisena. Selvästi olet anorektikko jos kyyläät ihmisiä ja kaikki sinua lihava maat pistää silmään. Sinulla on jotenkin vääristynyt ruumiinkuva jos näet mahasi koon ongelmallisena vaikka sitä tuskin on ja luut paistaa. Kannattaisi hakea apua vieläkun olet ihan normaalipainon alarajoilla. Jos laihdutat alipainoon voit pian joutua kierteeseen josta on todella vaikea päästä pois ja pian tuloksena nenämaha letku ja sitä tuskin haluat. Olet tosi hyvässä painossa tällä hetkellä vaikket sitä nyt jostain syystä näe.
Juu noin arvelinkin ap, tuon ranteen mittasi mukaan ruuminrakenteesi on siro. Silloin sun pitää vähentää 10% painoindeksistä että saat itsellesi sopivat painorajat. Sulla voisi siis olla että normaalipaino olisi 43-56 kg. Jos on vielä lyhyt kilot kertyvät vähän lyhyemmälle matkalle, joten voivat näyttää tuhdimmalta vaikka ylimääräistä on vain vähän.
Sinuna en siis menisi laihduttamaan missään tapauksessa alle 43 kg. Ptäisin painon mielummin vaikka 45 kg paikkeilla.
Sinuna miettisin enemmänkin sitä terveyspuolta, syötkö hyvin. Sirolla ruuminrakenteella usein lihasten saaminen on vaikeaa, kun ne tarvitsevat proteiinia ja rasvaakin eli ei sais nipistää ruoasta. Vositko enemmänkin miettiä laihtumisen sijaan liikuntaa, joka trimmaisi timmimmäksi ne pari löysältä tuntuvaa lisäkiloa?
Ei se laihdutus siihen roikkuvaan perseeseen auta vaan punttisali