Saan tukia ja laskujani maksetaan noin 1450e/kk. Työpaikat joita minulle suositellaan ovat nettopalkaltaan 1400-1500e luokkaa
Mitä ihmeen järkeä minun on mennä töihin?
Miten saisin motivoitua itseni, kun tuntuu niin typerältä
Kommentit (188)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämmösiltä lusmuilta pitäis ottaa tuet pois. Itse tykkään käydä töissä mutta kyllä mua keskitalvella v*tuttaa repiä itteäni aikasin aamulla ylös ja lähtee pakkasessa rämpimään töihin ja nää lusmut saa kääntää kylkeä lämpimässä peiton alla kun minä painan töitä heidänkin elantonsa eteen.
Helmikuu ja -20 C on tosiaan sitä aikaa jolloin tuntuu erityisen mukavalta olla työtön ja loikoisasti lojua himassa. On se kyllä muutenkin kivaa suurimman osan ajasta. Mitä sitä turhaan kärsimään, jos riittävän toimeentulon saa muutenkin.
Oikeasti luulen, että suuri osa näistä "mitä sitä turhaan kärsimään" - tyypeistä haluaa vaan ärsyttää muita ihmisiä tällä kehumisellaan. Todellisuudessa heidän itsetuntonsa on matala, sosiaaliset kontaktit nimimissä ja vähemmästäkin alkaa masentuminen ja sosiaalisten tilanteiden pelko, jolloin kierre on valmis.
Itse koen työnteon mielekkäänä. Elätän puolisoni kanssa perhettämme ja maksamme asuntolainaa, maksamme veroja, jotta hyvinvointiyhteiskunnan palvelut pyörisivät. On todella idioottia väärinkäyttää näitä palveluita, koska ennemmin tai myöhemmin se kosahtaa näiden sankareiden omaan nilkkaan, vaikka systeemin väärinkäyttäjät kuinka rehentelisivät.
Toki väsyttää talviaamuina kömpiä kolottavin nivelin töihin, mutta minulla on itse vapaus päättää siitä, millä asenteella töihin lähden ja töitä teen. Näin ajattelee moni muukin työpaikallamme, koska porukka on pääosin mahtavaa. Minä tarvitsen ihmiskontakteja, työpaikan huumoria, yhteen hiileen puhaltamista ja onnistumisen kokemuksia haasteellisten tilanteiden jälkeen. Minä haluan kouluttautua ja pyrkiä löytämään ratkaisuja sekä työ-että yksityiselämän haasteissa, koska nämä kantavat kauas tulevaisuuteen. Minä nautin keskusteluista älykkäiden nuorien aikuistemme kanssa siitä, minkä he näkevät tulevaisuudessa tärkeänä ja miten he haluavat pyrkiä sitä kohti ja miten maailmaa voisi parantaa?
Se että jäisin kotiin trollaamaan siitä kuinka mukavaa kattoon syleskely yhteiskunnan varoilla on tekisi minut pian sekopäiseksi. Luulenpa, että monien näiden trollaajien elämä koostuu päivästä toiseen selviytymisestä. Näiden ihmisten lapsia käy sääliksi, millaisen mallin he saavat elämiseen? Mikä kannustaa heitä kouluttautumaan ja tekemään töitä, kun ei sitä kotonakaan tehdä. Ne elämän eväät, jotka he kotoa "saavat" ovat valitettavan köyhät ja näköalattomat.
Hyvät sinulle. Sinulla on perhe ja asuntolaina, syy käydä töissä. Varmaan hyvä työyhteisö ja kohtalainen palkkakin. Paskaduuneissa ei ole kumpaakaan, vaan työkavereista pahimmillaan puolet on jotain kúsipäitä tai vajákkeja eli niitä penaalin tylsimpiä kyniä. Olen mt-ongelmien kirjolla jo valmiiksi, joten ei se siitä enää lusmuilemalla pahene.
Eikä kannata sanoa että olisit käynyt kouluja, jos se olisi niin helppoa niin olisin varmaan käynytkin. Eikä se edes ratkaise ongelman ydintä, josta tavalliset ihmiset eivät tiedä mitään.[/quote
Siinähän se tuli. Ymmärräthän, että meillä "tavallisillakin ihmisillä" on ihan omat ongelmamme. Meilläkin on mielenterveyshäiriöitä, niihin menee lääkityksiä ja töissä käydään, vaikka välillä ahdistaakin. Tähän useimmat työssäkäyvätkin luultavasti huutavat että "ahdistaa koko ajan!!". Meilläkin on somaattista tautia jos jonkinlaista käymme lääkärissä valittamassa vaivoja me. Meiltäkin saattaa puuttua tukiverkot ja olla luuserimaisia tai häiriintyneitä exiä. Unelmien työyhteisöä ei ole olemassa, aina sieltä muutama luonnevikainen löytyy, joka saattaa tehdä elämästäsi tosi hankalaa.
Kyse on siitä, että emme uhriudu ja valita että "minua ei ymmärretä". Kyse on suurimmalla osalla kiinni asenteesta, valitan. Toki on äärimmäisen vaikeita elämänkohtaloita ja tilanteita, mutta sanoisin että 80% näistä "miten motivoisin itseni töihin" tyypeistä tästä ei ole kysymys.
Jos vaikka aloittaisit hankkimalla kunnon koulutuksen ettei tarvitse vuodesta toiseen mopata lattioita nälkäpalkalla. Muiden asiahan se ei ole sinua elättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämmösiltä lusmuilta pitäis ottaa tuet pois. Itse tykkään käydä töissä mutta kyllä mua keskitalvella v*tuttaa repiä itteäni aikasin aamulla ylös ja lähtee pakkasessa rämpimään töihin ja nää lusmut saa kääntää kylkeä lämpimässä peiton alla kun minä painan töitä heidänkin elantonsa eteen.
Helmikuu ja -20 C on tosiaan sitä aikaa jolloin tuntuu erityisen mukavalta olla työtön ja loikoisasti lojua himassa. On se kyllä muutenkin kivaa suurimman osan ajasta. Mitä sitä turhaan kärsimään, jos riittävän toimeentulon saa muutenkin.
Oikeasti luulen, että suuri osa näistä "mitä sitä turhaan kärsimään" - tyypeistä haluaa vaan ärsyttää muita ihmisiä tällä kehumisellaan. Todellisuudessa heidän itsetuntonsa on matala, sosiaaliset kontaktit nimimissä ja vähemmästäkin alkaa masentuminen ja sosiaalisten tilanteiden pelko, jolloin kierre on valmis.
Itse koen työnteon mielekkäänä. Elätän puolisoni kanssa perhettämme ja maksamme asuntolainaa, maksamme veroja, jotta hyvinvointiyhteiskunnan palvelut pyörisivät. On todella idioottia väärinkäyttää näitä palveluita, koska ennemmin tai myöhemmin se kosahtaa näiden sankareiden omaan nilkkaan, vaikka systeemin väärinkäyttäjät kuinka rehentelisivät.
Toki väsyttää talviaamuina kömpiä kolottavin nivelin töihin, mutta minulla on itse vapaus päättää siitä, millä asenteella töihin lähden ja töitä teen. Näin ajattelee moni muukin työpaikallamme, koska porukka on pääosin mahtavaa. Minä tarvitsen ihmiskontakteja, työpaikan huumoria, yhteen hiileen puhaltamista ja onnistumisen kokemuksia haasteellisten tilanteiden jälkeen. Minä haluan kouluttautua ja pyrkiä löytämään ratkaisuja sekä työ-että yksityiselämän haasteissa, koska nämä kantavat kauas tulevaisuuteen. Minä nautin keskusteluista älykkäiden nuorien aikuistemme kanssa siitä, minkä he näkevät tulevaisuudessa tärkeänä ja miten he haluavat pyrkiä sitä kohti ja miten maailmaa voisi parantaa?
Se että jäisin kotiin trollaamaan siitä kuinka mukavaa kattoon syleskely yhteiskunnan varoilla on tekisi minut pian sekopäiseksi. Luulenpa, että monien näiden trollaajien elämä koostuu päivästä toiseen selviytymisestä. Näiden ihmisten lapsia käy sääliksi, millaisen mallin he saavat elämiseen? Mikä kannustaa heitä kouluttautumaan ja tekemään töitä, kun ei sitä kotonakaan tehdä. Ne elämän eväät, jotka he kotoa "saavat" ovat valitettavan köyhät ja näköalattomat.
Hyvät sinulle. Sinulla on perhe ja asuntolaina, syy käydä töissä. Varmaan hyvä työyhteisö ja kohtalainen palkkakin. Paskaduuneissa ei ole kumpaakaan, vaan työkavereista pahimmillaan puolet on jotain kúsipäitä tai vajákkeja eli niitä penaalin tylsimpiä kyniä. Olen mt-ongelmien kirjolla jo valmiiksi, joten ei se siitä enää lusmuilemalla pahene.
Eikä kannata sanoa että olisit käynyt kouluja, jos se olisi niin helppoa niin olisin varmaan käynytkin. Eikä se edes ratkaise ongelman ydintä, josta tavalliset ihmiset eivät tiedä mitään.[/quote
Siinähän se tuli. Ymmärräthän, että meillä "tavallisillakin ihmisillä" on ihan omat ongelmamme. Meilläkin on mielenterveyshäiriöitä, niihin menee lääkityksiä ja töissä käydään, vaikka välillä ahdistaakin. Tähän useimmat työssäkäyvätkin luultavasti huutavat että "ahdistaa koko ajan!!". Meilläkin on somaattista tautia jos jonkinlaista käymme lääkärissä valittamassa vaivoja me. Meiltäkin saattaa puuttua tukiverkot ja olla luuserimaisia tai häiriintyneitä exiä. Unelmien työyhteisöä ei ole olemassa, aina sieltä muutama luonnevikainen löytyy, joka saattaa tehdä elämästäsi tosi hankalaa.
Kyse on siitä, että emme uhriudu ja valita että "minua ei ymmärretä". Kyse on suurimmalla osalla kiinni asenteesta, valitan. Toki on äärimmäisen vaikeita elämänkohtaloita ja tilanteita, mutta sanoisin että 80% näistä "miten motivoisin itseni töihin" tyypeistä tästä ei ole kysymys.
Sun ongelmat ei kuitenkaan estä työssäkäyntiä? Kuulostaa siltä kuin luulisit, että muiden ongelmat on korkeintaan yhtä vaikeita kuin sulla ja että kaikki pystyisivät samaan kuin sinä. Eri
Uli uli, minun ongelmat on pahimmat koskaan ja sinä et niitä ymmärrä. PLAA PLAA PLAA. Kyllästyttää ihmisten valittaminen. Ollaan maassa jossa jokanen saa tehä elämästään miten hienoa haluaa ja silti te jotku ette osaa käsitellä traumojanne ja olla onnellisia. Noh, valittakaa sitten. On hieno elämä. Vali vali.
Herättäjä kirjoitti:
Uli uli, minun ongelmat on pahimmat koskaan ja sinä et niitä ymmärrä. PLAA PLAA PLAA. Kyllästyttää ihmisten valittaminen. Ollaan maassa jossa jokanen saa tehä elämästään miten hienoa haluaa ja silti te jotku ette osaa käsitellä traumojanne ja olla onnellisia. Noh, valittakaa sitten. On hieno elämä. Vali vali.
Oletkohan nyt itse parasta mahdollista mainosta tälle ajamallesi onnellisuuskäsitteelle?
Vierailija kirjoitti:
Oletkohan nyt itse parasta mahdollista mainosta tälle ajamallesi onnellisuuskäsitteelle?
Niin, kuka määrittelee mikä toimii paremmin, kettuilu vai kädestä pitäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rölli aloitus. Heitetään joku summa(yläkanttiin), sitten kirotaan tukisummia/työttömiä porukalla. Selvää persukok röllitystä.
Työmarkkinatuki n. 540e / 4vko
asumistuki n. 400e/kk
toimeentulotuki n. 420e/kk
tuohon päälle sähkölasku, hammaslääkärilaskut, lääkärilaskut, reseptilääkkeet, kotivakuutuslasku ja muuta pientä, niin päästään tuohon efektiiviseen 1450e/kk
tukien suuruus johtuu suuresta vuokrastani (900e)
Ei minulla jää kuin alle 500e "käyttörahaa"
T: ap
Ei nuo mainitsemasi ole ”siihen päälle” vaan toimeentulotuessa sisään leivottuna. Käyttörahaa sulle ei tolla laskukaavalla jää lainkaan.
Mitähän helvettiä nyt selität?
540 + 400 + 420 = 1360. Jos vuokra on 900, niin tuosta jäisi 460e käyttörahaa.
Lisäksi työmarkkinatuki kuukautte kohden on karvan verran enemmän, koska tuossa on 4 viikon (20 arkipäivää. Kuukautta kohden summa on noin 580e
No mihin ne hammaslääkärit ja muut pienet menot unohtui? Käyttöraha on kaikkien menojen jälkeen jäävä raha.
eivät ne mihinkään "unohtuneet", mutta ovat epäsäännöllisempiä kuin nuo 3 tukea. sähkölasku on noin 40e/kk, kotivakuutus 10e/kk. Kävin keväällä paljon hammaslääkärissä josta tuli ainakin 200e laskuja yhteensä.
ap
Kiva eläkkeen saatuaan muistella värikkään uran varrelta elämyksiä.
Mutta eihän suomessa kukaan tienaa alle 2400€ kuukaudessa.
T: Kokoomus
Kyllähän sitä töitä tekis, jos pystys ja sais. Ja ei olis ulosotossa. Mut menee se näinkin, toimeentulotuella. On menny jo 25 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Tosi paljon sua fiksumpi tajuaisi myös sen että työkokemus auttaa työllistymään paremmin palkattuun hommaan
Ei ole kovin todennäköistä, jos käy 1500 euron kk-palkkatöissä. Voi ehkä siirtyä yhden kaupan kassalta toisen kaupan kassalle ja saada 10 senttiä lisää tuntipalkkaa, mutta sillä ei ole mitään merkitystä.
Meillä kaikilla olisi väh. 20 000 euron kk-palkat, jos mikä tahansa työ auttaisi aina saamaan paremman työn.
Vierailija kirjoitti:
Pääset irti sossun hohouksesta. Se on paljon.
Niin... 40 tuntia viikkoon selkä vääränä töitä + turhat työmatkat jonkun kusisen 200€/kk edun takia vai 15 min lomakkeen täyttelyyn joka kuu? Helppo valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääset irti sossun hohouksesta. Se on paljon. Ei tarvitse toimittaa tilitietoja jne. Yritän itse päästä irti kaikin keinoin, mutta aika toivottomalta näyttää. 70 hakemusta 3 kuukauden aikana. 3 haastattelua, yhdessäkään ei vielä ole rekrytointi lopussa (joista tuli kutsu). Toivotonta päästä sossuloukosta omilleen.
(Olen akateeminen).
No akateemiselle varmaan onkin tarjolla muitakin kuin paskahommia.
Toista se on kouluttamattomana pitkäaikaistyöttömänä.
Ei paljon kiinnosta mennä rikkomaan nivelia ja muuta terveyttä matalasti palkattuihin ja matalan statuksen hommiin.
Voi hyvänen aika. Mikä tai kuka estää kouluttautumasta lisää? Laiskuus? Saamattomuus? Henkinen velttous? Mä olen lukion jälkeen opiskellut kansanopistossa, avoimessa yliopistossa, ammattikoulussa, ammattikorkeakoulussa ja yliopistossa. Keskeytynyttä ammattikouluopiskelua lukuunottamatta kaikki ovat edistäneet työn saantia ja nykyinen isopalkkainen työ hyvässä virassa on vain palkkio siitä, että opiskelin lisää myös aikuisiällä kahden lapsen yksinhuoltajana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääset irti sossun hohouksesta. Se on paljon.
Niin... 40 tuntia viikkoon selkä vääränä töitä + turhat työmatkat jonkun kusisen 200€/kk edun takia vai 15 min lomakkeen täyttelyyn joka kuu? Helppo valinta.
Tähän ääliömäiseen kommenttiin kiteytyy hyvin se, miksi tässä maassa on niin paljon pitkäaikaisluuser... ei kun siis työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Tähän ääliömäiseen kommenttiin kiteytyy hyvin se, miksi tässä maassa on niin paljon pitkäaikaisluuser... ei kun siis työttömiä.
Pitkäaikaistyöttömien nimitteleminen luusereiksi jonkun nettiprovoajan kommentin perusteella on kyllä vähintään yhtä typerää.
Suomessa köyhyysraja on määritetty 1229 euroa netto / kk. Yksinasuva työtön jää aika tarkkaan 25% tuon köyhyysrajan alapuolelle mitä tukiin tulee. He siis elävät selkeästi köyhyysrajan alapuolella. Minusta tuo ei ole mikään kateuden tai vihan aihe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rölli aloitus. Heitetään joku summa(yläkanttiin), sitten kirotaan tukisummia/työttömiä porukalla. Selvää persukok röllitystä.
Työmarkkinatuki n. 540e / 4vko
asumistuki n. 400e/kk
toimeentulotuki n. 420e/kk
tuohon päälle sähkölasku, hammaslääkärilaskut, lääkärilaskut, reseptilääkkeet, kotivakuutuslasku ja muuta pientä, niin päästään tuohon efektiiviseen 1450e/kk
tukien suuruus johtuu suuresta vuokrastani (900e)
Ei minulla jää kuin alle 500e "käyttörahaa"
T: ap
Ei nuo mainitsemasi ole ”siihen päälle” vaan toimeentulotuessa sisään leivottuna. Käyttörahaa sulle ei tolla laskukaavalla jää lainkaan.
Mitähän helvettiä nyt selität?
540 + 400 + 420 = 1360. Jos vuokra on 900, niin tuosta jäisi 460e käyttörahaa.
Lisäksi työmarkkinatuki kuukautte kohden on karvan verran enemmän, koska tuossa on 4 viikon (20 arkipäivää. Kuukautta kohden summa on noin 580e
No mihin ne hammaslääkärit ja muut pienet menot unohtui? Käyttöraha on kaikkien menojen jälkeen jäävä raha.
eivät ne mihinkään "unohtuneet", mutta ovat epäsäännöllisempiä kuin nuo 3 tukea. sähkölasku on noin 40e/kk, kotivakuutus 10e/kk. Kävin keväällä paljon hammaslääkärissä josta tuli ainakin 200e laskuja yhteensä.
ap
40€/kk sähköön? Yhdellä ihmisellä? Tuossahan se nyt tuli että sähköä kulutetaan aivan surutta kun ei tarvitse itse maksaa. Voi jumala*ta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oispa kerrankin aloitus jossa kerrottaisiin mitä tukia saa nettona ja mitä menoja on. Aina näitä juttuja joissa heitellään könttäsummia jotka eivät kerro yhtikäs mitään.
Mä voin kertoa
Mulla on 540 euroa työttömyystuki
320 euroa asumistuki
60 euroa toimeentulotuki
Vuokra on 480 euroa.
Sähkölasku maksetaan, se on n. 70 euroa kolmessa kuukaudessa.
Myös mahdolliset lääkkeet maksetaan. Samoin kotivakuutus.
Harkinnanvaraista vielä välttämättömyyksiin, esim. lastenvaunuihin ja kodinkoneisiin.
Jaa, miksi meille tulee elätettäviä koko maailmaa myöden..?
Paska juttu sulle. Mutta vielä paskempi lapsillesi, jos et irtaannu sossuelämästä. Lapsiasi ei tulla hyväksymään koskaan parempiin piireihin, joten nyt suljet heidätkin yhteiskunnan ulkopuolelle.
Kannattais ajatella vähän laajemmin.
Nyt on kyllä mautonta vihakommenttien kalastelua kuten koko ketju on ollut.
Persukokkareet nauttivat tämmöisistä asioista mutta tässä teille yllätys - itse olen hyvätuloinen enkä tule teitä koskaan äänestämään näiden masinointien takia.