Miksi keski-ikäisillä naisilla on niin äärettömän tylsät puheenaiheet? Mistä sinä keski-ikäinen keskustelet?
Ainakin omassa suvussa, töissä, jne. sellaisilla viisi, kuusikymppisillä on ihan älyttömän puuduttavat keskustelun aiheet. Yksi saattaa pitää monologia jostain kasvimaastaan, toinen lapsesta tai lapsenlapsestaan, kolmas siitä miten "isäntä" meni harventamaan metsää. Mistä te muut keski-ikäiset puhutte, eikö koskaan tee mieli jutella esim. maailman tapahtumista, politiikasta, tieteestä jne?
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Mä luen kahvitauot kännykästä uutisia mieluummin kuin jutustelen mistään.
Meidän työpaikan suuna päänä -täti lukee näitä kännykästään kahvitauolla ÄÄNEEN. Ellei sitten kerro itselleen tapahtunutta jotain niin kerta kaikkisen ratkiriemuisaa kommellusta vuodelta -72.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina tuttavalle kylään mennessäni hän kierrättää puutarhassaan ja esittelee uusimmat kukkaset ja kasvatukset. Asun itse kerrostalossa että ei nyt ihan ole mitään mielenkiintoa kyllä noihin...
Minä joudun aina kasvihuonekierrokselle, ja haluaisin koko ajan vetää siellä ranteet auki. On ilmeisesti itsestäänselvyys, että pari vuotta vajaa viisikymppinen nainen kiihottuu kasvihuoneista. So no.
On teillä huonot hermot ja typerät luonteet. Luuletteko te, että ne teidän tuttavanne ovat kiinnostuneita TEIDÄN kaikista jutuistanne? Yrittävät siksi esitellä puutarhaa, ettei tarvitse typerää jaaritustanne kuunnella. Mikä saa ihmisen luulemaan, että juuri hän on kiinnostava, muut eivät. Pysykää poissa jos tuttava noin ottaa hermoon.
Herraisä miten tyhmää sakkia täällä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina tuttavalle kylään mennessäni hän kierrättää puutarhassaan ja esittelee uusimmat kukkaset ja kasvatukset. Asun itse kerrostalossa että ei nyt ihan ole mitään mielenkiintoa kyllä noihin...
Minä joudun aina kasvihuonekierrokselle, ja haluaisin koko ajan vetää siellä ranteet auki. On ilmeisesti itsestäänselvyys, että pari vuotta vajaa viisikymppinen nainen kiihottuu kasvihuoneista. So no.
On teillä huonot hermot ja typerät luonteet. Luuletteko te, että ne teidän tuttavanne ovat kiinnostuneita TEIDÄN kaikista jutuistanne? Yrittävät siksi esitellä puutarhaa, ettei tarvitse typerää jaaritustanne kuunnella. Mikä saa ihmisen luulemaan, että juuri hän on kiinnostava, muut eivät. Pysykää poissa jos tuttava noin ottaa hermoon.
Herraisä miten tyhmää sakkia täällä on.
Kasvihuonetuhero hermostui 😳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luen kahvitauot kännykästä uutisia mieluummin kuin jutustelen mistään.
Meidän työpaikan suuna päänä -täti lukee näitä kännykästään kahvitauolla ÄÄNEEN. Ellei sitten kerro itselleen tapahtunutta jotain niin kerta kaikkisen ratkiriemuisaa kommellusta vuodelta -72.
Meillä nuoret naiset kehuvat viikonlopun kännäyksillään, kyllä siinä nauretaan kun oli niin hauskaa. Joskus heitä olen itsekin keikoilla käydessäni nähnyt, käyttäytyvät kännissä kuin kuuden pennin huoruliinit. Isät rassukat tajua, että kaikki heille nauravat ja heitä hiukan halveksivat. Silloin kun vielä pikkujouluja pidettiin naama naikkoset munasivat itsensä joka kerta
Mulla on ystävä, joka kertoo aina tavatessamme, mitä hänen aikuiset lapsensa ja näiden puolisot ovat puuhanneet, mitä kuuluu hänen serkunkumminkaimannaapurinsedälle yms. On äärettömän tylsää kuunnella juttuja itselle täysin tuntemattomista ihmisistä, varsinkin kun mitään erityistä kohokohtaa ei tarinoihin sisälly.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herraisä miten tyhmää sakkia täällä on.Kasvihuonetuhero hermostui 😳
Ei, vaan kertoi totuuden. Mietipä itsekin, jos osaat. Se toinen puoli voi ajatella ihan samoin sinun lätinöistäsi, ettei jaksaisi eikä kiinnosta. Mikä saa sinut luulemaan, että juuri sinun juttusi kiinnostavat kaikkia? Eivät kiinnosta, niin se vaan on.
Ohis.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ystävä, joka kertoo aina tavatessamme, mitä hänen aikuiset lapsensa ja näiden puolisot ovat puuhanneet, mitä kuuluu hänen serkunkumminkaimannaapurinsedälle yms. On äärettömän tylsää kuunnella juttuja itselle täysin tuntemattomista ihmisistä, varsinkin kun mitään erityistä kohokohtaa ei tarinoihin sisälly.
No kerropa mitä hienoa sinä juttelet? Miksi käyt hänen luonaan? Pysy pois, niin et uuvu. Inhottavalta ihmiseltä vaikutat, onneksi et ole tuttavani.
Vierailija kirjoitti:
Juu, puuduttavia nuo mammat, joilla ei ole muuta elämänsisältöä kuin lapset ja lapsenlapset.
Kylläbse on myös noloa, jos jo kolmekymnentä täyttäneellä on teinien jutut ryyppäämisineen ja tindermatcheineen ( ei tosin ole teinijuttu tämä). Ja yleensä on melko puuduttavaa, jos joutuu seurueeseen, jolla on keskenään samat kiinnostuksen kohteet, mutta erit kuin itsellä esim. jonkun urheilulajin kiihkeä fanitus.
Vierailija kirjoitti:
Politiikasta, tieteestä, maailman tapahtumista, tisseistä, perseistä, musiikista, ruoasta ja juomasta.
N45
Ihan hyviä, noille kaikille on aikansa ja paikkansa! Noiden lisäksi tykkään puhua matkoista, muodista, meikeistä, kirjoista, sisustuksesta ja historiasta. Ihan parasta on kun pääsee oppimaan uutta jutustelun kautta!
N 41
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herraisä miten tyhmää sakkia täällä on.Kasvihuonetuhero hermostui 😳
Ei, vaan kertoi totuuden. Mietipä itsekin, jos osaat. Se toinen puoli voi ajatella ihan samoin sinun lätinöistäsi, ettei jaksaisi eikä kiinnosta. Mikä saa sinut luulemaan, että juuri sinun juttusi kiinnostavat kaikkia? Eivät kiinnosta, niin se vaan on.
Ohis.
Samaa olin tulossa kirjoittamaan. Sokeita ja tyhmiä ovat nämä, jotka aina moittivat, että kun muut sitä ja muut tätä, yhtään eivät katso itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa kasvimaassa on?
Ei mitään vikaa, mutta jotenkin vaivaannuttavaa kun toinen vaan selittää ja selittää loputtomiin jostain aiheesta mikä ei itseä kiinnosta kauheasti.
Tämä on tietenkin totta.
Mutta ei se tee sinusta mielenkiintoista ja/ tai fiksua keskustelijaa.
Sinun aiheistasi moni ajattelee ihan samaa, että ei jaksa kuunnella monologia jostain sinua kiinnostavasta.
Sinun on etsittävä ne ihmiset, jotka ovat kiinnostuneita samoista aiheista.
Kyllä niitä on, sinun on vaan löydettävä heidät.
Sitäpaitsi mikään ei ole niin tärkeää kuin puutarhanhoito eikä sekään ole kovin tärkeää.
Kiinalainen sananlasku.
Minä mm. lähettelen kavereille hupaisia ( ja härskejä) TikTok-videoita.
T: 5- kymppinen
Vierailija kirjoitti:
Mitä ikää pidät keski-ikänä? Nuo puheenaiheet mitä luettelit, kuuluu mun tuttavapiirisssäni mummoikäsille, eikä keski-ikäsille.
Ja 50-60-vuotiaat ovat jo tukevasti keski-iän ylittäneitä.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen vm. 1971 kirjoitti:
Minun lempiaiheitani ovat:
- Yhdysvaltain politiikka
- Tähtitiede ja muutkin tiedeaiheet, mm. kvanttimekaniikka
- Anime ja manga
- Elokuvat (etenkin Marvel/DC jne)
- Tietotekniikka ja viihde-elektroniikkaKuvittelen sen keskustelun Yhdysvaltain politiikasta näin:
- on se Trumppi kyl ihan kaheli- nii o, pääseeköhän se toisel kaudel
- ei pääse, on se niin hullu
- pääsee se (kolmas keskustelija), katotaan vaan
- niin pääseeki, sil on ihmeen kova kannatus (neljäs)
- sil on aika kaunis vaimo (viides)
- onkohan se sen kans vaan rahan takia
- no varmaa on, ei tommosen kans muuten noin kaunis nainen olis- ottaaks joku viel lisää kahvii, mä voin keittää
Kuvittele uudestaan ja mieti sinäkin, miten monella tavalla Bidenin diili vaikuttaisi polarisaatiota hidastavasti.
Miettisin mieluummin työkaverin ränttiä sienestyksestä, tai lapsenlapsen ensimmäisistä askelista, kuin jotain noin puisevaa. Tämä puheenaihe kyllä tyhjensi pajatson
Mikä helvetti on räntti?
Räntti on ainakin minulle painettu teksti.
Ruotsi-laina-murreväännös.
Räntti tulee englannin sanasta "rant"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ikää pidät keski-ikänä? Nuo puheenaiheet mitä luettelit, kuuluu mun tuttavapiirisssäni mummoikäsille, eikä keski-ikäsille.
Ja 50-60-vuotiaat ovat jo tukevasti keski-iän ylittäneitä.
Tästä samaa mieltä. Kuusikymppiset ovat jo ikäihmisiä.
Seksistä, maailman menosta, säästä, harrastuksesta..
N51
Mä en halua antaa itsestäni oikein mitään töissä ja sukutapaamisissa. Todellakin juttelen vaan pintapuolisia puutarhoista ja säästä.
Läheisten ystävien kanssa sitten jutellaan tärkeistä asioista ja kiinnostuksen kohteista, harrastuksista ja parisuhteista, seksistä, sairauksista yms. paljon henkilökohtaisempia asioita.
Ap on mies. Hänen kanssaan ei pysty keskustelemaan, häneltä puuttuvat puhe-elimet. Hänellä nousee müna kurkkuun naisten, keski-ikäistenkin seurassa. Se näkyy kun katsoo kaulaa. Siellä müna seilaa ylös, alas, klunks.
Viimeksi kun keskustelin, puhuttiin vety- ja ammoniakkimoottorien toiminnasta ja polttoaineiden logistisista arvoketjuista.
Teillä ei vain ole mitään yhteistä tai yhdistävää asiaa, siksi jotain puhuttavaa vain on pakko keksiä säästä, kasvimaasta, lapsenlapsista. Kurjaa se olis tuppisuunakaan istua tuntia tai kauemmin, kahvipöydässä. Itse voisin puhua puutarhasta pitkäänkin, mutta eipä oikein löydy juttukaveria. Voisin puhua myös antiikista ja designlasista, mutta harvaa kiinnostaa. Onneksi lapsen kanssa saadaan joskus kivoja pohdintoja aikaan politiikasta, polttoaineista, sähköntuotannosta, historian tapahtumista. Vuosia olen jo haaveillut että voisipa soittaa jollekin ja pohtia oikein filosofisesti jonkun kanssa, ihmisten käyttäytymisestä mm.