Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi keski-ikäisillä naisilla on niin äärettömän tylsät puheenaiheet? Mistä sinä keski-ikäinen keskustelet?

Vierailija
17.07.2021 |

Ainakin omassa suvussa, töissä, jne. sellaisilla viisi, kuusikymppisillä on ihan älyttömän puuduttavat keskustelun aiheet. Yksi saattaa pitää monologia jostain kasvimaastaan, toinen lapsesta tai lapsenlapsestaan, kolmas siitä miten "isäntä" meni harventamaan metsää. Mistä te muut keski-ikäiset puhutte, eikö koskaan tee mieli jutella esim. maailman tapahtumista, politiikasta, tieteestä jne?

Kommentit (208)

Vierailija
161/208 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina tuttavalle kylään mennessäni hän kierrättää puutarhassaan ja esittelee uusimmat kukkaset ja kasvatukset. Asun itse kerrostalossa että ei nyt ihan ole mitään mielenkiintoa kyllä noihin...

Minä joudun aina kasvihuonekierrokselle, ja haluaisin koko ajan vetää siellä ranteet auki. On ilmeisesti itsestäänselvyys, että pari vuotta vajaa viisikymppinen nainen kiihottuu kasvihuoneista. So no.

Vierailija
162/208 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen vm. 1971 kirjoitti:

Minun lempiaiheitani ovat:

- Yhdysvaltain politiikka

- Tähtitiede ja muutkin tiedeaiheet, mm. kvanttimekaniikka

- Anime ja manga

- Elokuvat (etenkin Marvel/DC jne)

- Tietotekniikka ja viihde-elektroniikka

Kuvittelen sen keskustelun Yhdysvaltain politiikasta näin:

- on se Trumppi kyl ihan kaheli

- nii o, pääseeköhän se toisel kaudel

- ei pääse, on se niin hullu

- pääsee se (kolmas keskustelija), katotaan vaan

- niin pääseeki, sil on ihmeen kova kannatus (neljäs)

- sil on aika kaunis vaimo (viides)

- onkohan se sen kans vaan rahan takia

- no varmaa on, ei tommosen kans muuten noin kaunis nainen olis

- ottaaks joku viel lisää kahvii, mä voin keittää

Kuvittele uudestaan ja mieti sinäkin, miten monella tavalla Bidenin diili vaikuttaisi polarisaatiota hidastavasti.

Miettisin mieluummin työkaverin ränttiä sienestyksestä, tai lapsenlapsen ensimmäisistä askelista, kuin jotain noin puisevaa. Tämä puheenaihe kyllä tyhjensi pajatson

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/208 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Anime ja manga

Kuvittele uudestaan ja mieti sinäkin, miten monella tavalla Bidenin diili vaikuttaisi polarisaatiota hidastavasti.

Miettisin mieluummin työkaverin ränttiä sienestyksestä, tai lapsenlapsen ensimmäisistä askelista, kuin jotain noin puisevaa. Tämä puheenaihe kyllä tyhjensi pajatson

Mikä helvetti on räntti?

Vierailija
164/208 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa kasvimaassa on?

Ei mitään vikaa, mutta jotenkin vaivaannuttavaa kun toinen vaan selittää ja selittää loputtomiin jostain aiheesta mikä ei itseä kiinnosta kauheasti.

Osallistu keskusteluun, ja puhu jostain muusta. Toinen osapuoli on varmaan kokenut hiljaisuuden vaivaannuttavana ja yrittää keksiä jotain helppoa puheenaihetta.

Olen eri. Minulla on tuttu joka ei kuuntele ja keskeyttää jos jotain yritän aloittaa. Hän todellakin puhuu ihan aina samat asiat, tavatessa ja puhelimessa, kuinka hän ei syö punaista lihaa vaan kanaa ja kalaa, synnytystraumat lähes kolmenkymmenen vuoden takaa, ammattikouluajan tapahtumia (aina ne samat), parisuhdeongelmat jotka ovat jatkuneet samoina jo vuosia mutta ei vain lähde,  osaan jo ulkoa kaiken ja tiedän kuinka "keskustelun" kaari menee. Ihan kauheata. Olen mahdollisimman vähän tekemisissä mutta aina ei voi välttää.

Tuo on oikeasti tosi uuvuttavaa. Eli ei aina ole kyse siitä että toinen yrittää täyttää hiljaisuutta vaan ei vain osaa/kiinnosta kuunnella muita.

Vierailija
165/208 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun näihin ap:n parjaamiin keski-ikäisiin tylsimyksiin. Minulla on persoonallinen tyyli ja koti. En voisi edes kuvitella asuvani asunnossa, jossa on skandinaavinen pelkistetty sisustus. Keskustellaanko vaikkapa tästä.

Ilman omaa tyyliä koti näyttää lavasteelta, sanoo sisustustoimittaja Hanna Sumari

https://www.meillakotona.fi/artikkelit/sisusta-persoonallisesti-rohkais…

Vierailija
166/208 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin vastata suvun naisten puolesta.

Pihanlaitosta, sisustuksesta ja JOKA KERTA käydään läpi mitä taloja on myynnissä ja mihin hintaan. Oikein mielenkiintoista (sarkasmi).

Hah, minä puhun paikkakunnan myynnissä olevista, kiinnostavista asunnoista oman veljen kanssa. Välillä me laitellaan toisillemme viestejä, että omassa taloyhtiössä on se ja se assunto myynnissä tai näitkö sen omakotitalon, jossa oli tosi outo pohjapiirros ja tolkuton hinta.

Ihan muuten vain, vaikka kumpikaan ei etsi asuntoa?

No eipä siinä mitään, joku selailee musiikkia ja joku autoja. :D

Juu. Jossain vaiheessa tulee eteen asunnonvaihto, joten ainakin tiedän, millaisia asuntoja paikkakunnalla on.

Vierailija
167/208 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelunaiheet riippuvat tietysti keskustelukumppanista ja tilanteesta. Työpaikallani me keski-ikäiset (neli- ja viisikymppiset) naiset puhumme mm.

- ajankohtaisista aiheista, uutisista, maailman ja kotimaan tapahtumista

- politiikasta (etenkin yhteiskuntapolitiikasta, koska olen sosiaalityöntekijä ja töissä sosiaalitoimessa)

- erilaisista yhteiskunnallisista ilmiöistä, historiasta, yhteiskunnan ja lainsäädännön  muuttumisesta

- lapsista ja lemmikkieläimistä (itse jaksan puhua koirista ihan loputtomiin, omastani ja muiden)

- säästä, nyt on puhuttanut pitkään jatkunut helle ja sen vaikutuksen luontoon ja eläimiin

- tv-sarjoista, elokuvista, kirjoista

- osa puhuu urheilusta, itseäni ei kiinnosta enkä tiedä aiheesta mitään

- liikunnasta, laihduttamisesta/painonhallinnasta

- ruuanlaitosta, sisustamisesta, puutarhanhoidosta

Vaatteista tai meikeistä meillä töissä ei kyllä keskustella, korkeintaan joskus muistellaan (kauhistellaan?) jotain menneitä muoti-ilmiöitä. Myöskään parisuhdeasioista ei yleisesti avauduta vaikkapa kahvihuoneessa, kahden kesken kyllä jos on läheisemmän välit. Jos joku avautuu ja paasaa liikaa omista asioistaan, siitä ei yleensä pidetä vaan koetaan kiusallisena. Mutta toisaalta taas vaikkapa politiikasta, arvoista ym. voidaan käydä aika kiivaitakin keskusteluita ja väittelyitä ihan hyvässä hengessä. 

Vierailija
168/208 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla miehet puhuvat urheilusta ja automerkkien keskinäisestä paremmuudesta. Naiset puhuvat ruoasta, lapsista ja kirjoista.

Minusta on hyvä että puhutaan neutraaleista aiheista töissä. Ne rentouttavat tauolla, enkä halua liian läheisiä suhteita työkavereihin.

Muuten pidän elämääni äärimmäisen mielenkiintoisena. Rakastan taidetta, uskontoa ja luontoa. Tiedekin on kiehtovaa. Sanoisin ettei AP:n ongelma ole keski-ikäisten tylsyys vaan tarve saada omaan elämään jotain uutta. Nyt rohkeasti intohimoa etsimään!

Vierailija
169/208 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsista ja heidän koulumenestyksestään ja uusista hyväpalkkaisista duuneista. Lapsien puolisoiden uusista työpaikoista. Lapsenlapsien kehityksestä ja kaikista kivoista asioista, joita teen heidän kanssaan. Omista ja lapsieni lemmikeistä, ovat muuten maailman viisaimpia ja kauniinpia kuten lapsenikin.

Elän elämäni parhainta aikaa, on hienoa nähdä jälkikasvunsa menestyvän maailmassa äitiänsä paremmin . Siitä puhun, se on minulle tärkeintä maailmassa

====

Ketään ei kiinnosta. Kuuntelevat vain kohteliaisuudesta.

Kiinnostaa toki. Lapseni ovat maailman ihanimmat. Toki muistan kehua kuuntelijankin jälkikasvua. Ovat toiseksi ihanimmat. Elämäni on täydellistä juuri tällaisena juuri nyt ja haluan kertoa sen kaikille. Niille, jotka eivät ole kuunteluetäisyydellä, tarinoin mukaansatempaavasti facebookissa ja instagrammissa.  Kirjoitan monta juttua joka päivä. Nyt aivan erityisesti, sillä neljäs lapsenlapseni on tuloillaan, miniä ilmoitti raskaustestin positiivisesta tuloksesta eilen. Kävin tänään aamulla ostamassa vauvalle matkasängyn, jotta voi yöpyä sitten mummolassa. Mummola on maailman paras paikka ja mummo maailman ihanin <3

🤦

Vierailija
170/208 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minecraftista

Vierailija
171/208 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelunaiheet riippuvat siitä, kenen kanssa keskustellaan. Aloittajan mainitsemissa paikoissa, kuten työkavereiden ja puolituntemattomien sukulaisten kanssa puhutaan neutraaleista tai yhdentekevistä asioista. En ainakaan minä halua kertoa itsestäni tai ajatuksistani kyseisille ihmisille mitään. Sama koskee small talkia naapureiden kanssa.

Vierailija
172/208 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhun aina karvoista.

Vastauksesi typerään aloitukseen huvitti minua iltakävelyllä. Kiitos! :)

Vierailija
173/208 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän työpaikalla miehet puhuvat urheilusta ja automerkkien keskinäisestä paremmuudesta. Naiset puhuvat ruoasta, lapsista ja kirjoista.

Minusta on hyvä että puhutaan neutraaleista aiheista töissä. Ne rentouttavat tauolla, enkä halua liian läheisiä suhteita työkavereihin.

Muuten pidän elämääni äärimmäisen mielenkiintoisena. Rakastan taidetta, uskontoa ja luontoa. Tiedekin on kiehtovaa. Sanoisin ettei AP:n ongelma ole keski-ikäisten tylsyys vaan tarve saada omaan elämään jotain uutta. Nyt rohkeasti intohimoa etsimään!

Hirveää olisi joutua työpaikkaan, jossa työkaverit puhuvat automerkkien keskinäisestä paremmuudesta ja urheilusta.

Ilmankos olen jotenkin ulkopuolinen aina ollut.

Nykyinen ammatti on aika yksinäinen.

Kollegoja kun tapaa, voi puhua ammatillisista asioista.

Vierailija
174/208 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Anime ja manga

Miten se on puisevaa, kun puhutaan 3500 miljardin dollarin paketista!

Vierailija
175/208 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiselle kiva puheenaihe on toiselle tylsä. Itseni kiinnostuksen kohteita on patikointi, luonnosuojelu, eläinsuojelu, veneily, dekkarit ja moni muu mutta aika harva on näistä kiinnostunut, onneksi mies on. Työni on tekniikan parissa suunnittelijana, joten ei oikein kiinnosta hirveästi puhua tekniikasta vapaa-ajalla, sillä silloin tuntuu kuin olisi töissä. Keskustelun aiheet voi valita kuulijakunnan mukaan ja miksi ap jonkun toisen pitäisi olla kiinnostunut juuri siitä mistä sinä? En ylipäätään pidä keskustelusta, vaan haluan nauttia itselleni mieluisista asioista itsekseni. Tykkään älyttömästi museoista ja taidenäyttelyistä, mutta en kyllä keksi niistä yhtikäs mitään keskusteltavaa vierailutilanteen ulkopuolella. Jostain teatteriesityksestä voin sanoa kannattaa mennä katsomaan jos tykkäät siitä tyylistä, ja ehkä kehua jotain näyttelijää, mutta en siitäkään sen enempää keksi. Tai kirjat, no jotain pientä voi jutustella "sen ja sen kirjailijan tyyli toistaa itseään", tai kirjailijan X juonet on hyvin rakennettuja, mutta vaikea enempää keksiä. 

Miespuolinen pomoni selittää aina koko sukunsa asiat ja se on kyllä raskasta, kun itse en halua omien läheisteni asioita setviä, minusta heillä on oikeus yksityisyyteen. Hän tuntuu tietävän yksityskohtaisesti yliopistossa opiskelevan lapsensa opintosuunnitelmat ja arvosanat ja kertoo niistäkin. En ymmärrä miksi. 

Vierailija
176/208 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Anime ja manga

Mikä helvetti on räntti?

Räntti on ainakin minulle painettu teksti.

Ruotsi-laina-murreväännös.

Vierailija
177/208 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luen kahvitauot kännykästä uutisia mieluummin kuin jutustelen mistään. 

Vierailija
178/208 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävintä on se kun käydään läpi useamman lapsen harratukset. Mua ei huvittaisi keskustella lapsista ja miehistä ja heidän harrastuksistaan ollenkaan.

Tuntuu että useimmilla naisilla ei ole omaa elämää ollenkaan. 55-vuotiaskin näyttää kuvia aikuisesta lapsestaan ja tämän koirasta. 

Mitä nuorempia, sitä enemmän on puhetta muista ja heidän elämästään, mutta ei mitään siitä mistä itse pitää, mikä kiinnostaa, mitä itse harrastaa.

Vierailija
179/208 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten ja eläinten käyttäytyminen, alakulttuurit, perinteet, nuoriso, vanhusten hyvinvointi, yksinäisyys, stereotypiat, ihmismieli, identiteetti, persoonallisuus, huumori, hyvinvointi, sairaudet, luonto, eksoottiset lemmikit, musiikki, luovuus, muotoilu, kädentaidot, värit, arvot, seksuaalisuus, ammatit, opiskelu, älykkyys, työelämä, työttömyys, köyhyys.

Tässä muutamia itseäni kiinnostavia puheenaiheita, mutta melkein mistä vaan aiheesta voin keskustella tai ainakin kuunnella jos ei ole mitään sanottavaa. Tykkään puhua enemmän yleisellä kuin henkilökohtaisella tasolla.

Vierailija
180/208 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä keskustelen yleensä leffoista, sarjoista, muodista, maailman tapahtumista, tieteen uusista tuulista, elämäntilanteesta, töistä, kirjallisuudesta, ihmissuhteista, urheilusta (varsinkin golfista) jne. Kiinnostavia aiheita on maailma täynnä. Minua puuduttaa kuunnella jorinoita jonkun marjankeruureissuista, kiertää kylässä kaikki pihan kasvit tai kuunnella loputtomiin tarinoita lastenlapsista. Lemmikkieläimistä sen sijaan jaksan kiinnostua aina, omista ja toisten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän