Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakoinnin lopettaminen! Vinkkeja ja kokemuksia kehiin, kiitos :)

Vierailija
23.07.2014 |

NONNI!

Olen tehnyt päätökseni jättää tupakoinnin ja savuton elämä starttaa huomenna! Olen tupakoinut noin 10 vuotta ja keksimäärin menee 12 käärylettä per päivä.

Kaipaisin nyt hyviä neuvoja millä välttää mahdollisimman hyvin tupakanhimoa ja millä lievittää mahdollisia vieroitusoireita. Olisi lisäksi kuulla muilta lopettaneilta heidän tarinansa ja saada tällä hieman vertaistukea :)

Kiitoskia!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue "Stumppaa tähän" -kirja. Erittäin motivoiva. N. 30 vuotta polttanut äitini lopetti sen avulla.

Vierailija
2/23 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkötupakka. Loppui polttaminen heti eikä yli vuoteen ole tehnyt tupakkaa mieli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua auttoi kun sai soittaa tarpeen tullen(niksoihin)...kts. linkki. Asiantuntija mutta silti ymmärtäjä vastaa. Ei sormea heristellen vaan kannustavasti.

Siellä on vertaistukea. Keskusteluita. Tietoa...

http://www.stumppi.fi/portal/etusivu

Vierailija
4/23 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:17"]Minua auttoi kun sai soittaa tarpeen tullen(niksoihin)...kts. linkki. Asiantuntija mutta silti ymmärtäjä vastaa. Ei sormea heristellen vaan kannustavasti.

Siellä on vertaistukea. Keskusteluita. Tietoa...

http://www.stumppi.fi/portal/etusivu

[/quote]

Itse siis poltin väh. 20 röökii päivässä 25v.

Ja nyt yli 3v polttamatta, ja lopullisesti.

Vierailija
5/23 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 ja 10 jatkaa.

Lopetin seinään eli ilman nikotiinipurkkia.

Vierailija
6/23 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tupakoin noin 15 vuotta. Tajusin lopettaa siinä vaiheessa, kun aina tupakoinnin jälkeen tuli niin huono ja vetämätön olo, että piti makoilla sohvalla ainakin se vartti, että jaksoi tehdä jotain. Varmaan, kun aloitin tupakoinnin 13 vuotiaana eikä keuhkoni ollut vielä kehittyneet täysin pilasin keuhkoni. Nykyään urheillen paljon ja jaksan paljon paremmin. Rahaakin on jäänyt säästöön mukavasti. Eli yhteenvetona. Elämänlaatuni on parantunut paljon terveys, jaksaminen, enempi rahaa ja lisäksi olen parempi tuulisempi. Jonkilaisena elämän tapa remonttina pidän tuota tupakoinnin lopettamista. T:29-vuotias nainen

Vierailija
7/23 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrasta poikki!! 9 vuotta poltin säännöllisesti n. aski päivässä. Kypsyttelin ajatusta lopettamiselle jonkin aikaa ja sitten päätin yrittää ja onnistuin!! Nyt oon ollu polttamatta 3kk, ja enää en polta!! On tää niin ihanaa ja helppoa ku ei tarvi olla tupakan orja.

Vierailija
8/23 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin addiktion toiseen, eli pahoissa paikoissa aloin syödä irtokarkkeja. Niillä pääsin pahimman yli. Ne jäi sitten itsestään aikanaan. Eli mieti valmiiksi suunnitelma pahan paikan varalle, mitä teet (ketutus, juhlat, stressi...) kun tekee hirrrveesti mieli, joku asia mikä toimii sulle.

Pistin myös kerrasta poikki eli ei mitään vähitellen vähentämistä.

Löin myös asiasta vetoa (2kk polttamatta), enkä halunnut hävitä. Tuon ajan jälkeen ei enää huvittanut aloittaa kun pahin oli lusittu.

Nyt savuton yli 10 v ja tupakka haisee pahalle! Lopettamisen alkuvaiheessa haisi hyvälle ;)

Vierailija
9/23 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin sähkötupakkaan ja sen myötä nikotiinin tarve pikkuhiljaa väheni ja sitämyöten pääsin tavastakin eroon. Tosin ilman nikotiinia olen ollut vasta kolmisen kuukautta, mutta enää ei oikeastaan tee edes mieli. Ihanaa kun lenkilläkin tuntuu että happi kulkee :) Toivottavasti lopetin lopullisesti eli pvä kerrallaan elelen.

Vierailija
10/23 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavaa et lopetat, onnea! Poltin 17 vuotta askin päivässä, viekkarit oli rajut kun lopetin. Käytin reseptillä saatavaa lääkettä ja apteekin nappeja joita kielen alle. En käynyt baarissa alkuun (kalja-tupakka). Aika auttaa, joka päivä se menee helpompaa kohti! Laske vaikka säästämiäsi rahoja, netissä myös tietoa miten elimistösi puhdistuu päivä päivältä. Mä laskin polttamattomia röökejä, kymmenessä päivässä oli jäänyt jo 200 tupakkataukoa pitämättä, kahdessa kuukaudessa 1200 tupakkaa vetämättä...Tsemppiä, pystyt siihen!

Vierailija
11/23 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytin nikotiinipurkkaa, mutta siihenkin voi jäädä koukkuun. Poltin yli 30 vuotta (ja lopussa yli askin päivässä)  ja nyt savuitta yli 4 vuotta. Kyllä sä pystyt kun mäkin pystyin.

Vierailija
12/23 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin tammikuussa ja ainut neuvo on että pitää pysyä helvetin vahvana ja yksinkertaisesti vaan kieltää itseltä se tupakointi. Vaikka kuinka tekisi mieli niin ei ota. Savujakaan.

Vierailija
13/23 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vain mahorkkaa. Ei tee pahemmin mieli polttaa.

Vierailija
14/23 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

stumppi. fi, keskustelualue :)

Vierailija
15/23 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, nostan vanhaa keskustelua ylös. Olisi kiva lukea lisää kokemuksia, itse ollut nyt 1vkon savuton.

Vierailija
16/23 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae Voxra käyttöön, loppuu tupakointi laakista ilman tuskia

Vierailija
17/23 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystäväni lopetti 14 vuoden tupakoinnin (lähes aski päivässä) ihan kertalaakista nikotiinipusseilla, jotka eivät sisällä tupakkaa siis. Ei mihinkään nuuskaan siirtynyt onneksi. Kohta 2kk ilman tupakkaa. Nikotiinituotteet varmasti on ja pysyy käytössä vielä jonkin aikaa.

Vierailija
18/23 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-s viikko ilman tupakkaa,39vuotta polttanut.Välillä mielessä,mutta menee ohi kyllä aika pian.

Vierailija
19/23 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 v polttanut, 7 viik ollut nyt polttamatta ja sain koronan. En ole 45 v aikana ollut ikinä kipeä ja nyt olen. Minua koetellaan, itki kurkussa ja yksinäinen olo...yksinäisyyden tunne on hirveintä. Olen päättänyt että voin käydä säästyneellä rahalla ( poltin ison askin päivässä) kasvojen kohotuksessa yli 300 euroa / kk. vuodessa säästyy 4000e euroa. Luen eri kokemuksia, ketkä ovat lopettaneet ja nyt tajusin...että käsittele tunteita, rööki on suru, pettymys, häpeä ym. tunteita mitä en ole käsitellyt vaan röökillä peittänyt " suojakeino" Ei oo helppoa mut tänään kun katoin peilistä itseäni ni silmiä ja ihoa , näytän paremmalta kun en polta ja hampaat on valkosemmat.

Vierailija
20/23 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin nikotiini nhalaattorin. Aion aloittaa tällä viikolla. En ole polttanut nyt 4 päivään. Pakko lopettaa koska keuhkot kipeänä aina kun olen polttanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän