Vanhempainoikeudet pois pettäjiltä!
Pettäjät, olette säälittäviä vanhempia. Asetatte itsenne lastenne tarpeiden edelle itsekkyydessänne. Tuollaisilta vanhemmilta pitäisi ottaa oikeudet lapsiin pois, koska vaarannatte lastenne turvallisuuden, sekä henkisen että fyysisen. Esitätte julkisesti olevanne hyviä vanhempia, ja profiilinne ovat täynnä herttaisia kuvia lapsistanne vanhempineen. Totuus onkin sitten ihan toinen. Kasvakaa aikuisiksi!
terveisin eräs nykymenoon täysin kyllästynyt kasvatusalan ammattilainen, joka näkee työssään liikaa lasten pahoinvointia ja hätää.
Kommentit (74)
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:28"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:19"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:06"]
Todellinen ammattilainen! Pettäminen on toki kyseenalaista, mutta maailma ei ole mustavalkoinen. On paljon ihmisiä, joissa kulissit ulos on hienot - rakkaus on kuollut. Lapsi näkee päivästä toiseen mallin, jossa ainoa rakkauden osoitus on huutaminen toiselle. Silloin jos löytää elämään jotain, joka tuo valoa se heijastuu myös lapseen lapseen ilona. Usein ero on jo tuossa tilanteessa varma, mitään ei ennen pettämistä olisi ollut enää tehtävissä. Lapsen etu vain menee ohi, elämisen järjestäminen eron jälkeen ei tapahdu sekunnissa jos on lainat, omakotitalot jne. Silloin ASIAT järjestetään ensin, salasuhde jaksaa kantamaan tämän vaiheen yli. Nm. Kokemusta on!
[/quote]
Noissa tapauksissa erotaan ensin, jos avioliitto on huono. Pettämistä ei oikeuta mikään ja se viimeistään rikkoo lapsen luottamuksen ihmisiin.
[/quote]
EI minun luottamukseni ihmisiin ole mennyt, vaikka isäni on pettänyt sekä äitiäni, että nykyistä puolisoaan. =D Ja rehellisesti olen sitä mieltä, että isäni on ollut hyvä isä. Hän on kasvattanut minua, tukenut minua vaikeissa tilanteissa ja opettanut minua pärjäämään omillani.
Enemmän se vie luottamusta ihmisiin, että kaadun jäisellä pihalla, saan aivotäräyksen ja nilkkani murtuu ja kukaan paikalla olevista ei tullut auttamaan minua. Jouduin soittamaan ambulanssin itse, ja senkin pystyin juuri ja juuri tekemään, eikä kukaan tullut vieläkään auttamaan, vaikka päästäni valui verta.
[/quote]
Tai ehkä siinä onnettomuustilanteessa sitten vihdoin tajusit, ettet luota ihmisiin. Pettäjien lapset muuten pettävät todennäköisimmin, tiesitkö sitä? Vai ei pettäminen muka vaikuta lapsen tunne-elämän kehitykseen?
Hei haloo. Tarkoitatko että täytyisi elää jonkun kanssa vaikka ei välittäisi siitä pierunvertaa vain sen vuoksi että on lapsia. Parisuden ja vanhemmuus on kaksi ihan eri asiaa. Vaikka ei asuisikkaan yhdessä toisen vanhemman kanssa se ei silti tarkoita että olis huono isä tai äiti.
Minulle tulee vain mieleen että yrität takertua entiseen puolisoosi lasten kustannuksella. Teet varmaan kaiken mahdollisen jotta lapset pitäisivät häntä huonona isänä/äitinä. Herää ja hanki itsellesi oma elämä. Anna entisen puolison elää omaa elämää ja tehdä lasten kanssa oma yhteinen elämä sellainen (johon sinä kyllä kuulut lasten kautta) mutta et muuten etkä sotke sitä. Siihen sinulla ei ole oikeutta. Kannattaa muistaa että kun lapset kasvavat aikuisiksi niin ne hylkää sut kun ei jaksa enään kuunnella sua.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:37"]
Onnea vasta valmistumisen johdosta ammattiisi ja onnea työnhakuun. Työkokemus tuo ehkä vähän viisautta ja avarakatseisuutta ammattiisi.
[/quote]
Työkokemusta takana jo 20 vuotta, kiitos onnitteluista. Ja huomaa muuten, miten meno on muuttunut 20 vuodessa. Aviorikos takaisin lakiin, jos se hieman hillitsisi tätä nykymenoa. Nykyään ei ilmeisesti ymmärrettä uskottomuuden merkitystä, kun kaikkia media suoltaa tuota salarakas-sontaa.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:34"]
Ai pettäjien lapsilta pitäisi viedä heidän oikeutensa isään tai äitiin?
Vai olisiko sittenkin parempi jos aikuiset hoitaisivat aikuisten asiat keskenään rauhallisesti ja antaisivat lasten säilyttää molempiin vahempiinsa mahdollisimman hyvän suhteen?
[/quote]
Ymmärsit väärin. Pettävältä vcanhemmalta pitäisi viedä oikeus päättää lapsen asioista. Eihän ne pettäessäkään ihan ykkösprioritteettinä ollut. Pettävä vanhempi on todellisen luonteensa paljastanut, eikä siinä lapsen etu ollut ykkössijalla.
Voi pyhä jeesus...ei muutenkaan enää eletä raamatunmallin mukaan niin miksi tämä käsky on niin pyhä!
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:14"]Ei. Meidän parisuhde ei hajonnut pettämisen seurauksena. Parisuhde oli jo rikki, pettäminen oli seurausta siitä. Väitän, että todella harvoin pettäminen on syy. Pettäminen on seuraus.
Erosimme hyvissä väleissä. Kummatkin puolisoista yhtä syyllisinä siihen, että suhdetta ei saatu kuntoon.
[/quote]Hellanlettas sentään. Että ihan yhtä syyllisiä olitte :-D. Pettäminen voi olla seurausta jostakin, mutta ei välttämättä siitä, että parisuhde on huono. Ehkäpä se on seurausta siitä, että pettäjä on huono ihminen joka mieluummin loukkaa toista kuin vaatii itseltään mitään. Kuten pariterapeutti tässä keskustelussa totesi, pettämistä esiintyy myös niissä suhteissa joita ei voi tuomita "huonoiksi".
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:43"]
Hei haloo. Tarkoitatko että täytyisi elää jonkun kanssa vaikka ei välittäisi siitä pierunvertaa vain sen vuoksi että on lapsia. Parisuden ja vanhemmuus on kaksi ihan eri asiaa. Vaikka ei asuisikkaan yhdessä toisen vanhemman kanssa se ei silti tarkoita että olis huono isä tai äiti.
Minulle tulee vain mieleen että yrität takertua entiseen puolisoosi lasten kustannuksella. Teet varmaan kaiken mahdollisen jotta lapset pitäisivät häntä huonona isänä/äitinä. Herää ja hanki itsellesi oma elämä. Anna entisen puolison elää omaa elämää ja tehdä lasten kanssa oma yhteinen elämä sellainen (johon sinä kyllä kuulut lasten kautta) mutta et muuten etkä sotke sitä. Siihen sinulla ei ole oikeutta. Kannattaa muistaa että kun lapset kasvavat aikuisiksi niin ne hylkää sut kun ei jaksa enään kuunnella sua.
[/quote]
Ap:n tekstissä oli kyse pettämisestä, ei avioerosta. Kaksi eri asiaa. Tosin tuntuu että nykyään ihmiset ei osaa erota huonosta liitostaan, vaan pitää vielä lisäksi pettää ensin, että saisi tuhon maksimoitua.
Ei kenelläkään ole lapseen mitään oikeuksia, velvollisuuksia vain. Lapsella tosin on oikeus kumpaankin vanhempaan! Sitä ei muuta vanhempien keskinäiset kärhämät.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:48"]
Voi pyhä jeesus...ei muutenkaan enää eletä raamatunmallin mukaan niin miksi tämä käsky on niin pyhä!
[/quote]
Mistä sä sen raamatun mukaan revit? Ihan normaalista toisten elämän kunnioittamisesta on kyse, ihan perusjuttuja. Vai saako sua tuntemattomat huitoa turpaan kadulla kulkiessa?
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:43"]
[/quote]
Luetun ymmärtäminen ja ylipäätään käsitteiden ymmärtäminen täysin hukassa.
Pettäminen ja rakastuminen ovat kaksi eri asiaa. Voi rakastua toiseen mutta silti hoitaa homman pettämättä. Uusi onni ei vaadi valehtelua ja satuttamista. Fiksut ihmiset osaavat hoitaa ihmissuhteensa niin, ettei kenenkään selän takana vehkeillä, ei salailla, huijata, selkäänpuukoteta eikä vedetä mattoa jalkojen alta vaan ollaan rehtejä ja reiluja, asioista kerrotaan ennen kuin annetaan mitään tapahtua ja ero hoidetaan niin ettei lasten tarvitse pelätä molempien vanhempien menettämistä.
Kopsaanpa tänne kommenttini tuohon toiseen ketjuun:
Tällaisiin aina vastataan suuna päänä, että eihän se pettäminen lapsia vahingoita jos heille ei siitä kerrota. Ja tämähän on itsepetosta. Kodin ilmapiiri muuttuu pettämisen myötä, petetty vanhempi on äärimmäisen vaikeassa tilanteessa - tämäkään ei tietenkään mitenkään näy lapsille? Minkä lisäksi se minun mielestäni olennaisin: pettäjävanhempi on sellainen ihminen, jonka "tietyt ominaisuudet" eivät ilmene pelkästään pettämisenä - eihän olisi mitenkään mahdollista, että koko persoonallisuus olisi sillä lailla eriytynyt, että pettämiseen liittyvät ominaisuudet (kuten itsekkyys, kypsymättömyys ja kyvyttömyys käsitellä sisäisiä kriisejään älykkäästi) näkyisivät ainoastaan tässä yhdessä asiassa. Lapsethan ovat kaikessa koko ajan alttiina tämän henkisesti vinoutuneen vanhemman esimerkille ja ajattelutavoille.
Ap, minusta pettäjiltä voi ottaa lähinnä oikeudet puolisoonsa. Vanhemmuuteen tuolla on aika heikko linkki, koska se petetty puoliso on usein viime kädessä se, joka päättää perheen hajottaa... sinänsä toki myötätuntoni on petetyn puolella, ja on täysin inhimillistä, että petturin kanssa ei luottamus enää pelaa jne., mutta se eropäätös on kahden kauppa ja perheen rikkomista edeltävä päätös yleensä sen petetyn tekemä.
Sinänsä en hyväksy pettämistä. Jos parisuhde ei pelitä, sitä voi yrittää korjata ja jos se ei onnistu, avioeronkin voi ottaa niin, että ei petä. Pettäminen on pettäjän moraalinen valinta.
Mutta ei se avioero miksikään "jalommaksi" siitä muutu lasten kannalta, vaikka se olisi tehty ilman pettämistäkin. Perhe hajoaa, vaikka se toiseen rakastunut olisikin toiminut moraalisesti oikein ja eronnut ilman pettämistä.
Faktaksi jää, että aina ei parisuhde korjaannu kovallakaan yrittämisellä eikä aina ole lasten kannalta hyväksi jäädä kulissiliittoon.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:52"]
[/quote]
Mistä sä sen raamatun mukaan revit? Ihan normaalista toisten elämän kunnioittamisesta on kyse, ihan perusjuttuja. Vai saako sua tuntemattomat huitoa turpaan kadulla kulkiessa?
[/quote]
(väkivaltaa ei voi verrata henkisiinarvoihin, jäten se huomioitta)
Perhe ei enää perustu kristinuskoon, jossa perhe pysyy kunniallisesti koossa vaan individualistiseen humanismiin biologiseen yksiköön, jossa miehen ja naisen vietit vievät. Eläinmaailmassa partnerin vaihto on luonnollista, kuten on puolisonkin vaihtaminen vastaamaan kulloisiakin tarpeita, jota pidetään ihan luonnollisena asiana. Erotilastot ja pettämiset kertovat, että suurinta osaa ihmiskuntaa ei ole luotu kahden välisiin suhteisiin.Toisilla perheen jäsenillä ei ole oikeutta rajoittaa toisia, eikä myöskään lapsilla ei ole oikeutta rajoittaa isien ja äitien viettiä, hehän ovat vain pentuja.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:37"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:28"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:19"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:06"]
Todellinen ammattilainen! Pettäminen on toki kyseenalaista, mutta maailma ei ole mustavalkoinen. On paljon ihmisiä, joissa kulissit ulos on hienot - rakkaus on kuollut. Lapsi näkee päivästä toiseen mallin, jossa ainoa rakkauden osoitus on huutaminen toiselle. Silloin jos löytää elämään jotain, joka tuo valoa se heijastuu myös lapseen lapseen ilona. Usein ero on jo tuossa tilanteessa varma, mitään ei ennen pettämistä olisi ollut enää tehtävissä. Lapsen etu vain menee ohi, elämisen järjestäminen eron jälkeen ei tapahdu sekunnissa jos on lainat, omakotitalot jne. Silloin ASIAT järjestetään ensin, salasuhde jaksaa kantamaan tämän vaiheen yli. Nm. Kokemusta on!
[/quote]
Noissa tapauksissa erotaan ensin, jos avioliitto on huono. Pettämistä ei oikeuta mikään ja se viimeistään rikkoo lapsen luottamuksen ihmisiin.
[/quote]
EI minun luottamukseni ihmisiin ole mennyt, vaikka isäni on pettänyt sekä äitiäni, että nykyistä puolisoaan. =D Ja rehellisesti olen sitä mieltä, että isäni on ollut hyvä isä. Hän on kasvattanut minua, tukenut minua vaikeissa tilanteissa ja opettanut minua pärjäämään omillani.
Enemmän se vie luottamusta ihmisiin, että kaadun jäisellä pihalla, saan aivotäräyksen ja nilkkani murtuu ja kukaan paikalla olevista ei tullut auttamaan minua. Jouduin soittamaan ambulanssin itse, ja senkin pystyin juuri ja juuri tekemään, eikä kukaan tullut vieläkään auttamaan, vaikka päästäni valui verta.
[/quote]
Tai ehkä siinä onnettomuustilanteessa sitten vihdoin tajusit, ettet luota ihmisiin. Pettäjien lapset muuten pettävät todennäköisimmin, tiesitkö sitä? Vai ei pettäminen muka vaikuta lapsen tunne-elämän kehitykseen?
[/quote]
Ei, kyllä se epäluottamus tuli vasta sen jälkeen, kun tajusin sairaalassa, että kukaan ei auttanut. Tuota tapausta ennen, pidin itsestään selvänä, että onnettomuuden sattuessa toista ihmistä autetaan.
Isäni ei katsos, ole koskaan pettänyt minun luottamustani. Äitini kanssa he hoitivat asiat asiallisesti. Ei huutoa, ei tappelua, ei syyttelyä tai katkeruutta. Isäni on kai pohjimmiltaan polyamorinen, eikä perinteinen parisuhteen malli sovi hänelle. En kiellä, etteikö joihinkin ihmisiin vanhemman pettäminen voisi vaikuttaa, mutta ihan tasapainoisia meistä sisaruksista tuli, vaikka vanhempiemme suhde ei mennyt kuin strömsössä.
Itse en ole koskaan pettänyt, en vaikka toinen parisuhteeni oli polyamorinen. Seurustelukumppanillani oli toinenkin vakava suhde, miehen kanssa. Itse en kokenut muita suhteita tarpeellisiksi, mutta en pahastunut siitä, että silloinen tyttöystäväni seurusteli samaan aikaan toisen ihmisen kanssa.
Nykyisin olen perinteisessä suljetussa suhteessa, avioliitossa jopa, ja edelleen olen yksiavioinen.
Kukaan muukaan meistä (perheemme lapsista siis) ei ole pettänyt puolisoitaan. OI, ja kyllä tiedän tämän varmaksi. Toinen siskoni on minulle identtinen, emmekä pysty salaamaan toisiltamme mitään ja toisen siskoni kanssa olemme muutenvain todella läheisiä.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 14:13"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:52"]
[/quote]
[/quote]
(väkivaltaa ei voi verrata henkisiinarvoihin, jäten se huomioitta)
Perhe ei enää perustu kristinuskoon, jossa perhe pysyy kunniallisesti koossa vaan individualistiseen humanismiin biologiseen yksiköön, jossa miehen ja naisen vietit vievät. Eläinmaailmassa partnerin vaihto on luonnollista, kuten on puolisonkin vaihtaminen vastaamaan kulloisiakin tarpeita, jota pidetään ihan luonnollisena asiana. Erotilastot ja pettämiset kertovat, että suurinta osaa ihmiskuntaa ei ole luotu kahden välisiin suhteisiin.Toisilla perheen jäsenillä ei ole oikeutta rajoittaa toisia, eikä myöskään lapsilla ei ole oikeutta rajoittaa isien ja äitien viettiä, hehän ovat vain pentuja.
[/quote]
Varmaan ihan okei, jos ajattelee olevansa pelkästään eläin. No sellaisiahan ne pettäjät on, vailla ihmisyyden parhaita puolia. Itse näen kuitenkin ihmisen hieman kehittyneempänä , esimerkiksi verrattuna apinoihin tai muihin kädellisiin. Mutta kukin tavallaan. Yhteiskuntarauhan nimissä kuitenkin soisin toisten perheet jätettävän rauhaan. Seurauksia pettämisistä voi lukea vaikkapa iltapäivälehtien otsikoista.
PS. Pettäminenkin on väkivaltaa, henkistä sellaista.
Pettäminen ei ole syy ihmisen pahoinvointiin vaan seuraus niistä, joka sitten synnyttää näitä otsikoita. Uskottomuuteen liittyy kuintenkin poikkeava elämäntilanne, johon sitten haetaan ratkaisuja.
Ennen oli muitakin suhteita, suku, ystävät, harrastukset ja jopa se jumalakin jne...mutta nykyää parisuhteet ovat liian tiiviitä ja se ajaa uskottomuuteen, kun ei ole mitään omaa.
Jos mieheni pettäisi minua, olisi hän huono puoliso.
hän olisi silti hyvä isä lapsillemme.
ei mulla muuta lisättävää tähän keskusteluun..
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 14:49"]
Jos mieheni pettäisi minua, olisi hän huono puoliso.
hän olisi silti hyvä isä lapsillemme.
ei mulla muuta lisättävää tähän keskusteluun..
[/quote]
Kun pettää puolison, pettää ne lapsetkin. Hyvä vanhempi kunnioittaa lapsensa toista vanhempaa!
Ei ole minullakaan muuta lisättävää keskusteluun...
Onnea vasta valmistumisen johdosta ammattiisi ja onnea työnhakuun. Työkokemus tuo ehkä vähän viisautta ja avarakatseisuutta ammattiisi.