Taas tissiflashmobattiin Hietsussa
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4787bd8d-3c87-44f9-b4d5-273ddfa4ab41
Eikä siinä mitään, kyllä minä miehenä katselen naisten rintoja ihan mielelläni. Varsinkin näin kun niitä saa katsella ihan luvan kanssa.
Kommentit (319)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei kyllä yhtään kiinnosta, että ovatko naiset ilman yläosaa uimarannalla vai eivät. Näillä feministeillä olisi tärkeämpääkin tekemistä, kuten pitää huolta naisten nykyisistä oikeuksista, jotta niitä ei viedä pois. Esimerkiksi pitää huolta siitä, että naisilla on oikeus naiserityisiin tiloihin, kuten uimahallien pukuhuoneisiin ilman miesten läsnäoloa. Eikun, anteeksi. Unohdin, että nämä nykyiset feikki-feministit eli intersektionaaliset feministit haluavat päästää biologiset miehet naisten omiin tiloihin, kuten pukuhuoneisiin, koska nämä miehet TUNTEVAT olevansa naisia .. koska naiseushan on vain tunne ja naisena oleminen on pelkkää glitteriä ja barbimaisuutta. He myös pitävät yllä tiukkoja sukupuolirooleja haluamalla transiuttaa "neitimäisen" poikalapsen tytöksi, koska onhan poika silloin oikeasti tyttö jos hän tykkää leikkiä esimerkiksi barbeilla! Ja jos biologinen nainen ei samaistu tähän hänelle asetettuun tiukkaan sukupuolirooliin ja barbimaisuuteen, on hän tällöin joko mies tai muunsukupuolinen.
Nämä naiset, nämä "feministit" ovat antamassa naisten ja lasten oikeuksia pois hopeatarjottimella.
Yllätys siis sinulle, että olen vanhemman ajan feministi, joka nimenomaan pitää kiinni naisten vessoista JA vaatii tasa-arvoa yläosattomuuteen. Yllätys sinulle ollee myös se, että aiemmin alastomuus ei ollut ongelma. Esim. minua vanhempi sukulaiseni on oikea alastonuintien Suomen mestari. Taukopaikalla vaan vaatteet veks ja uimaan.
Sinun pitäisi miettiä syvemmin tätä asiaa. Tässähän on nimenomaan kysymys laista ja siitä kuinka se sallii epätasa-arvoisen kohtelun miehille ja naisille. Niin ei pitäisi missään nimessä päästä käymään. Jos sinusta on ok, että laki kohtelee miehiä ja naisia eri tavoin, niin mielipiteesi joutavat roskakoriin. Jos kannatat tasa-arvoista kohtelua lain edessä, niin silloin kannatat tissiflashmobbia.
Ja sinä kannatat sitten aivan samalla tavalla palliflashmobbia. Sovittu.
Vagina ja pallit ja penis ja emätin ovat parit keskenään. Mikäli naisten saavutettua tasa-arvon yläosa-asiassa almme keskustelemaan alaosista, niin voin sitten kertoa kannatanko alaosien vapauttamista vai en. Nyt keskustelemme yläruumiista.
Palleja ei voi nyt sulkea pois tästä keskustelusta jos tasa-arvosta puhutaan.
Tissit eivät sijaitse alushousuissa.
Eivätkä tasa-arvoisessa tulevaisuudessa pallitkaan.
Millainen mielisairaus tai kehityshäiriö sinulla on kun et ymmärrä sukupuolielimien ja alaruumiin eroa verrattuna yläruumiiseen?
Samanlainen oikeus kuin sinullakin on.
Vierailija kirjoitti:
Niissä ei ole enää mitään ihmeellisiä silloin kun niitä saa kaikki esitellä ja vahdata miten tykkää.
Se on varmaan tarkoituskin. Kun ei itse välitä seksistä (tai saa sitä), ehkä se yritetään saada niin arkipäiväiseksi ettei ketään muutakaan kiinnosta. En usko, että se toimii.
Minun kehoni on minun omaisuuttani, ja päätän itse siitä, milloin esittelen sitä ja kenen katsoessa. Joku muu tykkää siitä, että on tavallaan kenen tahansa tarpeeseen, ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä esittelen kyr**äni usein puistossa kävele Ville naisille. Ku**ini seksualisounti on naisten oma ongelma, eikä siten rangastava teko, sillä itselleni se on luonnollinen ruumiin osa.
Peniksen esittely seksuaalisella motiivilla on kyllä ihan miesten itsensä kirjoittamassa laissa kiellettyä :)
En tee sitä selsuaalisessa tarkoituksessa, haluan että sen kokoa määritellään vastaantulijoiden punnitessa sitä käsissään. Lisäksi haluan tietää miltä verisuonet sen pinnalla näyttävät.
Vierailija kirjoitti:
Äsken juuri näin miehen ilman paitaa parkkipaikalla, kun tulin kaupasta.
Jos nainen olisi tehnyt saman, hän olisi huomionkipeä, sairas tai muuta negatiivista.
Mutta tuo mies sai seisoskella yläosattomissa julkisella paikalla eikä se ole kenenkään mielestä epäsopivaa.
Nännithän on myös miehillä.
Naisesta olisi soitettu poliisille, ihan kuin kyseessa olisi jokin suurikin epäkohta ja muille vaaraksi.
Joo olen myös katsellut kun miehet juoksee helteellä lenkillä ilman paitaa ja tuntenut kateutta kun itse juoksen hikoillen t-paidassa ja liiveissä. Liivit pitää olla ettei rinnat hölsky liikaa ja herätä paheksuntaa. Paita pitää olla koska ilmankaan ei saa olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse nuorena naisena ja äitinä en menisi rannalle ilman bikinien yläosaa. Ällöttää ajatus ukoista kyttäämässä, ja kyttäähän ne siellä kaikkia naisia jo valmiiksi etenkin kun suurella osalla on stringit tavallisten bikinien sijasta, mitä en myöskään ymmärrä. Miksi pitää esitellä paikkojaan? Kuka haluaa esitellä persettä ja tissejä tuntemattomille?
Tämä ei aja tasa-arvoa. Se, että naiset seksualisoivat kehojaan somessa kuten esim. Instassa ei aja tasa-arvoa tai naisten oikeuksia. Se on silkkaa idiotismia.
Nimenomaan miehen ja naisen kehojen tasa-arvoinen kohtelu on tasa-arvon ydintä. Sinä demonisoit naisen kehoa, ikävää, että olet lisääntynyt ja kasvatat lisää naisvihaajia.
Onnittelut, todistit juuri kumpi sukupuoli haluaa määritellä kaikkien naisten asiat kaikkien naisten puolesta.
Todistit, kumpi sukupuoli sheimaa naisia, jotka eivät halua mahtua muottiin.
Demonisoit itsemääräämisoikeuden, oikeuden päättää itse omasta kehostaan. Aivan samoin kuin edeltävillä vuosisadoilla. Suurin osa miehistä tekee kuitenkin mitä naiset haluavat.
Miksi naisilla on äänioikeus? Siksi, että he voisivat näyttää nännejä uimarannalla. Siksi, että he voisivat ilkkua naisia, jotka kieltäytyvät voimaantumasta tavalla, joka ei ole itselle ok.
Taas pelkkiä riippareita ja ketunneniä. Lisäksi näytti olevan valtaosta taas kaljupäitä ja niittinaamoja.
Olen sitä ikäluokkaa joka yli kymmenen vuotta kasarilla ja ysärillä otti rannalla aurinkoa yläosattomissa, sekä etelässä että Suomessa. Niin kuin about kaikki. Pointti oli tietysti tasainen rusketus. Tämänhetkistä keskustelua seuratessa liikkuu päässäni monenlaisia ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rinta on ongelma-alue molemmille sukupuolille, mutta naisilla on oikeus peittää rintansa olosuhteissa, joissa miehiltä odotetaan yläosattomuutta.
Rinta on ongelma-alue, koska:
-miehillä rintaan kerääntyy eniten rasvaa mahan jälkeen
-gynekomastia on suht yleinen miehillä ja tätä vaivaa vähätellään ja samalla taas kärsijöitä pilkataan
-naisilla esiintyy hyvin epäsymmetrisiä, pussimaisia tai tubulaarisia rintoja yms. tavallisten ohella
Miehillä on yleensä vähemmän ongelmia rinnan kanssa kuin naisilla, mutta silloin, kun miehillä on ongelmia, ne ovat pahempia kuin perusnaisen rintaongelmat.
Se, että saa peittää rintansa on siis etuoikeus, josta ei kannata luopua, koska monelle ihmiselle rinta on arka paikka ja häpeän aihe ja ilman oikeanlaista muotoilevaa yläosaa on vaikea olla rento ja luonnollinen; pelkästään vääränlainen paita voi jo aiheuttaa kompensoivaa liikkumista, jossa käsiä käytetään ja vedetään puuskaan tietyllä tavalla rinnan peittämiseksi.
Toki jos joku kokee sen terapeuttiseksi, että näyttää rintaansa noista ongelmista huolimatta, niin sallittakoon se heille.
Onkin suuri nautinto katsella vatsakkaita miehiä ilman paitaa O.o
Ei ihmisten kehojen tasa-arvoisella kohtelulla pakoteta ketään paljastamaan kehoaan. Peittää saa edelleen ken niin tahtoo. Tasa-arvoisella kohtelulla mahdollistetaan se, että paljastaa saa ken tahtoo. Eli miesten ja naisten kehojen tasa-arvoinen kohtelu. Mies ilman paitaa --> Nainen ilman paitaa = Tasa-arvo.
Ainoa ongelma onkin sitten enää se, ettei joillakin naisilla ole "munaa" muuta kuin hölmöilyyn. Oma viiteryhmä kikattaa ja taputtaa. Miehet sanoo että mikäs siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse nuorena naisena ja äitinä en menisi rannalle ilman bikinien yläosaa. Ällöttää ajatus ukoista kyttäämässä, ja kyttäähän ne siellä kaikkia naisia jo valmiiksi etenkin kun suurella osalla on stringit tavallisten bikinien sijasta, mitä en myöskään ymmärrä. Miksi pitää esitellä paikkojaan? Kuka haluaa esitellä persettä ja tissejä tuntemattomille?
Tämä ei aja tasa-arvoa. Se, että naiset seksualisoivat kehojaan somessa kuten esim. Instassa ei aja tasa-arvoa tai naisten oikeuksia. Se on silkkaa idiotismia.
Opettelisit hyväksymään kehosi. MIksi pidät tissejäsi jotenkin ihmeellisinä? Se vapautta suuresti kun sen uskaltaa tehdä.
Mistä sinä päättelet ja luulet tietäväsi, ettei kirjoittaja hyväksyisi kehoaan? Olette täysin sokeutuneita omalle pienelle tissiaktivismillenne.
Minulle esimerkiksi yksityisyys on arvo. Lisäksi arvostan omaa kehoani ja oikeuttani siihen sekä yksityisyyteen, että haluan olla ilman vaatteita vain oman mieheni kanssa tai ystävien kanssa saunassa. Et voi vetää johtopäätöksiä, että me muut naiset emme hyväksyisi kehojamme. Se voi olla täysin päinvastoin. Minulle arvokkuus ja omanarvontunto on sitä, että mun ei tarvitse paljastaa ja näyttää. Minä en alennu paljasteluun. Säilytän arvokkaan yksityisyytenikin.
Valitettavasti tuosta huokuu se ettet oikeasti ole hyväksynyt vartaloasi. MIksi ne edes pitäisi peittää ylipäätään sen enempää kuin miehenkään varsinkaan jossain rannalla? Miksi kutsut sitä paljasteluksi kun se ei miehenkään kohdalla sitä ole. Got a point?
Jopa kirjoituksestasi ilmenee miten jenkkikulttuurin kyllästämä olet. "Free the nipple", "got a point".
Lähdenpä avaamaan tätä hieman, että ymmärrät. Ensinnäkin auringonotto on vanhanaikaista, terveysriski. Mielestäni kaikkien rannallaolijoiden pitäisi suojata ihonsa vaatteilla paremmin. Entäpä mitä ja kenen tarpeita ylipäänsä palvelee ihon ruskettaminen? Mieti tätä ihan hetki. Suomihan on muutenkin matkalla kohti ulkonäköyhteiskuntaa (lue tutkimuksia), sitäkö täällä todella halutaan eikä meritokratiaa?
Siksi toisekseen, mielestäni miestenkään ei pidä paidatta missä vain olla. Olkoot paidatta kotonaan ja mökkinsä pihalla.
Naisten paljastelu, liian pienet vaatteet ja prostituutio liittyvät mielestäni itsestäänselvästi nimenomaan patriarkaattiin. Tytöille ja naisille tehdään naurettavan pieniä vaatteita, miehille ei. Jopa esikouluikäisille tytöille tehdään leopardikuosisia napapaitoja ja minihameita. Mielestäni se heijastaa sairasta kulttuuria. Miten selität tämän? Miksi ette puutu tähän epäkohtaan? Sen sijaan annatte itsekin lapsille ja nuorille mallia itsen paljastelusta ja esittelystä.
Olen aina ollut ylpeä ja teidän termein "voimaannun" siitä, että en paljastele. En alistu miesten luomaan kulttuuriin. Arvostan itseäni enkä esineellistä itseäni enkä kehoani; siksi en myöskään koe tarvetta esitellä sitä. En pyllistele somessa enkä vilauta tissivakoa. Tunnen itseni vahvaksi, koska en koe siihen tarvetta. En ole riippuvainen miesten huomiosta. Olen vapaa kaikesta sellaisesta. SE on voimauttavaa.
Mielestäni tyttöjen/naisten asemaa pitäisi kohentaa asenteista ja kasvatuksesta lähtien siten, että kenenkään naisen ei tarvitse enää paljastella, saati myydä itseään. Naisia tarvitaan tieteen tekijöiksi ja laajemmalti eri alueille opiskelemaan yliopistoon ja kehittämään yhteiskuntaamme työelämään.
En usko, että tulette koskaan oikeasti vaikuttamaan tällä tissiaktivismillanne mihinkään. Teitä ei oteta tosissaan, teitä pidetään mm. huomionhakuisina. Vasta, kun pyritte vaikuttamaan asioihin, kuten miehet: korkealla koulutuksella, älykkyydellä ym. voidaan puhua tasa-arvoisuudesta. Ei miehet vaikuta asioihin paljastelemalla itseään julkisilla paikoilla ja somessa.
Voimaannuttavaa on vain se, että jokaisella naisella on ilman miesten tai naisten halveksuntaa joko peitellä tai paljastalla lain sallimissa rajoissa. USA:ssa on naisen nännit kielletty ja Suomessa alastomuus on sallittu.
Älä vain ajattele, että äly voimaannuttaisi.
Eiköhän äijät järjestetä helikopteriflasmob? Tehdään se vielä keskellä mannerheimintietä kun siellä saa kerran vapaasti hengailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen olisi tehnyt saman, hän olisi huomionkipeä, sairas tai muuta negatiivista.
Mutta tuo mies sai seisoskella yläosattomissa julkisella paikalla eikä se ole kenenkään mielestä epäsopivaa.
Naisesta olisi soitettu poliisille, ihan kuin kyseessa olisi jokin suurikin epäkohta ja muille vaaraksi.
Joo olen myös katsellut kun miehet juoksee helteellä lenkillä ilman paitaa ja tuntenut kateutta kun itse juoksen hikoillen t-paidassa ja liiveissä. Liivit pitää olla ettei rinnat hölsky liikaa ja herätä paheksuntaa. Paita pitää olla koska ilmankaan ei saa olla.
Ihan vapaasti voit juosta urheiluliiveissä, ne tehdään nykyään toppi malliin ja suurin osa naisjuoksioista käyttää pelkästään tätä liiviä kesäisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osallistuuko näihin koskaan yhtään hyvännäköistä naista kun en ole nähnyt?
Käynti optikolla voi auttaa. Sitäpaitsi kyseessä ei ollut missikisat, vaan ihan vapaamuotoinen tapahtuma kaikille halukkaille.
Ikävää, että ne halukkaat olivat ensiksi innostuneita, mutta alkoivat sitten pisteyttää ulkonäköä. Olisivatko he halunneet misukampia?
Näyttää olevan naisille itselleen mahdotonta tasa-arvoisen kohtelun vaatimisen ymmärtäminen tässä asiassa.
Länsimainen yhteiskunta on asettanut naiset asemaan, jossa tissi saa näkyä vain ja ainoastaan seksuaalisessa ympäristössä. Tämän takia esim suomalainen tapa saunoa alasti on monelle muulle länsimaalaiselle ihmiselle järkytys.
Muutoin tissi hyväksytään vain ja ainoastaan miehelle mieleisenä; sänkypuuhissa, strippibaareissa, viihdeasioissa. Yhteiskunta on muovannut naiset tähän muottiin ja sieltä on hirmuisen hankalaa ilmiselvästi irrottautua kuuntelemaan omaa kehoa ja varsinkin sallimaan muiden tekevän mitä haluavat.
Jos sinä koet että haluat pitää tissisi piilossa vain seksuaalisia hetkiä varten niin siitä vaan. Minä, naisellinen nainen, haluan ottaa paikkani tasa-arvoisena yhteiskunnan jäsenenä ja esim. hypätä laiturilta ilman pelkoa että bikini yläosa irtoaa. Minun tissini ovat arjen riennossa rennot ulokkeet, eivät sen kummemmat kuin naapurin Jorman tai Erjan tissit. Älä sinä seksualisoi minun tissejäni, minä teen sen itse, silloin kun olen sillä tuulella.
Vierailija kirjoitti:
Kivaa. Itsekin voisin mennä ensi vuonna.
Mites talvella?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minua miehenä v.....taa nämä tollot ukot, jotka ovat ilman paitaa yleisillä paikoilla, rikesakon paikka siveettömyydestä tai mistä mutta ilman paitaa ollaan rannalla tai omalla tontilla. Jotkut täyskahjot kehtaavat jopa tulla kauppaan selkä märkänä tai istuskella terassilla.
No jaa, ihmisnaisen rintakudoksen syistä on aika erilaisia näkemyksiä. Mitäänhän ei ole varmasti todettu. Itse epäilen tuota selitystä aika vahvasti, koska 1. Tästä maailmasta löytyy monia kulttuureita, joiden miehillä ei ole mitään erityistä mielenkiintoa rintoihin. Tämän ei tuolla hypoteesilla pitäisi yksinkertaisesti olla mahdollista. Ja 2. Miehet eivät ole seksuaalisesti kovin valikoivia. Miehet eivät jätä seksikokemusta väliin siksi, että parilla on olemattomat rinnat. Siksi on vaikea uskoa, että miesten seksuaalipreferensseillä olisi hirveästi evolutiivista voimaa. Jälkeläisten hoitoon osallistuminen taas on ollut aika vähäistä joka tapauksessa. Naiset ovat huolehtineet lähes kaiken ruoankin.
Ihmisnaisillahan on poikkeukseksellisen vaativan raskauden vuoksi enemmän rasvaa kehossaan kuin muilla ihmisapinoilla, kymmenkertaisesti simpansseihin nähden. Minusta näyttää siltä, että osa tästä on lähinnä ollut käytännöllistä varastoida rintoihin. Rintakehästä kohoava rinta myös erittäin luo hyvän muodon asettaa vauva sitä vasten, imettää ja se eliminoi pitkien nännien tarpeen. Voisi olettaa, että tämä lisää imetyksen onnistumistodennäköisyyttä. Tasaisella rinnalla se on oikeastaan mahdotonta.