G: Nainen, olisitko mieluummin kaunis vai rikas?
Siinä siis kysymys. Jos saisit valita elämän, jossa sinulla on alusta asti paljon rahaa, mutta ei ulkonäköä. (Ja sanotaan vielä että ulkonäössä on jotain sellaista, joka estää myös sen että voisit käyttä rahaasi kauneusleikkauksiin ja muuttaa ulkonäkösi, kaikista ei saa kaunita edes leikkaamalla.)
Tai että olisit kaunis, mutta synnyt köyhään perheeseen.
Kommentit (72)
En kumpaakaan.Olen iloinen tälläisenä.En ole kaunis enkä kyllä rikaskaan.Kauneus on katoavaista eikä raha tuo onnea.
Rikas. Ehdottomasti. Olen ollut kaunis ja ehkä yhä olen, siitä ei mitään hyötyä ole ollut mulle, haittaa sitäkin enemmän. Miehiltä saa huomiota liikaakin kauniina naisena ( varsinkin seksinnälkäisiä ahdistelijoita, hyväksikäyttäjiä ja huorittelijoita riitti mun kohdalla) , mutta olen arka erakkoluonne ja viihdyn yksin, kiusaannun lähestymisyrityksistä ja on jo sen verran huonoja kokemuksia miehistä, etten enää sellaista kaipaa.
Rikkaana voisin tehdä mitä ikinä haluan: matkustaa maailman ympäri, opiskella mitä haluan, ostaa mitä haluan jne. ja tehdä elämästäni tasan sellaista mitä itse haluan, ilman että täytyy miellyttää yhtään ketään.
Rikas. Kauneudella ei saisi kuin miehen riesakseen ja jos niitä miehen rahoja saa niin mielummin omat rahat.
Rahalla voi olla ruma mutta tyylikäs ja ostaa kauneutta ympärilleen. Jos on tosi köyhä niin ei välttis ole varaa siihen peiliin että voisi edes itseään ihailla kauniina.
Olen melko pienituloinen mutta ihan kaunis... Enpä osaa haluta rikkautta, eikä kauneuskaan ole mulle mikään elämän tärkein sisältö. Jos pitäisi valita kauneus+rutiköyyys tai rumuus+rikkaus niin valitsisin rikkauden!
69 jatkaa, että miettikääpä vaikka Intian miljoonia kauniita, mutta rutiköyhiä tyttöjä...onko heillä mitään toivoa paremmasta? Jollekin järjestetään avioliitto vanhemman miehen kanssa, joka saattaa hakata ja raiskata, joku ei pääse koskaan kouluun, joku myydään kotiapulaiseksi jo lapsena, joku toimii prostituoituna, joku onnekas pääsee avustusten turvin opiskelemaan ja sitä kautta hieman parempaan elämään.... Suomessa on melko hyvä olla köyhänäkin, mutta jo itärajan toisella puolen alkaa ihan toisenlainen maailma.
Olen koko ikäni ollut köyhä ja kaunis. Kauneudesta on ollut hieman hyötyä, mutta paljon enemmän haittaa (miesten päällekäyvyys, naisten kateus). On tietysti ihan kiva katsoa nättiä peilikuvaa, mutta oikeasti, ei tarvitse edes miettiä tätä: mieluummin olisin ruma ja rikas. Eihän sinne peiliin ole pakko katsoa jos ei tykkää, ja muiden mielipiteellä ei ole väliä, jos on rikas.
Kauneus on katoavaista :) mielummin eläisin nauttien rahoistani ja eläen täysillä rumana, kuin nihkeää elämää köyhänä, mutta kauniina.
Nauttiako luksuselämästä vai siitä, että jossain lähiössä persaukiset juntit viheltelee perään? Rahat ehdottomasti...