Mistä pidät kauhukuningas Stephen Kingin kirjoissa
Yritän oppia pitämään näistä mutta ei onnistu! :( Tuntuvat tylsältä eli mitä teen väärin?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Olen teinistä asti pitänyt Kingin kirjoista, tosin täytyy myöntää että jotkut ovat hivenen liian pitkiä makuuni ja vanhemmat teokset ovat parempia kuin uudemmat. Jos aikoo Kingiä lukea niin kannattaa aloittaa esim sellaisista klassikoista kuin Hohto, Piina tai Uinu Uinu Lemmikkini
Samaa mieltä. Osa näistä uusimmista jotenkin lässähtää loppua kohti ja mielenkiinto herpaantuu.
Kokeilkaa Koonzia, joitakin hyviä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Piina oli elokuvana hyvä, en olelukenut kirjaa. Vaikka yleensä en ole väkivaltainen, niin huomasin nauttivani loun kamppailusta, kun se nainen sai tuta.
Toivottavasti näit sen alkuperäisen leffaversion. Telkusta on tullut leikelty versio, jossa pahimmat kohdat leikattu pois.
Vierailija kirjoitti:
Vanhat Kingit ovat loistavia, mutta uudempi tuotanto ei ole vakuuttanut. Siis Carrie, Piina, Lemmikkieläinten hautausmaa, Christine.
Mulla on hyllyssä ikivanha kirja "Tulisilmä", en muista siitä mitään, mutta sen muistan, että oli hyvä.
Pitänee lukea uudelleen.
T.mummeli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä se ihmissusinovellinsa, josta on tehty elokuvakin?
Ainakin se on nopeasti luettu. Siinä on piirroksiakin.
Oikeasti?
Suosittelen aloittamaan helposta . "Se" oli pitkästyttävä ja sekava 12vuotiaani mielestä, annoin" Ihmissuden vuoden" ja tykästyi.
Taisin lopettaa niiden lukemisen kolmisenkymmentä vuotta sitten, kun alkoivat olla ennalta-arvattavia pökäleitä.
King osaa viihdyttää ja maalata henkilöhahmot, mikä mulle on tosi tärkeää. Jos en innostu henkilöstä, en innostu juonestakaan, vaikka olisi kuinka mestarillinen.
Ja se huumori, Uinu, uinu Lemmikkiä lukiessa olin ihan hysteerinen ja esim. siinä kohdassa, missä oltiin menossa hautaamaan kissaa, ne höpinät, mitä isä mietti, nauroin vedet silmissä, paine pääsi purkautumaan.