Olisinpa syntynyt naiseksi
Olen mies mutta toivon, että olisin syntynyt naiseksi. Ihailen ja kadehdin kauniita naisia ja salaa ajattelen, että olisi mahtavaa olla sellainen. Naisena olisi paitsi hauskempaa myös helpompaa (ainakin joiltain osin, joiltain tietenkin vaikeampaa).
Ärsyttää tietää, että se mitä haluaisi eniten elämässä, on aina saavuttamaton unelma.
Kommentit (24)
Transihmisten palstoilla ymmärretään aika hyvin ihmisiä, jotka ei ole korjaamassa sukupuoltaan, mutta eivät ole myöskään aivan miehiä tai naisia. Sukupuolisella tavalla väliinputoajia on paljon, ja useimmiten he kyllä ymmärtävät toisiaan. Tavallaan samassa sopassa ovat kaikki. :)
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 22:28"]
Naisten kaunistautuminen on vähän sellainen sosiaalinen konstruktio, ei naisilla ole sen enempää oikeaa sisäistä tarvetta siihen kuin miehilläkään. Ap ei vain sovi miehen malliin vaan on oma yksilönsä, ei tee transua, että voi samaistua ja ihailla kauniita naisia.
[/quote]
Ihmisellä on jokin tarve kainistuatua sukupuolesta riippumatta. Se on sellaista itseilmaisua ja meidän kulttuurissamme ja myös monissa muissakin kulttuureissa sukuopuolen ilmaisua. Feminiinisen estetiikan ihailu ei sinänsä tee kenestäkään naista, mutta kaipuu siihen voi olla suuri, ja myöskin samaistuminen. Edelleenkään itseään ei saa toteuttaa aivan vapaasti, mikä on sääli, mutta ehkä siihen ollaan menossa.
Mistä helvetillisistä tuskista te puhutte? Menkää lääkäriin. Ei menkkojen kuulu aiheuttaa tollasta. Mulla ei ole ollut mitään kipuja murroiän jälkeen. Vai olenko mä muka ainut maailmassa ja se epänormaali?
Naisten kaunistautuminen on vähän sellainen sosiaalinen konstruktio, ei naisilla ole sen enempää oikeaa sisäistä tarvetta siihen kuin miehilläkään. Ap ei vain sovi miehen malliin vaan on oma yksilönsä, ei tee transua, että voi samaistua ja ihailla kauniita naisia.