Sinkkuelämän (tv-sarja) mysteerit
Nyt kun noita Sinkkiksiä tulee taas uusintoina, niin kysyisin av-tietäjiltä jo kauan miettimiäni asioita:
1) Carrie käyttää ehkäisynä pessaaria (jumittui siinä yhdessä jaksossa). Vieläkö sitä oikeasti joku käyttää? Tai oliko yleinenkin ehkäisykeino n. 15 vuotta sitten tai nykyisellään Jenkeissä?
2) Charlotte ei halua ympärileikkaamatonta miestä ja selviää, että sellaisen kanssa naiskentelu on ollut muutoinkin naisporukassa harvinaisempaa. New Yorkissako (Amerikassa) on todella ympärileikatut miehet enemmistönä? Juutalaisiahan eivät kaikki ympärileikatut ilmeisesti sarjassakaan ole.
Kommentit (1450)
[/quote]
Olen samaa mieltä, Carrien haahuilu Pariisissa on kuvattu hienosti. Musiikkikin sopii loistavasti tunnelmaan. Koiranpaskaan astuminen ja kieltä näyttävä pikkutyttö korostavat hyvin sitä eksynyttä tunnetta, joka vieraassa paikassa voi tulla. Ja se koira on niin surullisen näköinen!
Se mies, joka vilkuttaa Carrielle ohimenevästä laivasta on hämmentävä. Joku vieras osoittaa ystävällisyyttä ja yrittää saada kontaktia, mutta on kuitenkin liian kaukana. Ehkä se mies oli turisti.
[/quote]
Mä sain ainakin sen käsityksen, että mies oli turisti (kamerat ym) ja ihastui upeaan parisienneen, joka, no olikin Carrie.
Carrie vaikutti juuri sopivan vaivaantuneelta siinä kohtaa. Tavallaan, en ole sitä mitä luulet.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 17:10"]
Niissä viimeisissä Pariisi-jaksoissa minua vähän ällötti se kohtaus, jossa Carrie samaan aikaan polttaa tupakkaa ja syö jotain leivosta/pullaa kahvilassa, jossa on se ihana koira. Siis se leivoksen syöminen ja tupakoiminen samaan aikaan on vaan minusta hieman kummallista (luulisi, että tupakka vaikuttaa leivoksen makuun?).
[/quote]
Mua kyllä häiritsi enemmän se eläimen vieressä tupakointi. Hyi!
Ap kiittää ja kumartaa kaikille kommentoijille! Mahtava ketju!
Ja kipittää varmaankin sarjan pariin taas sadatta kertaa (vaikka joka kerta vannoo, että on niin nähty)...
Yllättävää että niin moni pitää Carrieta ärsyttävänä. Minusta hän on ihana, raikas, hauska ja inhimillinen kaikkine vikoineenkin.
Mitä siinä ensimmäisessä jaksossa tapahtuu? Tuntuu etten ikinä ole juuri sitä nähnyt
OMG kahlasin ketjun läpi, ihan siitä ilosta, että Kinkkuelämää alkaa alusta 31.8.! :D
Jep amerikassa ympärileikattu on ne normi.
Mua on ihmetyttänyt paljon millä Carrie oletettavasti elättää itsensä. Charlotte tulee rikkaasta perheestä koulutuksensa perusteella, oli galleristina ja meni rikkaisiin naimisiin, Samantha luo meneksykästä uraa pr alalla ja Miranda on juristi. Mutta Carrie? Saako jotain freebieitä b-luokan julkkiksena olosta, ei kai ne sanomalehden kolumnit paljon tuo? Hänellähän on rent controlled flat mikä on kai edullinen mutta tuskin niin edullinen...
Mungishan on nykypäivän Carrie eli elättää itsensä samalla tavalla:).
Mua sina huvittaa kun Carrie ei har rasta mitään liikuntaa ja silti on varsin hoikka ja treenatut käsivarret yms. Jossain joogassa tai tanssitunnillahan se pyörähtää, jos sen joku sinne raahaa, mutta heti lyö homman läskiksi ja alkaa vvaan juoruta.
Eipä olis toisaalta kauheesti järkeä näyttää miten se huhkii kahvakuulan kanssa...
Sillon kun noita ekaa kertaa näytettiin suomessa, aattelin että siinä kuvataan tavallisten aikuisten naisten elämää toki dramatisoidusti. Nyt kun itse lähestyn kolmeakymppiä, naurattaa miten keski-ikää lähestyvät muijat käyttäytyy kun teinit.
Tässä ympärileikkaus jaksossa myös sanottiin kuinka ympärileikkaamattomilla ei ole tuntoa samallai ku leikatuilla. Ei mene ihan noin :D yksi leikattu mies testattu ja se ainakin kertoi että herkkyys on huonontunut
Todella konservatiivinen sarja! Erittäin perinteiset sukupuoliroolit. Eikö se silloin 1999 haitannut katsojia?
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 23:36"]
Todella konservatiivinen sarja! Erittäin perinteiset sukupuoliroolit. Eikö se silloin 1999 haitannut katsojia?
[/quote]
Amerikka on huomattavasti konservatiivisempi kuin vaikka Suomi. Eiköhän siellä ihan nykyäänkin vielä ole naisten elämän suurin saavutus päästä naimisiin. Samaa konservatiivisuuttahan ne kaikki jenkkisarjat on täynnä.
Minusta Carrie ei ole edes kaunis, ehkä siksi en pidäkään hänestä. Hänellä on kaameat länkisääret ja jotain syyliä naamassa sekä vino nenä. Ihan kuin jotkut vaatteet olisi oikein tahallaan valittu korostamaan länkisääriä. Ainoa mitä häneltä "kadehdin" on hiukset :)
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 11:40"]
Noista koirista puheenollen; mun mielestäni on todella omituista miten joku vaan antaa rotukoiransa ihmiselle, jonka on tavannut ehkä kaksi kertaa :D Siis puhun nimenomaan tästä Elizabeth Taylorista, jonka Charlotta saa lahjaksi. Ja mä sain käsityksen, että Charlotta miehineen piti ne koiranpennut niin eipä niitäkään paljoa näkynyt.
[/quote]
Nainen on Charlotte.
Kyllä minua häiritsi jo heti sarjan alussa se keski-ikäisten naisten ihmeellinen epävarmuus. Kaikessa pitää yrittää miellyttää miestä ja miettiä kauhean tarkkaan mitä miehet ajattelevat siitä ja siitä. Tykkääkö se nyt minusta kun teen nöin ja olen näin jne. Ei kukaan oikeasti tuon ikäisenä noin ajattele. Ärsyttävää tuollainen jatkuva miellytämisen tarve. Ja juuri se lapsellisuus että mies jätetään ihan typeristä pikku syistä: sperma pahan makuista, ruma paita jne.
Ainoa keski-ikäinen sarjassa oli Samantha ja hänkin vasta sarjan loppupuolella.
SJP oli ainoa, joka ei näyttänyt paljaita rintojaan sarjassa, muut näyttivät.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 14:42"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 11:40"]
Noista koirista puheenollen; mun mielestäni on todella omituista miten joku vaan antaa rotukoiransa ihmiselle, jonka on tavannut ehkä kaksi kertaa :D Siis puhun nimenomaan tästä Elizabeth Taylorista, jonka Charlotta saa lahjaksi. Ja mä sain käsityksen, että Charlotta miehineen piti ne koiranpennut niin eipä niitäkään paljoa näkynyt.
[/quote]
Nainen on Charlotte.
[/quote]
Sarlotte se on! Ja kärrie, miranta ja samantta.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 14:16"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 12:11"]
Samoin ensimmäisissä tuotantokausissa ennen 9/11 terroristi-iskuja näkyi alkumusiikissa SJP:n nimen kohdalla WTC-kaksoistorniet, sitten vaihdettiin iskun jälkeen Empire State Buildingiin. Ihan ymmärrettävää..
[/quote]Muistan kun Suomessa esitettiin sarjasta jakso, jota nimenomaan mainostettiin suurinpiirtein näillä sanoilla: Tästä jaksosta lähtien taustalla olevat WTC-tornit vaihtuvat Empire State Buildingiin.
[/quote]
Sarjassa on tehty myös toinen pieni "korjaustoimenpide" jälkikäteen. Yhdessä sarjan jaksossa Samantha jää kiinni ukkomiehen panemisesta tämän vaimolle, minkä jälkeen Samantha joutuu Nykin eliitin syrjinnän kohteeksi. Samantha yrittää parantaa imagoaan hyväntekeväisyystyöllä ynnä muulla, kunnes "Leonardo DiCaprio" ottaa hänet siipiensä suojaan ja auttaa tämän takaisin eliitin suosioon. Alun perin Samanthan pelasti John F. Kennedy Jr, joka oli todellinen New Yorkin seurapiirikuningas, kun taas Leo oli vielä tuossa vaiheessa pari leffaa tehnyt teinityttöjen kiiltopojuidoli. Siksi JFK Jr oli paljon uskottavampi henkilö tuohon pelastajan rooliin. Kuitenkin hänen traagisen kuolemansa jälkeen syystä tai toisesta hänet päätettiin ottaa pois tuosta juonikuviosta, ja tilalle dubattiin Leonardon nimi. Nykyään TV:ssä ja dvd:illä on tuo uudempi versio.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 07:22"]
Täällä toinen itkupilli. Se kohtaus, jossa Carrie haahuilee yksin Pariisissa on koko sarjan hienoimpia, niin kuvaukselliseti kuin tunnelmaltaan. Kohta, jossa Carrie syöttää leivosta naapuripöydän koiralle on hieno!
Mua eniten itketti Maagdan sanat Mirandalle, ja suukko otsalle.
[/quote]
Olen samaa mieltä, Carrien haahuilu Pariisissa on kuvattu hienosti. Musiikkikin sopii loistavasti tunnelmaan. Koiranpaskaan astuminen ja kieltä näyttävä pikkutyttö korostavat hyvin sitä eksynyttä tunnetta, joka vieraassa paikassa voi tulla. Ja se koira on niin surullisen näköinen!
Se mies, joka vilkuttaa Carrielle ohimenevästä laivasta on hämmentävä. Joku vieras osoittaa ystävällisyyttä ja yrittää saada kontaktia, mutta on kuitenkin liian kaukana. Ehkä se mies oli turisti.