Sinkkuelämän (tv-sarja) mysteerit
Nyt kun noita Sinkkiksiä tulee taas uusintoina, niin kysyisin av-tietäjiltä jo kauan miettimiäni asioita:
1) Carrie käyttää ehkäisynä pessaaria (jumittui siinä yhdessä jaksossa). Vieläkö sitä oikeasti joku käyttää? Tai oliko yleinenkin ehkäisykeino n. 15 vuotta sitten tai nykyisellään Jenkeissä?
2) Charlotte ei halua ympärileikkaamatonta miestä ja selviää, että sellaisen kanssa naiskentelu on ollut muutoinkin naisporukassa harvinaisempaa. New Yorkissako (Amerikassa) on todella ympärileikatut miehet enemmistönä? Juutalaisiahan eivät kaikki ympärileikatut ilmeisesti sarjassakaan ole.
Kommentit (1450)
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 12:10"]
Ihana sarja! Olen niin unelmoija tyyppiä, että tekisi mieli elää edes hetken aikaa NYC:ssä tuota elämää. Olisi kyllä kiva saada enemmän perspektiiviä, että kuinka usein naiset tapaavat? Viettävätkö he kaikki aamut yhdessä aamiasen kera ja illat drinkkien äärellä. Vai kerran viikossa. Ja mitä he tekevät väliajat. Nimenomaan joku Carrie, jolla ei ole oikeaa kunnon palkkatyötä ma-pe 8-16, niin hän saattaa olla yllättävänkin yksinäinen 80% ajastaan.
[/quote]
Mä olen jotenkin saanut sen kuvan etteivät näe ihan joka päivä mutta ehkä kerran viikossa. Heillä on niin kiireinen elämä ja esim. vaikea olisi juoruilla noin jos näkisi joka päivä, jotenkin siis vaikuttaa että ehkä viikoittain kertaavat tapahtumat.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:24"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 14:16"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 12:11"]
Samoin ensimmäisissä tuotantokausissa ennen 9/11 terroristi-iskuja näkyi alkumusiikissa SJP:n nimen kohdalla WTC-kaksoistorniet, sitten vaihdettiin iskun jälkeen Empire State Buildingiin. Ihan ymmärrettävää..
[/quote]Muistan kun Suomessa esitettiin sarjasta jakso, jota nimenomaan mainostettiin suurinpiirtein näillä sanoilla: Tästä jaksosta lähtien taustalla olevat WTC-tornit vaihtuvat Empire State Buildingiin.
[/quote]
Sarjassa on tehty myös toinen pieni "korjaustoimenpide" jälkikäteen. Yhdessä sarjan jaksossa Samantha jää kiinni ukkomiehen panemisesta tämän vaimolle, minkä jälkeen Samantha joutuu Nykin eliitin syrjinnän kohteeksi. Samantha yrittää parantaa imagoaan hyväntekeväisyystyöllä ynnä muulla, kunnes "Leonardo DiCaprio" ottaa hänet siipiensä suojaan ja auttaa tämän takaisin eliitin suosioon. Alun perin Samanthan pelasti John F. Kennedy Jr, joka oli todellinen New Yorkin seurapiirikuningas, kun taas Leo oli vielä tuossa vaiheessa pari leffaa tehnyt teinityttöjen kiiltopojuidoli. Siksi JFK Jr oli paljon uskottavampi henkilö tuohon pelastajan rooliin. Kuitenkin hänen traagisen kuolemansa jälkeen syystä tai toisesta hänet päätettiin ottaa pois tuosta juonikuviosta, ja tilalle dubattiin Leonardon nimi. Nykyään TV:ssä ja dvd:illä on tuo uudempi versio.
[/quote]OOh tämä oli ihan uutta triviaa minulle, kiitos!
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 12:31"]
Mulla on muuten aina jäänyt mieleen se kohtaus, kun Berger jättää Carrien post it lapulla. Usein on jäänyt mietittymään, että tekeekö joku muka tosielämässä niin. Jättää nyt toinen parerinpalasella? Mutta kait meitä on niin moneen junaan, että valitettavasti on tollaisiakin, jotka tekee noin törkeästi toiselle.
[/quote]
Kyllä niitä on, ja pahempiakin. Tiedän mm. tapauksen jossa isä vaan hylkäsi perheensä katoamalla sanomatta sanaakaan, lähti vaan oikeasti pois ilmoittamatta haluavansa erota tai mitään. Sitten oon kuullu aika monia feidaus tarinoita ja itsekin joutunut sellaisen kohteeksi... Poikaystävä jonka kanssa olin lähes 3 vuotta vaan alkoi jättää vastaamatta puheluihin yms, mieluiten olisi varmaan tehnyt katoamistempun mutta sain face_vitun_bookissa sentään painostettua sanomaan miten asiat nyt on. Ja tekstarilla jätöt on yleisiä yms. Joku post it dumppaus oli varmaan yleisempi ennen kännyköitä ja nettiä. Tosi monilla ei ole selkärankaa.
Loistavaa analyysiä sivukaupalla!
Myös mua on ihmetyttänyt tuo Mirandan poika Brady Brady (Hobbes). Vaihtoiko Miranda sukunimeään mennessään naimisiin Steven kanssa?
Toinen vietävästi rasittava asia on se, että tuntuu että Miranda on usein stailattu "huonosti" tarkoituksella. Kamppeet ei istu, meikki ja tukka huonosti jne. Ja tämä näyttelijä on oikeasti kaunis. Vasta leffoissa Mirandan parhaat puolet on päästetty esiin.
ap
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 14:18"]
Mulle tuli aikoinaan yllätyksenä että Carrie oli aika pitkälläkin raskaana 5.kauden lopussa. Kun jaksot tuli 1.kertaa telkusta, en jotenki huomannut ollenkaan masua niissä jaksoissa, kun tapasi Bergerin, Bitsyn ja Bobbyn häissä Hamptonseilla jne. Sen takia 5.kausikin on muita kausia lyhyemip (vaan 8 jaksoa kun muissa on melkein 20).
Tarkoitat varmaan, että SJP on raskaana, ei hänen roolihahmonsa Carrie. Tarkkuutta!
Sit kun on katsonut ne kaudet uusiksi, huomaa tietenkin että on todella löysiä mekkoja yms.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 14:24"]
mua kovasti häiritsee se ettei carrie ole tehnyt ruokaa keittiössään ikinä. :D siis käykö se kolme kertaa päivässö ulkona syömässä?
[/quote]
Luuletko että noin laiha ihminen syö kolme kertaa päivässä oikeaa ruokaa? Anna mun nauraa.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:44"]
Myös mua on ihmetyttänyt tuo Mirandan poika Brady Brady (Hobbes). Vaihtoiko Miranda sukunimeään mennessään naimisiin Steven kanssa?
Toinen vietävästi rasittava asia on se, että tuntuu että Miranda on usein stailattu "huonosti" tarkoituksella. Kamppeet ei istu, meikki ja tukka huonosti jne. Ja tämä näyttelijä on oikeasti kaunis. Vasta leffoissa Mirandan parhaat puolet on päästetty esiin.
ap
[/quote]
No mutta kun se kuuluu Mirandan hahmoon. Että ei istu vaatteet ja tukka on miten sattuu. Se on just olennainen ero Mirandan ja niiden neljän muun välillä!
Se ihmetyttää, että Samathahan käyttää aktiivisesti kondomeja ja sillä on useita seksisuhteita. Ok. Kuitenkin Sam harrastaa kans helvetin paljon suihinottoja ja nää tapahtuu ilman kondomia — kaikki varmaan muistaa sen miehen, jonka sperma maistui Samin mielestä hirveelle. Tietty sukupuolitaudin ja HIVin todennäköisyys suuseksissä on pienempi, mut Samanthan seksikumppanien määräällä tää asia häiritsee mua.
Toinen suihinotto-mysteeri onkin just toi Charlotte, joka jättää miehen, joka haluaa suihinottoja, koska ei ite pidä niiden antamisesta, ja myöhemmin tekee niitä ihan iloisesti Treyn (?) kanssa.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:34"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 12:32"]Selittäiskö joku ne post it-laput lp-levyn ja lentolippukuoren päällä silloin, kun Kiho muutti Kaliforniaan ja jätti asuntoonsa Moon River-levyn ja kuoren Carrien löydettäväksi? Levyn päällä luki "Jos tunnet joskus olevasi yksin" ja lentolippujen päällä "Jos minä tunnen joskus olevani yksin". En ymmärrä jälkimmäistä. Tarkoittaako se, että liput saa käyttää vasta kun Kiho ilmoittaa että paas tullen tänne?
[/quote]
Mä ymmärsin ton siten, että jos Carrie tuntisi olonsa yksinäiseksi, hän voisi kuunnella Moon riveriä, ja jos Big tuntisi olonsa yksinäiseksi, hän kustantaisi Carrien lentomatkan luokseen. Näin mä oon tän aina aatellu, mitä lie oikeasti haettu :D
[/quote]
Niin mutta jos ne liput oli ostettu ja maksettu jo. Kuoressa oli semmoiset pahviset liput joilla aikaisemmin lennettiin.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:44"]
ap
[/quote]
No mutta kun se kuuluu Mirandan hahmoon. Että ei istu vaatteet ja tukka on miten sattuu. Se on just olennainen ero Mirandan ja niiden neljän muun välillä!
[/quote]
Nipotan mutta ketä ne neljä muuta on?
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 14:18"]
Mulle tuli aikoinaan yllätyksenä että Carrie oli aika pitkälläkin raskaana 5.kauden lopussa. Kun jaksot tuli 1.kertaa telkusta, en jotenki huomannut ollenkaan masua niissä jaksoissa, kun tapasi Bergerin, Bitsyn ja Bobbyn häissä Hamptonseilla jne. Sen takia 5.kausikin on muita kausia lyhyemip (vaan 8 jaksoa kun muissa on melkein 20).
Sit kun on katsonut ne kaudet uusiksi, huomaa tietenkin että on todella löysiä mekkoja yms.
[/quote]
Eiiikäää... tuli mieleen että se homomuusikon oloinen Bobby ja hienostorouva Bitsy oli kyllä niin outo pariskunta että oksat pois! :DDDDD Sitten kun myöhemmissä jaksoissa se vanha Bitsy olikin paksuna ja hedelmöittymätön Charlotte ihan hajalla siinä että kun kaikki muut on paksuna paitsi hän, jopa tuo kälättävä vanha akka.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:55"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:44"]
ap
[/quote]
[/quote]
Nipotan mutta ketä ne neljä muuta on?
[/quote]
Neljäs on Stanford.
Mua ärsytti muuten se yksi aasialainen naispalvelija tuossa sarjassa, joku Sum-niminen. Aika alussa.
Samantha seurusteli miehen kanssa jota tämä aasialainen palveli mutta aina kun mies lähti töihin ja Samantha jäi kaksin niin tämä tylytti Samanthaa ihan täysillä ja nimitteli cocksuckingwhoreksi tai vastaavaksi!
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:42"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 12:31"]
Mulla on muuten aina jäänyt mieleen se kohtaus, kun Berger jättää Carrien post it lapulla. Usein on jäänyt mietittymään, että tekeekö joku muka tosielämässä niin. Jättää nyt toinen parerinpalasella? Mutta kait meitä on niin moneen junaan, että valitettavasti on tollaisiakin, jotka tekee noin törkeästi toiselle.
[/quote]
Kyllä niitä on, ja pahempiakin. Tiedän mm. tapauksen jossa isä vaan hylkäsi perheensä katoamalla sanomatta sanaakaan, lähti vaan oikeasti pois ilmoittamatta haluavansa erota tai mitään. Sitten oon kuullu aika monia feidaus tarinoita ja itsekin joutunut sellaisen kohteeksi... Poikaystävä jonka kanssa olin lähes 3 vuotta vaan alkoi jättää vastaamatta puheluihin yms, mieluiten olisi varmaan tehnyt katoamistempun mutta sain face_vitun_bookissa sentään painostettua sanomaan miten asiat nyt on. Ja tekstarilla jätöt on yleisiä yms. Joku post it dumppaus oli varmaan yleisempi ennen kännyköitä ja nettiä. Tosi monilla ei ole selkärankaa.
[/quote]
Lanko ilmaisi ex-vaimolleen, että hänellä on toinen, jättämällä tämän toisen valokuvan kylppäriin pyykkikoneen päälle lähtiessään työmatkalle ulkomaille. Pari viikkoa tämän jälkeen ex sai keskenmenon. Olivat yrittäneet vauvaa melkein 10 vuotta sitä ennen.
Miten niin Carrie eli SJP oli raskaana 5.tuotantokaudella, mä luulin ettei hänellä ole ns. biologisia lapsia, tai siis että ne on hankittu sijaissynnyttäjän avulla! Vai oonko väärässä?
Mä pidän siitä ettei Carrie ole uberkaunis vaan aika tavallinen, itsekin kun olen tavallinen tallaaja enkä mikään supernätti. Tosi monien oon kyllä silti kuullut sanovan kuinka ruma SJP on ja taivastelevan miten tollanen on voitu saada päärooliin. Huh. Nykypäivän ja 20 something ikäisten Sinkkuelämää taitaa muuten olla tv sarja Girls, sijoittuu New Yorkiin ja päähenkilö on sekä kirjailija että myöskin tavallinen ulkonäöltään. Toki hahmot on paljon nuorempia eikä elämä näyttäydy ollenkaan niin glamoröösinä kuin Sex and the City mutta kuitenkin, mä olen huomaavinani 2010-luvun Sinkkuelämän siinä!
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 16:03"]
Miten niin Carrie eli SJP oli raskaana 5.tuotantokaudella, mä luulin ettei hänellä ole ns. biologisia lapsia, tai siis että ne on hankittu sijaissynnyttäjän avulla! Vai oonko väärässä?
[/quote]
Se sai myöhemmin ne kaksoset sijaissynnyttäjän avulla, mutta yksi poika taitaa olla ihan omasta kohdusta?
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:58"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 14:18"]
[/quote]
Eiiikäää... tuli mieleen että se homomuusikon oloinen Bobby ja hienostorouva Bitsy oli kyllä niin outo pariskunta että oksat pois! :DDDDD Sitten kun myöhemmissä jaksoissa se vanha Bitsy olikin paksuna ja hedelmöittymätön Charlotte ihan hajalla siinä että kun kaikki muut on paksuna paitsi hän, jopa tuo kälättävä vanha akka.
[/quote]
Naisten keskustelu raskaana olleen Bitsyn näkemisen jälkeen oli kyllä mahtava:
Charlotte: How is that physically possible? She's like 50 years old!
Samantha: And married to a fag!
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 11:37"]tietääkö kukaan näkeekö sinkkuelämää jaksoja mistään netistä?
[/quote]
Googleen: tubeplus sex & the city, siis jos englanti taipuu.
Mua mietityttää miksi ne on niin vähän tekemisissä perheensä kanssa! Tai ainakaan sarja ei yhtään oikein keskity niihin. Kaikissa hääjuhlissakin sukulaiset vaan piipahtaa niin että niiden selkä ehkä nähdään. Kenen häät ne nyt oli, Charlottenko, siinä isä talutti alttarille muttei edes ollut reploja eikä näytetty kasvoja. Joku ideahan siinä on että se puoli on jätetty pois. Onko se New Yorkilaisen elämää että kun on muutettu sinne kaveripiiristä tulee ne perheenjäsenet? Ymmärrän ettei kaikilla ole Suomessakaan läheiset välit perheeseen mutta silti aika outoa. Jossain jaksossa oliko se Samantha jonka äiti kuoli, vai Miranda? Silti Steven äiti eli Mirandan anoppi on sarjassa usein. Ja Trey MacDougalin mamma..