Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinkkuelämän (tv-sarja) mysteerit

Vierailija
22.07.2014 |

Nyt kun noita Sinkkiksiä tulee taas uusintoina, niin kysyisin av-tietäjiltä jo kauan miettimiäni asioita:

1) Carrie käyttää ehkäisynä pessaaria (jumittui siinä yhdessä jaksossa). Vieläkö sitä oikeasti joku käyttää? Tai oliko yleinenkin ehkäisykeino n. 15 vuotta sitten tai nykyisellään Jenkeissä?

2) Charlotte ei halua ympärileikkaamatonta miestä ja selviää, että sellaisen kanssa naiskentelu on ollut muutoinkin naisporukassa harvinaisempaa. New Yorkissako (Amerikassa) on todella ympärileikatut miehet enemmistönä? Juutalaisiahan eivät kaikki ympärileikatut ilmeisesti sarjassakaan ole.

Kommentit (1450)

Vierailija
381/1450 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tänään LIV:llä pyörivässä jaksossa oleva Len (Samanthan naapuri) oli aika etova tapaus - etenkin se takatukan poninhäntä, roikkuva korvis (ilmeisesti vain yhdessä korvassa) ja lipevä puhetyyli. Yhhh :D

Minua aina hieman surettaa se kohtaus, jossa Steve ja Miranda ovat eläinkaupassa. USA:ssa kun on ihan ok, että eläinkaupoissa saa myydä kissan- ja koiranpentuja.

Rakastan Carrien ja mr. Bigin välisiä kohtauksia. Niissä on mielestäni aivan eri tavalla sähköä kuin Aidanin ja Carrien välisissä.

Tuosta ikäkysymyksestä: Olen 32-vuotias ja katsoin sarjan ensimmäistä kertaa ollessani muistaakseni lukion ensimmäisellä tai toisella luokalla. Silloin sarja tuntui "shokeeraavalta" ja hyvin tuoreelta, mitä tulee seksiin keskustelunaiheena. Tuntuu, että opin tällöin paljon uutta. ;) Sen jälkeen olen katsonut sarjan oikeastaan joka kerta, kun se on pyörinyt uusintana tv:ssä (eli lukuisia kertoja). Nykyisin sarjan seksi-ihmettelyt tuntuu välillä jopa konservatiivisilta tai arkipäiväisiltä, johtuen varmaankin yhteiskunnan muuttuneesta, vapautuneemmasta ilmapiiristä seksin suhteen. Ja tietysti oma ikä ja kokemuksetkin vaikuttavat siihen, miksi ensimmäisellä kerralla katsottuna sarja tuntui niin freshiltä ja rajoja rikkovalta.

Sarjassa rakastan sen huumoria, päähenkilöiden erilaisia luonteita ja heidän kasvua sarjan aikana, koskettavia ja surullisia kohtauksia, New Yorkia, tyylien sekamelskaa, sujuvaa tarinankerrontaa ja kaiken kaikkiaan sarjasta välittyvää tunnelmaa. Tuntuu, etten kyllästy siihen koskaan, vaikka kaikki jaksot onkin jo vähän liian hyvin muistissa. :)

Vierailija
382/1450 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/1450 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua aina ärsytti se, että Carrien kavereille oli ihan "ok", että Carrie petti Aidania viikko- tai kuukausikaupalla. Okei, eihän se ihan ok ollut, kaikki ilmaisi muistaakseni paheksuntansa mut ei sen kummempaa. No sitten ku Steve erehtyi pettämään leffassa Mirandaa KERRAN, Miranda jättää Steven välittömästi eikä edes harkitse muuta. Jotenkin äsyttää. Muutenkin ällöttävää se pettäminen ja sitten vielä ruinata Aidania takaisin. "You have to forgive me!!!" Se jankkaa siinä yhessäkin kohtauksessa....

Ne sarjan loppujaksot siellä Pariisissa on tosi surullisia. Just se, että Carrie missaa faniensa bileet sen kusipää venäläisen takia. Meinaa itku tulla kun Carrie on yksinäisenä Pariisissa ja samalla Miranda etsii anoppiaan ja se surullinen musa soi.. :'(

Vierailija
384/1450 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minä olen 33 ja katoin sarjaa silloin kun se tuli ekaa kertaa vuosituhannen vaihteessa. Sain houkuteltua äidinkin katsomaan, vaikka oli olevinaan niin konservatiivi >:D

Kyllä tätä tosiaan ihan eri silmin nyt katsoo kuin vajaa parikymppisenä. Muistan silloin ekaa kertaa katsellessa kun minulle selvisi, että naiset on jotain +/- 35 että MITEN VOI OLLA NUIN VANHOJA JA KÄYTTÄYTYÄ TOLLEEN!?!?!?! Että onko vähän ameriikkalaista liiottelua laittaa yli kolmekymppisiä esittään parikymppisten elämää? Noh... Olen itse nyt tosiaan 33. Ei kummastuta enää :D

Vierailija
385/1450 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 20:24"]

Wau. Sarja yhdistää todella eri ikäisiä. Reilusta kakskymppisestä yli viiskymppisiin. Itse olen siis 46 ja olin 31, kun sarja alkoi ja todella kolahti. Onhan daamit suht samanikäisiä.

[/quote]

Totta: mä olen 21 ja aloin katsoa sarjaa varmaan 14-vuotiaana :D

Vierailija
386/1450 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 15:42"]

"Your shit is brilliant", siinä nainen minun makuuni!

[/quote]"I type like a mother f*cker", ihanaa. Yksi sarjan helmasyntejä tuntuu olevan että kaikesta on tehty hieman pissismäisen yksinkertaista, eli kohderyhmä taitaa varsinaisesti olla jokin muu kuin uranaiset tai akateemiset/street smartit.

Vierailija
387/1450 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 00:56"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 15:42"]

"Your shit is brilliant", siinä nainen minun makuuni!

[/quote]"I type like a mother f*cker", ihanaa. Yksi sarjan helmasyntejä tuntuu olevan että kaikesta on tehty hieman pissismäisen yksinkertaista, eli kohderyhmä taitaa varsinaisesti olla jokin muu kuin uranaiset tai akateemiset/street smartit.

[/quote]Samanthasta on tehty aivan kauhea kana siinä viimeisimmässä elokuvassa, oikein harmittaa.

Vierailija
388/1450 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tosiaan inhorealistisen oksettava se kohtaus, jossa Samantha lähtee Richardin kanssa panohommiin Smithin edessä. Säälittävää jopa. Mietin aina, että löytyisikö muka jostain tuollainen mies kuin Smith, joka ihan odottaisi naista? En usko, en.

Ihan hauska kohtaus oli se, missä Carrie antaa tamponin sille huippuraflan hovimestarille ja sen jälkeen löytyy aina paikka ko. ravintolasta :)

Carrien tulotasoon vielä, että olisiko ollut kuitenkin "silmäätekevä" ainakin loppupuolella. Häntähän kuvattiin Bergerin kanssa silloin jossakin kissanristiäisissä seurapiiripalstalle. Elokuvan hääpukukuvauksista puhumattakaan.

Vierailija
389/1450 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin unohtanut ton Bigin messusekoilun! Ja katumussoiton perään. Yök!

Vierailija
390/1450 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepulis

Vierailija
391/1450 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuon Mirandan ja Steven koiran nimi on? Vai onko sitä edes sanottu, en ainakaan muista. Ja olikos se kuvioissa mukana vielä silloin kun he palasivat yhteen?

Vierailija
392/1450 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi oksetus Big ja Carrie! Nyt vasta tajuan kuinka VÄÄRIN!

Vierailija
393/1450 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 21:28"]

Mikä tuon Mirandan ja Steven koiran nimi on? Vai onko sitä edes sanottu, en ainakaan muista. Ja olikos se kuvioissa mukana vielä silloin kun he palasivat yhteen?

[/quote]

Eikös se ollut Scout, ja myöhemmin Steve nimesi baarinsakin sen mukaan?

Vierailija
394/1450 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Scout. Sama nimi kuin Steven koiralla. Kyseinen koira on kuvioissa ainakin vielä siinä vaiheessa, kun Miranda ja Steve menevät katsomaan taloa Brooklynissa.

Vierailija
395/1450 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinpä olikin(siis se koira)! Kiitos!

Vierailija
396/1450 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sjp kihon kanssa sen rahojen takia?

Vierailija
397/1450 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 17:54"]

Minkä ikäiset naiset tähän ketjuun kommentoi? Itse olen 46-vuotias. Varmasti on paljon nuorempiakin, koska sarjan uusinnat pyörii jatkuvasti. Mutta te, jotka katsoitte, silloin kun sarja tuli ekan kerran.

[/quote]

41 :)

Vierailija
398/1450 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 21:28"]

[/quote]

Scout. Sama nimi kuin Steven koiralla. Kyseinen koira on kuvioissa ainakin vielä siinä vaiheessa, kun Miranda ja Steve menevät katsomaan taloa Brooklynissa.

[/quote]

Scout-koira esiintyy myös ensimmäisessä elokuvassa.

Vierailija
399/1450 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, kuulostan ehkä turhamaiselta mutta olen aina ollut kenkäfriikki koska kengät ovat vaan niin kauniita taideteoksia, ja se kohtaus jossa Carrie ryntää Mirandan luokse kun tämä aikoo synnyttää ja ne lapsivedet suihkuaa Carrien uusille Louboutin-korkkareille! Meinasin pillahtaa itkuun niiden kenkien takia! :DDD Maksoihan ne sentään monta sataa.

PS. Omistan tänä päivänä mm. melkein saman näköiset Louboutinit kuin tuossa kohtauksessa oli.

Vierailija
400/1450 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 21:33"]

[/quote]

[/quote]

Eikö niillä ollut se Mirandan iso kissakin, Fatty nimeltään :) Mjau!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä