Miksi ulkomailla asuminen on niin luxusta verrattuna Suomeen?
Kommentit (35)
Minulle on lämpö luksusta: ulkoilu, ulkokahvilat ja -ravintolat, talomme pieni itse suunniteltu ulkokeittiö, tapahtumat ulkona (katujuhlat, kyläjuhlat, markkinat). Lämpimämpi ilmasto myös tarkoittaa pienempiä lämmityskuluja kuin Suomessa, ja sitä, ettei lasten pukeminen syksystä kevääseen ole niin aikaa ja tekstiiliä vievää kuin Suomessa.
Asun Briteissä, en nyt tätä menisi luksukseksi sanomaan, talot täällä ovat yleisesti ottaen paljon vanhempia ja huonokuntoisempia kuin Suomessa ja esim. monet lääkärin vastaanotot sun muut yleiset tilat tosi kulahtaneita kuin ajassa astuisi taakse päin. Toki sitä luksusta sitten saa kun on luksuspalkka.
Ai Pohjois-Koreassa asuminen on luxusta :D
Ihan tavallista elämää minä elin, kun asuin Saksassa. Ei ollut luksusta nähnytkään.
Lämpö on luksusta. Ihanaa lähteä sandaaleissa ulos
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavallista elämää minä elin, kun asuin Saksassa. Ei ollut luksusta nähnytkään.
Onhan se luksusta kun saa kasvattaa kukkaa omaan käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se luksusta kun saa kasvattaa kukkaa omaan käyttöön.
Surullista, jos tuo on sinulle luksuksen merkki.
Mun kateellinen kaveri luulee että on.
Kateilee matkusteluakin, lomia ynnä muuta.
Se vaan on joillekin pääasia.
Ihan kai se on se ja sama missä asuu.
Ja matkustaminen on henkilökohtaista, ei niitä juttuja voi jakaa, tai ei osaa edes sanallisesti kuvata.
Riippuu pitkälti siitä lompakon paksuudesta. Ihan missä hyvänsä elämä on luksusta kun on rahaa.
siellä on enemmän ihmisiä, enemmän rahaa ja enemmän koulutusvaihtoehtoja. suomi on pohjoinen naton vartiotorni joka ottaa idän pedon vastaan 10 vuoden sisällä.
no sehän on ihan accident of birth minne ihminen syntyy. eihän täällä metsien keskellä tiedettäisi ja tajuttaisi mistään mitään ilman koululaitosta.
Vierailija kirjoitti:
siellä on enemmän ihmisiä, enemmän rahaa ja enemmän koulutusvaihtoehtoja. suomi on pohjoinen naton vartiotorni joka ottaa idän pedon vastaan 10 vuoden sisällä.
Ugandassa enemmän rahaa ja koulutusvaihtoehtoja kuin Suomessa?
Niin se mikä on kenellekkin luksusta on täysin yksilöllistä eli täysin makuasia.
Vierailija kirjoitti:
no sehän on ihan accident of birth minne ihminen syntyy. eihän täällä metsien keskellä tiedettäisi ja tajuttaisi mistään mitään ilman koululaitosta.
No eipä nuo nykyajan älypuhelimien räpeltäjät ala olemaan sen älykkäämpiä. Päinvastoin...
Vierailija kirjoitti:
Mä koen kyllä metsät luksukseksi. Monet jossain maailman metropoleissa saa vaan kateellisena haaveilla aidon metsän näkemisestä.
Ulkomaat - tuo homogeeninen alua, jossa ei ole yhtään erilaisia valtioita ja paikkakuntia.....
Vierailija kirjoitti:
Minulle on lämpö luksusta: ulkoilu, ulkokahvilat ja -ravintolat, talomme pieni itse suunniteltu ulkokeittiö, tapahtumat ulkona (katujuhlat, kyläjuhlat, markkinat). Lämpimämpi ilmasto myös tarkoittaa pienempiä lämmityskuluja kuin Suomessa, ja sitä, ettei lasten pukeminen syksystä kevääseen ole niin aikaa ja tekstiiliä vievää kuin Suomessa.
Lämpimämpi ilmasto tarkoittaa monen maan kohdalla sitä, että ei ole kunnollista lämmitystä. Ei ole tuplaikkunoitakaan. Talvella sitten hytistään sisällä villatakeissa ja villasukissa. Lämmityskulutkaan ei ole kovin halpoja, kaasulasku yllättää.
Ei todellakaan ole. Ihan samanlaista se arki on ulkomaillakin, alkuhuuman jälkeen. Koti on siellä missä on kaikkein rakkaimmat ihmiset.
Ei ulkomailla asuminen ole mitään erityistä luksusta. Se on vain joidenkin ihmisten oma päähänpinttymä. Todella moni suurella uholla ulkomaille muuttanut suomalainen tulee nopeasti maitojunalla takaisin. Vaihtoehtoisesti he jäävät sinne mutta haluavat kaikki mahdolliset tuet ja tukiverkostot Suomesta mukaansa. Jos eivät saa niin siitä alkaa ulina.
Siellä ulkomailla voi olla elämästä nauttiminen sallittua.