Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ulkomailla asuminen on niin luxusta verrattuna Suomeen?

Vierailija
21.10.2024 |

Mielipiteitä ja kokemuksia?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ulkomailla voi olla elämästä nauttiminen sallittua.

Vierailija
2/35 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on lämpö luksusta: ulkoilu, ulkokahvilat ja -ravintolat, talomme pieni itse suunniteltu ulkokeittiö, tapahtumat ulkona (katujuhlat, kyläjuhlat, markkinat). Lämpimämpi ilmasto myös tarkoittaa pienempiä lämmityskuluja kuin Suomessa, ja sitä, ettei lasten pukeminen syksystä kevääseen ole niin aikaa ja tekstiiliä vievää kuin Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Briteissä, en nyt tätä menisi luksukseksi sanomaan, talot täällä ovat yleisesti ottaen paljon vanhempia ja  huonokuntoisempia kuin Suomessa ja esim. monet lääkärin vastaanotot sun muut yleiset tilat tosi kulahtaneita kuin ajassa astuisi taakse päin. Toki sitä luksusta sitten saa kun on luksuspalkka.

Vierailija
4/35 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai Pohjois-Koreassa asuminen on luxusta :D

Vierailija
5/35 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista elämää minä elin, kun asuin Saksassa. Ei ollut luksusta nähnytkään. 

Vierailija
6/35 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpö on luksusta. Ihanaa lähteä sandaaleissa ulos

Vierailija
7/35 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallista elämää minä elin, kun asuin Saksassa. Ei ollut luksusta nähnytkään. 

Onhan se luksusta kun saa kasvattaa kukkaa omaan käyttöön. 

Vierailija
8/35 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se luksusta kun saa kasvattaa kukkaa omaan käyttöön. 

Surullista, jos tuo on sinulle luksuksen merkki. 

Vierailija
9/35 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kateellinen kaveri luulee että on.

Kateilee matkusteluakin, lomia ynnä muuta.

Se vaan on joillekin pääasia.

Ihan kai se on se ja sama missä asuu.

Ja matkustaminen on henkilökohtaista, ei niitä juttuja voi jakaa, tai ei osaa edes sanallisesti kuvata.

Vierailija
10/35 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu pitkälti siitä lompakon paksuudesta. Ihan missä hyvänsä elämä on luksusta kun on rahaa.

Vierailija
11/35 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä on enemmän ihmisiä, enemmän rahaa ja enemmän koulutusvaihtoehtoja. suomi on pohjoinen naton vartiotorni joka ottaa idän pedon vastaan 10 vuoden sisällä.

Vierailija
12/35 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sehän on ihan accident of birth minne ihminen syntyy. eihän täällä metsien keskellä tiedettäisi ja tajuttaisi mistään mitään ilman koululaitosta.

Vierailija
13/35 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siellä on enemmän ihmisiä, enemmän rahaa ja enemmän koulutusvaihtoehtoja. suomi on pohjoinen naton vartiotorni joka ottaa idän pedon vastaan 10 vuoden sisällä.

Ugandassa enemmän rahaa ja koulutusvaihtoehtoja kuin Suomessa? 

Vierailija
14/35 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se mikä on kenellekkin luksusta on täysin yksilöllistä eli täysin makuasia.

Vierailija
15/35 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no sehän on ihan accident of birth minne ihminen syntyy. eihän täällä metsien keskellä tiedettäisi ja tajuttaisi mistään mitään ilman koululaitosta.

No eipä nuo nykyajan älypuhelimien räpeltäjät ala olemaan sen älykkäämpiä. Päinvastoin...

Vierailija
16/35 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä koen kyllä metsät luksukseksi. Monet jossain maailman metropoleissa saa vaan kateellisena haaveilla aidon metsän näkemisestä.

Vierailija
17/35 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaat - tuo homogeeninen alua, jossa ei ole yhtään erilaisia valtioita ja paikkakuntia.....

Vierailija
18/35 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on lämpö luksusta: ulkoilu, ulkokahvilat ja -ravintolat, talomme pieni itse suunniteltu ulkokeittiö, tapahtumat ulkona (katujuhlat, kyläjuhlat, markkinat). Lämpimämpi ilmasto myös tarkoittaa pienempiä lämmityskuluja kuin Suomessa, ja sitä, ettei lasten pukeminen syksystä kevääseen ole niin aikaa ja tekstiiliä vievää kuin Suomessa.

Lämpimämpi ilmasto tarkoittaa monen maan kohdalla sitä, että ei ole kunnollista lämmitystä. Ei ole tuplaikkunoitakaan. Talvella sitten hytistään sisällä villatakeissa ja villasukissa. Lämmityskulutkaan ei ole kovin halpoja, kaasulasku yllättää.

Vierailija
19/35 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole. Ihan samanlaista se arki on ulkomaillakin, alkuhuuman jälkeen. Koti on siellä missä on kaikkein rakkaimmat ihmiset.

Vierailija
20/35 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ulkomailla asuminen ole mitään erityistä luksusta. Se on vain joidenkin ihmisten oma päähänpinttymä. Todella moni suurella uholla ulkomaille muuttanut suomalainen tulee nopeasti maitojunalla takaisin. Vaihtoehtoisesti he jäävät sinne mutta haluavat kaikki mahdolliset tuet ja tukiverkostot Suomesta mukaansa. Jos eivät saa niin siitä alkaa ulina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme