Sinkkuelämän (tv-sarja) mysteerit
Nyt kun noita Sinkkiksiä tulee taas uusintoina, niin kysyisin av-tietäjiltä jo kauan miettimiäni asioita:
1) Carrie käyttää ehkäisynä pessaaria (jumittui siinä yhdessä jaksossa). Vieläkö sitä oikeasti joku käyttää? Tai oliko yleinenkin ehkäisykeino n. 15 vuotta sitten tai nykyisellään Jenkeissä?
2) Charlotte ei halua ympärileikkaamatonta miestä ja selviää, että sellaisen kanssa naiskentelu on ollut muutoinkin naisporukassa harvinaisempaa. New Yorkissako (Amerikassa) on todella ympärileikatut miehet enemmistönä? Juutalaisiahan eivät kaikki ympärileikatut ilmeisesti sarjassakaan ole.
Kommentit (1450)
Näitä kun lukee ja vaikka kuinka sarjasta aikoinaan tykkäsinkin, niin Carrie on kyllä aika epämiellyttävä ja teennäinen hahmo.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 20:31"]
Muistin just että Justin Theroux (Jennifer Anistonin hottis mies) on näytellyt kaksi eri roolia Sinkkuelämässä, eka rooli oli flirtti mies bileissä ja toinen rooli kirjailijana joka aina laukes ennenaikaisesti. Carrie rakastui tuolloin enemmänkin miehen perheeseen.
[/quote]
Jep, tämä mua ihmetytti. Outoa laittaa sama näyttelijä eri rooleihin sarjassa, musta se oli jotenkin häiritsevää.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 21:06"]
Itse olen aina miettinyt tuota sarjaa katsoessani, että eikö Carrien lähipiiri ollenkaan lukenut tuota kolumnia, jota hän kirjoittaa? Ainakin niissä kohtauksissa, joissa hän kirjoittaa kolumniaan, usein kertoo ystäviensä rakkauselämästään ihan nimien kanssa ja suhde Kihoonkin on todella tarkasti pyöritelty ja käännelty. "I couldn't help at wonder was Big The One for me?"
[/quote]
Ite olen jotenkin ajatellut, että nämä Miranda, Samantha ja Charlotte sekä mr. Big on "salanimiä", joita hän käyttää kolumnissaan. Sarjahan tavallaan on koko ajan muka sitä kolumnia. Tai siis se vuodattaa sinne sunnuntain kolumniinsa sen viikon aikana tyttöjen kanssa koheltamansa. Sitten sarjassa käytetään myös näitä "salanimiä" selkeyden vuoksi. Tämmösen olen pienessä päässäni kuvitellut selitykseksi tähän.
Joka tapauksessa jossain kohtaa tätä ketjua joku huokaili tuota "I can not help but wonder" -fraasin ylenmääräistä viljelyä Carrien teksteissä. Olen siitä lähtien seurannut (tahtomattani!!!) asiaa ja olen katsonut n. 8 jaksoa. Näistä jaksoista YHDESSÄ ei käytetty tuota fraasia. Arvatkaa tuleeko tämä häiritsemään minua hautaan saakka nyt kun tämä on huomattu? :D Todellakin aika tautofoninen kirjoittaja.
Huh, kahlasin iltapuhteeksi 25 sivua tätä ketjua. Kiitos teille SATC-tietäjille, opin paljon uutta! :)
Itse tykkäsin "asusta" jossa Carriellä on musta nahkatakki ja kirkuvanpunainen huivi :). Pelkistettyä.
Tässä muuten toinen kuva siitä sanomalehtimekosta, ei roiku toinen rinta niin paljon.
Nyt tämän ketjun innoittamana katsomaan ne elokuvat.
Tänään Carrie tapasi Aidanin <3 vielä oli vähän masua miehellä, jonka sitten laihdutti ja treenasi pois myöhemmin, ja asiasta tehtiin oikein pointti sarjassa ainakin muutaman replan verran ja Aidanin piti näyttää uutta sixpackiaan. Tuo pehmeämpikin Aidan on kyllä aivan hurmaava. En muistanutkaan, ettei hän antanut Carrielle heti... ;)
Alkoi muuten harmittaa, etten NYC:n reissulla tehnyt sitä Sinkkis-kierrosta nyyh. Olisi vaan pitänyt, mutta ei muka ollut aikaa.... Manolo-kaupan takana sentään väijyin ;D
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 21:27"]
Itteäni hämmensi se kun Carrie kertoi käyneensä paskalla Bigin luona niinku se ois ollu joku uskomaton saavutus ja suuri käännekohta suhteessa??? Ja muut naiset oli ihan yhtä innoissaan ja Charlotte sanoi ettei se ole käynyt yhdenkään poikaystävän luona paskalla koska silloin suhteesta katoaa romanttisuus tai jotain vastavaa... Ei huhuh. Jos ne viettää esim yötä poikaystävällä niin lähteekö ne aina yhtäkkiä kotiin heti jos isompi hätä yllättää? :D Tää oli mulle ihan käsittämätöntä. Ite käyn kyllä vessassa sillon kun on tarve, olin sitten poikaystävällä tai en. Vaikea kuvitella että miehillä kävis pienessä mielessäkään lähteä himaan tollasen asian takia... Aika sovinistinen sarja välillä loppujen lopuksi. Etenkin Charloten kommentit ihan uskomattomia välillä.
[/quote]
Ollaan asuttu miehen kanssa kaksi vuotta saman katon alla, enkä vieläkään ole käynyt "kakkoshädällä", kun hän on kotona. Enkä varmaan ikinä tule käymäänkään. Aina kun käyn kusellakin niin laitan pönttöön paperia.
Carrien Manhattanin unelmaelämä on niin kaukana todellisuudesta kuin vain voi olla:
Niin siis, Miranda nousee ylös vasta Steven ja Debbien lähdettyä.. :D
-655
PS. Knicks-lääkärillä ja Mirandalla piti ehkä olla joku tapaaminen, joka peruuntui vesirokon takia, ja he päätyivät lopulta katsomaan yhdessä sitä sarjaa TiVolta, silloin ei Debbiellä ollut asian kanssa tekemistä. :)
Olen 23 ja katsoin joskus 14-16 vuotiaana ohjelman paremmin. 17-vuotiaana ostin itselleni dvd-boxin ja siitä lähin katsonut anout kerran vuodessa kaikki maratoonina läpi :D
Juuri nyt taustalla pyörii jakso, jossa Carrie deittailee Petrovskya ja Miranda ja Steve on menossa naimisiin :)
Onko muuten Carriella ollut joskus ikkunassa Marimekon verhot? Semmoiset hennon väriset.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 21:18"]Onko muuten Carriella ollut joskus ikkunassa Marimekon verhot? Semmoiset hennon väriset.
[/quote]
Taisi olla ja eikö siellä Hamptonissa ollut unikko pöytäliina?
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 21:18"]Onko muuten Carriella ollut joskus ikkunassa Marimekon verhot? Semmoiset hennon väriset.
[/quote]
Verhoista en tiedä, mutta Samanthan "grillibileissä" oli Marimekon pöytäliinat sinisillä unikoilla varustettuna.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 21:05"]
Mirandan piti lähteä viettämään iltaa tms. ja Bradyn oli tarkoitus olla Stevellä hoidossa. Steve tuleekin vielä uudestaan hakemaan jotain Bradyn lelua tyttöystävänsä kanssa, eikä Miranda halua vielä tavata tätä uutta naista. M viittoo Magdalle, ettei ole paikalla, piiloutuu makkariin, tajuaa Bradyn puuttuvan lelun olevan myös makkarissa, piiloutuu sängyn alle, huomaa Steven uuden naisen akryylikynnet ja rumat kengät ja nousee ylös pölyisenä.
Tyttöjen illassa he sitten puivat sitä, kuinka kaamea nainen onkaan, koska hänellä on akryylikynnet varpaissa. :D
[/quote]
ei ollut varpaissa akryylit. Debbie kumartuu nostamaan Bradyn tutin lattialta jolloin Miranda näkee sormien akryylikynnet. Myöhemmin Carrie kysyy minkä näköinen naikkonen oli ja Miranda vastaa nähneensä vain kynnet ja kengät ja että molemmat olivat akryylia.
Jaksossa mikä nyt menee niin Carrie näkee oopperassa Kihon ja hänellä menee ihan pasmat sekaisin. Ei siinä mitään, mutta mun mielestä on typerää soittaa kaverille (Mirandalle) keskellä yötä herättäen tämän (ja Steven) ihan vaan sen takia, että "näin Kihon!" Sit urputtaa taas suhteistaan ja kun Miranda kysyy onko kaikki hyvin niin "joo, kaikki taitaa olla hyvin". Ei voinut aamuun odottaa ton puhelun kanssa?? Kyse ei kuitenkaan ollut mistään järkkyjutusta minkä Carrie koki, hänhän vaan näki exän! Huoh tota Carrien itsekeskeisyyttä, jälleen kerran.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 21:29"]
Jaksossa mikä nyt menee niin Carrie näkee oopperassa Kihon ja hänellä menee ihan pasmat sekaisin. Ei siinä mitään, mutta mun mielestä on typerää soittaa kaverille (Mirandalle) keskellä yötä herättäen tämän (ja Steven) ihan vaan sen takia, että "näin Kihon!" Sit urputtaa taas suhteistaan ja kun Miranda kysyy onko kaikki hyvin niin "joo, kaikki taitaa olla hyvin". Ei voinut aamuun odottaa ton puhelun kanssa?? Kyse ei kuitenkaan ollut mistään järkkyjutusta minkä Carrie koki, hänhän vaan näki exän! Huoh tota Carrien itsekeskeisyyttä, jälleen kerran.
[/quote]
Joo, ja sitten vielä hyvänä ystävänä ilmoittaa, että kello on kolme ja hän soittaa sitten järkevämpänä aikana.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 21:22"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 21:18"]Onko muuten Carriella ollut joskus ikkunassa Marimekon verhot? Semmoiset hennon väriset.
[/quote]
Verhoista en tiedä, mutta Samanthan "grillibileissä" oli Marimekon pöytäliinat sinisillä unikoilla varustettuna.
[/quote]
Oli Marimekon verhot.
[/quote]
Joo, on sellaiset vaaleanpunertavat myöhemmillä kausills. Taitaa olla Tantsu-kangas. Mun kaverilla on samanlaiset ja se on kyllä kaunis kangas vaikken muuten Marimekosta tykkää.
Tuli mieleen yksi kohtaus, mitä en oikein tajua... Miranda synnyttää lapsensa, lapsen nappaa kätilö, kapaloi antaa Steven syliin. Sitten jostain käsittämättömästä syystä Steve ojentaa vauvan ihan ensimmäiseksi Carrielle, EI Mirandalle, lapsen ÄIDILLE !?! Miksimiksimiksi? :D
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 23:25"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 22:55"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 21:56"]
No mä en ainakaan suhteen alussa käy miehen luona hätä nro 2:lla, enkä piereskele (ainakaan kuuluvasti)...ehkä sitten olen liian häveliäs :)
[/quote]
Suomalaiset ei ymmärrä, että muualla ollaan tarkempia tuollaisesta, suomalaiset on niin ronskeja noiden pierujen ja paskojensa kanssa.
Ei se ole sovinismia, että toi poikaystävän luona paskominen kuvattiin noin, vaan realistista ottaen huomioon millaisia usassa ollaan noiden asioiden suhteen.
[/quote]
En piereskele tai röyhtäile äänekkäästi koska se on minusta huonotapaista. Oletan samaa käytöstä mieheltä. Ruuansulautkseen ei voi kuitenkaan itse vaikuttaa enkä ymmärä mitä niin härskiä vessassa käymisessä on? Suljettujen ovien takana sielä ollaan, ei mulla ainakaan tuu mitään hirveitä ääniä tai hajuja jos ei ole vatsatautia tms. Tuskin se toinen edes huomaa mitä siellä vessassa on tehty. En ymmärä tätä vesassa käynnin ajoittamista. Pitääkö vaan pidätellä vai mennä jonkun tekosyyn varjolla kotiin? Vai olla syömättä? Vaikuttaa hieman neuroottiselta.
Ja kyllä se on sovinisitista jos naisten pitää järjettömästi hävetä normaalia ruumiintoimintoa. Ihan sama onko se realistista vai ei. Realisimi ja sovinsimi ei sulje toisiaan pois. Vai onko niin että miehillekkin on jenkeissä paskalla käynti yhtä suuri ongelma? Vaikea kuvitella että Mr. Big olisi samalla tavalla vaivannut päätään asialla.
[/quote]
Siinä poliitikon pissafetississähän Carrie oli juomatta... Ja ryysti ison lasillisen vettä, kun poliitikko kertoi menevänsä yöksi kotiin :D