millä raskausviikolla plussasit
Kommentit (26)
3+5 - clearbluella. Samana päivänä tein halppistestillä ensin joka näytti negaa (herkkyys 10mIU) - ja pari tuntia myöhemmin clearbluella plussaa joka on kuitenkin vain 25mIU herkkyys. Monet sanoo että halppistestit näyttää yhtä hyvin kuin kalliit mutta ei ainakaan tässä mun tapauksessani.. mutta, clearblue siis oli oikeassa, koska viikko sitten synnytin ihanan tytön (:
Rv14. En edes tajunnut aikasemmin vaikka oli pahoinvointia:D
vitonen tuliko sulla sitten kuukautiset? :D
ap
Hätähousuna tein testin 11 päivää hedelmöittymisen jälkeen (eli rv 3+4) ovulaatiotestillä, joka näytti plussaa. Saman tien kauppaan ostamaan perustesti, en edes muista sen nimeä ja sekin näytti selvää plussaa.
aijjaa, näyttääkö ovukaatiotestit plussaa jos on raskaana?
ap
Taisi olla ihan apteekista ostettu perustesti (clearblue).
Molemmilla kerroilla testasin heti kun menkat oli päivän myöhässä eli kierron 29pv. ja +
Näyttää, mutta ei päinvastoin (eli raskaustestillä ei voi testata ovista).
8 (joka unohti mainita, että lapsi sai alkunsa inseminaatiolla, siksi hedelmöityspäivä on tarkalleen tiedossa)
Joku apteekin testi ja testasin siinä vaiheessa kun menkat oli viikon myöhässä. En, en vaan millään ymmärrä testailijahörhöjä jotka suurin piirtein panon jälkeen ovat tikkuun kusemassa. Jos on raskaana niin kyllä sen sitten tietää. Poikkeustapauksessa voisin kuvitella testaavani "etukäteen", jos vaikka on joku matkoille lähtö ja epäilisin että olis saattanut hedelmöitys tapahtua. Mutta muuten en tajua. No, raskaudesta ja vauva-ajastakin saa välineurheilua halutessaan. Malttamattomat plussapallot ovat yleensä just sellaisia.
Olen plussannut jo rv 4 david liuskatesteillä. Mutta lopetin liian aikaisen testaamisen, kun menkat silti alkoi viikon myöhässä joka kerta eli ilmeisesti kemiallisia raskauksia. Turhia pettymyksiä. Jos menkat viikon myöhässä niin Davidit näytti jo tosi selkeää plussaa ja silloin tein myös kalliimman clearbluen varmistukseksi. Eli liian aikaisin en testailisi.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 15:32"]Joku apteekin testi ja testasin siinä vaiheessa kun menkat oli viikon myöhässä. En, en vaan millään ymmärrä testailijahörhöjä jotka suurin piirtein panon jälkeen ovat tikkuun kusemassa. Jos on raskaana niin kyllä sen sitten tietää. Poikkeustapauksessa voisin kuvitella testaavani "etukäteen", jos vaikka on joku matkoille lähtö ja epäilisin että olis saattanut hedelmöitys tapahtua. Mutta muuten en tajua. No, raskaudesta ja vauva-ajastakin saa välineurheilua halutessaan. Malttamattomat plussapallot ovat yleensä just sellaisia.
[/quote]
Olen pahoillani jos sinua häiritsee toisten tekemiset, mutta mulla on sairauksia joiden vuoksi raskauden tarkkailu on aloitettava välittömästi lääkärissä jahka plussa pamahtaa :) Kaikilla ei niinsanotusti luontoäiti hoida hommaansa alusta loppuun asti - ainakaan turvallisesti.
ap
Mä testasin sinä päivänä kun kuukautisten piti alkaa eli se taisi olla 3+6. Sain himmeähkön plussan ja seuraavana päivänä sama. Testi oli joku apteekin oma merkki. En testaillut enää enempää kun ei ne kuukautiset sieltä alkaneetja mulla on yleensä tosi säännölliset. Nyt menossa rv 11 eikä oo kyllä epäselvää, että oon todellakin raskaana, kun pahoinvointi on jokapäiväistä ;)
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 15:41"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 15:32"]Joku apteekin testi ja testasin siinä vaiheessa kun menkat oli viikon myöhässä. En, en vaan millään ymmärrä testailijahörhöjä jotka suurin piirtein panon jälkeen ovat tikkuun kusemassa. Jos on raskaana niin kyllä sen sitten tietää. Poikkeustapauksessa voisin kuvitella testaavani "etukäteen", jos vaikka on joku matkoille lähtö ja epäilisin että olis saattanut hedelmöitys tapahtua. Mutta muuten en tajua. No, raskaudesta ja vauva-ajastakin saa välineurheilua halutessaan. Malttamattomat plussapallot ovat yleensä just sellaisia.
[/quote]
Olen pahoillani jos sinua häiritsee toisten tekemiset, mutta mulla on sairauksia joiden vuoksi raskauden tarkkailu on aloitettava välittömästi lääkärissä jahka plussa pamahtaa :) Kaikilla ei niinsanotusti luontoäiti hoida hommaansa alusta loppuun asti - ainakaan turvallisesti.
ap
[/quote]
Mitä lääkäri voi tehdä viikolla 3-4 jos raskaus todetaan?
4+0 Clearbluen testillä (ei digitaalinen).
Olin etukäteen päättänyt että testaan kp 42 (rv 6+0), mutta testasinkin jo viikkoa aiemmin eli rv 5+0 koska pahoinvointi niin paha. Tiesin kyllä ilman testiäkin että olen raskaana, mutta mies halusi "todisteen" raskaudesta ja kävi testin apteekista ostamassa.
[/quote]
ap
[/quote]
Menisitköhän kategoriaan "poikkeustapaus"? Ja niin, miten lääkäri voi vaikuttaa raskautesi etenemiseen viikolla 3-4?
[/quote]
ap
[/quote]
ihme mielensäpahotusta ja diivailua :D tossahan just mainittiin et poikkeustapauksissa on hänen mielestään ymmärrettävää testata nopsasti, eiköhän sun sairaudenkin takia ole "ok" :D
Pregcheck testi näytti mulla haalean plussan rv 3+1. Eli vain 10 päivää ovulaatiosta :)
Tiesin jo 3 päivän päästä rakastelusta että raskaana ollaan. Alkoi niin kova epänormaali tissikipu :)
Kotitestillä plussasin rv4+4 ja uudestaan vielä rv4+6 :)