Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko tilannut alkoholia netistä?

Vierailija
22.07.2014 |

Eli siinähän se otsikossa oli kysymys. Jos olet niin mistä ja mitkä oli postikulut? Entä onko kellään jäänyt paketti tulliin ja jos, niin miten on menetelty? Kyseessä siis nimenomaan etämyynti, eli siis nettikaupat, joissa kauppa itse hoitaa kuljetukset ja näin ollen hoitaa myös kaikki verovelvoitteet. EU-alueelta ostetusta alkoholista luonnollisesti kysymys.

Itse olen tekemässä ensimmäistä tilausta ja lähinnä Belgian Beer Factory ja Courmondo.de ovat ne, jotka tällä hetkellä ovat todennäköisimmät vaihtoehdot, mutta vinkkejä muistakin edullisista paikoista saa antaa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä, olen kaivannut tällaisia palveluja.

Vierailija
2/21 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Americanfood4u on osoittautunut hyväksi.

Tosi hyviä tarjouksia välillä muuten ei erityisen halpa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 11:02"]

Eli siinähän se otsikossa oli kysymys. Jos olet niin mistä ja mitkä oli postikulut? Entä onko kellään jäänyt paketti tulliin ja jos, niin miten on menetelty? Kyseessä siis nimenomaan etämyynti, eli siis nettikaupat, joissa kauppa itse hoitaa kuljetukset ja näin ollen hoitaa myös kaikki verovelvoitteet. EU-alueelta ostetusta alkoholista luonnollisesti kysymys.

Itse olen tekemässä ensimmäistä tilausta ja lähinnä Belgian Beer Factory ja Courmondo.de ovat ne, jotka tällä hetkellä ovat todennäköisimmät vaihtoehdot, mutta vinkkejä muistakin edullisista paikoista saa antaa.

[/quote]

No niin ja heti kirjoitusvirhe. Siis Gourmondosta oli kysymys:  http://www.gourmondo.de/g/index.jsf 

ap

Vierailija
4/21 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko alaikäinen tilata?

Vierailija
5/21 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 11:08"]Voiko alaikäinen tilata?

[/quote]

Miksei ei minulta koskaan ole kyselty mitään

Vierailija
6/21 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 11:04"]

[/quote]

Mitä olet tilannut ja mitä kustansi? Olen tuohon lafkaan toki jo aiemminkin tutustunut ja minulle on nimenomaan muodostunut mielikuva sangen hintavasta paikasta. Tuohan on siis saksalainen pulju, joka myy jenkkituotteita, eli eu:n ulkopuolelta tuotua tavaraa. On luonnollista, että hinnat ovat varsin kovat.

Jos esim olutta tilaa, niin silloin Saksasta kannattaa tilata saksalaista ja esim Belgiasta belgejä. Itseäni nimenomaan kiinnostaa belgioluet ja sen takia tuo Belgian Beer Factory on yksi vahva ehdokas. Sieltä saisin mm yhtä suosikkioluttani Chimayn Blueta kotiovelle tuotuna postikuluineen noin 2 euroa puteli. Alkossa sama pullo maksaa 4,39€.

Vierailija
7/21 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim saksassa saa vanhempien/valvojan seurassa ostaa bissee 14 v ja ilman vanhempia 16 v

Vierailija
8/21 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kustansi... Verbi on "maksaa". Mitä maksoi?

Vierailija
9/21 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 11:04"]

[/quote]

Mitä olet tilannut ja mitä kustansi? Olen tuohon lafkaan toki jo aiemminkin tutustunut ja minulle on nimenomaan muodostunut mielikuva sangen hintavasta paikasta. Tuohan on siis saksalainen pulju, joka myy jenkkituotteita, eli eu:n ulkopuolelta tuotua tavaraa. On luonnollista, että hinnat ovat varsin kovat.

Jos esim olutta tilaa, niin silloin Saksasta kannattaa tilata saksalaista ja esim Belgiasta belgejä. Itseäni nimenomaan kiinnostaa belgioluet ja sen takia tuo Belgian Beer Factory on yksi vahva ehdokas. Sieltä saisin mm yhtä suosikkioluttani Chimayn Blueta kotiovelle tuotuna postikuluineen noin 2 euroa puteli. Alkossa sama pullo maksaa 4,39€.

[/quote]

Olen tilannut ainoastaan tarjoustuotteita eli jenkkibissejä noin 10€ laatikko ja jotain limuviinoja? (Crunk juice, four loco) kun on erityisen halvalla saanut.

Vierailija
10/21 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 11:25"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 11:04"]

[/quote]

[/quote]

Olen tilannut ainoastaan tarjoustuotteita eli jenkkibissejä noin 10€ laatikko ja jotain limuviinoja? (Crunk juice, four loco) kun on erityisen halvalla saanut.

[/quote]

Mikä määrä, paljonko postikulut ja siis mikä oli kokonaishinta? 

Vierailija
11/21 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gourmondon tilauksessa kesto 2,5vk tulla, muuten ok. Beerfactorysta tuli 9 päivässä belgioluet, erinomaista.

Vierailija
12/21 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 11:29"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 11:25"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mikä määrä, paljonko postikulut ja siis mikä oli kokonaishinta? 

[/quote]

Muistaakseni toimituskukut on 10€ tuolla ja ups toimittaa kotiin. Viimeksi tilasimme 4 laatikkoa olutta ja jotain muita juomia irtopulloina kokonaishinta oli 60-70 euroo en muista nyt just

Vierailija
13/21 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gourmondosta tuli viikossa ja kulut oli kympin. Komea nuori uros kantoi eteiseen asti tilauksen:)

Vierailija
14/21 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 11:57"]

Gourmondosta tuli viikossa ja kulut oli kympin. Komea nuori uros kantoi eteiseen asti tilauksen:)

[/quote]

Ostitte siis yli 150 eurolla Gourmondon tuotteita. Gourmondon postikuluhinnoittelussa erityisesti miellyttää postikulujen pienentyminen tavaramäärän/painon lisääntyessä, kun taas muilla pääsääntöisesti postikulut nousee painon lisääntyessä. Gourmondossa muutenkin maltilliset postikulut. Eihän se 15 euroakaan alle 150 euron tilauksesta paha hinta ole.

Vierailija
15/21 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gourmondosta myös on tullut tilattua mutta itella välikätenä pelottaa kun se ties millä verukkeella jättää kantamatta laatikot kotiovelle ja näin on käynytkin. Lähde sitten autottomana kantamaan jotain 18 kiloa viinaksia postista joka on jossain viiden kilsan päässä. Kunpa ne voisvat tehdä diilin jonkun muun firman kanssa täällä suomen päässä niin etä deutche post toimittaisi vaan tonteille ja joku muu jatkaisi siitä.

Vierailija
16/21 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gormondosta tilaajille pikku vinkki: kannattaa seurata tilausvahvistuksessa näkyvillä koodeilla DHL:n omaa pakettien etenemistä Suomeen saakka. Kun ne ovat Suomessa, ala käyttää Postin lähetysseurantaa. Kun näet, että ne on lajiteltu, paketit tulevat hyvin todennäköisesti seuraavana arkipäivänä kotiovellesi 10-14 välillä. Siitä ei soiteta etukäteen. Olen itse jäänyt kyttäämään paketteja kotiin sen takia ja onnistui, ei tarvinnut hankkiutua kauas postiin.

Itselläni kaksi noin 300e tilausta takana Gormondosta ja hyvin on toiminut. Upeita oluita (mm. olutjoulukalenteri miehelle!), viinejä, skumppaa ja jopa jauhoja, hilloja ja muita elintarvikkeita.

Vierailija
17/21 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelen edellisessä kirjoitusvirheitäni, piti olla siis Gourmondo. Posti tosiaan jättää paketit lähimpään konttoriisi, jos et ole paikalla paketteja toimitettaessa.

Vierailija
18/21 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 11:08"]

Voiko alaikäinen tilata?

[/quote]

Älä kumminkaan nyt lähde tilaamaan. Odotat rauhassa kun 18v tulee täyteen ja sitten vasta alat kippaamaan.

Vierailija
19/21 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 21:59"]

Gourmondosta myös on tullut tilattua mutta itella välikätenä pelottaa kun se ties millä verukkeella jättää kantamatta laatikot kotiovelle ja näin on käynytkin. Lähde sitten autottomana kantamaan jotain 18 kiloa viinaksia postista joka on jossain viiden kilsan päässä. Kunpa ne voisvat tehdä diilin jonkun muun firman kanssa täällä suomen päässä niin etä deutche post toimittaisi vaan tonteille ja joku muu jatkaisi siitä.

[/quote]

Ota taksi.

Vierailija
20/21 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan rautalangasta; jos nyt tilaan vaikka 150€ viinejä tuolta gourmondosta, tuleeko minulle muita kuluja postikulujen lisäksi? Voivatko ne "jäädä" tulliin? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi