Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teinipoikani alkoi valittaa, kun oltiin viettämässä aikaa isovenhempien kanssa

Vierailija
16.07.2021 |

Koronan takia ei olla ties kuinka pitkään aikaan käyty heidän kanssaan missään. Nyt oltiin syömässä ja ulkoilmakonsertissa. Äitini oli sen järjestänyt poikaa ajatellen, kun tykkää musiikista. Kun oltiin syöty, niin poika alkoi valittaa, että ei jaksa enää olla siellä ja haluaa kotiin, ei halua kuunnella bändiä. Sanoi että hänet on huijattu sinne.

Lähdin pojan kanssa kotiin, kun hävetti niin paljon käytös. Äidistä näki että pahoitti mielensä, mutta ei tietenkään sano sitä ääneen. Ymmärrän, että teineillä on omat juttunsa, mutta ettei edes paria tuntia kestä tilaisuudessa, joka on järjestetty häntä varten.

Olenko kohtuuton, kun suutuin pojalle? Tuntuu, etten tunne häntä enää ja hän lipuu jonnekin pois. Parin vuoden päästä täysi-ikäinen.

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koivuniemen herra tanssimaan paljaalle pyllylle niin oppii poika olemaan. 

ja taas on palstan naisilla väkivaltafantasiat tulilla miehiä kohtaan. 

jos sinä muumio et sitä vielä tiedä, niin tuo on kielletty laissa jo vuosikausia sitten muutenkin. 

häpeä saatanan paska. 

Yksi kommentti=kaikki palstan naiset. Oletko oikeasti noin sekaisin?

Vierailija
22/104 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos sinä muumio et sitä vielä tiedä, niin tuo on kielletty laissa jo vuosikausia sitten muutenkin. 

häpeä saatanan paska. 

Sinulle suuhun saippuapesu, kun noin rumia puhut! Häpeä ihan itse vaan tekosiasi! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-ikäistä pitää äidin lähteä kotiin viemään kun mussukka tahtoo!

Kyllä teinit käyttävät valtaa jos huomaavat että sitä on tarjolla.

Vierailija
24/104 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniikki lumihiutale taas vauhdissa. Ja mamma passaa! Varmaan vielä osti jätskinkin kotimatkalla, ettei vaan jäänyt paha maku suuhun ilkeän mummon loukkaavasta toiminnasta. 

Vierailija
25/104 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttelitko teinin kanssa siitä, että hän pahoitti (syöpähoidot juuri läpikäyneen) äitisi mielen? Eikö se tunnu hänestä miltään? :/

Juttelin ja poika sanoi, ettei hän ole tehnyt mitään väärää. Oli viestitellyt isoäidin kanssa ja saanut siitä sellaisen käsityksen, että ei haittaa. Ja minä olen pojan mielestä se ärsyttävä nillittäjä nyt. Ap

Vierailija
26/104 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juttelitko teinin kanssa siitä, että hän pahoitti (syöpähoidot juuri läpikäyneen) äitisi mielen? Eikö se tunnu hänestä miltään? :/

Juttelin ja poika sanoi, ettei hän ole tehnyt mitään väärää. Oli viestitellyt isoäidin kanssa ja saanut siitä sellaisen käsityksen, että ei haittaa. Ja minä olen pojan mielestä se ärsyttävä nillittäjä nyt. Ap

Niinhän sinä oletkin.

Mikä tämä mummokonsertti edes oli? Joku Mikko Alatalon keikka? 

Vierailija
27/104 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te sitä pakotatte. Antakaa olla.

Ei saa pakottaa meidän mussukkaa. Meidän mussukalle tulee paha mieli, jos se ei saa tehdä mitä haluaa, niih!

Vierailija
28/104 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uniikki lumihiutale taas vauhdissa. Ja mamma passaa! Varmaan vielä osti jätskinkin kotimatkalla, ettei vaan jäänyt paha maku suuhun ilkeän mummon loukkaavasta toiminnasta. 

Selkeästi olen kasvattajana tehnyt jotain väärin ja tämänkin tilanteen olisin voinut hoitaa eri tavalla, kun vaan olisin osannut. Harmittaa ja suututtaa. Ap

Vierailija
29/104 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selkeästi olen kasvattajana tehnyt jotain väärin ja tämänkin tilanteen olisin voinut hoitaa eri tavalla, kun vaan olisin osannut. Harmittaa ja suututtaa. Ap

Jatkoa varten opiksi: Teiniltä saa ja jopa pitää vaatia hyviä käytöstapoja. Teinin myös saa ja välillä pitääkin pakottaa tekemään asioita, jotka eivät ole ihan niin kivoja. Elämä ei ole aina kivaa ja mitä varhemmin sen oppii hyväksymään, sen parempi. Muutama tunti syömässä/konsertissa mummon mieliksi ei ketään tapa tai edes satuta. Loppupäivän voi sitten istua taas nenä kiinni puhelimessa. 

Vierailija
30/104 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että kovin hmm... rajallinen kapasiteetti teinillä, jos ei ihan itse tajua tuollaisen toiminnan pahoittavan mummon mielen. 

Vierailija
31/104 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkoa varten opiksi: Teiniltä saa ja jopa pitää vaatia hyviä käytöstapoja. Teinin myös saa ja välillä pitääkin pakottaa tekemään asioita, jotka eivät ole ihan niin kivoja. Elämä ei ole aina kivaa ja mitä varhemmin sen oppii hyväksymään, sen parempi. Muutama tunti syömässä/konsertissa mummon mieliksi ei ketään tapa tai edes satuta. Loppupäivän voi sitten istua taas nenä kiinni puhelimessa. 

Teiniltä voi myös jatkossa kysyä, kiinnostaako osallistua eläkeläisten humppaorkesterin iltamiin. 

Vierailija
32/104 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavissa tapahtumissa olen uhkaillut ja kiristänyt teinit hiljaisiksi etukäteen.

Esim yksi ravintolaillallinen... kerroin että sinne ei mennä vain syömään, vaan me istutaan siellä pöydässä vähintään kolme tuntia. Ja mä en ota vastaan yhtään valitusta ruuasta; teinit olisivat saaneet tilata vaikka viisi jälkiruokaa, mutta ei yhtään nirsoilua.

Saatoin sanoa kaiken ylläolevan aika tiukkaan sävyyn.

Ylläri. Ne tilasi listalta, millä ei ollut edes hampurilaisia. Söivät, mitä tuotiin. Ottivat myös jälkiruuan. Osallistuivat keskusteluun. Eivät edes räplänneet puhelimiaan.

Olin niin ylpeä.

Vierailija
33/104 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

häpeä saatanan paska. 

Yksi kommentti=kaikki palstan naiset. Oletko oikeasti noin sekaisin?

Veetillä on mennyt nukkumaanmenoaika jo ohi, siksi se on noin äkäinen. 

Vierailija
34/104 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te päätitte sen teinin pään ylitse kaiken. Miksi?

Vierailija
35/104 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olisi kannattanut jo etukäteen puhua lapsen kanssa, että isoäiti on nyt järjestänyt tämän, koska haluaa viettää aikaa kanssanne ja olette muutaman tunnin ja käyttäydytte kauniisti, jotta isoäidille tulisi hyvä mieli.

Nyt kun tilanne meni miten meni ja lapselle on suututtu, voisi yrittää rauhoittua, käydä asia läpi ymmärtäväisesti lapsen kanssa ja sitten vielä isoäidin kanssa.

Vierailija
36/104 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teiniltä voi myös jatkossa kysyä, kiinnostaako osallistua eläkeläisten humppaorkesterin iltamiin. 

Voi toki. Mutta ei ole mikään pakko. Teinille voi myös opettaa, että asiat eivät aina mene hänen mielensä mukaan ja joskus voi tehdä asioita ihan vaikka vain ilahduttaakseen mummoa. Ei ole paha rasti, vaikka voi tylsää ollakin. Ei sitä aikuisen elämässäkään kaikki aina ole itselle mieluista. 

Vierailija
37/104 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikasi ei siis tajua mitään siitä, että on pahoittanut kaikkien muiden mielen?

Onko tässä taas kyseessä joku erityislapsi? 

Vierailija
38/104 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olisi kannattanut jo etukäteen puhua lapsen kanssa, että isoäiti on nyt järjestänyt tämän, koska haluaa viettää aikaa kanssanne ja olette muutaman tunnin ja käyttäydytte kauniisti, jotta isoäidille tulisi hyvä mieli.

Nyt kun tilanne meni miten meni ja lapselle on suututtu, voisi yrittää rauhoittua, käydä asia läpi ymmärtäväisesti lapsen kanssa ja sitten vielä isoäidin kanssa.

Kyseessä on TEINI, ei 3-vuotias. 

Vierailija
39/104 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi toki. Mutta ei ole mikään pakko. Teinille voi myös opettaa, että asiat eivät aina mene hänen mielensä mukaan ja joskus voi tehdä asioita ihan vaikka vain ilahduttaakseen mummoa. Ei ole paha rasti, vaikka voi tylsää ollakin. Ei sitä aikuisen elämässäkään kaikki aina ole itselle mieluista. 

voi jeesus. toivottavasti sinulla ei ole lapsia. 

Vierailija
40/104 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt helkkari teini-ikäinen ole enää mikään pikkulapsi, jolle täytyy lässyttäen selittää ja sanoittaa.

"Käydä läpi ymmärtäväisesti lapsen kanssa". Jessus mitä p*skaa, ei ihme että nykyiset teinit käyttäytyvät joka paikassa ihan miten sattuu.