Miksi ette usko niitä jotka varoittavat
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelisin jos olisi mitenkään järkeviä argumentteja. Ainoa järkevä argumentti on se, ettei rokotteita ole testattu tarpeeksi ja omalta osalta olen sen riskin valmis ottamaan.
Haittavaikutuksia on kirjattu noin tuhatkertainen määrä normirokotteeseen verrattuna.
Veritulpista on varoitettu tutkijoiden toimesta alusta asti, mutta kaikki on hiljennetty. Jos tulee haitravaikutuksia, pyytäkää d dimeeriarvo ja ihmetelkää, miksi se on koholla vaikka muut indikaattorit loistavat poissaolollaan.
Otatko mieluummin polion vai rokotteen? Isorokon? Vesikauhun?
Vesikauhuun ei ole rokotusta. Isorokko on kadonnut. Poliorokotuksista
Vesikauhuun ON rokotus. Se ei vaan ole rokotusohjelmassa. Mutta esim. tropiikkiin lähtevälle biologille se annettaisiin.
Eläinlääkäritkin taidetaan rokottaa sitä vastaan. Ja nämä muistaakseni annetaan myös jälkikäteen, jos epäillään vesikauhuisen eläimen puremaa. Ajoissa annettuna voi vielä auttaa, mutta jos oireet ehtivät alkaa, niin se on menoa sitten. Koirilla rabies kuuluu tärkeimpänä rokoteohjelmaan ja kyseinen rokote on myös ilmeisen toimiva.
Tämä nyt ei sinänsä liity mitenkään tähän korona-aiheeseen, jossa taudin vaarallisuus ei ole mitenkään verrattavissa rabiekseen, rokote ei ole likikään yhtä tehokas ja turvallisuudenkin vasta aika näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Pelkäätkö myös autolla ajoa, lääkkeitä, alkoholia, sokeria, suolaa, muita rokotteita?
Olen eri, mutta itse kyllä ainakin vältän liikaa alkoholin, lääkkeiden, sokerin ja suolan määrää.
huuhaa ei ole varoittamista vaan valehtelua ja väärä tiedon levitystä.....mitä varoittamista rokotteissa olisikaan.
Ainoa, mistä pitää varoittaa, on juurikin nämä valehtelijat ja väärän tiedon jakajat.
Vierailija kirjoitti:
Teille ei auta mitkään linkit koska ette ymmärrä tieteessä käytettäviä sanoja englannin kielellä.
Voit olla aivan varma, että aika monikin meistä ymmärtää "tieteessä käytettäviä sanoja englannin kielellä". Ja myös suomen. Tieteessä muuten ei kovin usein käytetä ilmaisua "luuydin osoittaa oireita".
Aha, se luuydin oireita ilmoitteleva on jo täälläkin ketjussa valheineen....kopioituja jenkkien huuhaa alustoilta on kaikki laittamansa.
Suoraan eng.kielisenä tai huonona konekäännöksenä niitä laittelee.
Saattaa tulla kymmeniä perättäin .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehkää ihan niinkuin haluatte! Otatte tai ette, elätte sitten juuri sen oman valintanne kanssa. Sekä taudissa että rokotteessa on hyvin pieni riski, joten on ihan henkilökohtainen valinta kumman riskin valitsee. Itse valitsen rokotuksen, koska sen avulla vapaampi elämä helpottuu.
Moni ei edes tiedä että joutuu silti käyttämään maskeja ja turvavälejä. Itse Krista Kiuru kun eilen kuvattu Porissa ilman maskia ja turvavälejä katsomossa ulkona. Ei hyvää päivää. Hän on kohta laittamassa rajoitteita. Miksi lehdet ei kirjoita??
No se nyt ei ole mikään ongelma. Tosin noikin on suosituksia, mutta toki itse niitä noudatan. Pääasia että matkustaminen helpottuu ja vakavan taudin riski omalla kohdalla pienenee lähes olemattomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse otin jo molemmat rokotteet. Ei mitään haittavaikutuksia. Mulle on aivan samantekevää haluatteko te muut suojata itseänne rokotteella vai ette. Luotan siihen että jos saan koronan rokotuksista huolimatta, oireet jää lieviksi. Todennäköisesti niin kävisi ilman rokotustakin koska en kuulu riskiryhmään. Mutta varmempi näin. Jokainen valitsee itse. Mutta kyllä elämä helpottuu kun ei tarvitse erikseen testeissä käydä ja olla karanteenissa jokaisen pikku reissun jälkeen. Nyt kesällä visbyn risteily tulossa, ja syksyllä sitten kreikkaan.
miksi jaat disinformaatiota. Silti joudut testeihin jos tulee oireita!!! Voit silti tartuttaa. Ota nyt hyvä ihminen selvää. Rokotteesta on hyötyä sinulle, kaikki eivät ole omaansa saaneet vielä.
Joo. Niinhän sanonkin että matkustaessa nimenomaan ei mitään automaattisia testejä ja karanteeneja tarvita. Sehän nyt on sanomattakin selvää että oireisena menen testiin. Mutta kyllä vaan liikkuminen helpottuu huomattavasti! Esimerkiksi nyt tulevan risteilyn jälkeen ei tarvitse jäädä karanteeniin eikä mennä testiin vain siksi ettäon risteilyllä ollut. Jos en olisi rokotettu, joutuisin näin toimimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miltä kuulostaa että ensin rokote tekee elimistöön koronaviruksen kaltaiset piikkiproteiinit ja sitten niitä vastaan kehittyy vasta-aineita? Tässä vaiheessa on uhkana se että piikkiproteiinit alkavat vaeltaa pitkin elimistöä muodostaen tukoksia.
Kuten sanottu, ei ala vaeltaa.
Niin paitsi jos otat 15 000 rokotetta kerralla, niin sitten sitä tavaraa kertyy kroppaan vääriin paikkoihin.
No ei vaella, mutta leviää monesti moneen muuhun paikkaan kuin olkalihakseen. Tämä on tutkittu ja todistettu juttu.
Samoin mRNA:n hajoaminen ei tapahdu nopeasti kuten oletus oli ja sitä jää osalla ihmisiä elimistöön tuottamaan piikkiproteiinia. Paljonko, mihin ja mikä on käytännön merkitys, niin en osaa sanoa.
Viimeisen puolen vuoden aikana on todistettu tiettyjä oletuksia rokotteesta vääräksi ja haittailmoituksia on tehty tosiaan massiivisesti. Harmillista on, että näistä ei saa keskustella missään. Jos tutkijoita ei hiljennettäisi, voitaisiin näitä selvitellä objektiivisesti ja arvioida faktojen pohjalta mitkä riskit ja hyödyt tosiasiallisesti ovat. Jos haitat myönnettäisiin avoimesti, voitaisiin arvioida miten niitä voisi minimoida ja miten itse rokotetta kehittää. Nyt lyödään pää santaan ja kämmenet korville, koska pelko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse otin jo molemmat rokotteet. Ei mitään haittavaikutuksia. Mulle on aivan samantekevää haluatteko te muut suojata itseänne rokotteella vai ette. Luotan siihen että jos saan koronan rokotuksista huolimatta, oireet jää lieviksi. Todennäköisesti niin kävisi ilman rokotustakin koska en kuulu riskiryhmään. Mutta varmempi näin. Jokainen valitsee itse. Mutta kyllä elämä helpottuu kun ei tarvitse erikseen testeissä käydä ja olla karanteenissa jokaisen pikku reissun jälkeen. Nyt kesällä visbyn risteily tulossa, ja syksyllä sitten kreikkaan.
miksi jaat disinformaatiota. Silti joudut testeihin jos tulee oireita!!! Voit silti tartuttaa. Ota nyt hyvä ihminen selvää. Rokotteesta on hyötyä sinulle, kaikki eivät ole omaansa saaneet vielä.
Kaikki ei edes aijo sitä ottaa, ja ottavat siis sitten riskit ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Lupaako THL, valtio ja rokotevalmistajat ottaa täyden vastuun kansalaisten mahdollisista haitoista tai kuolemista? Maksaako ne mulle loppuiän hyvän eläkkeen, jos vammaudun enkä kykene töihin? Lupaako vastata mun lapsen elatuksesta, kunnes täyttää 18v?
Tai voimmeko syyttää murhasta ja joutuvatko vastuuseen, jos ja kun joku kuolee rokotteen takia?
Sitten kun vastaus on kyllä, niin saattaisin harkita.
Kuitenkaan mitään kunnon korvauksia ei nyt saa ja jotta saisikin, yrittävät kaikin keinoin välttyä niiltä. Eipä herätä tämäkään luottamusta.
Sun eläkkees muodostuu just sellaseks kun oot hommia tehnyt ja palkkaa ansainnut, siitä se lasketaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa kyllä väitetty missään kohtaa etteikö voisi tartutta. Ja se on ihan totta että kahdesti rokotetulta ei vaadita testejä eikä karanteeneja. Joten mikä se disinformaatio olikaan? T.eri
Miksi uskoisin kouluttamattomien ja hampaattomien pövästien sokellusta?
Mrna kehittelijä huolissaan rokotteesta oli kirjoittanut näin twitterissään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päättäisivät nyt edes mikä se vaara on. Onko se mikrosiru, solumuunnos, vai jotain muuta?
se voi olla monia asioita, eniten on varoiteltu piikkiproteiinin leviämisestä lähes kaikkiin elimiin, vaikka sanottiin, että se pysyy ainoastaan rokotuskohdassa.
Onko tällä lopulta mitään merkitystä, jos immuunijärjestelmä toimii kuten pitää ja hoitaa piikkiproteiinit hemmettiin joka paikasta?
Tietysti jos henkilöllä on heikentynyt immuunijärjestelmä, voi tulla ongelmia. Mutta silloin tulee aivan varmasti ongelmia koronatartunnastakin -ja ihan mistä hyvänsä tartunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka täällä jakaa disinformaatiota? Ei kukaan joudu testeihin.
Vierailija kirjoitti:
"Tutkijat varoittavat mutta ne on hiljennetty", missäköhän olen aiemmin kuullut tätä sontaa... ai niin, UFO-jutuissa. Sielläkin on aina näitä tiedemiehiä, jotka haluttiin vaientaa koska he tiesivät että the truth is out there. Samoin kuulentohuijaus. Ja moni muu. Niin paljon vaiennettuja tutkijoita. Aina se totuus on jossain muualla, vaiennettujen tutkijoiden muistiinpanoissa.
No, kyllä niitä tutkijoita on aina välillä vaennettukin. Neuvostoliitossa joutui Siperiaan jos uskoi darwinistiseen, ei lamarckistiseen kehitysoppiin. Homo sovieticus-ideaali kun vaati ajatuksen hankittujen ominaisuuksien periytymisestä. Lännessähän lamarckismi oli kumottu jo aikoja sitten. Paitsi että nykyään epigenetiikka tavallaan viittaa siihen, että tietyssä mielessä hankitut ominaisuudet periytyvät, kun ympäristö päättää mitkä geenit aktivoituu jne.
Lähimenneisyydestä tulee mieleen "kananmuna ta.p.pa.a" -propaganda, joka on kaikessa hiljaisuudessa haudattu. Ei silloinkaan mikään eriävä mielipide päässyt vertaisarvioitavaksi ja kananmunan puolustajia pidettiin hörhöinä. Tai niitä, jotka väitti että sokeri on epäterveellistä.
Tai mites tuo serotoniiniteoria, josta ei koskaan ollut mitään näyttöä. SSRI-lääkkeiden pakkausseloisteissa lukee nykyään "ei tiedetä tarkkaan, miten lääke tehoaa". Ennen väitettiin kirkkain silmin masennuksen johtuvan serotoniinin vajauksesta, vaikkei mitään näyttöä ollut ja lääkkeiden kritisoijat tuomittiin. Sittemmin on käynyt ilmi se valitettava tosiasia, että mielialalääkkeiden teho on plasebon luokkaa, ja silloinkin saavutetaan vain tilastollisesti, ei kliinisesti merkittävä olon korjaantuminen.
Kannattaa muistaa se lähdekritiikki myös "virallisten tahojen" suhteen. Tiede ei ole puhdasta, vaan äärimmäisen politisoitunutta ja kaupallista. Ei se totuus tietenkään mv-lehdestäkään löydy.
(Itse olen kyllä ottanut rokotteen. En siis kritisoi koronarokotetta, vaan yletöntä "viranomaisuskovaisuutta".)
Vierailija kirjoitti:
Tehkää ihan niinkuin haluatte! Otatte tai ette, elätte sitten juuri sen oman valintanne kanssa. Sekä taudissa että rokotteessa on hyvin pieni riski, joten on ihan henkilökohtainen valinta kumman riskin valitsee. Itse valitsen rokotuksen, koska sen avulla vapaampi elämä helpottuu.
Minulla oli samanlainen ajattelumalli. Kahdesta pienestä riskistä päätin valita sen, mistä on minulle hiukan vaivaa, mutta joka tuo mielenrauhan vanhemmilleni ja ehkä vähän yhteiskunnan tasollakin (kun mahdollisimman moni on rokotettu).
En pelkää koronaa, enkä rokotetta. Enkä kyllä kuolemaakaan, että ehkä siksi voin suhtautua tähän rationaalisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelisin jos olisi mitenkään järkeviä argumentteja. Ainoa järkevä argumentti on se, ettei rokotteita ole testattu tarpeeksi ja omalta osalta olen sen riskin valmis ottamaan.
Haittavaikutuksia on kirjattu noin tuhatkertainen määrä normirokotteeseen verrattuna.
Veritulpista on varoitettu tutkijoiden toimesta alusta asti, mutta kaikki on hiljennetty. Jos tulee haitravaikutuksia, pyytäkää d dimeeriarvo ja ihmetelkää, miksi se on koholla vaikka muut indikaattorit loistavat poissaolollaan.
Otatko mieluummin polion vai rokotteen? Isorokon? Vesikauhun?
Vesikauhuun ei ole rokotusta. Isorokko on kadonnut. Poliorokotuksista
Vesikauhuun ON rokotus. Se ei vaan ole rokotusohjelmassa. Mutta esim. tropiikkiin lähtevälle biologille se annettaisiin.
Eläinlääkäritkin taidetaan rokottaa sitä vastaan. Ja nämä muistaakseni annetaan myös jälkikäteen, jos epäillään vesikauhuisen eläimen puremaa. Ajoissa annettuna voi vielä auttaa, mutta jos oireet ehtivät alkaa, niin se on menoa sitten. Koirilla rabies kuuluu tärkeimpänä rokoteohjelmaan ja kyseinen rokote on myös ilmeisen toimiva.
Tämä nyt ei sinänsä liity mitenkään tähän korona-aiheeseen, jossa taudin vaarallisuus ei ole mitenkään verrattavissa rabiekseen, rokote ei ole likikään yhtä tehokas ja turvallisuudenkin vasta aika näyttää.
Suomessahan jaetaan itärajalla säännöllisesti rokotesyöttejä ketuille ym, joten täällä on niin hyvä tilanne, että rabiesta on vain lepakoissa. Itärajan takana sitten ketuissa, susissa ja kulkukoirissakin.
Kertoo tuon rokotehysteerikon tietämyksen tasosta kaiken, ettei edes tiedä rabiekseen olevan rokotetta, ja silti luulee voivansa muodostaa koronarokotteesta jotenkin valistuneen mielipiteen.
Itse otin koronarokotteen, koska nähdäkseni suurin ongelma siinä on heikko teho, varsinkin uusia variantteja vastaan. Iso haittavaikutusraportointien määrä selittyy ns. raportointiharhalla: ihmiset raportoi oireita, joihin eivät olisi normirokotteen kohdalla kiinnittäneet mitään huomiota ja joilla ei välttämättä ole mitään tekemistä rokotteen kanssa -korrelaatio kun ei edelleenkään kerro kausaliteetista mitään.
Vierailija kirjoitti:
Anna AP edes yksi luotettava lähde!
Ei mitään nettipaskautube lähdettä vaan ihan tieteellinen fakta lähde!
Itselläni on oma järkeni aina ollut paras "lähde", niin tässäkin tapauksessa.
Ikävää ja erittäin outoa, että niin monilla ei epäilys ja järki ole herännyt tässä koronajumputuksessa yhtään millään tavoin, ihmettelen sitä joka päivä, niin järjettömältä se tuntuu.
Koska kukaan ei jaksa sinun hullun kuolaturvan höpinöitä?
Voit olla aivan varma, että aika monikin meistä ymmärtää "tieteessä käytettäviä sanoja englannin kielellä". Ja myös suomen. Tieteessä muuten ei kovin usein käytetä ilmaisua "luuydin osoittaa oireita".