Miksi ette usko niitä jotka varoittavat
Kommentit (208)
Californiassa viime aikoina koronaan kuolleista ihmisistä yksikään ei ollut täysin rokotettu. Toisin sanoen toisen rokotteen jälkeen et enää kuole koronaan. Pari viikkoa sen jälkeen alkaa mun normaali elämä.
Läheinen sukulainen, terve 50v kuoli muutama päivä rokotteen ottamisen jälkeen. Ei tee siis mieli itsekään ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Pelkäätkö myös autolla ajoa, lääkkeitä, alkoholia, sokeria, suolaa, muita rokotteita?
Joo ja aromivahvennetta
Vierailija kirjoitti:
Tuttava kuoli aivoverenkirtohäiriön jälkeiseen halvaukseen rokotteiden jlk
Tuttavani oli täysin terve, kunnes sai aivoverenvuodon ja kuoli. Tästä on aikaa noin 6 vuotta. Oletko koskaan kuullut sairaskohtauksesta?
Uskon toki, että joitain harvinaisia haittavaikutuksia ilmenee. Ne varoitukset uskon. Uskon kuitenkin myös, että covid on totta ja rokotteen avulla vältän sen huomattavasti todennäköisemmin kuin ilman sitä. Voin esim. palata töihin isoihin ryhmiin syksyllä ilman, että joudun enää pelkäämään makaamista letkuissa noin kuukauden ajan. Rokotteen ei tarvitse olla millään muotoa "täysin vaaraton tai täydellinen", jotta sen voi aivan hyvin ottaa.
Tuo "ihmisiä kuolee muutenkin" -argumentti on mielestäni koominen. En usko, että tuo fakta on keneltäkään unohtunut. Kyse onkin siitä, että haluaako ehdoin tahdoin kuolla juuri covidiin. Jos vaikka syöpiin olisi rokote, ottaisin sen heti. Tietoisesti voi valita vain sellaisia, jotka tiedetään ja on kehitetty. Toki välttelen sitä syöpääkin muulla tavoin, kuten pysymällä normaalipainossa ja syömällä terveellisesti.
Työkaverini kertoi eilen, että koronarokotteesta tulee pysyviä aivovauriota. Siskolleen oli tullut. Tunnen hänen siskonsa ja on kyllä niin sekopäinen jeesushihhuli, että hänen aivoissaan vika on ollut jo ennen rokotetta.
Olen saanut molemmat rokotteet. En saanut mitään oireita rokotteesta, maapallo on edelleen pyöreä, enkä ole tarvinnut vielä varmuuden vuoksi askartelemaani foliohattua.
Myydään foliohattu hintaan 290€. Hinnasta ei voi tinkiä!
Kun heillä ei ole yhtään todellisuuspohjaista faktaa varoituksensa tueksi. Eivätkä he ota huomioon sitä, kuinka vähän rokotteista on haittaa tappavaan koronavirukseen verrattuna. Ota vaan sinäkin rokotteet nurkumatta!
Valitettavan paljon on salaliittoteorioita koko korona aiheesta, "tietoa" on nykyisin liian paljon saatavilla joten ne joilla tarve uskoa huuhaa teorioihin niin ymmärrettävästi voi ajautua syvälle omiin uskomuksiin.
Kyllä täytyy kuitenkin todeta että parantamisen varaa olisi viestinnässä thl:n ja muidenkin toimijoiden puolelta. Rokotteita on vedetty pois myynnistä ja käytöstä joten eihän kaikki ole onnistunut tilastollisestikaan riittävän turvallisesti. Ei myöskään ole täsmätietoa ainakaan meilläpäin julkisesti lehdissä tai netissä ollut kaupungin puolelta että kenen rokotteita millonkin käytössä tai mitä rokotetta keneenkin pistetään ja millä periaatteella? Tässä äkikseltään kun vilkaisin thl:n sivuja niin eipä asia nopeasti selvennyt sen enempää, google sanoi että neljää eri rokotetta joista osa mrna ja osa adenovirusvektori... ja eikös näistäkin tämä johnssoni ole jo poisvedetty, ainakin joissakin maissa?
Näistä kun olisi vaikka paikallislehdessä napakka yhteenveto, lyhyt maanläheinen lausunto paikalliselta lääkäriltä ja taulukko ikäryhmineen / päivämäärineen että mitä pistetään, keneen pistetään ja milloin pistetään niin uskon että lisäisi halukkuutta mennä tuonne rokotukseen. Ja kyllä, asioita voi itse selvittää jos mielenkiintoa löytyy mutta siinähän helposti ajautuu rokotevastaiseksi jos rupeaa näitä tietoja tuolta netistä hakemaan...
Varmasti tilastollisesti hyödyt on haittoja suuremmat mutta itse ainakin toistaiseksi menen vapaamatkustajana ja haluan nähdä tuleeko vielä jotain haittoja kasvavassa määrin. Hämärästi muistissa kun aikanaan omaa lasta kovasti yritettiin neuvolan puolesta saada sikainfluenssa rokotteen testiryhmään, ei osallistuttu, mutta eikös tuossa testissä yllättävän moni suomalainenkin lapsi saanut pienehkön narkolepsian vaikka varmaan tilastollisesti hyödyt oli suuremmat kuin haitat, vai miten se meni..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonkun elimistö kestää rokotteen, toisen ei, täysin arpapeliä.
Voi luoja. MITTASUHTEET, hyvä ihminen! Ei se ole arpapeliä, eikä mikään fifty-fifty-tilanne. "Jonkun elimistö kestää rokotteen, toisen ei" = "Sadantuhannen ihmisen elimistö kestää rokotteen, yhden ei". Haittatodennäköisyys on tosin todellisuudessa vielä paljon pienempi kuin 1/100000.
Esimerkiksi Tanska lopetti rokottamisen Astra Zenecalla kokonaan ilmenneiden haittojen takia, kaksi veritulppatapausta riitti päätökseen. Se oli kuudes Euroopan maa, joka päätyi tähän ratkaisuun.
Juuri näin, eli MITTASUHTEET puuttui. E-pillereitä syövillä on tuohon verrattuna moninkertainen riski sairastua veritulppaan, mutta ei ketään se taida kiinnostaa...
Se johtuu katsos siitä, kun se E-pilleri on vain naisten juttuja, ja lisäksi ainoastaan Huonot Naiset käyttävät ehkäisyä, sillä E-pilleriähän käyttävät vain valtaisasti irtosuhteita harrastavat lumput jotka joutavatkin kuolla pois Kunnon Ihmisten parista. /s
(Siis oikeasti - noissa kulkutautimyönteisissä on etenkin jenkeissä suurin osa jotain oikeistokonservatiivi-fundamentalistiuskiksia, joita eivät oikeat terveysriskit kiinnosta, varsinkin jos ne eivät koske miehiä. Toinen iso ryhmä on sitten Maria N.:n kaltaisia feikkiluomuhippejä. Molempien ryhmien mielestä ihmisten pitäisi lisääntyä hallitsemattomasti koska Se On Luonnollista...)
en ota koronarokotetta,ei kiinnosta kuolenko vai kuoleeko joku muu siihen tautiin.se on voivoi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miltä kuulostaa että ensin rokote tekee elimistöön koronaviruksen kaltaiset piikkiproteiinit ja sitten niitä vastaan kehittyy vasta-aineita? Tässä vaiheessa on uhkana se että piikkiproteiinit alkavat vaeltaa pitkin elimistöä muodostaen tukoksia.
Kuten sanottu, ei ala vaeltaa.
Niin paitsi jos otat 15 000 rokotetta kerralla, niin sitten sitä tavaraa kertyy kroppaan vääriin paikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
en ota koronarokotetta,ei kiinnosta kuolenko vai kuoleeko joku muu siihen tautiin.se on voivoi
Oletpas lapsellinen pelokas pikku Possu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelisin jos olisi mitenkään järkeviä argumentteja. Ainoa järkevä argumentti on se, ettei rokotteita ole testattu tarpeeksi ja omalta osalta olen sen riskin valmis ottamaan.
Tällä tasolla on ihmisten järkeily. Juttuhan on niin, että mRNA-rokotteet eivät edes ole rokotteita sanan klassisessa merkityksessä, vaikka ne neulalla ihmiseen rokotteiden tavoin pistetäänkin. Kyse on geeniterapiasta. Saattaisi suuren yleisön fiiliksetkin olla hieman erilaiset, jos suoraan sanottaisiin, että "Oletko valmis ottamaan kokeellista geeniterapiaa yhteiskunnan heikoimmille vaarallisen taudin tukahduttamiseksi?".
Tavallinen ihminen ei ymmärrä mRNA-rokotteiden toimintaperiaatteita, saati sitten niiden riskejä, joista monet kaikella todennäköisyydellä tulevat ilmi viiveellä. Mutta onnea sitten yrityksissänne tulla raskaaksi muutaman vuoden kuluttua, jos olette vielä itse elossa.
Jos olisit esimerkiksi lukion käynyt, eli edes yleissivistävän koulutuksen saanut ihminen, tietäisit, että lähetti-RNA ei vaikuta deoksiribonukleiinihappoihin millään tavalla, eikä muuta niiden rakennetta. Päinvastoin: mRNA rakennetaan DNA:n pohjalta ja se puolestaan on peilikuva DNA:sta ja sen pohjalta kootaan koodia vastaavia proteiineja. Koska nämä proteiinit - koronan tapuksessa piikkiproteiinit - ovat elimistölle vieraita, hyökkää elimistö niitä vastaan.
Mieti. Minäkin tiesin asiasta enemmän, vaikken ole edes käynyt lukiota, vaan opiskellut biologiaa lukion oppikirjoista itsenäisesti, koska aihe kiinnostaa minua. Olen oikeasti kotisiivooja ammatiltani.
P.S. mRNA ei tee tumassa mitään, vaan sitä käytetään solulimassa esiintyvissä ribosomeissa proteiinejen valmistukseen. Muuta virkaa sillä ei ole ja sen elinaika yleensä on melko lyhyt. Siitä miten se tuhoutuu, en osaa toistaiseksi sanoa, sillä minulla ei tietoa siitä ole,mutta ne tuhoutuvat siksi, ettei solu muodostaisi tietynlaisia proteiineja turhaan ja liikaa.
Suomalainen ei usko näkemättä/kokematta.
Lupaako THL, valtio ja rokotevalmistajat ottaa täyden vastuun kansalaisten mahdollisista haitoista tai kuolemista? Maksaako ne mulle loppuiän hyvän eläkkeen, jos vammaudun enkä kykene töihin? Lupaako vastata mun lapsen elatuksesta, kunnes täyttää 18v?
Tai voimmeko syyttää murhasta ja joutuvatko vastuuseen, jos ja kun joku kuolee rokotteen takia?
Sitten kun vastaus on kyllä, niin saattaisin harkita.
Kuitenkaan mitään kunnon korvauksia ei nyt saa ja jotta saisikin, yrittävät kaikin keinoin välttyä niiltä. Eipä herätä tämäkään luottamusta.
Olen henkisesti tasapainoinen, joten hörhöjen jutut lähinnä huvittavat.
En mä käytä kaikkia lääkkeitäkään. Buranaakin vain äärimmäisen kovaan päänsärkyyn. Miksi ihmeessä suhtautuisin rokotukseen jotenkin toisin?
En ole punkkirokotustakaan hakenut vaikka se voisi ahkerana luonnossa liikkujana olla järkevää.
Mulla on oikeus elää oman etiikkani mukaan ja piste.
Ei ole olemassa lääkettä tai rokotusta (tai hoitoja) johon ei liittyisi jotakin haittavaikutusta. Voit kuolla vaikka tänään veden juomiseen, sekin voi olla vaarallista liiallisena.
Järki kaikessa, riskit on osattava suhteuttaa.