Lapselle nimeksi Helena? Liian tätimäinen?
Mieheni ehdotti Helena-nimeä piakkoin syntyvälle tyttärellemme (mummonsa toinen nimi). Olen vähän alkanut lämmetä ajatukselle, vaikka aika tätimäinen mun makuuni. Ehdotin miehelle Elenaa Helenan sijasta, mutta hänen mielestään Helena kauniimpi. Mitä mieltä ootte näistä nimistä? Saa ehdottaa myös toista nimeä :)
Kommentit (42)
Minä olisin halunnut meidän tytölle toiseksi nimeksi Helenan. Mielestäni kauniimpi kuin Elena (vähän venäläinen nimi makuuni) eikä ole pikkutytöillä yleinen, ainakaan vielä.
Äitini nimi on Helena! En ehkä siksi osais ajatella pienellä lapsella, mutta kaunis nimi. Ja Elena on myös kaunis. Toisaalta tapasin joku aika sitten pienen tytön nimeltä Eila ja se taas on tätini nimi, enkä olisi osannut ajatella pienellä lapsella sitä nimeä, mutta se kuulostikin ihan kivalta ja sopi tälle pikku likalle :D
Kaunis nimi. Aikuisikä on kuitenkin pidempi kuin vauva- / lapsuusaika, joten aikuismaisempi nimi lienee parempi kuin että viisikymppisenä huudellaan Pupuliksi tmv.
Helena kauhee..Elena kuin venäläinen..
Mun tyttären toinen nimi, aluksi epäröin ja nyt olen aivan rakastunut siihen nimeen, voisin hyvin antaa etunimeksikin :)
Voi, mummoni oli helena, joten en osaa kuvitella sitä lapsella vaikka hieno nimi onkin! Tästä syystä Elena on enemmän mieleeni. Mutta jos te molemmat tykkäätte helenasta, niin antakaa ihmeessä se! :) voihan sen laittaa myös toiseksi nimeksi, jos ei kutsumanimeksi halua.
Vähän mummomainen, mutta eikös mummomaiset nimet ole muotia?
Helena on ihana klassinen, kansainvälinen ja naisellinen nimi. Mielestäni sopii kaiken ikäisille, itse olen tavannut vain pari Helenaa ja nämä reilu parikymppisiä. Elena taas on makuuni liian itäeurooppalaisen oloinen.
Plussaa vielä siitä että nimeen liittyy jokin tarina, sellaiset juuri tekevät nimen kauniiksi ja kiinnostavaksi :)
Kaunis nimi, itse ajateltiin omalle lapselle. Lopulta yhdistettiin siihen minun nimeni ja laitettiin Milena
Haluaisin tuon tyttäreni nimeksi jos sellaisen joskus saan
Helena on kaunis nimi ja pian taas tosi trendikäs! Klassinen/ajaton toki myös.
Kaunis on nimi, tulee mieleen Troijan kaunis Helena antiikista (http://en.wikipedia.org/wiki/Helen_of_Troy)
Nimimuoti kiertää 80-100 vuoden sykleissä. Suurella todennäköisyydellä Helena tulee olemaan lähivuosina/vuosikymmeninä suosittu nimi. Nyt kun sen annat, olette sinä ja lapsesi edelläkävijöitä ja vähä jopa cooleja :). Itse tykkään Helenasta, herkkä nimi jollain tapaa.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 22:36"]Mun tyttären toinen nimi, aluksi epäröin ja nyt olen aivan rakastunut siihen nimeen, voisin hyvin antaa etunimeksikin :)
[/quote]
Sehän on tyttäresi etunimi.
Kaunis nimi!