jälkiehkäisy pilleri
Olemme seurustelleet mieheni kanssa lähes 3 vuotta. Jouduin luopumaan e-pillereistäni sillä hormoneja oli liikaa joka aiheutti auraavaa migreeniä. Olen koittanut kolmea eri merkkiä e-pillereitä, sekä minipillereitä jotka eivät sisällä hormonia juuri mitään (silti samat vaikutukset)
E-pillerit aloitin ennen seurustelua sillä kuukautiskivut olivat kauheita (runsas vuoto sekä älyttömän kipeä vatsa enkä päässyt sängystä ylös, särkylääkkeet eivät auttaneet)
Eli kuparirengas, kierrukka, minikierrukka, ehkäisykapseli, ja ehkäisylaastari jnei ovat myös pois suljettuja hormonien takia. Käytämme siis kondomia, joka kerta tietysti. Joten nyt kysyisin teidän mielipidettä, onko jälkiehkäisy pillerin käyttö väärin KERRAN käytettynä. Olemme siis jatkuvasti kondomilla sängyssä, eli houkuttelisi todella kovaa saada ilman. Mietimme vain, jääkö siihen sitten kiinni? Kiitos!
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 20:58"]Miten kävis minipillerit
[/quote]
Hänhän sanoi että eivät käyneet..
No en suosittele. Mulle jälkiehkäisy sai oksentelua aikaan, kauhean vatsakivut ja sekavan olon. En päässyt edes kouluun menemään silloin.
Kaikkiko vaan sen takia että haluat ilman? Hölmöt. Ostakaa extra ohuita kondomeja tai hyväksykää että tulee lapsi. So simple.
Harrastakaa seksiä kuukautisten aikana ilman kumia, todennäköisesti et raskaudu.
Mikäs kuparikierukassa on vikana, ei siinä mitään hormoneja ole??
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 21:01"][quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 20:58"]Miten kävis minipillerit
[/quote]
[/quote]
Missä kohdassa? Lukee minikierukka..
No jälkiehkäisyssähän se hormonimäärä on oikein pommi verrattuna normaaliin pilleriehkäisyyn, että en suosittelisi jos kaikista minipillereistäkin olet migreenin saanut
Hä? Mitä väärää jälkiehkäisyssä on?
Meillä seksiä on niin harvoin, että minun mielestäni meille ehdottomasti paras ehkäisy. Yksi tabletti muutaman kerran vuodessa.
Olen koittanut kolmea eri merkkiä e-pillereitä, sekä minipillereitä jotka eivät sisällä hormonia juuri mitään (silti samat vaikutukset)
En ole tajunnut tuota jälkiehkäisyn hormonia.. voi rähmä! Ja olemme koettaneet ohuilla kondomeilla mutta ne puristavat kuulemma miestäni ja tuppaavat kuivua vaikka lisää liukkaria :/ olemme olemme alle kahdenkymmenen joten lapset eivät ole vielä edes "harkinnassa". Enkä uskalla kuukautisten ainakana ilman kumia jos sattuisikin vahinko, sitä emme kestäisi vaan silloin pitäisi lapsi pitää kun on itse tiennyt riskit! -ap
Pitäskö keskustella lääkärin kanssa?
Kyllä kuulemma kuukautisienkin aikaan voi raskautua. Itse tein näin viime kuukautisien aikaan ettei käytetty kortsua ja nyt silti jännään jos olenkin raskaana. Kierto minulla pitkä 36pv ja kolme lasta ennestään joissa ollaan aina oltu vasta 10rv kun menkkojen mukaan 12rv. käyty siis kahteen kertaan ultrassa kun eka liian aikasin. Epäilen etten ole nyt raskaana mutta eihän sitä tiedä.
Onha se paljaaltaan kyllä mukavampaa mutta pakko se on kortsua käyttää kun minullekaan ei muu käy ja joskus haluan vielä ehkä lisääkin lapsia.
En silti suosittele jälkoehkäisytablettia. Näytti olevan jopa vain 50% ehkäisytehokin ja haittavaikutukset kovat.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 21:08"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 21:01"][quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 20:58"]Miten kävis minipillerit
[/quote]
[/quote]
Missä kohdassa? Lukee minikierukka..
[/quote]
"Olen koittanut kolmea eri merkkiä e-pillereitä, sekä minipillereitä jotka eivät sisällä hormonia juuri mitään (silti samat vaikutukset)"
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 21:07"]
Mikäs kuparikierukassa on vikana, ei siinä mitään hormoneja ole??
[/quote]
Niin mikä vika kuparikierukassa
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 21:20"]Se on kierukka.....
[/quote] todennäköisesti ymmärsit silti pointin! -ap
Kuparikierukka saattaa aiheuttaa lapsettomuutta sekä vahvistaa enemmän kuukautiskipuja. Käytän migreenilääkkeitä siis kuukautiskipuihin (pääkipu kuukautisten alkaessa sekä loppuessa, lisäksi maha kipu ennen ja jälkeen) -ap :)
Minä en pidä ajatuksesta että kierukka estää hedelmöittyneen munasolun kiinnittymisen eli miniabortoi
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 21:22"]Kuparikierukka saattaa aiheuttaa lapsettomuutta sekä vahvistaa enemmän kuukautiskipuja. Käytän migreenilääkkeitä siis kuukautiskipuihin (pääkipu kuukautisten alkaessa sekä loppuessa, lisäksi maha kipu ennen ja jälkeen) -ap :)
[/quote]
Myös perunan syöminen saattaa aiheuttaa syöpää ja lapsettomuutta.
Kannattaisiko kokeilla jos kerran kumin kanssa on kurjaa?
Ei se väärin ole, mutta jälkiehkäisypilleri sisältää sellaisen hormonipommin, että et varmasti sitä vapaaehtoisesti kroppaasi halua!