Millä perusteella valitset ruokakauppasi?
Sijainnin ja tuotteiden ja yleisen hintatason lisäksi?Olen perheemme pääasiallinen kaupassa kävijä ja kesäkuusta alkaen alkanut karttaa lähinnä olevaa kauppiasvetoista markettia ja suosin toisen kaupparyhmittymän kauppaa, jossa kohteliaasti suositellaan maskin käyttöä monin kuvin ja tauluin. Näin ihmiset siellä tekevätkin. Lähikaupassani suuri osa asiakkaista on alkanut asioida ilman maskia ja ilman käsidesin luokse pysähtymistä kauppiaan tarjoamasta telineestä. Kaupoilla on välimatkaa alle 3 kilometriä. Kaupan liikevaihto voi näinä aikoina johtua pienestä kertakäyttöisestä kankaanpalasta ja sen tuomasta tunteesta että olemme tässä yhdessä, että ihmiset haluavat huomioida toisiaan ja ymmärtävät pandemian ja viruksen käsitteen.
Kommentit (24)
En asu Suomessa, joten mulla on enemmän valinnan vaihtoehtoja ruokakauppojen suhteen kuin Suomessa, mutta tärkeimmät valintakriteerit on laatu, maku ja mielenkiintoinen valikoima. Voisin mennä jonkin verran kauemmaksi kauppaan jos lähellä oleva kauppa ei miellyttäisi. Myös ruuan eettisyys on tärkeää. Toki sitten myös hyvä palvelu, liikkeen viihtyvyys jaa tavaroiden helppo löytäminen vaikuttaa asian. Hinnalla on jonkin verran väliä. Halvimmissa en käy, koska halpaketjun valikoimat eivät miellytä itseäni enkä löydä kaikkia haluamiani tuotteita, luomu- ja terveysruokakaupasta ostaisin paljon enemmänkin jos budjetti antaisi periksi. Myös nettiruokakaupasta tilaan aika usein, koska siellä on loistavat valikoimat ja on näppärää kun ostokset kannetaan koti ovelle.
Asiakaskunta. Jos kaupassa käy puleja tai narkkeja säännöllisesti, niin kierrän kaukaa.
Mulla on vaikea masennus, joten haen lievitystä siihen erilaisilla uusilla pienillä kokemuksilla.
Vaihtelen kauppaa niin usein kuin mahdollista, koska esim. eri K-kaupoissa on monenlaisia uutuuksia, harvinaisuuksia ja herkkuja mitä ei ole lähikaupassa.
Viimeksi kävin ensi kertaa Ruoholahden K-marketissa ja siellä oli kivoja japanilaisia Mochi-palloja (tahmea makeinen jossa sisällä esim. pähkinätahnaa, makeaa punaista papua tai marjaa). En ollut ikinä kuullutkaan koko ruuasta tai herkusta. Kannatti käydä.