Millä perusteella valitset ruokakauppasi?
Sijainnin ja tuotteiden ja yleisen hintatason lisäksi?Olen perheemme pääasiallinen kaupassa kävijä ja kesäkuusta alkaen alkanut karttaa lähinnä olevaa kauppiasvetoista markettia ja suosin toisen kaupparyhmittymän kauppaa, jossa kohteliaasti suositellaan maskin käyttöä monin kuvin ja tauluin. Näin ihmiset siellä tekevätkin. Lähikaupassani suuri osa asiakkaista on alkanut asioida ilman maskia ja ilman käsidesin luokse pysähtymistä kauppiaan tarjoamasta telineestä. Kaupoilla on välimatkaa alle 3 kilometriä. Kaupan liikevaihto voi näinä aikoina johtua pienestä kertakäyttöisestä kankaanpalasta ja sen tuomasta tunteesta että olemme tässä yhdessä, että ihmiset haluavat huomioida toisiaan ja ymmärtävät pandemian ja viruksen käsitteen.
Kommentit (24)
Top 3 kriteerit tärkeysjärjestyksessä:
- Valikoiman laajuus
- Itsepalvelukassat
- Sijainti
Valintani on ensimmäisenä S, P ja C:kin käy joskus. K ehkä vähemmän. Monopoli niin vaihtoehtoja vähemmän.
Valikoima, hinta-laatusuhde, hyvä palvelu.
Aiemmin pelkästään sijainnin perusteella. Naapurissa pieni K-market, ei tarvetta eikä kiinnostusta lähteä muualle.
Nykyään tilaan kaikki ruokatavarat netistä. Sijainti ratkaisi siinäkin: tilasin lähimmästä kaupasta, joka toimittaa kotiin. Pieni K-market sekin.
Sijainnin ja jossain määrin valikoiman perusteella (suosin kotimaista). Ero hintatasoissa ei ole niin suuri, että ajattelisin sillä olevan käytännön merkitystä.
Käytän maskia kaupassa riippumatta siitä, pyydetäänkö sitä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Ei vaikeaa, kylällä kaksi kauppaa. Käy vaikka molemmissa.
Hinta ratkaisee, olen opiskelija. Jos ostan joskus herkkuja niin sitten en hinnasta niin välitä. Perusruoat ostan S-marketista ja ajoittain K-kaupoista alennuksista haen ruokaa. Kesällä käyn pyörällä kauempana automarketeissa, pääasiassa Lidlissä.
Valikoima, laatu, hinta ja kaupan siisteys, mukavuus, henkilökunnan asiallisuus ja muut asiakkaat.
Meillä menee kuukaudessa joka tapauksessa 1000 euroa ruokaan, joten haluan saada sillä rahalla meille sopivaa laatua ja juuri sitä mitä haluamme. Kaupan tulee olla siisti niin, että siellä viihtyy, henkilökunnan mukavaa ja muiden asiakkaiden samankaltaista porukkaa kuin oma perheenikin on. Sijainnilla ei ole niin väliä, sillä työni on liikkuvaa ja voin hyvin mennä mihin vain kauppaan, täällä Espoossa kauppoja löytyy.
Muilla asiakkailla tarkoitan sitä, että en halua tuntea olevani jossain liki-eastissa kaupassa, vaan omieni joukossa. Se on tärkeää. N47
Minulla on k- ja s-market suunnilleen samalla etäisyydellä kodistani. Toisessa on halvemmat maitotuotteet, toisessa parempi hevi osasto. Toisella on rainbow ja toisella pirkka tuotteita. Menen sinne kummasta saa enemmän tarvitsemiani ostoksia.
Faith kirjoitti:
Sijainnin ja jossain määrin valikoiman perusteella (suosin kotimaista). Ero hintatasoissa ei ole niin suuri, että ajattelisin sillä olevan käytännön merkitystä.
Käytän maskia kaupassa riippumatta siitä, pyydetäänkö sitä.
Minulla on periaatteena se, että jos henkilökunta käyttää maskia, niin minäkin käytän. Maskin käyttö ei ole ollut minulla koskaan ongelma.
Mulle ykköskriteeri on multavihannekset, eli pesemättömät perunat ja porkkanat. Koneellinen pesu saa kasvit erittämään "älä syö minua" -myrkkyjä, että ne jätettäisiin rauhaan. Jo parin päivän kaupassaolon jälkeen pestyjen maun erottaa selvästi pesemättömistä, pesemättömien eduksi.
Muita kriteerejä on LUOMUn löytyminen maitotuotteista, juustot mukaanlukien.
Prisma ja paikallinen S-market tulee yleensä valituksi.
Sijainti ykköskriteeri, koska ei ole autoa. Tosin jos lähin kauppa on joku ihan kiskurihintainen todella pieni lähikauppa, ja siitä alle kilometrin päässä on isompi kauppa, en mene tuohon lähimpään paitsi ehkä hakemaan jotain pientä joskus. Sijainnin lisäksi valikoima ja hintataso.
Erinomaisia lämpimiä aterioita, joskin hintaa vähän alaspäin kun saisi, itsepalvelukassa.
Meillä kriteereinä ovat ilta-ale ja tietyt tuotteet, joita ei saa kuin yhdestä kaupparyhmästä. Käydään siis vaihdellen S- ja K-kaupoissa sekä Lidlissä.
Käyn vaihdellen milloin missäkin. Pikkuostokset haen 300 metrin päässä olevasta Salesta, muut vähän isommat ihan mihin sattuu huvittamaan mennä. On jotain tiettyjä tuotteita, joita saa vain tietyistä paikoista ja sitten jos sitä tarvitsee, ostan kaiken muunkin samatsa paikasta. En välitä hinnoista, katson enemmänkin laatua.
Sijainti, vaivattomuus( tuohon vaikuttaa se miten tuotteet löytää kaupasta ja miten ne on sijoitettu), valikoima, palvelu. Järjestys välillä hiukan vaihtelee toisinaan valikoiman laajuus on ratkaisevin tekijä toisinaan taas se että kaupassa käynti on vaivatonta ja nopeaa.
Juurikin näin. En tajua miksi maski pitää juuri nyt riipaista naamalta julkisissa tiloissa.