Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

RV35+2 mitä tässä pitäisi tehdä? :(

Vierailija
21.07.2014 |

Eilisestä asti noita menkkasärkyjä on ollut ihan kamalasti, sattuu ja vihloo niin paljon etten meinaa kotona pärjätä :( Panadol eikä lämpimät suihkut auta. Voiko ä-polilla/synnärillä saada jotain tujumpaa lääkettä vai sanooko ne vaan että "koita kestää" jos soitan sinne? 

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin juuri että meillä on myös tismalleen sama rv menossa! :)

Jos vain ehdit jossain välissä, tulethan kertomaan kuulumiset että mitä siellä sairaalassa sanottiin ja joko saitte pikkuisen maailmaan vai harjoitteliko vasta :)

T: 29

Vierailija
42/46 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin juuri että meillä on myös tismalleen sama rv menossa! :)

Jos vain ehdit jossain välissä, tulethan kertomaan kuulumiset että mitä siellä sairaalassa sanottiin ja joko saitte pikkuisen maailmaan vai harjoitteliko vasta :)

T: 29

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 19:58"][quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 19:52"]

Toivottavasti tämä on provo.

Mikä siinä on niin hankalaa ottaa se puhelin käteen ja soittaa sinne synnärille? kohta se lapsi syntyy kotona. Vauhdilla sairaalaan, yrittävät ehtiä antaa sinulle piikin joka kypsyttää vauvan keuhkoja. (minulle annettiin vielä 36 viikolla, sitä ennen oli annettu jo kaksi) Mutta eivät enään ala synnytystä estää.

Toivottavasti kaikki menee hyvin. Miksi et pidä syntymättömästä lapsestasi huolta vaan roikut mammapalstalla?! Sinulla on todennäköisesti synnytys KÄYNNISTYNYT ja sinulle syntyy siis KESKONEN.

[/quote]

Juurihan kirjoitin että olen soittanut synnärille ja sieltä käskivät pikkuhiljaa lähteä tulemaan paikalle, mutta ilman kiirettä koska siellä on täyttä. Joten, tässä nyt istun koneella sen aikaa että mies saa syötyä ruokansa loppuun. Kamat on jo pakattu ja ihan just lähdetään.

Mutta on kyllä käsittämätöntä että tätäkin luullaan provoksi ja mua haukutaan tyhmäksi vain siksi että en ihan tarkalleen tiedä miten tällaisessä tilanteessa kuuluu toimia ja kysyn neuvoja täällä palstalla kokeneemmilta. Luulisi että esikoisen odottaja saisi olla hieman pallo hukassa kun neuvolassakin on puhuttu vain normaalista synnytyksestä jne! 

[/quote]

Tietysti saa olla pallo hukassa, mutta kylmä totuus on se, että teidän itsenne on otettava asioista selvää, eikä voi kuvitella kaiken vastuun olevan neuvolalla. Neuvola on raskauden ja pienen lapsen perheen tukena, ei vastuullisena kaiken tiedon tuuppaamisesta vanhempien päähän. Raskauden lopussa ja lapsen elämän alussa tapahtuu niin paljon ja niin vauhdikkaasti, että neuvolakäynnit ei riitä kaikkea selvittämään ja kun niiden välissäkin on toimittava itsenäisesti ja vastuullisesti. Siksi etenkin esikoisen odotusaikana pitää olla aktiivinen ja selvittää asioita ihan itse.

Tsemppiä synnytykseen, tuli se nyt tai myöhemmin, ja tietysti uuteen, upeaan elämänvaiheeseen pienen ihmisen kanssa. Nauttikaa joka hetkestä, ne menevät ohi yllättävän nopeasti!

Vierailija
44/46 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli runsas vetinen valkovuoto ja menkkamaisia tuntemuksia munasarjojen tienoilla varmaan kuusi viikkoa ennenkuin lapsi syntyi. Aivan normaalia kuulemma on toisilla tälläinen.

Vierailija
45/46 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli lapsivettä vaikka kuinka pitkään ("valkovuotia ja normaalia se vaan on", sanottiin kun kysyin) ja lopulta lapsi syntyi rv 34+0 eli heti kun ei jarruteltu. Kortisonipistokset ehdin saada. Alle viikko oltiin normaalissa perhehuoneessa ja sitten päästiin kotiin vaikka lapsi oli alle 2,5 kg. Ihan vaan pelottelijoille tiedoksi.

Vierailija
46/46 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla syntyi lapsi rv36+3 ja lapsivedet oli menny 2,5vrk aikaisemmin. Passittivat sairaalasta takaisin kotiin odottelemaan supistuksia, kun ei ollut synnärillä tilaa. Kaikki meni kuitenkin hyvin, ei tullut tulehduksia eikä muutakaan ongelmaa.. Ja kotiin päästiin pojan ollessa alle 2vuorokauden ikäinen, aikainen kotiutuskin johtui tilanpuutteesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan