RV35+2 mitä tässä pitäisi tehdä? :(
Eilisestä asti noita menkkasärkyjä on ollut ihan kamalasti, sattuu ja vihloo niin paljon etten meinaa kotona pärjätä :( Panadol eikä lämpimät suihkut auta. Voiko ä-polilla/synnärillä saada jotain tujumpaa lääkettä vai sanooko ne vaan että "koita kestää" jos soitan sinne?
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 19:35"]Kävin oikein pitkässä suihkussa ja hieman helpotti noi menkkasäryt ainakin tuolla selän puolella. Suihkun jälkeen laitoin alkkareihin pikkuhousun suojan ja hetken makoilin sängyllä, kun nousin ylös, tuntui ihan siltä kuin jotain olisi valahtanut housuihin, mitään ei näy eikä millekään haise mutta pikkuhousunsuoja ja alkkarit tuntuvat kosteilta. Kuvittelenko vaan vai oliko se lapsivettä?
[/quote]
Älä täältä kysele, vaan toimi!! Toivottavasti pärjäät tulevan lapsesi kanssa jos nyt jo noin aivotonta toimintaa!
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 19:41"]
Mene jo, ettei synny kotia!
[/quote]
Soitin synnärille ja sanoivat että pikkuhiljaa voin tehdä lähtöä sinnepäin, heillä on kuulemma aika täyttä joten kiirettä ei kuulemma kannata pitää.
Vaikea uskoa että keskossynnytykseen suhtauduttaisiin noin. Teille tulee varmaan vähintään 2-3viikkoa sairaalahoitoa jos nyt jo syntyy, toivottavasti ei synny. Googlaa matkalla / lukemiseksi sairaalaan kevyt.net saat keskostietämystä
Omani syntyi rv 34+2. Sain vielä salissa keuhkoja kypsyttävän piikin. Vauva syntyi nopsaan ja ilman mitään ongelmia.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 19:47"]Vaikea uskoa että keskossynnytykseen suhtauduttaisiin noin. Teille tulee varmaan vähintään 2-3viikkoa sairaalahoitoa jos nyt jo syntyy, toivottavasti ei synny. Googlaa matkalla / lukemiseksi sairaalaan kevyt.net saat keskostietämystä
[/quote]
Siis miten niin...vauva voi hyvinkin olla jo kolmikilonen. Tuskin tulee sairaalahoitoa.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 19:47"]
Vaikea uskoa että keskossynnytykseen suhtauduttaisiin noin. Teille tulee varmaan vähintään 2-3viikkoa sairaalahoitoa jos nyt jo syntyy, toivottavasti ei synny. Googlaa matkalla / lukemiseksi sairaalaan kevyt.net saat keskostietämystä
[/quote]
no ei välttämättä todellakaan tule. Omani oli se 34+2, kotiin kuudentena päivänä syntymästä.
Toivottavasti tämä on provo.
Mikä siinä on niin hankalaa ottaa se puhelin käteen ja soittaa sinne synnärille? kohta se lapsi syntyy kotona. Vauhdilla sairaalaan, yrittävät ehtiä antaa sinulle piikin joka kypsyttää vauvan keuhkoja. (minulle annettiin vielä 36 viikolla, sitä ennen oli annettu jo kaksi) Mutta eivät enään ala synnytystä estää.
Toivottavasti kaikki menee hyvin. Miksi et pidä syntymättömästä lapsestasi huolta vaan roikut mammapalstalla?! Sinulla on todennäköisesti synnytys KÄYNNISTYNYT ja sinulle syntyy siis KESKONEN.
Täällä joku järjenjättiläinen pelottelee!
Noilla viikoilla annetaan jo syntyä jos käynnissä on. Kortisoniakaan ei välttämättä käytetä.
Tässä kuussa on synnäreillä täyttä.
Tsemppiä!! Itse odotan oman synnytyksen käynnistymistä.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 19:52"]
Mikä siinä on niin hankalaa ottaa se puhelin käteen ja soittaa sinne synnärille? kohta se lapsi syntyy kotona. Vauhdilla sairaalaan, yrittävät ehtiä antaa sinulle piikin joka kypsyttää vauvan keuhkoja. (minulle annettiin vielä 36 viikolla, sitä ennen oli annettu jo kaksi) Mutta eivät enään ala synnytystä estää.
Toivottavasti kaikki menee hyvin. Miksi et pidä syntymättömästä lapsestasi huolta vaan roikut mammapalstalla?! Sinulla on todennäköisesti synnytys KÄYNNISTYNYT ja sinulle syntyy siis KESKONEN.
[/quote]
Juurihan kirjoitin että olen soittanut synnärille ja sieltä käskivät pikkuhiljaa lähteä tulemaan paikalle, mutta ilman kiirettä koska siellä on täyttä. Joten, tässä nyt istun koneella sen aikaa että mies saa syötyä ruokansa loppuun. Kamat on jo pakattu ja ihan just lähdetään.
Mutta on kyllä käsittämätöntä että tätäkin luullaan provoksi ja mua haukutaan tyhmäksi vain siksi että en ihan tarkalleen tiedä miten tällaisessä tilanteessa kuuluu toimia ja kysyn neuvoja täällä palstalla kokeneemmilta. Luulisi että esikoisen odottaja saisi olla hieman pallo hukassa kun neuvolassakin on puhuttu vain normaalista synnytyksestä jne!
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 19:58"][quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 19:52"]
[/quote]
Juurihan kirjoitin että olen soittanut synnärille ja sieltä käskivät pikkuhiljaa lähteä tulemaan paikalle, mutta ilman kiirettä koska siellä on täyttä. Joten, tässä nyt istun koneella sen aikaa että mies saa syötyä ruokansa loppuun. Kamat on jo pakattu ja ihan just lähdetään.
Mutta on kyllä käsittämätöntä että tätäkin luullaan provoksi ja mua haukutaan tyhmäksi vain siksi että en ihan tarkalleen tiedä miten tällaisessä tilanteessa kuuluu toimia ja kysyn neuvoja täällä palstalla kokeneemmilta. Luulisi että esikoisen odottaja saisi olla hieman pallo hukassa kun neuvolassakin on puhuttu vain normaalista synnytyksestä jne!
[/quote]
Vaikka kuinka monelta opastusta sait, että mene tai soita synnärille, niin senkin jälkeen vielä ihmettelit.
...ja sitten tällainen saa lapsen...
Voi mammat, kylläpä olette taas empaattisia:( Hävetkääpä vähän.
Jos lapsivedet lurahtelee ulos, mutta synnytys ei kunnolla käynnistykään ja jäät himaan pönöttämään, niin kohta huomaat, ettei vauva enää liiku. Viimeksi kun joku ihmetteli, että lapsivettä vai mitä lorahtelee ja epäili valkovuodoksi, lapsi kuoli kohtuun.
itse lähdin sairaalalle rv 35+4, lapsivettä tihkusi pöksyihin. Äiti minusta tuli vasta rv 36+2 ja koko aika oltiin vierekkäin synnyttäneiden osastolla (4 päivää), vauva voi hyvin (sokereita, kellastumista ja syömistä kyllä tarkastetltiin tiuhaan).
Tsemppiä ap:lle! :) voi olla että olo siitä vielä rauhoittuukin eikä neste pikkuhousun suojassa välttämättä ole lapsivettä, itsellä on samoja tuntemuksia välillä mutta kyllä se on vaan vetistä valkovuotoa ollut kun on tarkisteltu :) toki nyt kannattaa mennä äp polille tarkistamaan tilanne, mutta onneksi jo noin paljon viikkoja kasassa! :)
Terveisin se yksi joka erehtyi kyselemään muiden kokemuksia kipeistä suosituksista av palstalla taannoin. Edelleen yhtenä kappaleena ;)
Miksi täällä pitää oikeasti osan olla ilkeitä vastauksissaan???
Itsekkin viimeisillään, useamman lapsen jo saaneena ei nuo synnytyksen käynnistymisen merkit ole niin helppoja tulkita!!
Mullakin vastaavaa oloa ollut jo usean päivän ja vetistä valkovuotoa tulee juuri noin. Mutta on hyvä käydä tarkistuttamassa jos onkin lapsivettä ettei pääse mitään tulehdusta tulemaan!
Tsemppiä kaikille odottajille!!
Hopi hopi jo kohti sinne sairaalaa, lapsivesi se lorahti.