Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä 8-vuotiaan tulisi osata itse normi arjessa?

Vierailija
21.07.2014 |

Miehen kanssa hieman erimielisyyksiä lapsestamme.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksan vuotiaan pitäisi osata virittää tv-kanavat, asentaa ja poistaa ohjelmia kännykästä, maksaa verkkopankin kautta perheen laskuja. Leipoa sämpylöitä, porata reikiä seiniin tauluja varten, korjata ompelukoneella rikkimenneet vaatteensa, vaihtaa perheen auton renkaat. Asentaa pesukoneen letkut paikoilleen, aukaista tukkeutuneet viemäriputket, vaihtaa kiukaan kivet.

Vierailija
42/44 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 6.5 v ja 9.5 v lapset. Ekalle menossa ja kolmannelle. Eivät kykene pitämään päivärytmiä itse, mutta tekemään itse vaadittuja asioita. Tarvitsevat aikuista muistuttamaan mitä tehdään, koska syödään jne. Myös siihen etteivät pelaa koko päivää tai että ulkoilevat tarpeeksi. Mutta osaavat toki kaikki perusjutut: ottaa aamupalan, välipalan ja iltapalan jääkaapista, pukemaan itse vaatteet, pesemään hampaat ja kasvot, käymään vessassa ja suihkussa, ulkoilemaan keskenään tai itsekseen, kulkemaan lähelle harrastuksiin (kännykät on), käymään itse kavereilla, isompi saa käydä kaupassa. Kulkevat kouluun itse. Osaavat soittaa jos poikkeavat sovitusta, esim. ovat ulkona ja lähtevät kaverille. Siis normaalit arkiasiat osaavat, mutta toki tarvivat aikuista rytmittämään päivää. En jättäisi keskenään päivisin ja olettaisi et tajuavat mitä milloinkin pitää tehdä et jaksaa hyvin, esim syödä oikein jne.

Tota noin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattiakaivon ja hajulukon puhdistus.

Vierailija
44/44 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat tulee ketjuun kertomaan mitä itse ovat tehneet 8 vuotiaana. Näinköhän muisti pelaa? On hiukan eri kuulla n. 8 vuotiaan vanhemmalta kuin aikuiselta ihmiseltä, joka muistelee lapsuuttaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan