Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

7v tyttä ei halua farkkuja, farkkutakki,nahkatakkia, tennareita..

Vierailija
21.07.2014 |

.. ihan hirveää yrittää tilata tässä netistä kouluvaatetta! :O tähän mennessä kelpuuttanut pari trikoopuseroa.

tyttöä ei yhtään kiinnosta, miltä näyttää!  on kuin se sadun jöröjukka, joka ei anna harjata hiuksiaan eikä leikata kynsiään.. mitään pompuloita tai pinnejä on turha ostaa, ei suostu käyttämään niitä. edes nyt  kun kasvattaa otsista pois.. pari vuotta sitten joululahjaksi saatu nomination pyörii laatikon pohjalla, koska ei tykkää koruista

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap: hiusten suhteen sinun on tehtävä ratkaisu joka ei varmaankaan kaikkia teitä miellytä. On ne harjattava ja hiusten syönti on lopetettava. Ole aikuinen tässä kohtaa! Olen käynyt samanlaisen tappelun läpi pojan (!) kanssa. Ei antanut harjata hiuksia, ei osannut itse harjata, oli iso takkupehko, kun tuli isältään lomareissun jälkeen. Minä tiukkismutsina harjasin hiukset (nätisti, repimättä, mahdollisimman hellävaraisesti), käytin hoitoaineita ja motkotin hiusten syönnistä. Sittemmin poikakin oppi harjaamaan hiuksensa, nyt on jo leikannut ne pariin otteeseen lyhyeksi, kasvattaa välillä pitemmäksi ja leikkaa taas. 

Mene käymään lapsen kanssa vaikka Stadiumilla ja ostakaa ns. tuulitakki hänelle. Meillä ei vielä ole kummallakana lapsella ollut farkku- tai nahkatakkia. Vanhempi menee jo yläkouluun kuitenkin. Käy kaupoissa, kokeilkaa vaatteita. Lahjo lapsi siihen. Sano, että koulussa on oltava jotain vaatetta, niin on myös sovitettava, mikä hänestä tuntuu hyvälle. JA kengiksi pitää hommata ainakin lenkkarit, niitä tarvitaan liikuntatunnilla.

p.s. urheiluliikkeillä on myös verkkokauppoja.

Vierailija
22/26 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

11-12 vuotiaana alkoi vaatteet kiinnostaa kunnolla. Säästettiin silloin vaaterahoissa, ostettiin kirpparilta. Nyt sitten tuhlaan enemmän, kun osaa arvostaa vaatteitaan. Ei pakolla kannata.

meillä leikataan hiukset lyhyeksi polkaksi, jos ei hoida ja harjaa niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 11:07"]

ps. noista hiuksista vielä: ei muista/halua harjata itse, muttei anna minunkaan koskea! hiukset yltävät lapaluiden alle & tykkää vielä imeskellä latvat klimppisiksi, joten on useinkuin sillan alta ryöminyt pultsari..

[/quote]

Hahaa, olet tosiaan äitini sielunsisko. Hän kutsuu edelleen minua sillan alta ryömineeksi pultsariksi.

Miten olisi sääntö että joko aamulla harjaa hiukset itse tai muuten äiti harjaa puoliväkisin? Kummasti lisää motivaatiota, kun hommasta ei voi luistaa.

Vierailija
24/26 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaan ilmeisesti vahvaluonteinen neiti:) Samaa mieltä siitä, jos ei itse harjaa hiuksia,sinä harjaat. Kaikista asioista ei voi neuvotella, vaan vanhempi tekee päätöksen. Ei lapset siihen kuole,jos vanhemmilla on ohjakset käsissä , elämässä tulee joka tapauksessa eteen pettymyksiä.

Saattaa käydä niinkin,että kun menee kouluun,niin haluaakin samanlaisia vaatteita ja kenkiä kuin kavereilla, mutta voithan antaa jo nyt muutaman vaihtoehdon vaatteista ja kengistä, sanoa että jompikumpi on valittava,näin on tavallaan itse tehnyt päätöksen.

Vierailija
25/26 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei seiskaveen tarttekaan olla mikään leidi vielä. Ostat sitä mitä lapsi haluaa/tarvitsee, kai se nyt kuitenkin vaatteet päällä haluaa kouluun mennä? Meillä oli aika tarkkaa se, että siistiltä pitää näyttää, eli joko hiukset kammattiin tai sitten ne leikattiin lyhyeksi. Toimi! Ja lapsi sai itse päättää, että miten päin homma menee.

Vierailija
26/26 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttöä ei kiinnosta kattoa netistä vaatteita, ei pyöriä vaatekaupoilla. Jos näytän jotain, ei kelpaa.

Mutta kun ostan jotain niin laittaa kyllä päällensä.

Ostan ihan perusvaatetta, collegea, trikoota jne.

Ei käytä farkkuja eikä hameita, mekkoja mielummin.

Tykkää että vaatteissa on helppo olla ja liikkua.