Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiton äijä, itkettää synttärit.

Vierailija
21.07.2014 |

Järjestin meille juhlat kun tuli pyöreitä vuosia täyteen. Suunnittelin ja toteutin yksin. Kutsuin kaverit, sukulaiset....kaikilla oli tosi kivaa. Mieskin kiitteli. Lahjan annoin hänelle ja rahaakin jotta saa hyvällä omalla tunnolla itselleen jotain "turhaa".

Nyt sain lahjani, paljon myöhässä ja ilman korttia. Rahaa. Siinä se. En mielestäni ole herkkä mutta nyt tuli itku. Mitä hemmettiä tuo ajattelee? Oonko nyt tyhmä kun loukkaannuin? Mulla ois kuitenkin ollut paljon juttuja joihin ois voinut ostaa lahjakortin, juttuja joista olen puhunut ja haluisin mennä. Summa jonka sain on kuitenkin semmoinen että itse voisin hyvin sen käyttää itseeni ihan muuten vaan vaikkei mitään hyvätuloisia ollakaan.

Ihan turha tulla sanomaan ettei itse saa mitään, en mäkään normaali synttäreinä mitään odota vaan olen todennut että kukat ois kivat mutta nyt odotin enemmän ja sanoinkin sen (useasti).

Kiitos, oli pakko saada purkaa jonnekin.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ex- mieheni täytti pyöreitä niin ostin hänelle xboxin ja hitosti pelejä tosin vähän käytettynä. Lahjaan meni n. 350e. Itse kun täytin saman verran niin sain kynttilän häneltä. Pidän kyllä kynttilöistä todella paljon että ei siinä valittamista, olihan hän sentään muistanut mistä pidän. En ollut kovin loukkaantunut tästä mutta kun en saanut häneltä joululahjaksi mitään vaikka itse hankin hänelle myös joululahjan. Kokovartalohieronnan hän sitten jälkeenpäin lupasi, hieroi 2min kunnes sanoi että panettaa liikaa. No, en ole koskaan paljoa odottanutkaan, mutta nyt en ainakaan odota enää mitään saavani. Tulen paremmalle mielelle kun saan antaa muille jotain :)

Vierailija
2/10 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten mieheltä yleensä sujuu lahjojen ostaminen ja juhlien järjestäminen? Meillä kummallakin on vaikea ostaa toiselle lahjoja, joten tylsästi sovimme etukäteen, mitä hankimme. Miehellä on yksi intohimoinen harrastus, johon periaatteessa löytyy vaikka mitä, mutta mahdoton sieltä on keksiä mitään, mitä ei jo olisi. Vähän niin kuin ostaisin maalausta harrastavalle kyniä ja piirustuspaperia.

Minulla on synttärit marraskuussa ja viime vuonna mies osti minulle talvikengät. Itse valitsin mieleiset ja mies maksoi, en niin kalliita olisi itse raskinut ostaa. Tänä vuonna täytän pyöreitä vuosia ja mies ostaa etukäteen lahjaksi uudet talvirenkaat autooni. Kyllä kelpaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan saaminen rakkaalta on törkeyden huippu. Ja selvä todiste ettei välitä.

Vierailija
4/10 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpommalla pääsee kun aikuisten synttärit vietetään ilman lahjontaa. Hyvää ruokaa ja yhteinen hetki esim elokuvan parissa riittää.

Vierailija
5/10 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 10:27"]Helpommalla pääsee kun aikuisten synttärit vietetään ilman lahjontaa. Hyvää ruokaa ja yhteinen hetki esim elokuvan parissa riittää.

[/quote]

Samaa mieltä yleensä. Pyöreät mun mielestä tulisi muistaa. Itse olen sanonut ihan selkeästi että tahdon jalkahoitoon ja/tai käsihoitopn ja en panis pahakseni jos pääsisin hierontaan taikka kasvohoitoon. Asioita joita kaipaisin mutta en raaski itselleni ostaa. Mies ei yleensäkään osaa ostaa lahjoja ja en sitä yleensä odotakaan. Viime vuonna pyysin lahjaksi että hän tekee mulle ruokaa josta tykkään. En mielestäni ole vaativa ja siksi kerroin ennen synttäreitä paljon ideoita joista ilahtuisin.

AP

Vierailija
6/10 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkös... mullakin oli synttärit (täytin myös pyöreitä) ja ei ketään kiinnostanut. Mies ei meinannut tulla ollenkaan ja lahjasta ei puhettakaan. Tuli sit sentään kuitenkin. Kutsuin muutaman miehen sukulaisen, jotka tulivatkin, mutta heillä ei ollut hajuakaan että täytän pyöreitä. Omat kaverit ja sukulaiset ei tulleet (en kyllä vaivautunut kutsumaankaan, koska eivät olisi tulleet kuitenkaan). Facebookista näkivät, että mulla on synttärit ja onnittelivat yhdellä tai kahdella sanalla. Isäni jopa soitti. Siinä kaikki. Muakin masenti. En ole mitään kenellekään.

Vierailija
7/10 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 16:22"]Tiedätkös... mullakin oli synttärit (täytin myös pyöreitä) ja ei ketään kiinnostanut. Mies ei meinannut tulla ollenkaan ja lahjasta ei puhettakaan. Tuli sit sentään kuitenkin. Kutsuin muutaman miehen sukulaisen, jotka tulivatkin, mutta heillä ei ollut hajuakaan että täytän pyöreitä. Omat kaverit ja sukulaiset ei tulleet (en kyllä vaivautunut kutsumaankaan, koska eivät olisi tulleet kuitenkaan). Facebookista näkivät, että mulla on synttärit ja onnittelivat yhdellä tai kahdella sanalla. Isäni jopa soitti. Siinä kaikki. Muakin masenti. En ole mitään kenellekään.

[/quote]

Voi ei :( miten ihmiset voi olla noin ajattelemattomia? Mua kyllä nauratti kun appivanhemmat ei tuoneet meidän synttäreille edes lahjaa, eikä tietty sitä korttia. Oma on häpiänsä. Osa muistakin vieraista saapui kahta kättä heilutellen...vois edes kortin ostaa...kyllä on käytöstavat unohtuneet monilta.

Ap

Vierailija
8/10 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös mies joka huono keksimään lahjoja. Yleensä sanon suoraan mitä haluan ja usein on kiva saada kukkia. :) Viimeksi syntymäpäivänäni olin töissä ja mies oli sillä välin siivonnut kodin ja teki ruoan valmiiksi kun tulin kotiin. Isälläni ja veljelläni on tapana antaa minulle rahaa esim. Joululahjaksi kun eivät keksi mitään lahjaa. :D meillä on miehen kanssa yhteinen tili, joten rahan saaminen häneltä lahjaksi olisi yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
9/10 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 16:22"]

Tiedätkös... mullakin oli synttärit (täytin myös pyöreitä) ja ei ketään kiinnostanut. Mies ei meinannut tulla ollenkaan ja lahjasta ei puhettakaan. Tuli sit sentään kuitenkin. Kutsuin muutaman miehen sukulaisen, jotka tulivatkin, mutta heillä ei ollut hajuakaan että täytän pyöreitä. Omat kaverit ja sukulaiset ei tulleet (en kyllä vaivautunut kutsumaankaan, koska eivät olisi tulleet kuitenkaan). Facebookista näkivät, että mulla on synttärit ja onnittelivat yhdellä tai kahdella sanalla. Isäni jopa soitti. Siinä kaikki. Muakin masenti. En ole mitään kenellekään.

[/quote]

Onneksi olkoon! Kovin on arkiseksi mennyt pyöreiden täyttäminen. Sukulaiset nyt välttämättä eivät tiedä tai muista, jos juhlien aihetta ei kerrota. Työpaikoilla yleensä tiedustellaan hyvissä ajoin, ketkä haluavat muistettavan. Toisille 50-vuotispäivä ottaa koville, joten eivät halua muistettavan mitenkään.

Vierailija
10/10 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä synttäreiden vietoissa tuntuu olevan perheiden kesken isoja kulttuurieroja. Eli mielestäni kyse ei ole välittämisestä tai sen puutteesta, vaan yksinkertaisesti erilaisista tavoista.

Ja monet miehet on ihan surkeita näiden kanssa. Vaikka kuinka suoraan vihjailisi, niin ne ei vaan osaa

Lisäksi monet ovat sitä mieltä, ettei kolmekymppisiä tai nelikymppisiä edes kuuluisi juhlia (jos nyt näistä oli kyse), tapa juhlia näitäkin ei ole edes kovin vanha.

Eli älkää surko, ootte kyllä tärkeitä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä