Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pitkäaikainen sairasloma ja lapset päiväkodissa

Vierailija
25.09.2014 |

Jäin lääkärin määräämänä 2,5kk sairaslomalle. Toinen lapsi eskarissa ja toinen päiväkodissa. Onko oikein pitää lapset 7h hoidossa joka päivä jos itse kovien kipujen kanssa sairaslomalla?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paranemisi sitä vaatii, niin tietysti pidät lapset hoidossa. Minkä ikäinen toinen lapsesi on? Jos hän ei enää nuku päiväunia, hakisitko lapset kotiin kun eskari loppuu? Jos taas nukkuu, itse hakisin kuuden tunnin hoitopäivän jälkeen molemmat, jos kunto kestäisi.

Vierailija
2/18 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä just hyvin noin. Pitkää sairauslomaa ei kovin helposti myönnetä ja sen tarkoituksena on edesauttaa parantumista. Jos jaksat lapset hoitaa hyvin ilman kipuja, niin et varmaan olisi edes sairaslomalla?

Jos jotain, niin lyhennä yksittäisiä päiviä voinnin mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä ihan pimeä, kun edes kysyt tällaista? Vai onko sinulle (ja yllättävän monelle muullekin av-mammalle) aivan vieras asia, että päivähoito on lapsen subjektiivinen oikesu?

Ei lapsen hoidossa oloon vaikuta yhtään mitään se,  mitä vanhemmat / huoltajat tekevät lapsen ollessa päivähoidossa, vuorohoito on eri asia. Et kai sinä tosissasi kuvittele, että ottaisit lapset pois hoidosta ja että kykenisit kipeänä hoitamaan heitä, vaikka et pysty olemaan töissä.

Mistä mieleesi edes tuli niin hullu ajatus, että nyt ei lapsi saisi/ voisi olla hoidossa? Ennen sinun lapsuudessasi oli eri asia, mutta silloin tuli kodinhoitaja kotiin lapsia hoitamaan, kun äiti oli sairaana ja lapsi poissa päivähoidosta.

Vierailija
4/18 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen lapsi nukkuu pvunet ja ikää 4,5v. Tiedän että on subjektiivinen oikeus olla hoidossa,mietin vain taas mitä muut minusta ajattelee kun lapset ovat hoidossa ja itse kotona. 

Ei ole tarkoituskaan ollut että lapset ottaisin hoidosta pois kokonaan vaan lyhentäisin päiviä,nyt ne ovat 7h. 

Ajattelin hoitopäiväksi klo 8 (niin kuin nytkin on) Ja päättymään klo 14.00 mutta mietin vain onko nuorimmainen jo herännyt täysin päiväunilta silloin. Nyt heidän hoito on siis klo 15. asti.

Ap

Vierailija
5/18 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 11:50"]

Oletko sinä ihan pimeä, kun edes kysyt tällaista? Vai onko sinulle (ja yllättävän monelle muullekin av-mammalle) aivan vieras asia, että päivähoito on lapsen subjektiivinen oikesu?

Ei lapsen hoidossa oloon vaikuta yhtään mitään se,  mitä vanhemmat / huoltajat tekevät lapsen ollessa päivähoidossa, vuorohoito on eri asia. Et kai sinä tosissasi kuvittele, että ottaisit lapset pois hoidosta ja että kykenisit kipeänä hoitamaan heitä, vaikka et pysty olemaan töissä.

Mistä mieleesi edes tuli niin hullu ajatus, että nyt ei lapsi saisi/ voisi olla hoidossa? Ennen sinun lapsuudessasi oli eri asia, mutta silloin tuli kodinhoitaja kotiin lapsia hoitamaan, kun äiti oli sairaana ja lapsi poissa päivähoidosta.

[/quote]

En halua että pvkodissa minuta pidetään laiskana vaikka sairaslomalla olenkin,jotenkin häpeän viedä lapset hoitoon ja tulla itse kotiin. En voi sille mitään että ajattelen että hoito tätitkin ihmettelee miksi edes tuon hoitoon koska kovat säryt eivät aina näy ulospäin minusta ja ymmärtääköhän he tilannettani oikeasti. 

Kuuluuko minun edes kertoa hoitohenkilöstölle sairaslomasta vai ilmoittaa kuntaan tieto tulojen muutoksesta ynmt. Oman käsityksen mukaan hoito täteille asia ei kuuluisi. Korjatkaa jos olen väärässä.

Vierailija
6/18 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitäää?! Eikö melkein viisi vuotiaalle riitä reilun tunnin unet. 12 mennään pk.ssa nukkumaan. Yhdeltä herää nii hyvin kerkeät hakea kahdelta. Tai siis tämähän on tietenkin vain minun mielipiteeni, mutta ei kai tuon ikäisen enää tarvitse nukkua monen tunnin päikkyjä.

Vierailija
7/18 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lapsesi itse toivovat? Minä en uhraisi yhtäkään ajatusta sille, ajatellaanko päiväkodissa että olet laiska. Mieti oma paranemisesi ja jaksamisesi, mutta yritä sovittaa se siihen, missä lapset mieluiten olisivat.

Vierailija
8/18 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

N kyllä varmasti ovat kahdelta hereillä, yleensä missään päiväkodissa ei sen pidempään nukuta, kahdelta alkaa jo välipala

Vierailija
9/18 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herramunjee! Anna nyt ihmeessä lastesi olla siellä ihan siihen 15 saakka. Jos sinulla on kipuja niin jaksat loppuajan paremmin heidän kanssaan. Lastenhoito käy kyllä ihan työstä, kai sen jokainen av-mamsi tietää!?

Vierailija
10/18 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minulla oli vähän samanlainen tilanne viime vuonna. Olin saikulla 5 kk, joista 4 viikkoa sairaalassa, noin viikon pätkissä. Keskustelin asiasta lastentarhanopettajan kanssa. Hän suositteli, että lasten arki pysyisi mahdollisimman muuttumattomana. Itse en pystynyt lapsia kuljettamaan, joten heidän päivänsä pitenivät miehen työpäivien mittaisiksi. Kun vointini koheni lapset alkoivat viettää perjantai vapaita.

Hoitajat ihmettelivät, kyn lapset eivät reagoineet sairastamiseeni juurikaan. Sairaus ja lääkärikäynnit eivät näkyneet leikeissä tms. Ehdin olla töissä ennen kesäloman alkua vain muutaman viikon. Nekin viikot sujuivat hyvin. Kesälomalla lapset alkoivat oirehtia aika pahastikin. Nuorempi taantui muutamalla vuodella ja vanhempi alkoi pelätä kuka sairastuu seuraavaksi jne.

Tsemppiä ap raskaaseen elämäntilanteeseen!

Vierailija
11/18 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on itsellä tällä hetkellä muutostilanne opiskeluissa. Välillä olen ollut kotona tekemässä tehtäviä monta päivää peräkkäin, mutta lapset ovat jo päiväkodissa. 

Olen hakenut muksut välipalan jälkeen eli 14.30 ja vienyt päiväkodin toiveesta vähän ennen klo 8.

Vierailija
12/18 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miksi joku edes haluaa toisten hyväksyntää tällaisissa asioissa ja tällaisissa päätöksissä. Esim. itselleni on selvä että jos olen tosi kipeä minun pitää pystyä sairastamaan ja lepäämään ja lapset ovat tällöin päiväkodissa eikä kiinnosta pätkääkään mitä joku muu ajattelisi että pitäisi tehdä. Jokaisen tätyy tehdä päätökset oman jaksamisen ja oman omantunnon mukaan.

Vierailija
13/18 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie vasta klo 9 / 9.30. Ja pois välipalan ja pienen leikin jälkeen.

Vierailija
14/18 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 12:05"]

Kuuluuko minun edes kertoa hoitohenkilöstölle sairaslomasta vai ilmoittaa kuntaan tieto tulojen muutoksesta ynmt. Oman käsityksen mukaan hoito täteille asia ei kuuluisi. Korjatkaa jos olen väärässä.

[/quote]

Ei päiväkodin henkilkunnalle se ei vöhääjään  kuulu. Toisaalta sinulle ei kuulu kenenkään muun ihmisen ajatukset, kai sinulla on vielä omiakin?

Mutta miksi viet niin aikaisin? Vie vaikka 9 aikaan ja kysy henkilkunnalta, mikä on hyvä aika tulla, jotta pääsee hyvin mukaan leikkeihin.

Vierailija
15/18 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen lapsille tärkeäksi että he pysyvät arjessa mukana ja saavat oikeuden olla päiväkodissa. Minusta ei ole oikein riistää heiltä sitä oikeutta että saavat olla hoidossa kuin kotona säryistä kärsivän äidin kanssa. 

En halua lapsien masentuvan siitä koska itse en pysty samaan mitä he hoidossa, askartelu,leikkiä muiden kanssa,metsäretket,tehtävät,kaverit,ohjaus ja ryhmässä toimiminen.

Mielipiteitä? mitä itse tekisitte?

Hoidon jälkeen ulkoilemme päivittäin 1-2h,teemme ruoan,leikimme ynmt..

Ap

Vierailija
16/18 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskarihan kestää neljä tuntia? Etkö voisi vähentää lasten hoitoaikaa juuri siihen että esikoinen on eskariassa ja nuorempi sen aikaa hoidossa niin saat levätä ja haet sitten molemmat yhtäaikaa eskarin päätyttyä. Et kai kuitenkaan ihan kyvytön ole lapsiasi hoitamaan?

Vierailija
17/18 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tarkoitin tuolla nyt sitä, että lapset pysyvät rytmissä mutta eivät kuitenkaan joudu turhaan liian pitkiä päiviä olemaan hoidossa. Terv kolmonen.

Vierailija
18/18 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan ota lasta kokonaan pois päiväkodista, jos sinulla on kovia kipuja. Sairaana et jaksa järjestellä hänelle ohjelmaa koko päiväksi, kun toinen lapsi on kuitenkin osan päivästä eskarissa eikä hänestä ole sisarukselle seuraa. Jos päiväkoti on lähellä ja pääset helposti hakemaan lapset, niin voisitko vaikka lyhentää hoitoaikaa sairaslomasi ajaksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi