Nyt apua, en vain saa sairaalakassia pakattua
Mitä mä sinne oikein työnnän? Tulossa jo kuudes lapsi RV37+4, eli kyllähän tuon nyt pitäis jo olla tehtynä ja kyllähän mun nyt pitäis osata. Mutku ei vain saa aikaiseksi.
Lompakko, puhelin ja neuvolakortti.
Mitä muuta?
Kommentit (14)
Ihan turha pakata noin aikaisin, ei ole mitään tekemistä sitten kun menee yli lasketun ajan.
Lukemista. Kaiken muun saa sairaalasta. Ja kun lähette kotiin, hakija tuo tullessaan vauvalle ja sulle sopivat vaatteet mukanaan.
Mulla ainakin kuivui huulet,jalat ja kädet sairaalassa,olisiko ilmastoinnin syytä.
Puhelimen laturi on kanssa aika jätät..ja omat dödöt yms. Jos käy suihkusssa ennen ku mies tulee vauvaa katsomaan
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 08:44"]Puhelimen laturi on kanssa aika jätät..ja omat dödöt yms. Jos käy suihkusssa ennen ku mies tulee vauvaa katsomaan
[/quote]
*jätät=kätsy. :) ennakoiva tekstinsyöttö..
Lompakolla saa vaikka kahvin kahviosta...
Mä tosiaan meinasin ekan kerran, että jätän nuo kotiutumisvaatteet kotiin, joskin valmiiksihan ne pitää silti katsoa ja pakata esim. turvakaukaloon... tai muuten ne unohtuu mieheltä kokonaan.
Hiusharja, hampaidenpesuvehkeet. Kirja, kynä, paperia...
Ja kassin pakkaus näin aikaisin, koska kun lähtö tulee, se tulee vauhdilla. Siinä kohtaa säädetään isompien lasten hoitojalle ohjeistusta jne eikä tosiaankaan mun kamoja enää. Isommat myös pitää huolen siitä, että tekemistä riittää vaikka kuin menis yli :)
Kai tää on niin vaikeaa siksi, ettei huvittaisi mitään turhaa enää kantaa mukana. Tuntuu hölmölle mennä synnyttämään matkalaukullinen kamaa mukana, kun oikeasti ei tarvitse juuri mitään ja kulkee sairaalan kaavuissa osastoajan kumminkin...
ap
No jos erästä blogia on uskominen niin sheivausvehkeet ja skumppa, tottakai... 8)
Laturi
Kirja
Omat shampoo ja hoitis (sairaalan ovat umpisurkeita)
Rasvat (huulirasva, kasvorasva... Itsellä ainakin naama kukkii helposti, jos käyttää jotain randomeita)
Rahaa, ei lompakkoa, koska lukittavaa kaappia ei välttis saa, mutta kanttiinista saa ostettua jotain
Omat alushousut ja sukat (toistan itseäni, mutta sairaalan ovat umpisurkeita)
Imetysliivit
Kantoliina, jos haluat totuttaa lasta jo sairaalassa
Ja äitiyskortti.
Onnea matkaan! :)
Shampoo, suihkugeeli, dödö, hiusharja ja hiuslenkki, kännykän laturi, liivinsuojia..
Jos tarvetta niin haluamasi meikit, lukemista ja suklaata. Vauvalle hattu sairaalaan.
Mä pakkasin kassin samoilla viikoilla. Oli hyvä, että tavarat olivat valmiina, koska lähtiessä tuli todella kiire. Pakkasin myös vauvan ja miehen (joka yöpyi sairaalassoloaikani vanhempieni luona eikä käynyt kotona koko aikana) kamat, ainoastaan esikoisen tavarat pakattiin synnytyksen käynnistyttyä.
Mulla oli kotiutumisvaatteet, kännykän laturi, imetysliivit, sampoo, kosteusvoide, hammasharja ja -tahna ja ulostuslääkettä (edelliseltä kerralta tiesin, että sairaalassa on vain Laxoberonia ja jotain vastaavaa, mä otin mukaan Movicolia, joka on hellempää ja jota voi ottaa ns. varmuuden vuoksi). Vauvalle otin tumput, silkkilakin ja villasukat. Mies toi mulle jotain nameja ja pari lehteä.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 09:10"]No jos erästä blogia on uskominen niin sheivausvehkeet ja skumppa, tottakai... 8)
[/quote]
Sheivausvehkeet...? Mitä?
No itse en ottaisi edes lompakkoa, mitä sillä teet?
Ei sinne muuta tarvi kun neuvolakortin ja puhelimen.. Iskä voi ottaa kameran mukaan ja sinä jotain lukemista tai välipalaa jos siltä tuntuu.. Omat vaihtovaatteet ja vauvan vaatteet isä voi tuoda myöhemmin?